Het "mopper' en "baal dat het zo lang duurt "

Waarom zou dat niet kunnen? Eigenlijk zou ik dat wel mooi nieuws vinden. Dat betekent in ieder geval dat mijn LF lang genoeg is, ondanks een korte cyclus!

Ik hoop dat mijn ei over een dag of 4/5 daar is…

@Debke wrote:

Oke…als leek op het gebied van ovulatietesten…ik heb even jullie input nodig.

Heb net mijn eerste testje gedaan. De tweede streep staat er wel duidelijk zichtbaar, maar nog niet zo donker als de teststreep. Ik weet dat hij dan negatief is (gelukkig maar nu nog!), maar betekent het wel dat de kans er in zit dat het snel (als in een paar dagen) wel positief is, of zegt dat tweede lijntje dan echt helemaal niks?

Je kan het meestal pas na een paar dagen aflezen. Je moet het een paar dagen bijhouden door elke dag rond hetzelfde tijdstip te testen en dan zie je als het goed is vanzelf dat het streepje donkerder wordt.

Dit waren mijn testen en uiteindelijk werd toch wel duidelijk welke positief was.

Ik kan de klok dan ook gelijk zetten dat ik 16 dgn na de positest ongi word.

Hier was ik te laat

@Debke wrote:

Waarom zou dat niet kunnen? Eigenlijk zou ik dat wel mooi nieuws vinden. Dat betekent in ieder geval dat mijn LF lang genoeg is, ondanks een korte cyclus!

Ik dacht dat jouw ongi pas net begonnen was, vandaar dat ik dacht dat de test uberhaupt niet uit kon slaan :wink:

Chelleke, zo’n duidelijke test heb ik echt nooit gehad :think:

Die van mij zijn eigenlijk altijd zo duidelijk.

Loopt netjes op en dan weer af.

@Chelleke wrote:

Die van mij zijn eigenlijk altijd zo duidelijk.

Loopt netjes op en dan weer af.

Van welk merk heb jij de testen en hoe laat test je dan?

Ik heb iedere keer in de avond getest omdat het niet met ochtendurine mag en midden op de dag vind ik niet echt handig.

@cees77 wrote:

@Debke wrote:

Ik dacht dat jouw ongi pas net begonnen was, vandaar dat ik dacht dat de test uberhaupt niet uit kon slaan :wink:

Chelleke, zo’n duidelijke test heb ik echt nooit gehad :think:

Nou, net…dit is dag 4 van mijn cyclus, dus het is weer bijna weg. Maar is het een “feit” dan, dat je ei niet net na je ongi kan zijn? Ik weet het dus simpelweg niet he…

Chelleke, dank voor je foto’s! Als ik mijn test van vandaag er langs leg, lijkt die toch wel erg in de buurt te komen van jouw meest positieve tests :think:

Nou ja, ik test morgen gewoon weer :lol: Ben nu al benieuwd wat daar uit gaat komen! :wink:

Debke, aan mij heb je ook niet veel hoor wat dat betreft :shifty: Het klinkt me alleen vreemd in de oren. That’s all :wink: Hopelijk heb ik je niet onzeker gemaakt :-*

Debke, een eisprong vind plaats in het midden van een cyclus. Als we uitgaan van de perfecte cyclus van 28 dagen, dan valt hij op dag 14 en wordt je 14 dagen later ongesteld. Als je inderdaad een korte lutele fase heb, dan zou je kort na je eisprong alweer ongesteld worden meestal dan al met 8 a 10 dagen na de eisprong. Heb even wat voor je opgezocht, staat onder de spoiler :wink:

De ovulatie of eisprong is het gereedkomen van een eicel uit de eierstok.

Dit proces vindt bij de vrouw één maal per menstruatiecyclus plaats, in het midden van de cyclus. Daarbij komt er in één van de twee eierstokken een eicel tot rijping. Het moment dat de eicel door de eierstok wordt afgestoten, heet de eisprong. Dit wordt zo genoemd omdat de ovaria niet rechtstreeks aan de eitrechter en dus de eileider (of het oviduct) vastzitten, maar met een vlies onder de trechter ‘hangen’. Het rijpe eicelletje moet dus bij de ovulatie een kleine ‘sprong’ maken om in de eileider terecht te komen.

De eicel wordt via de eileider naar de baarmoeder (oftewel de uterus) getransporteerd.

Omdat zaadcellen in het lichaam van de vrouw meerdere dagen kunnen blijven leven, is het niet noodzakelijk op de dag van de ovulatie geslachtsgemeenschap te hebben om een bevruchting te laten plaatsvinden. Met een ovulatietest kan de LH piek worden opgespoord. De ovulatie vindt plaats 20-48 uur na de start LH piek. Dit is de meest vruchtbare periode van de menstruatiecyclus en dus het beste moment om zwanger te worden.

Na de ovulatie kan de eicel nog slechts enkele uren bevrucht worden door een zaadcel om tot de ontwikkeling van een embryo te komen.

In sommige gevallen komen er bij toeval twee eicellen tot rijping per cyclus. In geval van bevruchting kan op die manier een twee-eiige tweeling ontstaan.

haha nee hoor Cees! Ik weet het gewoon ook allemaal niet. Weet ook niet hoe betrouwbaar die testen nou eigenlijk zijn en het is meer mijn nieuwsgierigheid nu die op zoek is naar antwoorden. Weet je, zelfs al zou ik een knalpositieve test hebben over een paar dagen…garantie op een zwangerschap krijg ik er niet mee. Dat blijft toch een stukje geluk hebben.

Het enige wat ik wil bereiken met deze testen is een klein beetje inzicht in mijn cyclus. Maar ik acht de kans ook aanwezig dat ik er echt niet wijzer, of zelfs nog minder wijs dan ik al was :wink: van wordt.

Voor de volgende ronde staat temperaturen op mijn to do lijstje. Ik ben het nu dus al een paar keer vergeten. Deze maand gebruik ik om dat “in mijn systeem” te krijgen, zodat ik het volgende ronde niet meer vergeet en ik op die manier misschien een beeld krijg.

@cees77 wrote:

Van welk merk heb jij de testen en hoe laat test je dan?

Ik heb iedere keer in de avond getest omdat het niet met ochtendurine mag en midden op de dag vind ik niet echt handig.

Ik test met die van S.ensitest en dan rond 12 a 13uur

Ik werk niet dus dat maakt het wat makkelijker.

Ik test meestal op dag 11 van mijn cyclus positief.

Jee Debke dan heb je wel een vroege ei steeds. Wist helemaal niet dat dat kon. Ben benieuwd morgen.

Dat merk heb ik ook. Misschien toch een proberen midden op de dag. Is idd wel lastig op werkdagen. Ik zie mezelf al met mijn bakje naar het toilet lopen :lol: :lol: :lol:

Lakeisha, dank voor je info!

Maar…dat betekent dan dus dat een eisprong ALTIJD in het midden van een cyclus moet zijn en dat dan dus automatisch mijn LF met een dergelijk korte cyclus (te) kort is? :cry:

Ik geloof dat ik eens een rondje ga googlen…

1Ben maandag in het ziekenhuis geweest voor folikelmeeting toen waren ze ong. 10 en moest vandaag weer terug komen zijn ze minder geworden nu zijn ze 7,5.

Weten iemand hoe dat kan?

@ Chelleke als ik zo naar jou test foto’s kijk zagen die van mij vorige maand er ook zo uit die waren ook postief! :smiley:

Alleen nu ben ik weer aan het testen voor de volgende ronde en zijn ze tot nu toe negatief :frowning: vandaag was de 3de dag dat ik mocht testen…

Nou morgen maar weer afwachten…

@Debke wrote:

Lakeisha, dank voor je info!

Maar…dat betekent dan dus dat een eisprong ALTIJD in het midden van een cyclus moet zijn en dat dan dus automatisch mijn LF met een dergelijk korte cyclus (te) kort is? :cry:

Ik geloof dat ik eens een rondje ga googlen…

Graag gedaan :-*

Wanneer ben je ongesteld geweest?

Luteale fase

1. De gemiddelde luteale fase is 14 dagen. (varierend van 10-16 dagen)
  2. Het wordt ook DPO genoemd. (Dagen na ovulatie, Days Past Ovulation)
  3. Een korte luteale fase duurt minder dan 11 dagen en kan geassocieerd worden met Luteale fase insufficiëntie. (LI) Als je eitje bevrucht wordt en je hebt luteale fase insufficiëntie, kan je een vroege miskraam hebben. LI kan gemakkelijk worden gecorrigeerd, afhankelijk van de oorzaak, bijvoorbeeld met vitamine B6, progesteron crème en/of Clomid. (Verhoogt het progesteronnivo door het verbeteren van de folliculaire ontwikkeling).
  4. De lengte van de luteale fase kan worden gemeten met hormoonspecifieke bloedtests of door middel van het bijhouden van je basale lichaamstemperatuur.

Ik wilde vandaag ook met de testen beginnen maar tot nu toe moet ik nog steeds niet plassen :wall:

Afgelopen zondag was dag 1 van de nieuwe cyclus Lakeisha.

Ik heb er maar een topic aan gewaagd. Ben gaan googlen op vroege eisprong maar kom zoveel tegenstrijdigheden tegen dat ik het ook niet meer weet. Op zoek naar ervaringsdeskundigen hier dan maar! :wink:

@Debke wrote:

Afgelopen zondag was dag 1 van de nieuwe cyclus Lakeisha.

Ik heb er maar een topic aan gewaagd. Ben gaan googlen op vroege eisprong maar kom zoveel tegenstrijdigheden tegen dat ik het ook niet meer weet. Op zoek naar ervaringsdeskundigen hier dan maar! :wink:

Met sommige testen heb je sowieso trouwens een (lichte) teststreep he? Je hebt namelijk altijd wel dat stofje LH in je bloedEn…je test ook weleens met ovulatietesten positief als je zwanger bent :wink:

Verder kan ik je er ook niet mee helpen, sorry :shifty:

Dat wist ik dan wel Lakeisha!

In de bijsluiter staat ook duidelijk dat de test negatief is als het teststreepje lichter is dan de controlestreep (en dat is ie, maar niet heel veel).

Ik ben gewoon zo iemand die het naadje van de kous wil weten. In het kader van ALS ik dan eenmaal zover ben dat ik tests ga gebruiken, dan wil ik er ook alles van weten! :oops: :mrgreen: