Ik vermoed wel dat ik een eisprong heb, maar ja, aan een vermoeden heb ik niet zoveel, dus daarom nu maar toegegeven aan de testen. Als ik geen eisprong blijk te hebben, wordt het tijd voor verdere actie (om te beginnen maar simpel teunisbloemoliecapsules denk ik en dan verder met ovutesten). Als ik wel een eisprong heb, wil ik graag weten wanneer in mijn cyclus, want met een dergelijk korte cyclus zou ik ook een te korte luteale fase kunnen hebben en dan schiet het ook niet op.
Mijn cyclus schommelt sinds de laatste mk nogal (zie onder mijn banner), maar hij lijkt nu toch meer en meer de kant van de hele korte op te gaan, zo rond de 23/24/25 dagen.
@Lakeisha wrote:
Ik ben er nog wel hoor, maar heb vandaag even een min dag Dus reageer even niet :shifty::hug: :hug:
Lakeisha :hug: :hug:
Elle, kan ik me best voorstellen, het is ook niet niks :hug:
Ik baal van het wachten :roll: het duurt zoooo lang :roll:
Debke, is idd wel onregelmatig, misschien kun je beter die capsules nu al gaan slikken?
Misschien wel…maar dat zijn van die enorme ondingen :oops:
Elle, ik zou geloof ik ook als een berg tegen zo’n operatie opzien… :hug: :hug: :hug:
Lakeisha… :hug: :hug: :hug: Sterkte meis! :-*
Debke, kan ook zijn dat je eisprong wat later is, maar de tijd erna te kort voor een innestelling. Hoe dan ook, heel erg vervelend :hug:
En verder voor iedereen hier :hug: :-*
Ik ga morgen ook weer beginnen met de ovulatietesten. Vorige maand geen ovulatie ontdekt ermee :think: Kan dat? Dat je eerst “gewoon” zwanger raakt en daarna bv. geen eisprong meer hebt?
@cees77 wrote:
En verder voor iedereen hier :hug: :-*
Ik ga morgen ook weer beginnen met de ovulatietesten. Vorige maand geen ovulatie ontdekt ermee :think: Kan dat? Dat je eerst “gewoon” zwanger raakt en daarna bv. geen eisprong meer hebt?
Alles kan denk ik nu :think:
Ik zou het deze ronde gewoon proberen en zo niet dan de HA bellen.
Ja, dat kan wel Cees, maar dat is niet heel gebruikelijk volgens mij hoor. Waarschijnlijk zijn je testen gewoon niet heel betrouwbaar geweest door wat voor omstandigheden dan ook (niet altijd op hetzelfde tijdstip getest, urine niet geconcentreerd genoeg of gewoon geen geweldige test).
Temperaturen schijnt betrouwbaarder te zijn, maar dat wil mij maar niet lukken…Ik wilde er deze ronde mee beginnen, dus ik heb gisterenavond de thermometer alvast braaf klaargelegd. Vanochtend stond ik al onder de douche voor ik besefte dat ik het dus toch alsnog vergeten was…
Met temperaturen zie je achteraf pas dat je een ei hebt gehad, maar niet waneer.
Ik heb het 1 maand gedaan omdat het moest van de fertilitiearts.
Wel achteraf inderdaad, maar je kunt toch wel zien wanneer aan de hand van je temp. stijging? Of vergis ik me?
het stijgen gaat niet echt heel geleidelijk
de piek krijg je na je eisprong
en kan je door een curve bij te houden kijken welke dag deze was en dan de paar dagen ervoor en een dag erna vrijen
dus dan heb je de meeste kans
als je 3 cyclussen hebt gehad dan kan je een gemiddelde uitrekenen
ik schrok ervan dat ik deze cyclus op dag 9 al een folikel had van 20 mm
en dag 12 was mijn bm slijm alweer te zuur bij de samenlevings test
hadden wel vrijdags geklust dus er is nog hoop
maar kleine kans dat het deze ronde wat word
nee die stijging zie je later pas als je eisprong al geweest is :?
@Lakeisha wrote:
Ik ben er nog wel hoor, maar heb vandaag even een min dag Dus reageer even niet :shifty:
:hug: :hug: :hug:
Jeetje op dag 9 al. Das wel heel vroeg of vergis ik me? Ik heb ook begrepen dat de meningen verdeeld zijn over de ovulatietesten en het tempen. Ik hoop alleen dat dat tempen niet gaat hoeven. Iedere dag dat ding in mijn gat steken vind ik niet echt fijn :shifty:
@cees77 wrote:
Jeetje op dag 9 al. Das wel heel vroeg of vergis ik me? Ik heb ook begrepen dat de meningen verdeeld zijn over de ovulatietesten en het tempen. Ik hoop alleen dat dat tempen niet gaat hoeven. Iedere dag dat ding in mijn gat steken vind ik niet echt fijn :shifty:
hahahaa en dat op de vroege morgen want je moet het doen voor je uit bed stapt :mrgreen:
ja dag 9 is idd vrij vroeg de clomid had heel goed zijn best gedaan
gelukkig geen overstimultatie … dat dan weer niet
maar mijn cyclus zou dus dan nu uit komen op 23 a 24 dgn als ik vrijdag of zaterdag al mijn eisprong had
ik heb ook nog dipsticks liggen misschien bij een volgende ronde maar direct beginnen met testen met dag 4 ofzo hahahaaha
ze zag op dag 12 dat de blaas 25 mm was en kon betekenen dat dus mijn eisprong net geweest was omdat de folikel dan ook nog iets groter word omdat het zich vult met bloed
maar ja geen idee hoor hoe het verder allemaal werkt
want je leest ook over folikels die maar blijven groeien en dus een cyste worden… hopelijk is dat laatste niet het geval
Een korte cyclus is wel handig, hoef je minder lang te wachten :mrgreen:
Ja, zo kun je het ook bekijken! :lol:
Oke…als leek op het gebied van ovulatietesten…ik heb even jullie input nodig.
Heb net mijn eerste testje gedaan. De tweede streep staat er wel duidelijk zichtbaar, maar nog niet zo donker als de teststreep. Ik weet dat hij dan negatief is (gelukkig maar nu nog!), maar betekent het wel dat de kans er in zit dat het snel (als in een paar dagen) wel positief is, of zegt dat tweede lijntje dan echt helemaal niks?
Ik kan je geen antwoord geven helaas. Zelf heb ik 2 keer een heel licht streepje gehad en daarna geen meer.
Dat zou wat zijn, nu een eisprong. Kan dat eigenlijk wel :think: