Het is bijna juli!!!

:lol: :lol: haha stelletje mutsen bij elkaar. Ja dom he! Ik laat ook gerust mijn man condooms halen hoor! Ga echt niet met mn rode kop er bij de balie om vragen :oops: :oops: Echt het slaat werkelijk nergens op, maar toch… :wall: :wall:

moest erg lachen om jouw kuch!!

:lol: :lol: :lol: :lol: Ha, ha, vond mezelf al een watje dat ik hier eventueel problemen mee zou kunnen hebben. Gelukkig zijn er meer mutsen die mijn gedachtengang wel herkennen…

Als 1 bekende namelijk bij ons in het dorp mij met de testen zou zijn, zou het binnen 2 dagen door het gehele dorp zijn gegaan. Een klein dorp is toch roddelgevoelig, zeg maar… :shock:

HeLLoWW

Vanmiddag heb ik me aangemeld, en dit wordt me eerste post hier. Jah eens moet de eerste x zijn he! Ik ben sinds 9 Juli 2005 gestopt met de pil. En ben eigenlijk nog een beetje een “Groentje” wat betreft het begrip zwanger worden! Vandaar dat ik vanmiddag maar ff heb zitten surfen op i-net, & zodoende ben ik hier tercht gekomen! Heb van alles gelezen over eisprongen…N.O.D…klussen…cyclussen enz enz.

Dus ik raak er steeds meer in vertrouwd, we gaan gelijk voor het echie! We gaan der gewoon voor, en we zien wel wanneer het raak is…!!

Ik vind het onwijs spannend allemaal, en vooral leuk om er een beetje wijzer in te worden…denk wel dat dat hier moet lukken!

Groetjes!!

Hee, welkom hier!! Veel succes met het zwanger worden enne klets gezellig mee!!

:dance:

ikke80

nou jullie het er zo over hebben… mmm over dat “probleem” had ik nog niet nagedacht…

Inderdaad condooms vond ik al een ramp.De laatste keer dat we die gekocht hebben waren we samen, en omdat we het een maandje veilig zonder pil wilde doen…

Heb ze toen heel dapper uit het rek gepakt alsof het de normaalste zaak van de wereld was… NOT

ik werk ook nog in mijn woonplaats, dus over die zwangerschapstest kopen ga ik misschiem wel ff naar een andere plaats toe… denk ik…

Gaaf he dat het zo snel is gegaan… Nu maar afwachten hoe snel we werkelijk zullen zijn… Spannend wordt het in iedergeval wel!!! Kijk er nu toch wel erg naar uit . Nu me nog ff goed gaan verdiepen in vruchtbaarste tijd ed.???

Hoi!

Nou mijn man had een leuke verrassing voor me in de vakantie! Hij vertelde me namelijk dat ik, als ik natuurlijk ook wilde, geen pil meer hoefde te slikken!! En natuurlijk wilde ik dat! Ik ben zo blij en vind het allemaal er spannend nu we voor het eggie gaan. Ik heb al foliumzuur gekocht en ga daar vast mee beginnen. Ik ben benieuwd wanneer ik weer ongi wordt, hoop dat mijn cyclus regelmatig is.

Groeten Sofie

Heeee, Sofie!

Dat is goed nieuws zeg, echt geweldig!! :dance:

En verder… Wat duurt het wachten lang als je vruchtbare dagen om zijn en je hebt goed geklust… Gaaaaaap… :roll:

Hoi meiden,

Ik ben in april gestopt, maar wilde eerst mijn normale cyclus afwachten. Eigenlijk gaan we dus sinds juli pas voor het eggie. Mag ik ook met jullie meekletsen? mijn cyclus leek regelmatig te verlopen, eerst 30 en daarna 33 dagen en tot vanochtend zat ik dus op 41 dagen. Het wordt wel lastig timen zo… nou ja, voorlopig gebeurt er dus even niets. Ik heb mijn eerste test bij de apotheek gekocht en daarna gewoon bij de drogist. Alleen de eerste keer voelt het een beetje onwennig, maar ik kijk natuurlijk wel eerst om me heen of ik geen bekende zie, ha ha!!

Succes allemaal!

Groetjes Garfield

Puk,

je kunt de test bij de etos wel gewoon uit het schap pakken zonder ernaar te hoeven vragen. Ze liggen bij ‘familyplanning’…

Groetjes!

Hoi allemaal,

Welkom aan alle nieuwe meiden! :smiley:

Ik heb ook al eens wat testjes gekocht, maar ik heb het voordeel dat ik eigenlijk geen bekenden kan tegenkomen. Da’s wel lekker dus.

Sofie, lekker joh dat je voor het echie mag gaan nu! Spannend hoor.

Ik wacht rustig inmiddels rustig af of ik vrijdag ongi wordt (de 1e na de pil). Mijn temperatuur blijft nu wel redelijk hoog en ik denk dat ik mijn ei op dag 14 heb gehad. Zou dus precies uitkomen dan!

Groetjes Stiekem

Hee het is ineens druk hier!! Welkom allemaal en Sofie wat fijn voor je!

Haha wat een gedoe om het kopen van een test, condooms of wat dan ook! Wij tellen hier af. Nog een paar weekjes en dan start ik met foliumzuur. Eind september gaan we voor het eggie. Het onderwerp baby’s komt onderhand iedere dag wel voorbij. Ik raak er niet over uitgekletst! Nooit geweten dat een gevoel zo sterk kan zijn. Ben ook heel benieuwd of ik netjes op tijd ongi wordt! Ik wacht af!

Ikke80

Nou meiden, dat wordt dus met zn allen naar de ETOS…

Bedankt voor de tip, Garfield!

Sofie, gefeliciteerd dat je vriend nu toch ook voor een kleine heeft gekozen. Ik heb het idee dat hij toch even moest wennen aan het idee.

Stiekem, succes met je ongi… Ik had nog aan je gedacht deze week, aangezien je natuurlijk 10 daagjes later was gestopt met de pil dan ik…Hopen dat je cyclus meteen regelmatig is… Wel vreemd om dit te typen, meiden!! Normaal waren we toch niet zo blij met onze ongi, toch??

Bij mij is er na 38 daagjes nog niets te bekennen. Misschien binnenkort toch maar naar de Etos??? :?

nauw stiekeum, op advies van jouw even hier gaan kijken.

En ja, ook genoeg meiden die zanger willen worden.

Wij zijn het voor het eggie aan het proberen zins juni 05 en ik kan je wel vertelen dat ik erg baalde toen ik ongesteld werd. :frowning:

Maar in Augustus beginnen we weer met volle moet.

Ze zeggen dat je er de tijd voor moet nemen maar 30% is binnen 3 maanden zwanger 70% binnen een half jaar,en dan maak ik mij al druk bij 1maand.

RELAX!!! ja ze hebben makelijk zeggen!

als je er aan begint dat wil je het ook wel gelijk en niet pas over een jaar toch? maar geduld is vast het sleutel woord, dus dames relax!

Iedereen succes en ik ben benieuwd naar de verhalen.

Groetjes

Ja, geduld, wat is dat nu moeilijk hè?!

Bovendien is het ook wel lekker als het allemaal niet zo vaag meer is en je gewoon weet hoe je volgend jaar zit met bijv. studie en sport. Maarja, misschien duurt het nog wel een half jaar en dan zit ik me een half jaar druk te maken. Ik ga dus overal maar gewoon mee verder.

Ik merkte de eerste twee keer trouwens weinig verschil met toen ik aan de pil was, maar ik heb dit keer toch behoorlijke krampen af en toe :x

Groetjes,

Garfield

Wat een goed nieuws Sofie!!! lekker stoppen met die pil…

en garfield welkom bij de club!!

Ik denk dat ik dus ook tegen de tijd maar eens een etos ga opzoeken!! geen blosjes bij toonbank dus!! hihi

Ik Ben vroljk aan het aftellen tot deze week voorbij is en dan gaat het er dus echt van komen. Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik niet zit te stressen of het wel gaat lukken hoor, zo’n eertse keer… Zo fijn zijn als het wel zo is, maar anders klussen we gewoon vrolijk ff verder…

Zijn er trouwens nog meidendie andere dingen slikken als alleen folium?? Ook vitamines ed???

Ik probeer gewoon te letten op mn eetpatroon etc…Had trouwens mn arts nog gebeld deze week en die bevool de foliumzuur ook aan en vertelde dat ik gewoon alles moest doen wat ik normaal ook doe…De gezonde dingen bedoelt ze dan wel natuurlijk.

Maar of ik nu ook meteen mn glaasje wijn moet laten staan… Begrijp me niet verkeerd, zodra ik zwanger ben stop ik accuut met elk glaasje. Maar nu denk ik bij elk glaasje " als ik op dit moment zwanger ben, is dit niet goed voor de baby" Heb nu al een schuldgevoel, zeg maar…

En dan gaat het eigenlijk nog om een enkel glaasje terwijl ik helemaal niet weet of ik me eigenlijk al druk moet maken…

Herkennen jullie dit???

Ik ben ook foliumzuur gaan slikken en verder doe ik ook wat ik altijd al deed. Ik dronk zondag twee glaasjes wijn, maar voelde me wel een beetje schuldig. Inderdaad met de gedachte: Wat als…?

En verder heb ik nogal zware pijnstillers in verband met fibromyalgie en die heb ik eigenlijk niet meer geslikt sinds we het besluit hebben genomen. En dat vind ik dan wel heel stoer van mezelf!

Da’s inderdaad heel stoer van je Neknaa… Die pijnstillers nam je toch niet voor niets in, neem ik aan… You go, girl!!

Puk, spannend zeg bij jou, testje kopen is misschien wel verstandig…

Aan wie vertellen jullie allemaal dat je gestopt bent met de pil? Mijn man wil het aan niemand vertellen, zelfs niet aan onze beste vrienden die we tig keer in de week zien. Ik vind dat heel moeilijk, want zij zijn nu zwanger en hebben ons vanaf het begin ingelicht, en ik wil dit sowieso met hen delen, het is zo moeilijk om het over baby’s en zwanger zijn te hebben, terwijl ikzelf ook gestopt ben met de pil. Dit wil ik haar zo graag vertellen, maar ja ik ben niet alleen… Hoe doen jullie dit?

Wij vertellen het aan niemand, je krijgt dan toch vaak vragen of het al zo ver is.

En dat lijkt mij erg vervelend zeker als het wat langer gaat duren.

Maar moeilijk is het wel! zeker als het over het onderwerp kinderen gaat.

Moet je nagaan dat ik mij zelf ook nog heb beloofd om als ik zwanger ben het de eerste 3 maanden tegen niemand te vertellen(dat wordt moeilijk!!)

Ik ben trouwens erg benieuwd naar de leeftijden van iedereen! en waar jullie vandaan komen.

ik ben zelf 28 en kom uit aalst (dorp bij Eindhoven)

Wie weet zijn er nog meer meiden uit deze buurt.