Het is bijna juli!!!

Ha ladies,



ik voel me echt oud; jullie zijn nog jonkies! Ik ben alweer 37, toevallig. :expressionless:

Maar dat maakt de kinderwens niet minder groot hoor.

En eigenlijk ben ik niet eens in juli gestopt met de pil, maar al in januari. Niet met de bedoeling om al aan kinderen te beginnen, dat besluit hebben we pas eind juni genomen. Mijn vriend en ik zijn ook pas anderhalf jaar bij elkaar, maar op onze leeftijd gaat het wat sneller, denk ik dan maarā€¦



Ik ben een paar weken terug ook gelijk begonnen met foliumzuur slikken en tempen en ik hoop maar dat het niet al te lang nodig is!

Ik ben wel een beetje bang dat het niet gaat lukken. In mijn familie zijn ze supervruchtbaar; mijn moeder was alle keren direct zwanger en mijn zusje ook. Maar die waren een stuk jonger.



En dan ook nog het huis, we hebben nu echt een heel klein huisje, twee kamers maar. Dat willen we dus gaan verkopen en iets groters gaan zoeken. Als het aan mijn vriend had gelegen hadden we dat eerst gedaan, voordat we echt aan konderen gingen beginnen. Hij begreep niet echt goed dat ik niet langer wilde wachten. Nu wel, gelukkig!! :smiley:

Mocht er al eerder een kind komen, voordat we verhuisd zijn, dan proppen we het bedje er wel bij ons bij. We zien welā€¦



Nou, al met al een heel verhaal geworden. Ik vind het echt superleuk om hier te lezen en te schrijven!

:dance:

Helleu everyone,



Hazze: ik werk 32 uur in de week, vind ik meer dan genoeg :mrgreen: en werk, zoals iedereen w.s. al weet, als verpleegkundige op de Verloskunde.



Yona: je mag nu ook wel meepraten hoor, is toch gezellig?? Haha, ik ben allang besmet met het virus :dance: . Ik telde samen met een collega van mij de pilletjes af. Vond dat ook zo spannend, vooral omdat ik zo benieuwd was hoe ik me dan zou voelen enzo. Eigenlijk voel ik niet zoveel anders dan anders :think: .



Neknaa: Wanneer ga je beginnen met klussen voor het echie?? Ik vind je niet oud hoor!! In mijn werk kom ik zoveel mensen tegen die dezelfde leeftijd hebben als jij of nog ouder zijn.

Tja, die huizen iddā€¦ Ik wacht ook nog op een leuk huis wat onze aandacht trekt en redelijk snel bewoonbaar is (binnen nu en een 1/2 jaar).



Ik heb inmiddels nu 13 dagen getempt en als mijn cyclus direct de draad weer heeft opgepakt, zou ik gisteren weleens mijn eisprong gehad kunnen hebben. Ik had gister een lage temp en vanmorgen was ineens 0,3 hoger. Even morgen enzo afwachten, misschien is wel vals alarm geweest. Het is best geinig om mbv je temp je ei proberen te spotten.

Had vandaag ook een beetje zoā€™n dag dat ik wel om alles kon huilen en voelde de hele dag een beetje ongi-pijn in buik en rug.



Verder schijnt de zon weer eens vandaag, heerlijk!!



Liefs Stiekem

Hoihoi,



Leuk dat zich een aantal nieuwe dames zich heeft aangemeldā€¦Altijd gezellig om even bij te kletsen en elkaar te steunen als dat nodig mocht zijnā€¦



Leuk Hazze, dat je een nieuw baan hebt. En dan ook net getrouwdā€¦ en nu gaan voor een kleineā€¦ Je begint een heel nieuw leven, zie ikā€¦ Spannend hoor.



Wel goed dat je voor een andere baan gaat als die vorige zo stressvol voor je wasā€¦Ik herken dit wel. Ik ben vorig jaar weggegaan bij een werkgever omdat het daar ook de spuigaten uitliep. Was wel moeilijk want ik had nog niets anders. Was dus wel een nare periode, maar uiteindelijk ben ik blij dat ik het gedaan heb. Heb nu een nieuwe baan die mij goed bevaltā€¦ Ik kan eigenlijk wel zeggen dat deze periode een ommekeer is geweest om toch aan kinderen te beginnen. Ik ha dhet goed weggestopt, zeg maarā€¦



Weten jullie ook hoeveel uur jullie straks na de geboorte willen gan werken? Al over nagedacht???

Hoi Hoi



Fijn dat er zo gereageerd wordt op de komst van nieuwe dames :smiley: .

Voel me er al thuis.



Vraagje kwam bij jullie de menstruatiecyclus en beetje makkelijk op gang toen jullie stopte met de pil :?:



Stiekem: grapping dat jij ook verpleegkundige bent, zelf werk ik ook als verpleegkundige, maar dan niet op verloskunde.



Groetjes Yona

Hoi Stiekem,



Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu ongeveer ook al een jaar aardig aan het drammen ben geweest. Maar nadat er een vriendin zwanger is geworden in maart werd hij volgens mij helemaal gek. Alle mogelijkheden om over kinderen te beginnen greep ik aan. Maar de laatste maand iets geminderd, misschien is hij daardoor wel overstag. Hij wilde eigenlijk nog wachten ongeveer 2 jaar. Tijd zat zij hij altijd. En nu mag het wel opschieten volgens hem, best grappig dus.



Groetjes Moniek



Hoi Yona,



Ik ben meteen ontgesteld geworden na het stoppen van de pil, maar ik slikte ook maar steeds 3 weken en werd dus gewoon elke maand ongesteld.



Groetjes Moniek

Hoi Puk,



Als ik straks mama ben wil ik graag 2 dagen werken, anders word de kinderopvang wel erg duur :? .



Hoi Yona,



Ik weet nog niet zoveel over mijn cyclus, als het goed is moet ik over 12 dagen weer menstrueren, hoop dat mijn cyclus zich gedraagt!!

Waar werk jij als VPK? En in welk ZH?

Ben erg benieuwdā€¦en nieuwschierig :wink: .



En verder, goed nieuws!! Ben net gebeld door onze makelaar dat er al 2 bezichtigingen zijn volgende week! En dat terwijl ons huis pas 4 dagen ofzo op Funda staat! Vindt het nu toch wel spannend wordenā€¦ :shifty:



Ik ga vanavond bij vrienden eten en morgen bij mijn schoonzusje BBQ-en. Wat gaan jullie allemaal doen?



Liefs Stiekem



P.s. hebben jullie nog rare dingen na het stoppen met de pil? Ik heb de hele tijd van die vage krampjes in buik en rugā€¦

Hoi Puk,

Zelf werk ik nu 32 uur, maar als er straks een kleine is wil ik zoā€™n 24 tot 28 per week gaan werken.

Ik werk onregelmatig dus regelmatig buiten kantoortijden dus dat valt best aan te passen aan de werktijden van mijn hubbie.

Daarbij heeft mijn hubbie heeft namelijk ook de mogelijkheid om 1 dag per week vrij te zijn.



Hoi Stiekem,

Ik werk als VPK op de cardiologie, interne geneeskunde (,long) afdeling.

In een middel groot ziekenhuis in het Gooi.

Waar werk jij :?:

Veel succes met de verkoop van je huis, maar heerlijk dat je al kijkers hebt. Hebben jullie dan ook al iets nieuws op het oog?

Zelf hebben wij vorig jaar ons huis verkocht binnen 3 maanden, en wonen nu sinds april in onze nieuwe woning.



Zaterdag gaan wij heerlijk varen en daarna BBQ en zondag een beetje thuis aan rommelen.



Fijn weekend allemaal.

Hoi Puk,



op het moment werk ik niet. Door ziekte ben ik afgekeurd voor het werk wat ik altijd gedaan heb en mijn contract loopt in oktober af. Ik ben me een beetje aan het orienteren wat ik wel en niet kan/mag/wil doen. Dan wil ik het liefst 32 uur werken.

Ik heb wel altijd in de zorg gewerkt; in een verpleeghuis met demente mensen. Geweldig werk!



Stiekem: Die krampen heb ik ook sinds ik met de pil ben gestopt en dat is toch al een aardig poosje. Ik weet ook niet wat het is.



En wat ik/wij dit weekend gaan doen? Nou, ik heb da afgelopen 3 dagen de (supergrote) woonkamer leeg lopen ruimen en die gaan we opknappen. Behang aftrekken, plafond schoonmaken, witten, verfen, en van de week nog laminaat leggen.

En ik heb er bsoluut geen zin in!! (Maar jaā€¦)

Hoi Yona,



Ik werk in de VU in Amsterdam op de poli. Heerlijk zoā€™n baan van 8.00-16.30 :mrgreen: .

Geinig dat jij ook gaat BBQ-en. Het is nu alleen niet zo mooi weer als dat ze zeiden dat het ging worden :think: , ik hoop dat het straks beter wordt. Is toch wel fijn als je buiten eet. Ga zo wielrennen met mijn man, even een rondje Alkmaar doen. Lekker zwetenā€¦



He Neknaa,



Lekker klussen dus voor jullie, nou succes hoor! Het is voor jou dan gelukkig niet zo warm, anders klust het zo vervelend.

Ik vind het ook maar die krampen enzo. Ben natuurlij kaan het tempen en kijk ook naar, sorry hoor, mijn slijm. Als het doorzichtig is en draderig dan ben je vruchtbaar, normaal is het gewoon dik en wit. Is eigenlijk best een makkelijke methode.



Liefs Stiekem

hallo allemaal,

Het wordt nu wel erg spannend allemaal. Ik ben nu aan het aftellen nog 5 dagen en en dan is de pil verleden tijd.Yes!!!

Voor de dames die al gestopt zijn even een vraagje, merk je aan je lichaam veranderingen door geen pilgebruik?

Ik ga over twee weken op vakantie en wordt dus daarvoor nog ongi, gelukkig. En daarna gaan we er voor!

Groetjes Chantal.

Hoi Krabje,



Je merkt wel iets aan je lichaam. Stiekem en ik hebben allebei ervaren dat we last hadden van een bruinige afscheiding. Daarnaast had ik zelf ook nog wat last van wat slijmafscheiding. Ja, er komt een boel troep naar buiten, zo zonder die pilā€¦ Zelf heb ik ook wat meer zin in sexā€¦ Maar dat is misschien eerder een voordeel :wink:



Zo nog even die 5 pilletjes en dan mag je er ook voor gaanā€¦ We gaan natuurlijk allemaal voor je duimen!

Zelf zou ik vandaag weer ongi moeten wordenā€¦Aan mijn lichaam te voelen heb ik het idee dat dat vandaag ook gaat gebeurenā€¦ ZOu op zich wel makkelijk zijn, zo na 4 weekjes. Betekent dat de boel niet helemaal onregelmatig is en kan ik mn eisprong goed berekenen voor de volgende maand.



Zal nog even vertellen hoe mijn vriend en ik in gedachten hebben hoeveel uur we gaan werken. Waarschijnlijk willen we allebei gewoon fulltime blijven werken. Hij 32, ik 36ā€¦ We werken allebei 4 dagen in de week. Dus dat scheelt weer. Daarnaast hebben we een oma die al heeft aangegeven 1 dag op te willen passen. Dan zou het kind 2 dagen naar het kinderdagverblijf gaan. Zelf heb ik daar niet zoveel moeite meā€¦ Een handige bijkomstigheid is dat we weer familie hebben die op het dagverblijf werkt.



Groetjes,

Puk

Ik ben blij om te lezen dat jullie allemaal ook last hebben van de "klachten"die ik ook heb. Het zal dan inderdaad echt wel met het stoppen te maken hebbenā€¦

Pijn in mijn buik heb ik nu bijna dagelijks en hoop dat dat wel gaat stoppenā€¦



Ik vind het erg leuk om te merken dat er meer leeftijdsgenoten zijn. Dacht al dat ik oud was!! hihi Ik ben dus 29.5 en mijn mannetje wordt 32!



Wij hebben ook heel bewust onze keuze gemaakt. Zijn 6 weken geleden getrouwd en vanwege entingen voor de huwelijksreis wilde ik niet eerder stoppen met de pil. Azie is ook niet echt hygienisch, vandaar dat het stoppen na de vakantie is gebeurd. Als het goed gaat krijg ik eind september een vaste aanstelling, en aangezien mijn baas anti partimer is wilde ik niet het risico lopen om voor die tijd zwanger te zijn( stel dat het alllemaal meteen lukt!!)



Ik heb helaas op het moment niet waanzinnnig veel tijd om berichten te lezen en te plaatsen, maar hoop dat daar snel verbetering in komt!



Ik vind het nu al leuk om met jullie te kletsen!!!

Tot snel

Ben net wezen kijken naar een huis, maar ik vond het helemaal niets. Qua grootte was het goed, maar er moest teveel (naar mijn idee) aan gebeuren. Wel jammer, maar goed. Snel verder kijken naar wat er nog meer TK staat.



Vanmiddag komen er mensen bij ons kijken en woensdag weer! Ik ga zo maar eens mijn huis aan kant maken.



Hoe is het verder met iedereen???



Groetjes Stiekem

Hoi Hoi

Spannend hoor, je huis te koop zetten terwijl je nog verder nog niets echt op het oog hebt.

Wel fijn dat er genoeg mensen komen kijken naar jullie woning.

Hoop dat jullie snel een huis naar jullie zin zullen vinden en dat de verkoop van jullie woning voorspoedig zal gaan.



Zelf tel ik de dagen af tot de laatste pil, pffff nog 12 te gaan :roll:

29 dagen na mn redday en nog niets gebeurd.



ga me nog geen illussie makenā€¦





Groetjes,



Puk

Stiekem, wat spannend!! Je weet natuurlijk ook niet hoe lang je cyclus gaat duren he? nagelbijtā€¦

Hoi Allemaal!



Ik ben vorige week woensdag 13 juli gestopt met de pil en ga er nu waarschijnlijk mee stoppenā€¦ Mijn man heeft het startsein bijna gegeven (definitief vanavond waarschijnlijk, duim duim!). Ben deze keer wel gek ongesteld geworden, pas afgelopen maandag en alleen maar oud bloed en bruine slijmerige troep (sorry voor deze vieze dingen), heeft iemand dit weleens gehad??



Nou, ik hou jullie op de hoogte en veel succes!!



Sofie

Hoi Puk,



En heb je al je ongi? Ik moet nog 9 dagen en weet ik het hoop ik.



Hoi Sofie,



Welkom hier, ik hoop dat je je thuis voelt en dat je snel zwanger bent!

Ik zal voor je duimen vanavond. Wel gek van je laatste ongi :think: , zou ook niet weten wat het zou kunnen zijn.

Hoe oud ben jij eigenlijk?



liefs Stiekem

Nee, nog niets vandaagā€¦ 30 daagjes na mijn laatste ongiā€¦

Hbe wel de hele tijd het gevoel dat het komtā€¦ dus dan zal het verder wel komen ookā€¦ denk ikā€¦

Hoop niet dat het zo lang duurt als in mijn kindertijd. Dan heb iknog wel even te gaanā€¦ :shock:

Hoi Sofie!! Welkom op het forum!!

Spannend dat jullie ook bijna voor het eggie gaanā€¦



En Stiekum, wat een spannende tijd voor jullie. hopelijk komt er snel een geinteresseerd naar jullie huisje kijken.



Nou Pukā€¦ bij jou laat het wel op zich wachtenā€¦ Al iets meer bekend??? Spannend hoorā€¦!!!



Ik ben nog steeds aan het wachten op mijn 1e ongi na een maand zonder pil. Ben nu op de 22e dag, dus moet nog wel een paar daagjes wachten