Het is bijna juli!!!

Ik probeer me er niet teveel op te fixeren, maar het is allemaal wel heel spannend.

Ik ben op de eerste dag van mijn vorige menstruatie gelijk begonnen met een temperatuurlijst, maar door verkoudheid en koorts is het een zooitje geworden. Over een paar dagen moet ik ongesteld worden en ik heb ook het idee dat ik dat gewoon ga worden. Ik voel me niet anders dan anders, al heb ik ineens wel heel veel puistjes. maar dat kan ook door de warmte komen, denk ik dan maar…

Nou ja, we zijn net bezig en het zou wel heel toevallig zijn als het meteen raak is.

@ Neknaa: Spannend hoor! Je weet het maar nooit natuurlijk.

Balen dat die templijst zo in de war wordt geschopt.



Nog een paar daagjes wachten… :pray:



Liefs Moirah

He Ladies!!!



Neknaa, spannend voor je zeg!! Hoop voor jou dat het stiekem wel raak is… :pray:

Kellyamely, thanks voor je support. Heel lief van je. :-*

Jij kan al lekker aftellen. Vind je het niet een raar idee dat je straks voor altijd moeder zult zijn? Over een paar weken hou je zo’n lief, klein frummeltje in je armen :inlove: .

Succes hoor.



Ik ben inmiddels begonnen met tempen, want mijn hubbie wil het zo min mogelijk met de regenjasjes doen… hehehe. Kijken hoelang hij dit allemaal vol houdt.



Liefs Stiekem

Helaas is het niet raak deze keer, maar we gaan vrolijk verder voor de volgende ronde. Maakt niet uit, ik voel me er ook niet vervelend bij. Dat zal volgende maand wel anders zijn, denk ik.



En Stiekem: Die van mij had allerlei voorwaarden, genoeg voor een vijfjarenplan, maar dat heeft hij gelukkig teruggebracht, zodat we toch nog vrij snel konden beginnen. Ik ga voor je duimen!!

Hoi Neknaa,

Sorry, ik heb volgens mij niet goed naar je banner gekeken. Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn :pray:



Haha, thanks voor het duimen, ik hoop dat wij ook snel kunnen. Mijn man wil wel ongeveer in januari verhuizen, dus dat is eigenlijk ook wel snel. Als het allemaal lukt kan ik dit jaar nog zwanger zijn. :smiley:



Liefs Stiekem

Hoi Stiekem,



Daar ben ik dan weer…Ik had je verteld dat ik als ik terug was van vakantie zou stoppen met de pil. Nou zo’n 2,5 week geleden ongeveer is dit dan ook gebeurt…

Gisteren had ik een klein beetje bruine afscheiding. Ik dacht… ongi?? na 2,5 week?? Vanochtend was er weer niets…

Ben nu een beetje in de war… wat zou het geweest kunnen zijn??? Ik ga er maar van uit dat ik snel ongi ga worden want de eerste maand meteen raak…?? dat zou wel bijzonder zijn…



:?: :?: :?:

He Puk!!



Hoe was je vakantie? Lekker bruin geworden? Geinig, ik had gister ineens heel veel afscheiding met een beetje rose erdoor :shock: .

Ik dacht: daar gaan we dan, ik word vast weer ongi. Maar nee, de afscheiding was eenmalig, nu heb ik weer nergens last van.

Volgens mij zijn we dan gelijk gestopt! ik heb mijn laatste pil vandaag 2 weken geleden genomen.



Ga jij nog wat doen vanmiddag? Ik ga met een hele club zeielen en daarna BBQ-en. :mrgreen:



Liefs Stiekem

Ben net naar de wc geweest, heb ik weer die afscheiding!!!

:think:

Snap er nu ook niets meer van. Ik denk dat het gewoon komt van het stoppen met de pil. Mijn lichaam is misschien een beetje van slag??? :?



Nou ja, we zullen wel zien. Heb verder nergens last van…

Hoi Stiekem,



Ja, raar he?? Je weet ineens niet meer wat er met je lichaam gebeurt… Alles is/lijkt onverklaarbaar…



heb 16 juni mn laatste pilletje genomen. Dat is inmiddels eigenlijk al 3 weekjes…Viel op de laatste dag van mn vakantie. Wel bijzonder…En jij, wanneer had jij de laatste???

Ben jij eigenlijk bij de huisarts geweest toen je zwanger wilde worden? Voor advies of zo??? Ik nog niet… Ga denk ik wel even deze week. Hoor iedereen namelijk over foliumzuur en zo… Stom misschien, maar daar had ik niet eens aan gedacht… :think:



Ik heb vanmiddag een verjaardag…



Puk

Hoi Stiekem,

ik heb gisteren mijn banner weer veranderd hoor, dus het ligt niet aan jou, hahaha!



En wat maken jullie het allemaal weer spannend zeg, ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen!

daar ben ik dan ook!!!

Erg fijn om te merken dat er meiden zijn die in hetzelfde schuitje zitten!!!

ik ben ook na mijn vakantie op 27 juni op precies te zijn gestopt met mijn pil. Het is voor mijn nog ff spannend hoelang het precies zal gaan duren voordat ik weer ongesteld zal worden. Moet zeggen dat ik er nog nooit ZO naar uit gekeken heb…

Hoi Puk,



Ik heb mijn laatste pilletje 26 juni genomen. :dance:

Ik ben niet naar de HA geweest, omdat ik al heel veel weet over zwanger worden en zwangerschap (ik ben nl verpleegkundige op de Verloskunde).

Ik ben tijdens mijn laatste pilstrip begonnen met foliumzuur. Dit wordt aangeraden om te doen 4 weken voordat je stopt met anticonceptie tot ongeveer 12 weken zwangerschap. Je weet natuurlijk nooit wanneer je zwanger wordt, dus is het handig als je nu alvast begint met slikken.



He Neknaa,



Ja, ik vind het zelf ook zo spannend. Vanaf volgende week staat ons huis w.s. TK. Straks komt de makelaar foto’s nemen voor in de folder. Ben benieuwd!! :wink:



Hoi Charlie01,



Welkom hier! Gezellig dat je meekletst… :stuck_out_tongue:

Jij bent een dag later gestopt dan ik lees ik, leuk hoor.

Voelt dit voor jou ook alsof je een beetje moeder wordt? Het is toch het begin zeg maar.

Ik ben erg benieuwd hoe mijn cyclus gaat worden. Ik hoop dat ie een beetje het ritme van de pil heeft overgenomen en dat mijn ongi wat minder heftig zijn dan vroeger. :pray:



Liefs Stiekem

ik weet niet zo goed hoe ik me nu voel…

Heel spanned allemaal. Blij omdat we er dan nu echt voor gaan En angstig omdat 2 vriendinnen van me problemen hiermee hebben. De ene kan door een ernstig ongeluk geen kinderen krijgen en de ander is al ongeveer 7 jaar bezig. Ze gaan over 2 maanden met IXi beginnen. Ik ben sinds wij ook aan kinderen denken hier vrij intensief mee bezig. Zal het bij ons ook zo gaan???



Ik heb nog wel een vraagje aan jullie allemaal eigenlijk, ik heb sinds een paar dagen echt een vreselijk opblazen buik. Alsof ik al een paar dagen niet naar de toilet geweest ben zegmaar…

Kan dit komen omdat ik met de pil ben gestopt en mijn lichaam daar een reactie op geeft??? Heb hem denk ik ongeveer 14-16 jaar geslikt…





Wel handig stiekum, dat je er al lekker veel van af weet… Ik hou me voor allerlei info aanbevolen hoor!!

Groetjes Charlie

Hallo hallo dames!



hier nog een eindjuni stopper! Na 15 jaar pil geslikt te hebben nu gestopt om mama te worden! Hopelijk zit het ons mee, ik vind het errug spannend in elk geval. Ik moet er veel aan denken.



Het lijkt me leuk om op dit forum tegen elkaar aan te kletsen, en als het ff niet leuk is, steun aan elkaar te hebben.



Oh ja, mijn leeftijd: ik ben 31 jaar



Groetjes, Hazze

welkom!!!



Ik hoop ook dat we elkaar lekker nuttige tips ed kunen geven…

zitten denk in een soortgelijke situatie. Ik word dit jaar 30 en heb ook ongeveer 14 jaar de pil geslikt…

Merk je ook aan je lichaam dat je gestopt ben???

Ben benieuwd

Hoi Hazze,



Leuk dat je erbij komt!!

Het is hier errug gezelli :lol: en ik hoop dat je het naar je zin zult hebben met ons.

Ik vind het ook allemaal spannend en ik hoop dat het bij ons allemaal snel raak zal zijn.



Hoi Charlie01,



Heftig is dat he, als je het van dichtbij meemaakt (met je vriendinnen enzo). Het maakt je heel bewust van het leven op zichzelf, zeg maar dat je het niet kunt maken. Bij mij werkte dat zo iig toen ik begon met werken. Het is een wonder als je ‘zomaar’ zwanger wordt, maar het is ook een wonder als je kindje goed en gezond ter wereld komt.

Ik heb ook een opgeblazen gevoel en ik weet niet of je dat gelezen hebt, maar ik had ook 3 dagen wat bruin/rose afscheiding bij afvegen. Dat had Puk ook, dus volgens mij komt dat gewoon omdat we met de pil zijn gestopt. Ik heb dat ook al vaker gelezen hier op het forum van meiden die net waren gestopt met de pil.



Ik was vandaag ook licht duizelig en misselijk, maar dat kan ook heel goed van de hoofdpijn komen, dus ik ga me niets inbeelden :naughty:



Liefs Stiekem

Opgeblazen gevoel…?

Ja,dat kun je ook wel zeggen… En ook wat winderig… :oops:

Had ik normaal niet zo’n last van…Maar nu, soms??

Loop maar steeds snel door en doe maaar net of ik me van geen kwaad bewust ben… :shock:





Goh, Hazze en Charlie…

Ik had het idee dat ik één van de oudere mamma’s in spe was (Had ik al eens aan Stiekem gemeld) maar dat blijkt toch mee te vallen. :smiley:

Ik ben ook 30 en na ongeveer 15 jaar gestopt met de pil

Zie je wel Puk :wink: , het valt best wel mee met je!

Dat zei ik toch al? Ik ben hier de jongste hoor… :oops:



Kus Stiekem

hoi hoi,



Leuk dat we rond dezelfde leeftijd zitten! Aan de andere kant maakt het ook weer niet zoveel uit hoor Stiekem! Age doesn’t matter.



Bij ons zijn kinderen een heel bewuste keuze, als het ons gegeven is tenminste. We zijn weliswaar pas getrouwd (6 weken deze week), maar het is geen automatisme om nu aan kinderen te beginnen. We hebben er goed over nagedacht, maar nu het dan zover is!!! mag het ook wel.



Het blijft een wonder. Er zijn zoveel momenten dat het mis kan gaan, ik blijf me daarover verbazen. Je zou zeggen hoe is het mogelijk dat er zoveel gezonde kinderen worden geboren. Echt een wonder der natuur! Ik heb pas voor mijn husbie een heel mooi boek met micro-opnames gekocht. Hierin staat alles uitgeschreven van uur tot uur, dag tot dag, week tot week, met prachtige foto’s. Hij vond het heel mooi (en ondertussen kan ik er ook mooi in lezen natuurlijk!!!) haha.



Mijn schoonzusje en haar man zijn al 3 jaar bezig om kinderen te krijgen en gaan nu langzaam richting IVF. Dat is echt niet leuk…je gunt het hen zo dat het gaat lukken.



Nou, verder gaat het hier z’n gangetje. Heb ook een dag gevloeid in meerdere en mindere mate, dus dat zal er wel bij horen. Verder voel ik nog niet veel veranderingen in mijn lichaam a.g.v. stoppen met pil. Alleen meer zin in sex, of komt dat omdat… maar meestal had ik dat in mijn stopweek ook al wel. Die pil is eigenlijk ook troep dan he. Sta je eigenlijk nooit zo bij stil, maar het doet natuurlijk wel wat met je.

Met foliumzuur ben ik begonnen een paar weken voor ik gestopt ben met de pil en slik ik nu trouw.



Ik zie overal baby’s en zwangere vrouwen om me heen. Alleen mijn beste vriendin weet dat we gestopt zijn, verder niemand, hoe is dat bij jullie?



Het lijkt me hier gezellig om tegen elkaar aan te kletsen! Werken jullie ook allemaal en zoja hoeveel uur ongeveer. Ik werk sinds 2,5 maand bij nieuwe werkgever, 40 uur per week en veel minder stress dan in mijn vorige baan. Gelukkig. Ik heb het erg naar mijn zin in mijn nieuwe functie! Heb lekker weer tijd voor een privéleven en haal weer energie uit mijn werk. Dat is belangrijk voor me.



Ik ben benieuwd naar de volgende berichtjes.



Doegi,

Hazze

Hoi Dames,



Eind van deze maand willen ook gaan stoppen met de pil, 11 jaar nadat ik begonnen ben.

Kijk al een tijdje mee op deze topic, en kan nu al niet wachten tot me pil strip op is. Spannend hoor alleen al het stoppen op zich.

Ben al gestart met het slikken van foliumzuur, en het boek aan het lezen over zwanger worden van mariel croon.

Zelf ben ik 27 jaar en mijn man 29 en zijn vorig jaar jaar getrouwd.

De kinder kriebels worden alleen maar meer, overal zie je dikke buiken.

Ook vrienden om me heen zijn zwanger of hebben net een kleine, lijkt soms ook net een virus waarmee je besmet wordt.



Hopelijk kan ik ook binnenkort met jullie mee praten…



Groetjes Yona