onverwachts visite, geen probleem :thumbup:
Ik hou er alleen niet van als ze net zo lang blijven zitten tot ze mee mogen eten. :thumbdown:
mee eters geen probleem .
onverwachte bezoek geen probleem
maaaaaar bezoek dat komt als we aan tafel zitten en de kinderen gaan vragen wat heb je op je bord wat is dat mag proeven . Kinderend ruk maken zodat ze van tafel gaan of druk gaan doen en dus geen hap meer eten. Ik dus moete gedaan voor eten en dan zo verstoren.
Tot slot zijn we dus klaar met eten en wat denk je gaan ze naar huis wel geteld 20 minuten binnen geweest
DAAAAAAAAAAAAAAAAAr erger me aan :roll:
Mee eters erger ik me ook niet aan, we halen wel wat bij
@Dune irritant als mensen idd vragen hoe het gaat, maar het eigenlijk niet willen weten, waarom vragen.
Misschien de volgende keer vragen: wil je het echt horen?
@victoria wrote:
Mee eters erger ik me ook niet aan, we halen wel wat bij
@Dune irritant als mensen idd vragen hoe het gaat, maar het eigenlijk niet willen weten, waarom vragen.
Misschien de volgende keer vragen: wil je het echt horen?![]()
Ahaha…is echt iets Brits ook…“Hi, you alright?” en dan door lopen. :lol: :lol:
en dan zit jij ook nog met de troep.
Ligt er bij mij ook wel aan wie er dan komt eten hoor. Een vriend is altijd welkom omdat we daar ook welkom zijn.
Maar als het iemand is die altijd alleen maar vlak voor het eten komt met de bedoeling: wij blijven daar wel eten, scheelt ons geld. Vervolgens als we daar een keer zijn worden we weggekeken.
(niet dat ik altijd wat terug verwacht, maar kan het niet beter omschrijven wat ik bedoel :think: )
Hier is onverwacht langskomen ook geen probleem onverwacht blijven eten ook niet…
Maar ik erger me er wel aan als iemand op mijn zoon zijn verjaardag komt (sz met kids en vriend) na een uur meldt dat ze blijven, of ik daar op gerekend had, uhm nee, de vorige twee keer dat ie jarig was met een berg vreten blijven zitten omdat niemand bleef eten, dan bedenken dat ze pizza willen, vriend van sz en hub gaan pizza halen (2 voor hun 1 voor hub, kids en ik zakje frietjes) vriend van sz laat hub betalen zonder blikken of blozen, (terwijl we net van vakantie terug waren, kapotte auto hadden gehad en Jim zijn verjaardag dus duur maandje en eigenlijk was het geld gewoon op). En dan vervolgens zeggen als hub zegt dat het eigenlijk niet zo netjes was om niet mee te betalen dat wij ook wel eens daar mee eten, ja in april voor het laatst; een geklutst ei op brood, en anders bakt de vriende van sz altijd friet met frikandellen, want iets halen is zonde van het geld… en dan van die gore gefrituurde uitjes erbij want verse uien hebben ze niet in huis… (en ik heb zo vaak eten staan maken voor ze, zelfs toen het met Sem nog heel moeilijk ging en die alleen maar kon huilen). 3x raden wat ze de volgende keer krijgen…
droog brood :twisted:
tante soese: dat soort ‘geintjes’ bedoel ik ook :wall: :wall:
@knipoogje1983 wrote:
ik erger me eigenlijk niet zo snel. Waar ik me wel aan erger is aan mensen die continu zeggen dat onze dame verwend is, en een klein dikkertje is…
NOu sorry hoor, maar sophietje is niet verwend in materiele dingen. Misschien wel een klein beetje in aandacht, maar daar is ze niet lastig door of dergelijke.
En een klein dikkertje? ze is een gezonde meid met wat spekbillen ja. Nou, niets mis mee volgens mij want ze is nog volop in ontwikkeling.
maar dat is denk ik wel een van de weinige dingen waar ik me aan erger.
Dat heb ik dus ook, als ik Rileys gewicht noem ‘Lekker dikkie dus’, nou hoor

Of dat als ik hem oppak om dat hij aan het piepen is, ‘Je verwend hem zo wel he?’, Nou nee… ik moet nog een half uur met hem lopen, vind ik het niet leuk als hij nu zo aan het ‘zeuren’, is… ik geef hem wat aandacht… ik verwen hem misschien, maar… het is mijn manier van liefde geven! en … ik verwen hem in aandacht niet in materielle zaken!
@Sweet-Love wrote:
@knipoogje1983 wrote:ik erger me eigenlijk niet zo snel. Waar ik me wel aan erger is aan mensen die continu zeggen dat onze dame verwend is, en een klein dikkertje is…
NOu sorry hoor, maar sophietje is niet verwend in materiele dingen. Misschien wel een klein beetje in aandacht, maar daar is ze niet lastig door of dergelijke.
En een klein dikkertje? ze is een gezonde meid met wat spekbillen ja. Nou, niets mis mee volgens mij want ze is nog volop in ontwikkeling.
maar dat is denk ik wel een van de weinige dingen waar ik me aan erger.
Dat heb ik dus ook, als ik Rileys gewicht noem ‘Lekker dikkie dus’, nou hoor, hij heeft spek ja, maar dikkie? dikkertje? Hij loopt het er wel af hoor, of wat geef je hem eten, of hij krijgt een cracker, geef je hem nu wéér eten? (terwijl hij dan niks heb gehad afgelopen 3 uur.) Daar word hij NOG dikker van!
Of dat als ik hem oppak om dat hij aan het piepen is, ‘Je verwend hem zo wel he?’, Nou nee… ik moet nog een half uur met hem lopen, vind ik het niet leuk als hij nu zo aan het ‘zeuren’, is… ik geef hem wat aandacht… ik verwen hem misschien, maar… het is mijn manier van liefde geven! en … ik verwen hem in aandacht niet in materielle zaken!
Zooooo herkenbaar, ik kreeg ook altijd te horen dat als ik haar in bed legde en ze begon dan te huilen ik haar ging pakken, “zo leert ze nooit slapen” Ik hoorde gewoo wanneer er wat aan de hand was of niet. Nu slaapt ze bijna altijd zonder problemen.
Ook dat ze te mollig of dik zou zijn, en dan krijg je idd als commentaar, geef je der nu alweer wat te eten, straks word ze net zo dik als jou :evil:
Ja ik ben dik, wil niet zeggen dat mijn kinderen dan ook dik worden, ben overigens niet dik van t eten.
Als nou iedereen zich eens met zich zelf bemoeide, en iedereen zijn zogenaamd goede adviezen eens voor zich zou houden, zouden heel wat kokkers zich minder ergeren :mrgreen:

En wat me trouwens ook irriteerd, is dat heel veel mensen hier in t dorp denken dat Jana niet mijn dochter is, maar mijn kleinkind…
Jana zou volgens hun, t kindje van Savannah zijn :roll: :evil:
EN dat ik constant de vraag krijg, is ze geadopteerd, wist niet dat je zwanger was, maar dat valt aan jou omvang ook niet te zien :sick:
Mijn hemel Tamara, wat grof!!! Vreselijk, wat een debiel gedoe daar in dat dorp!
ik erger me ook aan die dorpsdingen, bijv. ik wil niet bij het koffiedrinkroddelmoederclubje van de peuterschool, in het begin vonden ze me wel interessant, maar toen ik duidelijk maakte dat ik daar echt geen zin in had (en geen tijd ook, maar dat terzijde), begonnen ze allemaal rare opmerkingen over jolijn te maken (goh, wat een wijsneus he, daar krijg je nog wat mee te stellen op zo’n afkeurend toontje of goh ze praat nederlands (ipv limburgs, wat ze overigens ook doet, in 2 verschillende dialecten). Ieder antwoord dat je daarop zou kunnen geven is fout en dan piepen je oren weer als je weg gaat.
Daarom ga ik ook met niet veel mensen in het dorp om, ik zeg hallo en daag en dat is t ook, ga alleen goed met mijn buren om :mrgreen:
Ik erger mij aan mensen die een uitkering ontvangen terwijl ze best kunnen werken :sick:
Of als je met iemand aan de telefoon zit, en diegene neemt afscheid met ‘knuffeltje’ :eh: :sick: :sick:
toen ik nog zwanger was ergerde ik me wezeloos aan al die mensen die mijn buik moesten aanraken :twisted: ik ging dan al snel mijn armen over mijn buik leggen en dan krijg je nog opmerkingen ook… dat ze niet aan je buik mogen komen :shock: :o :twisted:
mijn hormoontjes werken dan heel hard en dan kan ik ook flinke rake opmerkingen maken…
en iedereen die zich bemoeit met de opvoeding van onze kinderen krijgt een snaai… klaar
my kids, my way!!!
( ben niet zo bang voor wat mensen van mij / ons denken…)
ik erger me nog aan wat meer dingen wat ik eerst schreef
ik erger me dus aan mensen die vragen hoeveel kinderen heb je dan als ik zeg 6 doen ze :shock: hoew oud zijn ze dan noem ik de leeftijden op gaan ze weer :shock: maar hoe oud ben je dan zeg ik 37 doen we weer :shock: zeg ik ja ja was der vroeg bij waar ik aan begin was zeker een ongelukje de laatste nou nee maar zeer gewild en dan zeg ik wil der nog een en dan vallen ze bijna flauw waar begin je aan ja idd waar begin IK aan al neem ik er 20 nou en !!
ik erger me aan me ma alsze tegen me zegt dat ik me moet sterriliseren doe ik dus echt niet he .
ik erger me aan mensen die gaan schelden om niks , ik erger me aan mensen die maar tegen je aan lopen of te douwen alsof het maar normaal is dat ze aan je zitten pardon zeggen en dan duwen vind ik echt aso eerst vragen en dan ff geduld tot iemand op zei gaat is der al helemaal niet meer
erger me aan buren die om 23.00 gaan klussen ze denken zeker dat ze alleen wonen hier in het portiek . en als je er dan wat van gaat zegt zo stom verbaast doen van ow … is het al zo laat :roll: als of ze dat nie weten .
ik erger me aan de belastingen in NL we betalen gewoon te veel
ik erger me aan automobilisten die autos dubbel parkeren of de weg blokeren en denken we rijden hier als enige niemand hoeft der langs om dat ze te lui zijn 5 meter verder op te parkeren
ik erger me megaloos aan de parkeer plaatsen voor onze deur dat omliggende waar betaald parkeren is hier de auto kan neerzetten omdat maar geen parkeer geld te betalen! en niemand van onze portiek meer voor zijn eigen deur kan parkeren incl de mindervaliden ,en de gemeente doet der niks aan je kan dan een vergunning of een parkeerplek aanvragen kost je heel wat euros dus ( boven de 200 dus ) wij moeten dokken omdat andere te gierig zijn om geld in de meter te gooien .
en daarom maar hier gaan staan
als je parkeert en je komt terug dat je weer een paar krassen of deuken in je auto hebt omdat andere maar roekeloos hun auto deuren openknallen en wat dacht je van inparkeren zodat je je auto niet meer in kan ?
Nathascha wat erger jij je aan veel dingen zeg, ben bang dat je vooral je zelf daar mee hebt hoor…Zit je jezelf daar niet heel erg mee in de weg ? Lijkt me echt heel vervelend om je aan zoveel dingen te ergeren.
Ik erger me eigelijk niet aan veel dingen, misschien aan arrogante mensen en mensen die denken dat ze alles beter weten en ja asociale mensen hou ik ook niet van…maar denk dan ook altijd maar weer ach laat ze toch…me er echt aan ergeren kan ik het dan ook alweer niet noemen. Hou gewoon niet zo van dat soort type’s.
Denk dat je het je zelf veel makkelijker maakt door je vooral niet teveel te ergeren
Ik erger me soms helemaal dood aan het taalgebruik van mijn man:
“Ik heb vandaag de was gedaan gehad” “En toen hong ik de trui op een hangertje” ARRRRRGH :wall:
Aan de andere kant doet hij de was wel en heb ik dus eigenlijk niets te klagen over hem
Verder heb ik in de loop der jaren wel een grondige hekel gekregen aan de Jehova’s getuigen die hier aan de deur komen.
Na al verschillende keren duidelijk gemaakt te hebben dat het allemaal niet aan ons besteed is, blijven ze toch hardnekkig terug komen.
En daardoor krijg ik ook een hekel aan mezelf omdat ik me afvraag of ik niet duidelijk genoeg ben geweest.
Ik kan nl. ook niet rechtuit zeggen: “Ik wil dat jullie niet meer langs komen” Bang om iemand te kwetsen, of dat ze het nóg opvatten als: “Oh hie ris een mogelijkheid om iemand nog te bekeren”
Helaas zullen ze me ooit op een rotmoment treffen, als Chris weer eens aan paar uur het bloed onder mijn nagels vandaan haalt of zo.
En dan heb ik een probleem want dan komt waarschijnlijk al die jaren frustratie er in een keer uit en flap ik er heel wat meer uit dan een vriendelijk verzoek om weg te blijven :oops:
@Rivella wrote:
Ik erger me soms helemaal dood aan het taalgebruik van mijn man:
“Ik heb vandaag de was gedaan gehad” “En toen hong ik de trui op een hangertje” ARRRRRGH :wall:
Aan de andere kant doet hij de was wel en heb ik dus eigenlijk niets te klagen over hem
Verder heb ik in de loop der jaren wel een grondige hekel gekregen aan de Jehova’s getuigen die hier aan de deur komen.
Na al verschillende keren duidelijk gemaakt te hebben dat het allemaal niet aan ons besteed is, blijven ze toch hardnekkig terug komen.
En daardoor krijg ik ook een hekel aan mezelf omdat ik me afvraag of ik niet duidelijk genoeg ben geweest.
Ik kan nl. ook niet rechtuit zeggen: “Ik wil dat jullie niet meer langs komen” Bang om iemand te kwetsen, of dat ze het nóg opvatten als: “Oh hie ris een mogelijkheid om iemand nog te bekeren”
Helaas zullen ze me ooit op een rotmoment treffen, als Chris weer eens aan paar uur het bloed onder mijn nagels vandaan haalt of zo.
En dan heb ik een probleem want dan komt waarschijnlijk al die jaren frustratie er in een keer uit en flap ik er heel wat meer uit dan een vriendelijk verzoek om weg te blijven :oops:
Oooh…Volgens hun leering mogen ze niet meer komen als jij heel duidelijk zegt “Ik heb geen interesse, Ik wil niet dat U weer langs komt”. Hier werkt dat prima.
En Mama…Ik erger mij soms aan het feit dat je je nergens aan mag ergeren. Soms is het een uitlaatklep. EN lekker even bitchen over het een of ander lucht op en voelt prima.
Als je je nergens aan ergert…wat doe je dan in dit onderwerp???
Ik erger mij aan mensen die je snel even voorbij schieten als er een nieuwe kassa open gaat en ik daar al veel langer sta te wachten terwijl zij net aan komen lopen. :evil: