het grote Zwelg-hier-in-nostalgie-topic

Of van die tubes tandpasta die van soort ijzer/aluminium waren. Als die dan te vaak/te strak was opgerold dan barstte hij open en kwam de tandpasta niet alleen aan de bovenkant eruit, maar ook via de zijkanten :think:

Of is het wel heel raar wat ik nu zeg? Kan me voorstellen dat niemand anders dat had, haha!

luchtjes van de kruitvat ken ik niet.

Wel hadden we hier deo, echt mierzoet :sick: Geen idee meer hoe het heet…

Wel dat het in alle kleurtjes was en dat alle meisjes ze hadden :mrgreen:

Wel hadden we hier deo, echt mierzoet Geen idee meer hoe het heet...

Limara?

@Roos wrote:

Wel hadden we hier deo, echt mierzoet Geen idee meer hoe het heet…

Limara?

Ja, limara deo had ik ook!

Ja idd, Limara, die hadden wij ook altijd :lol:

De poppenkraam, daar keken we vroeger ook altijd naar. Volgens mij

heb ik die nog niet voorbij zien komen :think:

Wij hadden altijd Limara Yellow moon :lol:

Luchtje van Miss Sporty, ook bij de kruidvat te koop, vreselijk sterk, vreselijk goedkoop, maar perfect als je 13 bent :think: :wink:

Het was een beetje musk-achtig in zo’n zwart met rood flesje…

Oja! Die had ik ook! Vond het altijd heerlijk :mrgreen:

:mrgreen:

ooohh wat een heerlijk topic

krijg gelijk weer een gemis naar vroeger :mrgreen:

ik weet niet of het al gezegd was maar kennen jullie de kleefgum nog?

Volgens mij was hij blauw en als je goed omhoog gooit bleef hij aan het plafond hangen :mrgreen:

@dolfijntje12 wrote:

En er was vroeger ook een serie met enge mannen. Die kwamen uit het water met allemaal slijm over zich heen…

Weet echt niet meer hoe het heet, maar wel dat het heeel spannend was!

Kwam ook op net 3…

Ik heb het gevonden!!

Moddermonsters, De (1987-1988)

Wie sidderde er op zaterdagmiddag in het najaar van 1987 niet bij het zien van deze spannende jeugdserie? Lange gangen, veel slijm en afzichtelijke monsters vulden iedere week het scherm en hielden vele kinderen acht weken lang 's nachts uit hun slaap.

De serie is gebaseerd op het boek ‘Under the Mountain’ (1979) van de Nieuw-Zeelandse schrijver Maurice Gee, en gaat over de roodharige tweeling Rachel en Theo die de zomervakantie doorbrengen in Auckland bij hun oom en tante, en neef Ricky. Op het eerste gezicht zijn het twee doodnormale kinderen, maar zij blijken een bijzondere gave te hebben.

Ze kunnen objecten terugvinden die andere hebben verborgen door middel van het lezen van gedachten. De mysterieuze meneer Jones - een buurtbewoner - begint al snel interesse te tonen in de tweeling, al weten de kinderen nog niet waarom.

Dat wordt al snel duidelijk: meneer Jones blijkt afkomstig te zijn van een andere planeet, en wil de aarde beschermen tegen andere buitenaardse indringers met kwade bedoelingen. Deze indringers zijn de Wilberforces - geleidt door meneer Wilberforce - die wonen onder een vulkaan en de vorm van mensen kunnen aannemen.

Het enige wat zij willen is de aarde veroveren door de hele planeet te overdekken met modder en slijm. Meneer Jones gaat samen met Rachel en Theo de strijd aan, waarbij de tweeling zowel hun gaven als twee magische stenen gebruiken om de monsters te verslaan.

In het najaar van 2008 zijn de opnamen begonnen voor een herverfilming van de serie als bioscoopfilm, met onder andere Sam Neill als Mr. Jones. Wanneer de film wordt uitgebracht, en of deze in Nederland te zien zal zijn is nog onbekend.

Haal m weer even naar boven hoor! :mrgreen:

Ik heb de kinderen van kinderen 5 op tv aan staan. Op best 24 (kanaal 30 van upc) zenden ze nu elke dag een deel uit! Dus voor de liefhebbers… Leuk! Kan nog aardig wat meezingen haha!

@jet1981 wrote:

Haal m weer even naar boven hoor! :mrgreen:

Ik heb de kinderen van kinderen 5 op tv aan staan. Op best 24 (kanaal 30 van upc) zenden ze nu elke dag een deel uit! Dus voor de liefhebbers… Leuk! Kan nog aardig wat meezingen haha!

leuk he :inlove:

Gisteren bij dwdd Yvon Jaspers, die zong van alles mee. Helemaal leuk.

wat is jullie all time favoriete Kvk nummer?

van mij is dat : ochtendhumeur

vond jurgen altijd zo leuk :oops: Maar hij was ook bij dwdd en hij is helemaal niet leuk opgedroogd 8)

Wat een leuk topic!!!

Deze vind ik zo lief…de dvd zijn bij bol nog te koop, molletje…schattig toch

Jaaa kinderen voor kinderen!! Morgenavond komen ze op tv, 30 jaar KvK. Leuk hoor, ik ga kijken :mrgreen:

ik heb pas de dvd box van David de Kabouter gescoord bij bol!!! ben er zo blij mee, de jongens krijgen hem voor 5-12 maar mama is er volgens mij nog blijer mee :inlove: :mrgreen:

heb ook nog een dvd van de snorkels meebesteld, ook altijd leuk!

en ik heb laatst ergens gelezen dat de Gummiberen worden uitgezonden bij Disney Festival, afwisselend op Net5 en Ketnet. Maar eigenlijk kijken wij dat nooit, ben benieuwd of er ooit nog een dvd van wordt gemaakt.

I love ouwe tekenfilmseries :inlove:

@mama van Teun wrote:

I love ouwe tekenfilmseries :inlove:

Er staan er heeeeel veel op youtube!

Heb laatst met de jongens ook Dommel en Boes zitten kijken.

Oh en Ovide en zijn vriendjes. De vallende kokosnoot doet het nog steeds goed.

@mama van Teun wrote:

Jaaa kinderen voor kinderen!! Morgenavond komen ze op tv, 30 jaar KvK. Leuk hoor, ik ga kijken :mrgreen:

Ik dacht zaterdag ? :think: Of heb ik het mis ?

@Paschal75 wrote:

@mama van Teun wrote:

Oh, wat leuk :D Wij hebben de dvd box met de eerste 25 Kinderen voor Kinderen. Indy kijkt er ook graag naar! Ik vind zelf Kinderen voor Kinderen 7 het leukst (het jaar ook van "Ik ben toch zeker Sinterklaas niet") Die heb ik zo vaak gezien dat ik precies weet in welke volgorde de liedjes komen :oops:

@Paschal75 wrote:

@mama van Teun wrote:

ja, klopt je hebt gelijk!
ik denk al de hele dag dat het vrijdag is :roll: