het grote Zwelg-hier-in-nostalgie-topic

90’s request op 3fm, dat brengt een hele hoop herinneringen naar boven. En niks lekkerder dan zo nu en dan eens lekker nostalgisch doen, dus hup: post hier alles wat je doet denken aan vervlogen tijden. (hoeft niet 90’s te zijn). Mag vanalles zijn; speelgoed, muziek, etenswaren enz enz.



goed begin ik even:



de msx-spelcomputer :drool:









tjolk







medisch centrum west haha





heb jaar of twee geleden met een vriendin voor de grap in een zelfde nostalgische bui een dvd gehuurd van mcw, allemachtig, wat was dat traaaaaaaaaaag en slechttttttttttttt…



skate bike, kon je winnen/sparen bij 7-up. wij dronken nooit 7-up, maar toen opeens wel!





en van die papiertjes die je dan zo vouwden dat je ze met je twee duimen en wijsvingers kon vastpakken, en dat er allemaal vlakjes verschenen waar je gekke dingen in kon schrijven (haha een heel knappe piet die snapt waar ik het over heb!)



en en en… ik kan nog wel even doorgaan…

ik weet wat je bedoelt, leeuwebekken noemen we die hier, hahha

@fiep klophout wrote:





en van die papiertjes die je dan zo vouwden dat je ze met je twee duimen en wijsvingers kon vastpakken, en dat er allemaal vlakjes verschenen waar je gekke dingen in kon schrijven (haha een heel knappe piet die snapt waar ik het over heb!)



en en en… ik kan nog wel even doorgaan…




De rest herken ik niet… maar dit wel! dat was altijd wel grappig om te doen

flippos sparen :mrgreen:

of elastieken deden we vaak op school :shifty:

Tjolk!! Jaaaaa niemand op mn werk kent het, en het was zoooo lekker!

@oessie wrote:

of elastieken deden we vaak op school :shifty:




ja, wij hadden ook van die liedjes, dan gingen twee groepen kinderen tegenover elkaar staan, en dan werd er iets gezongen waar een dansje bij hoorden… uh uit mijn hoofd:



jantje van de buren, echte amerikaan, schopt met zijn voeten zijn schoenen naar de maan…



en



alle soldaatjes gaan macheren, hadie- hadaa- hadie-hadie-hada.

ze moesten de meisjes controleren hadie- hadaa- hadie-hadie-hada.

hoog die benen hooge die benen

voorwaarst achterwaarts zijwaarts, sluit.

ik ben een arme stakker en wil gehoorzaam zijn. en als ik dan mocht kiezen dan zou het (…) zijn.



iemand die dat kent, of zijn dat typsiche regionale trends??

Van die plakplaatjes in een album dat was toen helemaal hot he, van panini… Van de kleine zeemeermin en oliver en co enzo

@oessie wrote:

of elastieken deden we vaak op school :shifty:




E-la-stie-ken

Dr in, dr op, dr uit, sluit. :mrgreen:

-in de kofferbak zitten tijdens het rijden



-zwarte lakschoentjes :sick:



-cassettebandjes weer oprollen met een potlood



-op een cassettebandje proberen een liedje van de radio op te nemen (op tijd starten en stoppen was best lastig)



-flippo’s in de chips



-pannenkoeken bakken op mijn kinderkeukentje (met spiritus :shifty:)

Levensgevaarlijk … maar wel de lekkerste pannenkoeken



-bellen in een telefooncel (en ook nog met muntgeld)



-telefoontikken tellen

Oh dat met die cassettebandjes deed ik ook altijd! Kan me nog herrinneren dat 2 Unlimited met No Limit in de top 40 kwam en ik die op wilde nemen. We moesten naar een verjaardag toe, maar mn ouders konden wachten hoor!



Of van die singles kopen met 2 liedjes erop…

Nieuwe schoolagenda vol plakken met plaatjes van je idool en ook je vriendinnen teksten erin laten schrijven enzo!



Geurpennen in allerlei kleurtjes en gummen met een geurtje…

Geweldig topic :mrgreen:



MCW, daar heb ik alle seizoenen van op dvd :oops: De acteerkunsten zijn wel een stuk beter geworden dan toen en de camerakunsten ook.



Goede tijden is nog wel steeds bezig, maar is ook al heel wat jaren bezig. Ik heb de 1e 2 seizoenen op dvd. Heerlijk weer ouderwets met Arnie en Peter :mrgreen:



Elastieken, elke pauze. Ik zag laatst in een speelgoedwinkel die dingen liggen.



"Er is een vrouw vermoord, achter het gordijnenkoord…"Van die handjeklap liedjes. Ik moest laatst lachen, want mijn nichtje van 4 wilde ook wel even zo’n spelletje met mij doen. Maar dat was lang geleden zeg :shock:

Jaaaaaaah, hier ben ik dan…















een van de eerste vormen van internet (ja was er door mijn broer vroeg bij)

























Oh en liedjes met twee radio’s tegenelkaar op een bandje opnemen…

haha heerlijk, nu al lekker veel herkenbaars!



wij hadden op de basisschool ook tintenkillers.



en smurfensnot uiteraard (die wij met onze macrobiotische afwas- en wasmiddel natuurlijk nooit konden maken…)



en deze natuurlijk







jaaa cassettebandjes, en natuurlijk de daarbij horende walkman!



en ik had op de middelbare school een Buzzer, van de abn. konden mensen je buzzen, en dat ging dan heel handig alleen met cijfers :mrgreen:



en vlak voor het mobiele tijdperk had je opeens overal van die Kermit green points.

en autotelefoons!

Koning één brak zijn been, één

Koning twee sprong in de zuiderwesterzee

koning drie brak zijn knie, drie

koning vier, dronk graag bier, vier

koning vijf, sloeg zijn wijf, vijf

koning zes, zat op les, zes

koning zeven, zat te beven, zeven

koning acht, stond op wacht, acht

koning negen, moest zijn voeten vegen, negen

koning tien, kon niet zien, tien …



En dan moest je de bal met een stuiter met de juiste beweging en het juiste aantal tegen een muur gooien met een stuiter op de grond en weer opvangen (eerst op één been, dan springend etc).







En met een tennisbal in een panty tegen een muur “slaan”… Achter de molen staat een bloem, een leliebloem, een leliebloem. Achter de molen staat een bloem een leliebloem bloem bloem.







Witte bessen schieten met een pvc buis



van die mini tutjes voor aan je ketting



Jaaah, i had ook een buzzer…En smurfensnot, totaaaaal vergeten…Hihi, wat leuk…

@fiep klophout wrote:

smurfensnot!






Die liet ik eens een keer vallen in het zand, hield hem onder de kraan om schoon te maken en droogde hem af met een handdoek…



En dat ging dus niet, hij zat helemaal aan de handdoek geplakt bahbah hahaha!



Handdoek weg, snot ook weg. :mrgreen: