om iets specifieker te zijn: het was in utrecht in de jaarbeurs. Je betaalde vier gulden ofzo en dan mocht je aan allerlei activiteiten mee doen. En je kon er eten en drinken en ouders waren er niet bij.
ik ken alleen de megafestatie. maar ik ben dan ook een jonge blom
om iets specifieker te zijn: het was in utrecht in de jaarbeurs. Je betaalde vier gulden ofzo en dan mocht je aan allerlei activiteiten mee doen. En je kon er eten en drinken en ouders waren er niet bij.
Wel van gehoord enzo, maar nooit geweest.
Gingen jullie ook op Tienertoer met de NS?
En in de klas spaarden we de gebroken punten van de potloden, iedereen had zijn eigen potje met punten
In de Schildersbuurt in Groningen zit nog een Spar en in de binnenstad in de Stoeldraaierstraat een Spar die gericht is op “snel” eten.
Die in de Schildersbuurt weet ik niet, maar die in de Stoeldraaierstraat zit er dan nog niet zo lang zeker??? :think: Toen ik nog in Groningen woonden, zat 'ie er nog niet en ook de laatste keer dat ik daar kwam zat 'ie er volgens mij ook niet :think:
Schildersbuurt???? daar waar vroeger de Edah zat??op het hoekie???
Ik kwam vroeger altijd in de schildersbuurt haha, zat er op school.
DAcht dat in de stoeldraaierstraat een super zat... misschien was dat ooit een super dan ofzo :think:
En idd Pindas van de SPAR!! hahahaha nooit gehad maar goed
Klopt! Dat was de Edah. Wij hebben erachter gewoond in de flat :D Handig hoor, alleen niet voor de portemonnee, want ik ging elke dag vanuit het werk daar eten halen toen en dus ook altijd extra dingen want tja ik had natuurlijk trek :mrgreen:
ik ken alleen de megafestatie. maar ik ben dan ook een jonge blom
Hmm misschien bedoelde ik dat ook :think: (niet dat ik een jonge blom ben :mrgreen: )
In de Schildersbuurt in Groningen zit nog een Spar en in de binnenstad in de Stoeldraaierstraat een Spar die gericht is op “snel” eten.
Die in de Schildersbuurt weet ik niet, maar die in de Stoeldraaierstraat zit er dan nog niet zo lang zeker??? :think: Toen ik nog in Groningen woonden, zat 'ie er nog niet en ook de laatste keer dat ik daar kwam zat 'ie er volgens mij ook niet :think:
Schildersbuurt???? daar waar vroeger de Edah zat??op het hoekie???
Ik kwam vroeger altijd in de schildersbuurt haha, zat er op school.
DAcht dat in de stoeldraaierstraat een super zat... misschien was dat ooit een super dan ofzo :think:
En idd Pindas van de SPAR!! hahahaha nooit gehad maar goed
Klopt! Dat was de Edah. Wij hebben erachter gewoond in de flat :D Handig hoor, alleen niet voor de portemonnee, want ik ging elke dag vanuit het werk daar eten halen toen en dus ook altijd extra dingen want tja ik had natuurlijk trek :mrgreen:
heb jij ook op de j.g. jordensschool gezeten???
Nee hoor, ik kom uit Appingedam, ik woonde er samen met mijn man (toen nog vriend). Ik ben er in 2000 komen wonen.
Ik ben geen 10 dagen weggeweest, maar we gingen wel dagjes weg. Volgens mij was het tot 13 jaar en ik had nog zo’n kaartje toen ik 15 was, ik zag er nog niet zo oud uit en was vrij klein :mrgreen:
Ik ben geen 10 dagen weggeweest, maar we gingen wel dagjes weg. Volgens mij was het tot 13 jaar en ik had nog zo’n kaartje toen ik 15 was, ik zag er nog niet zo oud uit en was vrij klein :mrgreen:
We gingen echt de volle 10 dagen weg en zonder gsm natuurlijk. Vier reisdagen en de rest was logeren. Heel nederland door. Als je 13 bent voelt dat wel als een wereldreis :mrgreen:
ik ben van 73 en kan me de schillenboer, melkboer (srv), groenteboer en kaasboer ook nog herinneren. En oud ijzer werd ook opgehaald af en toe. En de scharenslijper kwam ook aan de deur.
De groenteboer kwam aan het eind van de dag en dan stonden we altijd op de hoek te wachten, want daar reed hij altijd te hard door de bocht en vaak rolde er wel een appel of zo uit de wagen en die was dan voor ons.
En op straat spelen … soms even aan de kant voor een auto, maar heel weinig auto’s op straat. Heerlijk! Buskruit speelden we veel.
Ik zag vanmiddag toevallig Niels Holgersson op tv … kon ik me ook nog wel herinneren.