het grote Zwelg-hier-in-nostalgie-topic

Jaaa,spoetnik!

Krijg spontaan de neiging om het te gaan maken… :lol:

En natuurlijk Pe en Rinus.Go Jelle go…

ik las over de schillenman…

Die kwam bij ons in utrecht echt met paard en wagen. Heel soms mocht je met hem een stukje mee op de bok! En het draagorgel met het centenbakkie kwam ook door de straat. Daar mocht ik dan een dubbeltje in doen.

Edit het was een vrouw :smiley: een jaren 70 schillenvrouw met tuinbroek!

@marloes vip wrote:

Voelen jullie je ook in eens zo oud??? Ik zou wel weer een weekje terug willen hoor! Vrees alleen dat iedereen zich kapot lacht als ik nu met een getoupeerde kuif met halve bus haarlak, ballonrok met maillot, dr martens en fluoricerend shirt rond ga lopen haha !

Ja,ik voel me ineens ook zo oud :wink: En ben 31(nu ik dat typ,heb ik iets van omg ik BEN oud)

Wij hadden bij de getoupeerde kuif(die in de meeste gevallen ook nog eens glom van de regen na 9 km fietsen)ook nog knalrode lipstick.Zag er niet uit,en ik me maar chique voelen… :lol:

En in de kuif-tijd waren bij ons de "blokhakken"ook helemaal hip.Je kon er amper op lopen,maar ze moesten en zouden aan!

:doh: Ja TUURLIJK SPOETNIK!!!

Zit ik nu al de hele tijd over na te denken!

En kwast op de ijsbaan!

>>jeetje wat een zwijmel topic zeg<<

@lydia wrote:

ik las over de schillenman…

Die kwam bij ons in utrecht echt met paard en wagen. Heel soms mocht je met hem een stukje mee op de bok! En het draagorgel met het centenbakkie kwam ook door de straat. Daar mocht ik dan een dubbeltje in doen.

Edit het was een vrouw :smiley: een jaren 70 schillenvrouw met tuinbroek!

haha jij bent echt echt oud!!! ik ken de schillenman alleen uti een liedje van de miesmuizers (annie mg?)

Moet opeens denken aan de rups op de kermis, waar je dan zo’n vieze pluim moest vangen, dan mocht je nog een keer.

Die rups staat hier nog steeds op de kermis :mrgreen:

@mayo28 wrote:

Die rups staat hier nog steeds op de kermis :mrgreen:

maar met pluim?

van 1975 fiep. Is dat oud?

@lydia wrote:

ja.

o.

@fiep klophout wrote:

@lydia wrote:

ja.

Dan hou ik me, als iemand die een schillenboer zoals dat bij ons heette ook kent, maar even stil kwa geboortejaar :oops: :silenced:

@fiep klophout wrote:

Moet opeens denken aan de rups op de kermis, waar je dan zo’n vieze pluim moest vangen, dan mocht je nog een keer.

wij hadden bootjes in groningen op de kermis. En die man had altijd zo’n kapiteinspak aan en een mega baard… echt een kapitein dus.

Gweldig!!!

kent iemand jeugdspektakel??

Hier is er nog steeds een schillenboer.Die komt het alleen nu met zn tracktor halen.En nog steeds dezelfde als in mijn jonge jaren.

Als 1975 oud is dan ben ik antiek :o

Fiep, ja met pluim :sick: …nog dezelfde waar ik me 30 jaar geleden op gestort heb :mrgreen:

Het is trouwens een soort van boerderij-diertjes-achtige draaimolen met de hobbels van een rups (snap je m nog :angel: )

@lydia wrote:

kent iemand jeugdspektakel??
om iets specifieker te zijn: het was in utrecht in de jaarbeurs. Je betaalde vier gulden ofzo en dan mocht je aan allerlei activiteiten mee doen. En je kon er eten en drinken en ouders waren er niet bij.

@marijke79 wrote:

@Pumba wrote:
@ICL wrote:
@Pumba wrote:
In de Schildersbuurt in Groningen zit nog een Spar en in de binnenstad in de Stoeldraaierstraat een Spar die gericht is op “snel” eten.

Die in de Schildersbuurt weet ik niet, maar die in de Stoeldraaierstraat zit er dan nog niet zo lang zeker??? :think: Toen ik nog in Groningen woonden, zat 'ie er nog niet en ook de laatste keer dat ik daar kwam zat 'ie er volgens mij ook niet :think:

Zit er al een tijdje hoor, naast de Prénatal :wink:

Schildersbuurt???? daar waar vroeger de Edah zat??op het hoekie???
Ik kwam vroeger altijd in de schildersbuurt haha, zat er op school.

DAcht dat in de stoeldraaierstraat een super zat... misschien was dat ooit een super dan ofzo :think:

En idd Pindas van de SPAR!! hahahaha nooit gehad maar goed

Klopt! Dat was de Edah. Wij hebben erachter gewoond in de flat :D Handig hoor, alleen niet voor de portemonnee, want ik ging elke dag vanuit het werk daar eten halen toen en dus ook altijd extra dingen want tja ik had natuurlijk trek :mrgreen: