het grote Zwelg-hier-in-nostalgie-topic

En de melkboer (SRV), groenteboer en kaasboer kwamen altijd aan de deur bij ons met hun wagen.

die zakjes met poeder en dan had je zo'n snoepstick die je erin kon dopen

Hoe heette dat ook alweer? Shizzle stick? Frizzle stick? Dubbel dip??
3 zakjes met 3 verschillende smaken in ieder geval.

Smacs of Smeks ken ik ook ja. Ontzettend zout maar heerlijk.

Mijn Duftyhuis ruikt ook nog :D

Ik keek in die tijd naar Jem.Een tekenfilm over 2 meidenbands,Jem en de Misfits(oid).

En op de lagere school met gepermanent haar lopen. :eh:

Theo en Thea tanden

Op woendag middag naar de smurfen en Suske en Wiske kijken,en dan mochten we ook chips,in een klein tupperware bakje.

Van die elastiekjes met 2 balletjes eraan

Spoorzoekertje spelen met alle buurtkinderen.

Blikspuit

Deurtje bellen

Zakgeld krijgen

Stiekem roken achter de kerk

Boeken kaften

De party line bellen

Zucht…

@Pumba wrote:

In de Schildersbuurt in Groningen zit nog een Spar en in de binnenstad in de Stoeldraaierstraat een Spar die gericht is op “snel” eten.

Die in de Schildersbuurt weet ik niet, maar die in de Stoeldraaierstraat zit er dan nog niet zo lang zeker??? :think: Toen ik nog in Groningen woonden, zat 'ie er nog niet en ook de laatste keer dat ik daar kwam zat 'ie er volgens mij ook niet :think:

@ICL wrote:

@Pumba wrote:
In de Schildersbuurt in Groningen zit nog een Spar en in de binnenstad in de Stoeldraaierstraat een Spar die gericht is op “snel” eten.

Die in de Schildersbuurt weet ik niet, maar die in de Stoeldraaierstraat zit er dan nog niet zo lang zeker??? :think: Toen ik nog in Groningen woonden, zat 'ie er nog niet en ook de laatste keer dat ik daar kwam zat 'ie er volgens mij ook niet :think:

klopt.
op de zonnelaan zit er nog een. En volgens mij ook nog 1 in Wildervank (oost-groningen)

Fiep, vanwaar je aversie tegen de spar?

http://www.youtube.com/watch?v=BD8SQnYHNFY

In Winsum zit ook nog een spar.

@ICL wrote:

@Pumba wrote:

Zit er al een tijdje hoor, naast de Prénatal :wink:
Toen zag je ook nog weleens een buurtsuper. Zou dat nog bestaan?

ja hoor. ik woon aan de rand van een middelgroot stadje, en wij hebben in de straat een echte buurtsuper.

ze hebben gewoon echt een vreselijk assortiment. Alles wat ik gebruik bij het koken, verkopen ze gewoon niet. Voor vegetariers is het rampzalig, hun assortiment vleesvervangers is errug jaren 90.... en alles wat ze wel verkopen is belachelijk duur....

moest trouwens nog denken aan liedje dat jaar geleden in belgie een hit was, dat erg over nostalgie gaat, vind het zelf een erg lekker nummmer:

kvraagetaan van de fixkes
http://www.youtube.com/watch?v=jyJ6BmkS694

ze hebben gewoon echt een vreselijk assortiment. Alles wat ik gebruik bij het koken, verkopen ze gewoon niet. Voor vegetariers is het rampzalig, hun assortiment vleesvervangers is errug jaren 90.... en alles wat ze wel verkopen is belachelijk duur....

[/quote]

Ah, dat begrijp ik wel.
Wij kopen alleen pinda's van de spar, nav het liedje van Pe en Rienus. Jeugdsentiment 8)

@fiep klophout wrote:

kvraagetaan van de fixkes

http://www.youtube.com/watch?v=jyJ6BmkS694

:lol: :thumbup:

@Dijanne wrote:

In Winsum zit ook nog een spar.

Die zit er dan ook nog niet zo heel erg lang… :wink:

@Pumba wrote:

@ICL wrote:
@Pumba wrote:

Ik woon al een tijdje,sinds 1996, niet meer in Groningen en sinds 1998 niet meer in Winsum :wink:

Hahahaha dus niet de enige die Catweazel keek :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Chantal, wow heb jij de dufties nog??? :inlove: :inlove: Ikke jaloers, ik heb niks meer van vroeger :frowning: baal daar echt van. Niet dat ik denk dat Dylan de dufties leuk gaat vinden :lol: maar wie weet de 2e een meisje :mrgreen: Ik weet nog precies hoe ze ruiken :inlove:

Roos, was het niet frizzle stick inderdaad?? :think:

Ohh jij ook nog je duftiehuis, wat geweldig zeg :inlove: Heb daar uren mee gespeeld joh hihi

Ik weet nog precies hoe ze ruiken

Ik ook!!! En soms ruik ik iets, en dan zeg ik 'hee dat ruikt naar dufties'
Manlief dacht eerst dat ik knettergek was :mrgreen:

@Pumba wrote:

@ICL wrote:
@Pumba wrote:

Schildersbuurt???? daar waar vroeger de Edah zat??op het hoekie???
Ik kwam vroeger altijd in de schildersbuurt haha, zat er op school.

DAcht dat in de stoeldraaierstraat een super zat... misschien was dat ooit een super dan ofzo :think:

En idd Pindas van de SPAR!! hahahaha nooit gehad maar goed

Als je was gevallen en je had een gat in je broek, kwamen daar van die grote ovale knielappen overheen :roll:

En voor de ‘ouderen’ onder ons; er was een winter waarin we wollen jurken droegen met maillots eronder. Mijn moeder vond ze zo leuk en ik voelde me er zo vreselijk in… :?

@Maxime wrote:

En voor de ‘ouderen’ onder ons; er was een winter waarin we wollen jurken droegen met maillots eronder. Mijn moeder vond ze zo leuk en ik voelde me er zo vreselijk in… :?

Oh Ja versgebreid met een maillot die de jurk vatdraaide om je benen waardoor hij uitrekte :roll:

en ja champagnepils!

Of 7-up, met daarin koffiemelk en volgens mij suiker, dan kreeg je een raar brauwseltje waar ik de naam niet meer van weet :wall:

schoolschaatsen op natuurijs :mrgreen:

@kaboutertje wrote:

Of 7-up, met daarin koffiemelk en volgens mij suiker, dan kreeg je een raar brauwseltje waar ik de naam niet meer van weet :wall:

Spoetnik :drool: