4 jongens alleen voor mezelf. Je zou van minder vrolijk kijken :lol: :lol: :mrgreen:
Maar heel veel van dit topic hoorde er voor mij idd ook bij. Al vond ik het leukste stuk van de jaren 90 wel de tweede helft eigenlijk, en dat waren dan toch vooral de hakkuhfeestjes en zo :inlove: Eigenlijk sowieso vooral heel veel stappen, weinig verplichtingen en veel dingen zoals bessenwijn :lol:
Nog 2 dingen waar we naar keken. Het achteruit racen met auto’s en de caravanraces bij “te land ter zee en in de lucht”:
En later Married with Children:
Ohhhh ja Catweazle :mrgreen: en of ik die ken! :thumbup:
En Oma Fladder, wat vond ik mijn eigen oma saai zeg hahaha
Vicky staat ook op deze foto toch ?
@Lady28 wrote:
-de duftie’s (met dat leuke huisje en die poppetjes die naar parfum roken)
Jaaah die zijn leuk :inlove: Y.eline heeft de duftie's van mij gekregen waar ik eerder mee heb gespeelt, 2 huisjes en een heleboel van die lekker ruikende poppetjes :inlove: (ze ruiken nog net zo en dat na al die jaren :thumbup: )
Ja Catweazel ik vond hem ook geweldig (mijn pa heeft hem laatst op dvd gekocht dus heb de hele serie van deel2 gekeken. :lol:
Kent iemand de kleine rondjes zoutjes nog, het heette smeks ofzoiets. Ze zaten in een klein oranje zakje.
En als ik het me goed herinner hadden ze een bbq-smaak.
Ik kan me nog zo goed herinneren dat mijn zus en ik in de supermarkt dan iets lekkers uit mochten kiezen van mijn moeder. We kozen bijna altijd een zakje smeks :drool:
Het leuke was ook dat de zakjes apart verkocht werden.
@myrella wrote:
Kent iemand de kleine rondjes zoutjes nog, het heette smeks ofzoiets. Ze zaten in een klein oranje zakje.
Ik kan me nog zo goed herinneren dat mijn zus en ik in de supermarkt dan iets lekkers uit mochten kiezen van mijn moeder. We kozen bijna altijd een zakje smeks :drool:
JA!Die ken ik :mrgreen:
@myrella wrote:
Jaaaa, die verlochten ze bij Fred vd Werff, dat werd later super de boer, en toen hadden ze het niet meer :thumbdown:
En winkels dan die niet meer bestaan? Wij deden (heel) vroeger boodschappen bij de Vivo!
(voorbeeld hoor, wij woonden niet in Leeuwarden…)
“Grappig” om te zien dat dit nu de europrijzen zijn :shock:
idd, Wij hadden eerst een Vege, dat werd later de Korti. En toen kwam er een concurrent de Vivo. En dat werd weer later Super de Boer (en ik meen dat dat het nog steeds is )
We hadden ook een emha, die is uiteindelijk helemaal weg.
En een dorp verderop hadden ze een Spar. Ik dacht dat die ook uitgestorven was, maar kwam een tijdje terug hier ook een Spar tegen. (een klein buurtsupertje, dus kom daar nooit)
Eigenlijk wel jammer hoor, als je geen geld bij je had (of als ik dus boodschappen moest doen voor mijn moeder) dan moest ik het op laten schrijven en mijn moeder betaalde dan later.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
En de Kijkgruip, die werd later Dekamarkt. Maar dat is misschien nog voor
onze tijd, omdat mijn opa en oma die de Kijkgruip bleven noemen terwijl
het allang Dekamarkt was :think:
En die zoutjes Myrella, oooooooh wat waren die lekker :drool:
@Zonneschijn wrote:
idd, Wij hadden eerst een Vege, dat werd later de Korti. En toen kwam er een concurrent de Vivo. En dat werd weer later Super de Boer (en ik meen dat dat het nog steeds is)
En een dorp verderop hadden ze een Spar. Ik dacht dat die ook uitgestorven was, maar kwam een tijdje terug hier ook een Spar tegen. (een klein buurtsupertje, dus kom daar nooit)
Eigenlijk wel jammer hoor, als je geen geld bij je had (of als ik dus boodschappen moest doen voor mijn moeder) dan moest ik het op laten schrijven en mijn moeder betaalde dan later.
de Spar is er nog nog steeds. Ook op vakantie in frankrijk kwamen we een Spar tegen.
En het wereldberoemde Pinda’s van de Spar van Pe en Rienus 8)
@LK wrote:
@Zonneschijn wrote:idd, Wij hadden eerst een Vege, dat werd later de Korti. En toen kwam er een concurrent de Vivo. En dat werd weer later Super de Boer (en ik meen dat dat het nog steeds is)
de Spar is er nog nog steeds. Ook op vakantie in frankrijk kwamen we een Spar tegen.
En het wereldberoemde Pinda’s van de Spar van Pe en Rienus 8)
Wij hebben hier vlakbij in Oosterhout ook een Spar. En in Nijmegen weet ik er trouwens ook 1 te zitten.
in groningen had je de SPAR!!
in een deel van noord holland heb je alleen maar Sparren… Werd er deze zomer helemaal gek van, heb wel 30 km omgereden op zoek naar een andere winkel dan de Spar, want ik haat de spar…
wij hadden hier vroeger een spar-mart. dat was dan een soort super spar…die bestaan volgens mij niet meer…(wslk omdat ze inzagen dat het een contradictie in terminus was… 8) )
en ja, vicky staat ook op de foto, dacht ik te zien en begrijp ik ook uit haar commentaar over 4 jongens voor jezelf hebben
In de Schildersbuurt in Groningen zit nog een Spar en in de binnenstad in de Stoeldraaierstraat een Spar die gericht is op “snel” eten.
Pé en Rinus zijn ook van vroeger :mrgreen:
En ik herinner me ineens dat wij vroeger een Sparspel hadden :lol: