het grote Zwelg-hier-in-nostalgie-topic

@romata wrote:

@fiep klophout wrote:
@Pumba wrote:

En in de klas spaarden we de gebroken punten van de potloden, iedereen had zijn eigen potje met punten :slight_smile:

wij spaarden de bolletjes van de vullingen van je vulpen…die waren zo heel lief klein… dus…

Oww dat deed ik ook altijd, ik maakte soms die vullingen zelfs stuk om dat klein lief bolletje te krijgen.

En dan opsparen en vaak trots laten zien hoeveel ik er al had :lol: :lol:

Oja, dat deden we ook nog :lol: Gaande weg zijn er steeds meer dingen die me te binnen schieten :lol:

Wij moesten altijd buiten spelen :slight_smile: We deden van alles: blikspuiten, voetballen met de jongens, op het dak van de basisschool klimmen, vuurtje stoken :oops: , als het had gesneeuwd aan twee kanten een muurtje van sneeuw maken en elkaar bekogelen, stoeprandje (tegenover elkaar ieders op de rand van de stoep en dan met een bal de andere kant raken), jongens -meisjespakkertje, kustikkertje op het schoolplein :mrgreen: , met de hele klas proberen te touwspringen, enz.

En als het regende speelden we in de portiek van de flat vadertje en moedertje :smiley: .

alsof er een emmer van mijn vroegere leventje wordt leeggegooid!!!

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

ow ja van die lijmballen maken!! heerlijk!

En ik moet opeens denken aan mijn krantenwijk. Elke ochtend om 5.24 ging mijn wekker. Half 6 zat ik altijd op de fiets (haha dat was echt niks anders dan kleren aantrekken en naar buiten!). En dan moest ik meteen een Limburgse heuvel beklimmen om een dorp verderop de krant te bezorgen.

Heb het heel wat jaren gedaan. En op zaterdag daarna weer lekker mijn nest in en echt tot 1 of 2 uur blijven slapen :mrgreen:

1975 oud ? :think:

Ik zit 2 voor 12 te kijken en daar was een fragment van Lenny Kuhr:

Visite :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

@lydia wrote:
@lydia wrote:
kent iemand jeugdspektakel??
om iets specifieker te zijn: het was in utrecht in de jaarbeurs. Je betaalde vier gulden ofzo en dan mocht je aan allerlei activiteiten mee doen. En je kon er eten en drinken en ouders waren er niet bij.

ik ken alleen de megafestatie. maar ik ben dan ook een jonge blom :angel:

En de stuifstuif :angel:

@Karin2 wrote:

jeetje jongens, wat nemen jullie mijn ‘ja’ allemaal serieus op zeg :shock: Het was een geintje naar die hoogzwangere toe. Oud is natuurlijk maar relatief he. Dus hup allemaal pruillipjes weg, voel je lekker zo jong als je bent, en ga lekker verder met graven in dat collectieve geheugen!! :dance:

Wij hebben ook nog zout zitten kleuren met krijt…en dat eden we dan in laagjes in een glazen pot of fles…allemaal kleurtjes…stons zo leuk :shifty:

De vulpenballetjes…potloodpunten…lijmballen…komt bekend voor… :angel:

Slijpsel spaarden we zelfs…gumsel ook… :shifty:

Van die mega grote gummen…waren cool 8)

Elastieken met alle liedjes…

Touwtje springen met alle liedjes…

Tennisbal in een sok en 7 sterren…

Ik verklaar de oorlag aaaaaaaaaan…(landje veroveren)

Ik had smurfenpoppetjes…en snorkelpoppetjes…

Ik had een pop…een negerjongetje…danny :inlove:

@fiep klophout wrote:

@Karin2 wrote:

jeetje jongens, wat nemen jullie mijn ‘ja’ allemaal serieus op zeg :shock: Het was een geintje naar die hoogzwangere toe. Oud is natuurlijk maar relatief he. Dus hup allemaal pruillipjes weg, voel je lekker zo jong als je bent, en ga lekker verder met graven in dat collectieve geheugen!! :dance:

hoogzwanger en oud gaat toch niet samen :angel:

Tijdens het opruimen vond ik nog jaren80 hydrofielluiers van mijn broertje die in 80 is geboren. Van Teddy natuurlijk :smiley:

(paar jaar terug heb ik ze nog nieuw gekocht maar ik heb dus ook nog oude liggen bedoel ik)

al die verzamelingen hahaha, ik bedacht me net hoe super onze ouders wel moeten zijn geweest, dat die overal maar in meegingen :mrgreen:

En er komt steeds meer bij :dance: .

Dingen zoals de megafestatie waar ik meerdere keren ben geweest was ik gewoon echt vergeten.

Bestaat dat eigenlijk nog?

Punten verzamelen en lijmballen maken deed ik ook, die balletjes niet, (ik kon/kan niet met vulpen schrijven :oops: :lol: )

Sharon komt trouwens ook thuis met lijmballen, ze doen het tegenwoordig dus nog steeds.

Weet je waar ik me ook altijd aan verbaasde, wij knikkerden altijd heel erg veel en ieder jaar zonder dat er ook maar iets was afgesproken kwamen we bijna tegelijk met die stomme knikkerzak naar buiten.

Dat hielden we dan een paar weken/maanden vol en dan was het in ene weer over, Om vervolgens het volgende jaar weer hetzelfde ritueel te herhalen.

Wij verzonnen altijd heel veel spelletjes, maar busje trap en eilandje veroveren waren wel favo, Verstoppertje deden wij ook altijd erg veel.

Bij ons op de hoek stalde ze de srv wagen, als die dan om half 7 terug kwam gingen we altijd een chupa chup lolly halen.

Je had toendertijd zo’n actie als er dan een gezichtje in je lollypapiertje zat kreeg je een horloge (goedkoop plastic ding) ik had er wel een stuk of 5 van die horloges.

@mamma van sharondenise wrote:

Weet je waar ik me ook altijd aan verbaasde, wij knikkerden altijd heel erg veel en ieder jaar zonder dat er ook maar iets was afgesproken kwamen we bijna tegelijk met die stomme knikkerzak naar buiten.

Dat hielden we dan een paar weken/maanden vol en dan was het in ene weer over, Om vervolgens het volgende jaar weer hetzelfde ritueel te herhalen.

dat snapte ik ook nooit maar het werkt net als de speculaas die weer in de schappen ligt na de zomervakantie ;-)
Ontdekte ik ook pas een paar jaar geleden hoor, toen bij de Bruna elk jaar op hetzelfde moment de knikkers te koop waren :mrgreen:

Oh en dan nu nog even een nieuwsflash :lol:

Ik weet niet of jullie het al wisten maar 4 oktber is er vanwegen 25 jaar villa achterwerk een speciale uitzending.

Het begint op 3 oktober om 23.30 tot 4 oktober 7.00 met een marathon van Theo&Thea.

En vanaf 7.00 tot 12 allerlei andere programma’s en allemala kijken om 11.00 komt achterwerk in de kast.

http://www.zapp.nl/programmas/villa-achterwerk-25-jaar

Dus Fiep ga jij de heel nacht doorhalen zondag?

@mamma van sharondenise wrote:

Oh en dan nu nog even een nieuwsflash :lol:

Ik weet niet of jullie het al wisten maar 4 oktber is er vanwegen 25 jaar villa achterwerk een speciale uitzending.

Het begint op 3 oktober om 23.30 tot 4 oktober 7.00 met een marathon van Theo&Thea.

En vanaf 7.00 tot 12 allerlei andere programma’s en allemala kijken om 11.00 komt achterwerk in de kast.

http://www.zapp.nl/programmas/villa-achterwerk-25-jaar

Dus Fiep ga jij de heel nacht doorhalen zondag?

Nou, hier gaat in ieder geval de DVD recorder de hele nacht snorren!!!

(Enne, mijn bouwjaar is ook 1975… :wink: )

@renzosmam wrote:

Wij hebben ook nog zout zitten kleuren met krijt…en dat eden we dan in laagjes in een glazen pot of fles…allemaal kleurtjes…stons zo leuk :shifty:

De vulpenballetjes…potloodpunten…lijmballen…komt bekend voor… :angel:

Slijpsel spaarden we zelfs…gumsel ook… :shifty:

Van die mega grote gummen…waren cool 8)

Elastieken met alle liedjes…

Touwtje springen met alle liedjes…

Tennisbal in een sok en 7 sterren…

Ik verklaar de oorlag aaaaaaaaaan…(landje veroveren)

Ik had smurfenpoppetjes…en snorkelpoppetjes…

Ik had een pop…een negerjongetje…danny :inlove:

ALLEMAAL: JAAAAA!!! LEUK!!! :inlove:

En zelf dropwater maken,en het ook nog lekker vinden :sick:

blikkie trap, tuintje sluipen, elastieken, knikkeren, ik verklaar de oorlog aan …

stuif es in: Heb al een tijdje de begintune er van in mijn hoofd: stuif esinners stuiven allemaal mee, kom er in voor de lol, lekker rollebollen stuif es in is op de middag tv, vlug want de tent is al vol. En hij heeft de gouden stuiver, la, la, la, (verder ken ik het niet).

De tekenfilmserie Remi die in het begin van de jaren 80 werd uitgezonden, ik zat bijna te huilen toen Vitalis dood ging.

Dallas, Dynasty, A-team, the muppetshow, Pisa dat later Verona werd, koot en bie

alle jaren 80-muziek (duh), als ik last heb van een nostalgische bui, luister ik via internet (nederland.fm) naar radio 10 gold 80’s Hits (voor de jongeren onder ons ze hebben ook een zender die alleen maar hits uit de jaren 90 draait.

Dik voor mekaarshow, op de televisie en op de radio en daarna Losvast.

Smileys en glaces (die koeken met een roze glazuurlaag), wentelteefjes

De geur van suikerbieten doet me altijd aan mijn studententijd in Groningen denken, in de herfst rook het toen altijd naar suikerbieten.

Pe daalemmer en rooie rinus en hun verse pinda’s van de spar doen me ook aan groningen denken.

X-files met jummie David Duchovny, Quantum leap, wicky de viking, beenwarmers

@sopje wrote:

De geur van suikerbieten doet me altijd aan mijn studententijd in Groningen denken, in de herfst rook het toen altijd naar suikerbieten.

Het rook nooit echt lekker, maar hoorde wel bij de Stad (zoals wij Groningers de stad Groningen noemen), helaas is het er niet meer, de fabriek is een paar weken terug helemaal plat gegaan......

De tabaksgeur van Niemeyer is er nog wel :wink: