Kunnen jullie je nog herinneren in wat voor vreselijke kleding onze moeders ons in lieten lopen.
Ik en mijn nicht hebben nog steeds een jeugdtrauma aan die wollen geruite rokken met zo’n grote veiligheidsspeld, die kreeg je dan aan met zo’n jeukende malliot en van die leuke lakschoentjes :roll:
Helaas kan ik er geen foto meer van vinden.
Jaren later toen ik zelf ookinspraak kreeg in wat voor kleding ik wilde was er ook zo’n rage van madonnalaarsjes.
En kent iemand van jullie dit? Het is “bokkevet”. Het is een restproduct van aardappelzetmeel productie/ suikerfabriek, weet het niet meer zeker. Het heeft een wat zoetige smaak en is keihard, je moest echt met je tanden schrapen en sabbelen om het te eten. Je kunt het tegenwoordig niet meer krijgen omdat er geen resten meer overblijven, alles word verwerkt.
Zooooooooo jammer dat dit er niet meer is… :drool:
O en wat ik me ook ineens herinneren, ik had echt een knal roze met geel “jackje” wat je over je hoofd aan moest doen met zo’n zak op de buik. En knal roze met kant mouwophouders en bretels :lol: Vreselijk! Maar toen vond ik het prachtig :lol: En een “lambadarokje” :lol: Zo noemden we het ook echt :mrgreen:
En ik playbackte altijd Madonna (Get in to the groove) en met mijn vriendin liedjes uit Dirty Dancing :mrgreen:
Joey Tempest heet hij idd. Hoe kon ik het vergeten :doh:
Vanmorgen in de sportschool bedacht ik mij opeens nog wat (vraag mij niet hoe ik erop kwam :roll: ’
Een auto met grote megafoons op het dak, die door de straten reed om iets aan te kondigen. (met tussendoor een vreselijk muziekje)
En ik heb vroeger ook heel veel en vaak van die hele dikke Debby´s, Tina´s en Penny´s gelezen :lol: Maar die zijn er volgens mij nog wel steeds toch?
OHHHHHHHHHHHHHH :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: Heb net aan 1 ruk 27 blz doorgewerkt en het was HEERLIJK :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Tijdens het bladeren kwam er ook een hoop boven. Bijna alles herken ik, maar goed ben dan ook bijna 36 hahaha.
The secret valley (ohhh wij mochten onze hele zolder ombouwen tot secret valley, met vlag en al :mrgreen: , dat was onze club met alle kinderen uit de buurt.
En al houd ik helemaal niet van cola smaak in snoepjes, die red-band zak met smiles en dropdingen zit ook een fido dido cola smaak tussen. Die is alleen ivm het nostalgische al lekker :mrgreen:
Draad telefoon met je buurmeisje, ene kant een blikje dan een touwtje en andere kant weer een blikje EN maar volhouden dat je elkaar echt door dat ding kon verstaan :lol:
Hebben jullie in de speeltuin de buurt nog wel een zandbak?
En als die er is, wat is hij klein he?
Vroeger waren ze echt veel groter (die waarin ik vroeger in speelde is echt nog maar een kwart van wat het vroeger was en dat is echt niet omdat ik nu groter ben ) en alle speeltuinen bij mij in de buurt hadden wel een flinke zandbak (ik kende ze allemaal wel, ook die een stukje verder weg )