het grote Zwelg-hier-in-nostalgie-topic

http://www.comicstripshop.com/images/database/WTQtNMpTwJW5vfTbnsLW

:inlove: :inlove: :inlove:

@Rivella wrote:

@mama van Teun wrote:
liegebeest, daar heb ik echt nog nooit van gehoord :think: van welk jaar zijn jullie? 8) :lol:

'77 and proud of it :mrgreen:

wauw 8) the seventies!

ik ben van 1980…waarschijnlijk ben ik dan te jong geweest toen die serie werd uitgezonden.

@Mip wrote:

@Zonneschijn wrote:
ehm…

En ik keek altijd naar de bereboot

en ik had er ook een puzzel van en een poster en die kapitein brom. Toch een rage dan, denk ik :lol: (hoe oud was ik toen? 5 ofzo :roll: )

Jaaaaaaaaa de Beereboot! Ik had er een elpee van!
Ahoy, de beereboot komt aan...met beren met een berensnoet, die beren varen o zo goed....... :angel:

En Fred de Kei ( dat zakenmannen varken) vond ik eng en ik vond brilbeer op m'n vader lijken... :eh: :lol:

Enne daar wil ik dan nu toch even over hebben, was Maatje volgens jullie een jongetje of een meisje? :think:

Dat heb ik me nou ook altijd afgevraagd ! Ik had ook een opblaas Maatje (klinkt vreemd als je 't zo opschrijft !!! :lol: )

Ahoy, daar komt de berenboot, met beren klein en groot !!!

@Femmieke wrote:

http://www.comicstripshop.com/images/database/WTQtNMpTwJW5vfTbnsLW

:inlove: :inlove: :inlove:

Jaa, Pol! Die huurden wij altijd bij de bieb!

Enne, als ik ziek was keek ik (bij gebrek aan televisieprogramma’s op de Nederlandse zenders), altijd deze op de Duitse zender:

@mama van Teun wrote:

@Rivella wrote:
@mama van Teun wrote:
liegebeest, daar heb ik echt nog nooit van gehoord :think: van welk jaar zijn jullie? 8) :lol:

'77 and proud of it :mrgreen:

wauw 8) the seventies!

ik ben van 1980…waarschijnlijk ben ik dan te jong geweest toen die serie werd uitgezonden.

ik ben van 82 en ik herinner het me wel nog. Maar volgens mij kwam het op de belg. Net als quik en flupke

en postbus x

en de al eerder genoemde plons.

en leuk dat de supersocer ook langs kwam! Lekker in die aller eerste groen-geel uitvoering. Super cool!!! 8)

@Pimpernella wrote:

@Mip wrote:
@Zonneschijn wrote:
ehm…

En ik keek altijd naar de bereboot

en ik had er ook een puzzel van en een poster en die kapitein brom. Toch een rage dan, denk ik :lol: (hoe oud was ik toen? 5 ofzo :roll: )

Jaaaaaaaaa de Beereboot! Ik had er een elpee van!
Ahoy, de beereboot komt aan...met beren met een berensnoet, die beren varen o zo goed....... :angel:

En Fred de Kei ( dat zakenmannen varken) vond ik eng en ik vond brilbeer op m'n vader lijken... :eh: :lol:

Enne daar wil ik dan nu toch even over hebben, was Maatje volgens jullie een jongetje of een meisje? :think:

Dat heb ik me nou ook altijd afgevraagd ! Ik had ook een opblaas Maatje (klinkt vreemd als je 't zo opschrijft !!! :lol: )

Ahoy, daar komt de berenboot, met beren klein en groot !!!

Whoehahaha een opblaasmaatje lol :lol: :lol:

Mijn vriend kwam net ook nog met:

En wat te denken van:

enne:

Seabert

http://www.youtube.com/watch?v=QwDDaLazo2E

Familie Robinson

http://www.youtube.com/watch?v=Em5Q2Tv0MsY

Oe Eisblume, Mc Gyver :drool:

met neef Herbert en zijn speledingetjes

Wat een geweldig toppic is dit toch

Steeds als ik kom kijken zie ik wel weer iets waarvan ik allang was vergeten dat we dat hadden en als ik het dan zie dan denk ik OOOH JAAH dat hadden wij ook, en dat ok oh en dat ken ik ook nog :lol: :mrgreen:

Jeetje wat hadden we het toch leuk he,

Fiep nogmaals bedankt meid, ik wordt er geweldig blij van je toppic :-*

@Barbara wrote:

ik durf bijna niet, stelletje jonkies hahaha. Ik herken die dingen van jullie wel, maar dan van mijn broertjes :mrgreen:

ik moet meteen aan de 3 musketiers denken. ze bestaan nog. heten nu curlywurly, maar het smaakt niet meer zoals ik me herinner (is pure suggestie, ik weet het)

Nah, Curly wurly’s zijn er al sinds het begin van de jaren 70 of zo,(zijn van Cadbury’s) denk dat je in de war bent met een ander chocomelaatje :-*

Oh word helemaal nostalgisch van dit topic, de dj katshow is al genoemd maar waren er meer Skychannel kijkertjes?

Vroegah op zaterdag ochtend the Fun factory?

Heb wel een foto van de tweede presentator gevonden, mister P was de eerste maar daar kan ik geen foto’s van vinden :frowning:

Get along gang, Inspector Gadget en de transformers?

Dit is nog pré Telekids, RTL4 bestond toen nog niet eens geloof ik :lol:

Oeh en zag al iets over die sendung mit der maus voorbij komen :inlove:

De geboorte van Calimero :smiley:

http://www.youtube.com/watch?v=vT0Ij1GpdS4

men ik voel me oud…

denk dat 90% van alles hier ken… tja zwaar 30+ he :shifty:

wel leuk om te lezen allemaal…

zitten onze kids over 30 jr ook zo te zwijmelen over hun jeugdidolen/ top10 speelgoed films en series van toen :mrgreen:

Zag ik daar McGyver :drool:

Die maakte bommen van elastiekjes 8)

En deze???

@mama van Teun wrote:

1972.

Liegebeest kwam idd op belgie.

:think: En ik denk dat ik het misschien niet zo leuk vond omdat ik er eigenlijk al te oud voor was, of dacht te zijn :lol:

:lol:

Ik zie funfactory staan en het eerst wat er bij mij opkomt is Dr. snuggels

Terwijl ik eigenlijk niet eens weet of die daar op kwam.

:think: Kwam voor na tijdens de funfactory niet ook de (ff googlen) DJ Cat show?

met Linda de Mol.

Oja en natuurlijk de cocacola eurochart top 50 ook met Linda de Mol.

(We zijn met school, ik was toen 14, naar amsterdam gegaan, ehm hoe heette die discotheek ook alweer?

In elk geval werd daar dus de cocacola chart top 50 opgenomen. Ik vond het zo stoer. Ten eerst mocht je pas met 21 jaar naar die disco (en ik was dus pas 14 :wink: ) En ik heb nog wekenlang mezelf zien dansen van bovenaf, als de lijst werd doorgenomen. Heel toevallig had ik namelijk een knalgeel (pijn aan je ogen geel) shirt aan, dus ik kon mijzelf heel goed herkennen.

En oja…volgens mij hier ook niet gezien.

Mel en Kim waren toen helemaal hot

Tjonge het is zeker laat, opeens komen er nog meer groepen ed waar je nooit meer van hoort naar voren.

Five Stars, was mijn vriendin helemaal gek op.

Mijn muur hing helemaal vol met:

WHAM! :inlove:

En toen ze uit elkaar gingen, werd “iedereen” natuurlijk al gek van George Michael dus ikke niet 8)

The final countdown van Europe was toen een grote hit, dus heb ik gelijk daar een paar platen van gekocht.

Jeetje wat een bossen haar allemaal :o :lol: Ik weet de naam van de zanger niet eens meer :think: Maar ik was wel helemaal weg van hem :inlove:

Maar goed dat hield snel op en toen wist ik het ook niet meer zo waar ik fan van moest worden :lol:

En toen kwamen deze ook nog even langs.

Bros

In de hitkrant (was ik lid van) stond een hele mooie poster van die jongens dus ook die heeft nog even bij mij aan de muur gehangen. Ik was wel inmiddels al 16 of bijna 17, dus eigenlijk doe je dat dan niet meer. :angel:

Volgens mij kwam toen Rene Froger met Alles kan een mens gelukkig maken (een eigen huis) ook al.

Eigenlijk alles van toen en wat daarna komt niet meer zo nostalgisch. Ik ben tenstotte nog steeds 18 :mrgreen: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

kan het niet vinden, geen idee of het nog bestaat, laat staan hoe het heet.

Je kon met dat ding van je eigen haar een paardestaart maken, maar dan zag hij er veel langer uit dan met een gewoon elastiekje. Een soort kam aan 2 kanten die je aan elkaar vastklikt met je haar ertussen :think: :think: Snap je hem nog?

En in mijn jeugdfoto’s (jaar of 8) heb ik ook een periode gehad dat ik regelmatig een overal aan had :sick: :lol: Zal ook wel mode zijn geweest.

Volgens mij heb ik een schoolfoto van toen wel digitaal :mrgreen:

:shifty: Volgens mij kan ik echt niet slapen, ligt ik de hele nacht wakker en laat ik alles nog ff voorbij gaan om die kleine nostalgische dingetjes te kunnen herinneren :lol:

Welterusten :zzz:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Kunnen jullie je nog herinneren in wat voor vreselijke kleding onze moeders ons in lieten lopen.

Ik en mijn nicht hebben nog steeds een jeugdtrauma aan die wollen geruite rokken met zo’n grote veiligheidsspeld, die kreeg je dan aan met zo’n jeukende malliot en van die leuke lakschoentjes :roll:

Helaas kan ik er geen foto meer van vinden.

Jaren later toen ik zelf ookinspraak kreeg in wat voor kleding ik wilde was er ook zo’n rage van madonnalaarsjes.

Ik had ze in het wit en lila 8)

de BOOS show van bart!!

hier het liegebeest, ken zelfs het intro liedje nog uit mijn hoofd :lol:

NIEMAND DIE WEET DAT IK HIER BEN, OMDAT IK DE KASTEELHEER BEN.

iK BEN GEEN MENS MAAR OOK GEEN ECHT BEEST, IK BEN HET SUPER LIEGEBEEST.

SUPER LIEGE LIEGE BEEST :lol: