en inderdaad jodevet… echt nergens meer te koop… zoo jammer… wij kochten dat altijd op de dinsdagse markt, bij het snoepkraampje, en dan inderdaad een brok en schrapen maar… een vettige maar zoete lekkernij, en bikkelhard…
Die lippenstiften, ik kan er geen plaatje van vinden, maar inderdaad, supergoedkoop, op de markt en bij van die goedkope bazaartjes… nu nergens meer te koop!!
flik flak horloges
@ICL wrote:
@Pumba wrote:En kent iemand van jullie dit? Het is “bokkevet”. Het is een restproduct van aardappelzetmeel productie/ suikerfabriek, weet het niet meer zeker. Het heeft een wat zoetige smaak en is keihard, je moest echt met je tanden schrapen en sabbelen om het te eten. Je kunt het tegenwoordig niet meer krijgen omdat er geen resten meer overblijven, alles word verwerkt.
Zooooooooo jammer dat dit er niet meer is… :drool:
hier verkopen ze het nog … bij een nostalgisch snoepwinkeltje :drool: Naast de wijnballen, stroopstokken en nog veel meer lekkers. Wij noemden het overigens massébrokken.
Ze bestaan dus nog steeds, maar vroeger had je ze alleen in het bruin, colasmaak vermoed ik:
Iedere zaterdagmorgen ging ik met mijn “snoepkwartje” kwijlen bij de snoepwinkel en duurde het (serieus) wel een uur voordat ik eruit was wat ik van mijn 25 cent ging kopen. Vaak zat daar zo’n likschelp bij.
@marijke79 wrote:
flik flak horloges
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Ik had een rode met een kat, ik heb gehuild toen ie stuk ging. :oops:
Mijn zus had een blauwe geloof ik. :think:
Loekie de Leeuw!
@Fleur wrote:
Ze bestaan dus nog steeds, maar vroeger had je ze alleen in het bruin, colasmaak vermoed ik:
Iedere zaterdagmorgen ging ik met mijn “snoepkwartje” kwijlen bij de snoepwinkel en duurde het (serieus) wel een uur voordat ik eruit was wat ik van mijn 25 cent ging kopen. Vaak zat daar zo’n likschelp bij.
Deze kocht ik ook :inlove:
kennen jullie hem nog?
Die brokken wij noemen het trouwens borsthoning kan je hier gewoon bij de jamin halen.
De verkoopster zei wel dat het ietsjes anders smaakt als vroeger, maar dat het wel goed in de buurt komt.
Ooh, zo herkenbaar allemaal!
Die likschelpen en de schuimblokken en en en …
Zijn de koetjesrepen al genoemd?
Vroeger vond ik die zoo lekker, laatst zag ik een pakje, meegenomen, maar getsie, dat is echt geen chocolade :mrgreen:
Hoewel ik niet in NL ben opgegroeid herken ik de meeste dingen hier, toch wel leuk om te zien dat sommige dingen ‘internationaal’ zijn
Hadden jullie hier ook allemaal van die Japanse tekenfilm-series op tv?
Perrinebijvoorbeeld
of deze
en deze?
die kennen jullie iig toch?
Wat een geweldig topic is dit :thumbup:
Wanneer ik ziek was (lagere school) kocht mijn moeder een meneertje boekje. Ik baal er nog steeds van dat mijn moeder die ooit heeft weggegeven/uitgeleent, alleen weet ze niet meer wie
En heel toevallig had Rinse het van het weekend nog over een rietje met een knoop erin. Heb je die tegenwoordig eigenlijk nog? :think: (kan geen plaatje vinden)
Ik vond ze helemaal leuk en Rinse blijkbaar ook :lol:
ehm…
Rages zijn mij een beetje voorbij gegaan op de lagere school in elk geval.
Ik weet nog wel dat de ene helft van de school vond “Doe maar” helemaal te gek en de andere helft had het alleen maar over “Fame”
En ik keek altijd naar de bereboot
en ik had er ook een puzzel van en een poster en die kapitein brom. Toch een rage dan, denk ik :lol: (hoe oud was ik toen? 5 ofzo :roll: )
Ik zag al iets staan over tik-tak :lol: volgens mij kwam ervoor of ernaar merlina. Dat keek ik ook wel graag. (gelukkig duurde tik/tak maar 5 minuutjes, al vond ik het stiekem toch wel een beetje leuk :shifty: )
tv is nog wel heel van op te noemen wat allemaal leuk was. Wat ik echt mis (nouja, graag weer eens zou willen zien) en nergens meer te zien of te koop is. is Candy Candy
ik denk weer ff verder, wat voor spelletjes we deden en/of wat nu echt in was :think: :think:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Merlina :inlove: Napoleon met zijn parafix :mrgreen:
En deze dan:
http://www.youtube.com/watch?v=TqpNxBGEBmQ
:mrgreen:
:mrgreen: ook veel gezien! Nu heb je zoveel meer tv
Jaaah, het liegebeest :lol: Vond ik een soort van niet leuk, maar ik keek wel vaak :eh: snap niet waarom eigenlijk :doh:
liegebeest, daar heb ik echt nog nooit van gehoord :think: van welk jaar zijn jullie? 8) :lol:
ooo Merlina :inlove: MiljaardeMiljaarde hahahahaha
En de dufty’s ja :inlove: , heb ik ook nog ergens :think:
En die blauw roze lippenstift die er een week later nog op zat :mrgreen:
't is allemaal zo herkenbaar, heerlijk :thumbup:
@Zonneschijn wrote:
ehm…
En ik keek altijd naar de bereboot
en ik had er ook een puzzel van en een poster en die kapitein brom. Toch een rage dan, denk ik :lol: (hoe oud was ik toen? 5 ofzo :roll: )
Jaaaaaaaaa de Beereboot! Ik had er een elpee van!
Ahoy, de beereboot komt aan...met beren met een berensnoet, die beren varen o zo goed....... :angel:
En Fred de Kei ( dat zakenmannen varken) vond ik eng en ik vond brilbeer op m'n vader lijken... :eh: :lol:
Enne daar wil ik dan nu toch even over hebben, was Maatje volgens jullie een jongetje of een meisje? :think:
@mama van Teun wrote:
liegebeest, daar heb ik echt nog nooit van gehoord :think: van welk jaar zijn jullie? 8) :lol:
'77 and proud of it :mrgreen: