Die rubber doppen (lijkt op een halve tennisbal) die je als het ware verkeerd om moest drukken en dan op de grond moest gooien zodat ze omhoog sprongen.
De jojo’s! Uuuuuren aaneen jojo’en!
Die 2 ballen aan touwtjes, die je dan zo tegen elkaar moest laten tikken tot ze elkaar onder en boven raakte. Maar als je ze tegen je hand aan kreeg, oooh dat deed zeer!!
Babypoppen!
My little pony’s
Die fluoriserende kleding (vooral jassen)
Maar ook tv-programma’s:
De poppenkraam
Kanaal 13 (echt al heel oud!)
Kinderen voor kinderen (is nu nog steeds gaande, weet ik, maar dat is voor mij echt nostalgie: “op een onbewoond eiheiheiland” :D)
Ijscopop kan ik niet vinder, slap lijf ook met een groot hoofd en roze haren van wol. Om haar nek droeg ze een ijsje. Het geheel was erg roze zodoende had ik de mijne moeselientje genoemd
Ik kan zo mijn leeftijdgenoten eruit pikken :mrgreen:
In 1985 ging ik naar de middelbare school en al het speelgoed wat toen kwam en tv-series etc. zijn helemaal lang mij heen gegaan. Het was toen wel de tijd van de kledingcombies groen/blauw en oranje/geel, polo’s, gebreidde truien in felle kleuren, dikke riemen, leggings, beenwarmers, getoupeerd haar en grote oorbellen (ringen). En natuurlijk All-stars Converse gympen. Die had iedereen toen. Als je de hoge had, was je pas echt cool.
waar ik laatst nog aan dacht… van die fel gekleurde lippenstift in blauw oranje roze etc, die als je hem op je lippen deed verkleurde in een redelijk normale maar absoluut niet af te wassen kleur veranderde… Die dingen reageerden op je lichaamswarmte zeg maar…
La-gears had ik ook, de roze… :inlove: en dat boomhuis hadden wij ook, die rubberen puzzelkubusjes ook… dufti’s natuurlijk… sjucht…
waar ik laatst nog aan dacht… van die fel gekleurde lippenstift in blauw oranje roze etc, die als je hem op je lippen deed verkleurde in een redelijk normale maar absoluut niet af te wassen kleur veranderde… Die dingen reageerden op je lichaamswarmte zeg maar…
WHAHAHAHA :lol: :lol: :lol: dat was echt heel erg want een week later zat die lippenstift nog op je lippen, wat zou daar in hebben gezeten voor troep.
Het was ook heel goedkoop ik kocht het altijd op de markt.
En kent iemand van jullie dit? Het is “bokkevet”. Het is een restproduct van aardappelzetmeel productie/ suikerfabriek, weet het niet meer zeker. Het heeft een wat zoetige smaak en is keihard, je moest echt met je tanden schrapen en sabbelen om het te eten. Je kunt het tegenwoordig niet meer krijgen omdat er geen resten meer overblijven, alles word verwerkt.
Zooooooooo jammer dat dit er niet meer is… :drool: