het grote Zwelg-hier-in-nostalgie-topic

Die rages van vroeger blijven me nog lang bij:

• De Lolo-bal
  • Die rubber doppen (lijkt op een halve tennisbal) die je als het ware verkeerd om moest drukken en dan op de grond moest gooien zodat ze omhoog sprongen.
  • De jojo’s! Uuuuuren aaneen jojo’en!
  • Die 2 ballen aan touwtjes, die je dan zo tegen elkaar moest laten tikken tot ze elkaar onder en boven raakte. Maar als je ze tegen je hand aan kreeg, oooh dat deed zeer!!
  • Babypoppen!
  • My little pony’s
  • Die fluoriserende kleding (vooral jassen)

Maar ook tv-programma’s:

• De poppenkraam
  • Kanaal 13 (echt al heel oud!)
  • Kinderen voor kinderen (is nu nog steeds gaande, weet ik, maar dat is voor mij echt nostalgie: “op een onbewoond eiheiheiland” :D)

wat een heerlijk topic!

-Ik had ook zulke LA Gear’s (en het plaatje ook aan mijn sleutelbos)

-Ik heb mijn speelboom ook nog steeds, helaas zijn de poppetjes kwijt

-Wolfenstein was mijn favo spel, 's nachts hoorde ik de deuren nog dicht slaan in mijn dromen :inlove:

Ik heb mijn duftyhuis nog, compleet met alle poppetjes :inlove:

Laat ik nou net 2 zoontjes gekregen hebben, het Duftyhuis blijft dus nog wel even op zolder…

En die bloemkoolpoppen en ijscopoppen, herinneren jullie je die?

Ik ga een plaatje zoeken

De bloemkoolpop

http://www.kapaza.nl/Verzamelen/Poppen/10471132/BLOEMKOOLPOP_JAREN_80_zonder_kleertjes_vn_Xavier_P.html

Ijscopop kan ik niet vinder, slap lijf ook met een groot hoofd en roze haren van wol. Om haar nek droeg ze een ijsje. Het geheel was erg roze zodoende had ik de mijne moeselientje genoemd :smiley:

Ik kan zo mijn leeftijdgenoten eruit pikken :mrgreen:

In 1985 ging ik naar de middelbare school en al het speelgoed wat toen kwam en tv-series etc. zijn helemaal lang mij heen gegaan. Het was toen wel de tijd van de kledingcombies groen/blauw en oranje/geel, polo’s, gebreidde truien in felle kleuren, dikke riemen, leggings, beenwarmers, getoupeerd haar en grote oorbellen (ringen). En natuurlijk All-stars Converse gympen. Die had iedereen toen. Als je de hoge had, was je pas echt cool.

@Rivella wrote:

De Pop Swatch :inlove: :

Daar heb ik er ook nog staaaaaaaaaaaaaaapels van in de kast liggen :shifty: Als ik op vakantie was, dan kocht ik er altijd wel ééntje, maar meestal meer :roll:

O… en oogschaduw dat er uit zag of je het met het krijtje van de biljarttafel had bijgewerkt … knalblauw.

En je was kak of alto bij ons op school.

Kent iemand deze nog?:

:wink:

Ja die is ook al genoemd…

Maar blijft leuk hoor… 8)

ah heb net snel door de 23 pagina’s gescrold :slight_smile: zag die nog niet :slight_smile:

@Loeksel wrote:

ah heb net snel door de 23 pagina’s gescrold :slight_smile: zag die nog niet :slight_smile:

Pagina 2 worden ze genoemd en pagina 3 staat het plaatje… :smiley:

Hahaha, ik vind dit wel een HEUL leuk topic he… :lol: :lol: :lol:

@Madre wrote:

@Loeksel wrote:

Pagina 2 worden ze genoemd en pagina 3 staat het plaatje… :smiley:

Hahaha, ik vind dit wel een HEUL leuk topic he… :lol: :lol: :lol:

:wall: dôh idd :lol:

Heerlijk topic :inlove:

Wat herkenbaar allemaal.

Heerlijk :inlove:

Kennen jullie nog bobby & kate?

Was op de lagere school een echte hit.

En natuurlijk, Ciske de Rat :inlove:

Herinneren jullie die mevrouw nog?

Bij de volgende toon is het 3uur 15 minuten en 55 seconden.

waar ik laatst nog aan dacht… van die fel gekleurde lippenstift in blauw oranje roze etc, die als je hem op je lippen deed verkleurde in een redelijk normale maar absoluut niet af te wassen kleur veranderde… Die dingen reageerden op je lichaamswarmte zeg maar…

La-gears had ik ook, de roze… :inlove: en dat boomhuis hadden wij ook, die rubberen puzzelkubusjes ook… dufti’s natuurlijk… sjucht…

Was mapletown al voorbij gekomen?

En van de snoeppuisjes die je nu nog steeds hebt.

Dan doe je zo’n kopje omhoog en dan kwam er een snoepje uit.

Oh en wat dacht je van de supersoaker, ze zijn er nog steeds maar wij waren de eerste in 1990 die er mee konden spelen :thumbup:

@hermione wrote:

waar ik laatst nog aan dacht… van die fel gekleurde lippenstift in blauw oranje roze etc, die als je hem op je lippen deed verkleurde in een redelijk normale maar absoluut niet af te wassen kleur veranderde… Die dingen reageerden op je lichaamswarmte zeg maar…

WHAHAHAHA :lol: :lol: :lol: dat was echt heel erg want een week later zat die lippenstift nog op je lippen, wat zou daar in hebben gezeten voor troep.
Het was ook heel goedkoop ik kocht het altijd op de markt.

Nog een paar…

@Pumba wrote:

En kent iemand van jullie dit? Het is “bokkevet”. Het is een restproduct van aardappelzetmeel productie/ suikerfabriek, weet het niet meer zeker. Het heeft een wat zoetige smaak en is keihard, je moest echt met je tanden schrapen en sabbelen om het te eten. Je kunt het tegenwoordig niet meer krijgen omdat er geen resten meer overblijven, alles word verwerkt.

Zooooooooo jammer dat dit er niet meer is… :drool: