Draad telefoon met je buurmeisje, ene kant een blikje dan een touwtje en andere kant weer een blikje EN maar volhouden dat je elkaar echt door dat ding kon verstaan :lol:
:lol: Wij deden het met briefjes, dus het touw was 2 keer zo lang, zodat je het briefje naar je toe kon trekken en daarna de andere het antwoord weer terug :mrgreen:
Was ook echt nodig, want ik zat regelmatig vast op mijn kamer :oops: (al vond ik het dus geen probleem)
Bij ons zaten er wel nog 2 huizen tussen en een buurjongen (4 of 5 jaar ouder dan ons) vond het nog wel eens leuk een briefje te onderscheppen of iets anders eraan te hangen :lol:
oh… leuk leuk leuk
Ik ben wel benieuwd of mijn kinderen over een aantal jaren dit soort dingen bedenken.
Hebben jullie in de speeltuin de buurt nog wel een zandbak?
En als die er is, wat is hij klein he?
Vroeger waren ze echt veel groter (die waarin ik vroeger in speelde is echt nog maar een kwart van wat het vroeger was en dat is echt niet omdat ik nu groter ben ) en alle speeltuinen bij mij in de buurt hadden wel een flinke zandbak (ik kende ze allemaal wel, ook die een stukje verder weg )
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
JAAAAAAA met van die betonranden waar je op kon zitten en heuvels tegen aan kon bouwen om een grot te maken!
EN in de winter was dit heuveltje een mooie glijbaan!
Hebben jullie in de speeltuin de buurt nog wel een zandbak?
En als die er is, wat is hij klein he?
Vroeger waren ze echt veel groter (die waarin ik vroeger in speelde is echt nog maar een kwart van wat het vroeger was en dat is echt niet omdat ik nu groter ben ) en alle speeltuinen bij mij in de buurt hadden wel een flinke zandbak (ik kende ze allemaal wel, ook die een stukje verder weg )
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
JAAAAAAA met van die betonranden waar je op kon zitten en heuvels tegen aan kon bouwen om een grot te maken!
EN in de winter was dit heuveltje een mooie glijbaan!
Wij hadden ook een grote en hoge glijbaan dus dat hoefde niet.
Maar die betonranden en buizen ed zie ik hier vlak achter nog wel heel veel van staan. (betonfabriek)
Zijn rioolpijpen ed :lol: Geweldig om in/op/door etc te spelen. :dance:
Wij hadden dus een grote glijbaan, waar je aan 2 kanten omhoog kon klimmen. de ene kant smalle treetjes en de andere kant hele grote (kon je ook leuk doorheen klimmen)
3 verschillende hoogtes een ijzeren stang om koppeltje te duikelen.
een ijzeren rek in de vorm van een vliegtuig (geweldig)
Nog een half ronde klimrek met dezelfde soorten stappen zeg maar als van de glijbaan en in 3 verschillende groottes en maten (die stappen dus)
En dan nog zo'n rioolbuis en vierkant betonnen ding. Een koppelstuk zeg maar voor die rioolbuizen, alleen lagen ze los van elkaar.
En daar overal omheen dus zand, heel veel zand.
Die kregen we vaak 's middags bij de thee als we uit school kwamen. Je had ze met roze, gele en witte glazuur. Heerlijk!
En Treets natuurlijk. De voorloper van de M&M met een gezichtje erop. En een Twix heette gewoon nog een Raider. En zwart wit poeder in zakjes. Kriebelhoest dat ik er van kreeg.