het grote Zwelg-hier-in-nostalgie-topic

En kent iemand van jullie dit? Het is “bokkevet”. Het is een restproduct van aardappelzetmeel productie/ suikerfabriek, weet het niet meer zeker. Het heeft een wat zoetige smaak en is keihard, je moest echt met je tanden schrapen en sabbelen om het te eten. Je kunt het tegenwoordig niet meer krijgen omdat er geen resten meer overblijven, alles word verwerkt.

oh brrrrrrr nee, maar lijkt me ook niet wat…

@Pumba wrote:

En kent iemand van jullie dit? Het is “bokkevet”. Het is een restproduct van aardappelzetmeel productie/ suikerfabriek, weet het niet meer zeker. Het heeft een wat zoetige smaak en is keihard, je moest echt met je tanden schrapen en sabbelen om het te eten. Je kunt het tegenwoordig niet meer krijgen omdat er geen resten meer overblijven, alles word verwerkt.

Wij noemen dat JodenVet… :mrgreen:

Waarom, weet ik nie hahaha!

Tegenwoordig is het teveel met druivensuiker gemaakt, maar in de maand mei is er hier in Tilburg de Hasseltse Kapel en heel de maand mei staan daar snoepkraampjes bij een kapelletje en die heeft nog wel de echte…van vroeger dus!

O lekker Rooike, ik kom langs de volgende keer :mrgreen:

Jaydee het is natuurlijk geen echt vet van bokken :lol: :mrgreen:

deze at ik vaak…

Oh jawel het is echt lekker!!!

Jodenvet hmmmmm lekkerrrrrrr!!! :wink:

deze at ik altijd…

Mijn favoriete serie van vroeger

http://www.youtube.com/watch?v=mjVNL0rT7d0

CAndy candy

als wij terug fietsten van de discotheek zongen we vaak die liedjes.

candy , candy.

nathalie

enz…

oh ja en LA Gear.

inderdaad.

CAndy candy

Geweldig!!
Prins Anthony ging dood...geloof dat ik daar nog jaren ziek van ben geweest :lol:

Klopt het dat die serie ineens niet meer op de buis was?
Ik weet niet hoe het uiteindelijk allemaal afgelopen is.

Oooh!!

Heidi

en

Remie - Alleen op de Wereld

En uiteraard…Ciske de Rat!!!

@mama van Teun wrote:

oh en als tiener de festivals af jaaahh!! Toen lowlands nog een higher ground had en geen Hema en V&D :roll:

jaaaa met die mooie regenboog en dat mini reuzenrad :inlove:

(ll anno 2009 is overigens nog steeds zwaar ok als je het mij vraagt. doen de v%d (broodje kruidenkaaaaas!!!) en de hema (jaaaa tampons te koop en haar elastiekjes en en en) niks aan af

ennuh...tienertoer! bestaat dat nog?

ja dat was ook tof. later tourtime. bestaat vast niet meer. net als de avondretour.

@Pumba wrote:

Jammie,jammie!!!

@mandy_d. wrote:

@Pumba wrote:

Jammie,jammie!!!

Trouwens…noemen we dat niet gewoon druivensuiker??? Ik dacht wel dat mijn moeder dat zo noemde…misschien bij gebrek aan een betere naam…

Zijn deze al genoemd? (Lees later alles wel even door, leuk dit).

Ik had van deze rage zo’n 60 tot 70 spenen (niet alleen spenen,maar ook flesjes,baby’s, schoenen, rammelaars, kortom alle figuren die ik kon vinden in alle formaten).

@Mama_jeanet wrote:

van die mini tutjes voor aan je ketting

Oh…op pagina 2 dus al…ga toch maar eerst alles lezen…

Volgens mij heb ik ze trouwens nog ergens in huis…

8)

http://www.youtube.com/watch?v=rog8ou-ZepE

:lol: :lol:

Of nog beter (of slechter):

Ik had van Vanilla Ice het album gekocht :shifty: heb hem hier nog in de kast staan :angel: