Erg leuk topic
Deze chips was zooooo lekker
zo’n mooie serie
Fantastisch topic.
Dit vond ik altijd zooo leuk!
oh ja die modewijzer, die had ik ook :inlove:
En dit dan, dit bestaat geloof ik nog steeds wel maar mij doet het echt denken aan mijn middelbare schooltijd :inlove:
@Mama_jeanet wrote:
van die mini tutjes voor aan je ketting
![]()
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Toch nog iemand die dit kent!
Ga nu vlug de rest van het topic bekijken. :oops:
ohjaa die speentjes… heb ik ook nog gehad, volgens mij ligt er nog wel 1 in mijn sieradendoosje :inlove: :inlove:
Eigenlijk vond ik het niet zo lekker maar toch jeugdsentiment.

Kaleidoscoop.

:inlove:
zag er iets anders uit geloof ik vroeger
en…
en…
oohh wat een heerlijk jeugdsentiment :inlove: een feest van herkenning!
http://www.youtube.com/watch?v=b-9axkuv2_I&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Em5Q2Tv0MsY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=NJPaBRE4uw8&feature=related
deze series zou ik nog zo graag eens willen zien!
oh en als tiener de festivals af jaaahh!! Toen lowlands nog een higher ground had en geen Hema en V&D :roll:
ennuh…tienertoer! bestaat dat nog?
oh en deze trapito (heb hem nog steeds op videoband 8) )
ik heb zo’n ding op hyves staan…
errug leuk en herkenbaar…
Geboren voor 1980? Lees dit dan maar ff…Na 1980: DIT BEGRIJP JE NIET… Pre 80-ers: DOORLEZEN
-Wij zaten in auto’s zonder veiligheidsstoeltjes, gordel of airbag.
-Onze bedden en speelgoed waren beschilderd met verf vol lood en cadmium.
-Bovenaan een trap was geen hekje, wie te ver ging kukelde naar benee
-Als je wakker werd in bed hoorde niemand dat en als er echt iets was moest je hard schreeuwen voordat je ouders het merkten.
-Flessen met gevaarlijke stoffen en alle apotheekflessen konden we gewoon met onze handjes en beperkte motoriek openen.
-Poorten en deuren gingen gewoon dicht en als je er met je vingers tussen zat, waren ze weg.
-Op de fiets zat je achterop met je gat op de bagagedrager en probeerde je je vast te houden aan de schroefveren van het zadel voor je.
-Een helm hadden ze nog niet eens op de bromfiets, laat staan op de fiets.
-Water dronken we uit de kraan, niet uit een fles.
-Brood stond stijf van de conserveringsmiddelen, na 2 weken was de Bums nog net zo vers als in de winkel.
-Kleur en smaakstoffen moeten ook al bestaan hebben, want zo rood, groen of geel als de limo toen was, zie je het niet meer.
-Een kauwgom legde je 'savonds op je nachtkastje om 'smorgens weer in je mond te steken.
-Op school hadden ze maar 1 maat bank, met zo’n heerlijk gevaarlijke klep.
-Schoenen waren meestal al gedragen door broer, zus of neef of zo, en ook je fiets was te groot of te klein.
-Een fiets had geen versnellingen en als een band kapot was leerde je vader je zo snel mogelijk zelf plakken.
-We gingen 's morgens weg van huis en kwamen terug als de straatverlichtng aan ging. Niemand wist waar we waren en we hadden geen gsm’s.
-Het bos of park was een plek om te spelen en geen vieze-mannetjes-verzamelplek.
-Als we naar een vriendje gingen, liep je er gewoon naar toe, je hoefde niet aan te bellen en ook geen afspraak te maken. Er ging ook geen volwassene mee.
-Wij aten ook al koekjes en kregen brood met veel boter en werden toch niet dik.
-Wij dronken uit dezelfde fles als onze vriendje en werden er niet ziek van.
-Wij hadden geen playstation, Ninendo, X-box, 64 tv-zenders, videofilms, dvd, surround sound, eigen tv, pc of intenet. WIJ HADDEN VRIENDEN!
-De tv-zender begon pas om 18.00 Dan kwam er wat leuks voor kinderen en oh wee als je het knopje op een andere zender durfde te duwen (die zaten aan het toestel vast)Pa bepaalde wat en hoe lang je daarna nog keek.
-We hebben ons gesneden, botten gebroken, tanden uitgevallen en hier werd niemand voor naar de rechter gesleept. Dat waren “gewoon” ongelukken en soms kreeg je er zelfs nog een extra pak rammel voor.
-Wij vochten en sloegen elkaar soms bont en blauw, er was geen volwassene die zich er druk over maakte, laat staan en lieveheersbeestje op je jas knoopte.
-Pedagogisch verantwoord speelgoed maakten we zelf, met stokken sloegen we naar ballen, we bouwden zeepkisten en merkten onderaan de berg dat we de rem vergeten waren.
-We voetbalden op straat en alleen wie goed was mocht meedoen, wie niet goed was moest maar toekijken en leren omgaan met teleurstellingen.
-Op school zaten ook domme kinderen. Zij gingen en kwamen op dezelfde tijd en kregen dezelfde lessen als wij. Als zij een klas over moesten doen, wat blijven zitten was, waren daar geen discussies over op ouderavonden, de meester had gelijk.
-We smeerden onze boterhammen zelf, met een grote-mensen mes, en als je je brood vergeten was kon je op school niets kopen. Als je de korst niet at had je de rest van de dag een beetje meer honger.
-Wij gingen met de fiets naar school, helemaal zelf, ook in de winter.
-Als je moeder aan de huisdeur naar je zwaaide was je een watje.
-Als je problemen veroorzaakt had waren je ouders het eens met de politie. Ze kwamen wel om je te halen, maar niet om je eruit te lullen. Onze daden hadden consequenties. Dat was duidelijk en je kon je niet vestoppen.
-Wij hadden vrijheid, mislukkingen, succes, en verantwoordelijkheid. Wij hebben moeten leren “er mee om te gaan”.
-Onze generatie heeft veel mensen voortgebracht die problemen kunnen oplossen, innovatief bezig zijn en daarbij risico durven nemen en instaan voor de gevolgen.
-Hoor jij daar ook bij??
-GEFELICITEERD! WIJ WAREN HELDEN!
Geboren na '80? stronteigenwijs en toch doorlezen he? NU WEET JIJ ZACHTE-WATTEN-KIND WAT HELDEN ZIJN
edit
wat een grote Alf
Zeepsopzakjes.
Geen plaatje van, maar we vulden altijd boterhamzakjes met veeeeeel afwasmiddel en weinig water en dan maar veel friemelen zodat het heerlijk zacht werd :mrgreen:
@Vlinder83 wrote:
Zeepsopzakjes.
Geen plaatje van, maar we vulden altijd boterhamzakjes met veeeeeel afwasmiddel en weinig water en dan maar veel friemelen zodat het heerlijk zacht werd :mrgreen:
ohwja wij ook

@JayDee wrote:
@Vlinder83 wrote:Zeepsopzakjes.
ohwja wij ook![]()
Ja dat is smurfensnot 8)
@Madre wrote:
@JayDee wrote:@Vlinder83 wrote:Zeepsopzakjes.
ohwja wij ook![]()
Ja dat is smurfensnot 8)
die naam zegt me dan echt niks…
wij noemden het gewoon zeepsopzakjes

hahaha wat saai… 8)