het grote Zwelg-hier-in-nostalgie-topic

computer flashback:

wolfenstein…oh wat werd ik daar toch altijd misselijk van. naar sfeertje, en misselijk van het verdwalen.

wacky wheels

mijnenveger

prince of percia (maar dan bij mij in helemaal groen, op een computertje met dos prompt :mrgreen: )

keen

athletic land op de msx :inlove:

donkey kong

toch best leuk al die oude spelletjes! :inlove:

ja maar ice-ice baby was leukkkkkkkkk

En deze dan…Ik kende de hele tekst uit mijn hoofd he…Ook zo snel… :roll:

@Madre wrote:

ja maar ice-ice baby was leukkkkkkkkk

En deze dan…Ik kende de hele tekst uit mijn hoofd he…Ook zo snel… :roll:

oh ja die was ook goed :inlove: en meezingen inderdaad dan :mrgreen:

de goonies op de msx :inlove:

zowieso, die film was echt super!

http://www.youtube.com/watch?v=9rCxMe-z-d4&feature=related

net als de gremlins!

@mama van Teun wrote:

oooh ja, die film was geweldig!!

en moesten jullie op de msx te ietwat moeilijkere spelletjes ook altijd twee keer opstarten omdat je de eerste keer alleen de achtergrond zag? En dan alle toetsen tegelijk inhouden, en dan startte ie weer op, ditmaal mét poppetje :inlove:

@Pumba wrote:

En kent iemand van jullie dit? Het is “bokkevet”. Het is een restproduct van aardappelzetmeel productie/ suikerfabriek, weet het niet meer zeker. Het heeft een wat zoetige smaak en is keihard, je moest echt met je tanden schrapen en sabbelen om het te eten. Je kunt het tegenwoordig niet meer krijgen omdat er geen resten meer overblijven, alles word verwerkt.

Wij noemden het ook Jodenvet, weet eigenlijk ook niet waarom :think:

In de leerlooierij werdt het ook gebruikt :thumbup:

gr melanie.

@Madre wrote:

Of nog beter (of slechter):

Mc Hammer :mrgreen: :thumbup:

@JayDee wrote:

@Danielle77 wrote:
:shifty:

oh zucht

toen…

nu…

New kids on the block :inlove:

En deze dan?

Dit is echt een heeeel leuk topic!!!

Krijg echt heimwee naar bepaalde dingen hihihi! :mrgreen:

@Pumba wrote:

En kent iemand van jullie dit? Het is “bokkevet”. Het is een restproduct van aardappelzetmeel productie/ suikerfabriek, weet het niet meer zeker. Het heeft een wat zoetige smaak en is keihard, je moest echt met je tanden schrapen en sabbelen om het te eten. Je kunt het tegenwoordig niet meer krijgen omdat er geen resten meer overblijven, alles word verwerkt.

Wij noemden dat suikerblokken en we aten ze altijd met de avondvierdaagse!!! :mrgreen:

En casettebandjes draaien we hier nog in de auto… met op sommige toch wel een heel hard brommend bbrrrrr van het bandje dat aanloopt :wall:

cool fiep, commander keen en wacky wheels. Ik ben van 1986 maar ken dat ook haha :mrgreen:

en de spenen aan een koordje, ook aan meegedaan!

Ik herinner me nog de flippo’s

en de series:

heart break high, vrouwenvleugel, who’s the boss, the nanny, roseanne

en mijn grote jeugdtrauma:

Ik moest en zou ooit eens mee kijken met mijn broer die toen op mij moest passen. (hij is 6,5 jaar ouder) en ik heb er nachtmerries van gekregen! Ik was toen 6 of 7. Nog steeds krijg ik van die film de kriebels.

De Pop Swatch :inlove: :

En van die zilveren zigeunerarmbandjes die per 3 of 5 aan elkaar zaten en zo lekker rinkelden om je arm.

En je had armbandjes met een een of ander fluorescerend goedje er in.

@fiep klophout wrote:

@mama van Teun wrote:

en moesten jullie op de msx te ietwat moeilijkere spelletjes ook altijd twee keer opstarten omdat je de eerste keer alleen de achtergrond zag? En dan alle toetsen tegelijk inhouden, en dan startte ie weer op, ditmaal mét poppetje :inlove:

:think: kan ik me niet meer herinneren eigenlijk! Ik zal 't ding eens van zolder halen binnenkort. We konden hem ook op de tv aansluiten, dan waren sommige spelletjes in kleur :inlove:

ik weet wel dat ik mijn eerste verslag op de middelbare school nog op mijn msx heb getypt. In WP…hihi

@mama van Teun wrote:

@fiep klophout wrote:
@mama van Teun wrote:

:think: kan ik me niet meer herinneren eigenlijk! Ik zal 't ding eens van zolder halen binnenkort. We konden hem ook op de tv aansluiten, dan waren sommige spelletjes in kleur :inlove:

haha ja dat mochten wij in de kerstvakantie en zo. supercool idd!

en wij 'programmeerden' ok op de msx. hadden we een boek met heeeeel veel regels die je precies moest overtypen. en dan run/f5 typen, en dan kreeg je altijd eerst een error. moest je ál die regels nakijken waar de fout zat. en als het dan helemaal goed was, ging er een heeeel duf zeilbootje heeeeel traag van links naar rechts over je scherm. was je dan uuuuren mee bezig :mrgreen:

Jaaaaaaah fiep, ik ‘maakte’ ook spelletjes enzo…Hele dingen tikken, vreselijk…hahaha duurde altijd eeuwen en dan bleek het bijvoorbeeld een heel stom spelletje te zijn ofzo…Kon je weer iets nieuws gaan doen…

of dat je een code moest intypen zodat je het spel in een nieuw level kon spelen. zoiets staat me nog wel bij. Maar wat/hoe precies dat weet ik echt niet meer.

weet wel nog dat ik met sinterklaas ooit een joystick kreeg voor bij de msx. blij dat ik was :lol: want de spatiebalk zat toen al los omdat mijn vader bij Tankbattle er altijd zo hard op sloeg :lol:

of deze

Kennen jullie deze nog?