Het eerste kwartaal 2007 stoppers

goh, dat maakt het idd wel een probleem of je het wel of niet weet. maar mij is verteld dat pas als je kindje een week of 6 of zo is er pas uitwisseling is via de placenta (van medicatie, alcohol e.d.), dus tot die tij zit je volgens mij veilig.



succes, de HA bellen kan nooit kwaad natuurlijk.



ik gebruik normaal gesproken ook medicatie die niet bij zwangerschap en BV mogen, maar ik heb tot een maand geleden BV gegeven, en aangezien we nu weer zwanger proberen te worden, ben ik niet meer terug gestapt.

Helaas kan eerder wel schade ontstaan door medicijnen :frowning:



de huisarts heeft eerst geprobeerd me sowieso op andere, lichtere medicijnen over te zetten toen ik aangaf een kinderwens te hebben, maar toen werd ik meteen ziek :cry:

ik ga morgen echt bellen (als het dan nog niet duidelijk is)



succes voor jullie!

je kunt bij de HA altijd nog vragen om een bloedtest, die is volgens mij 100% zeker over wel/niet zwanger.

Succes!

owja: haa Fietje! :mrgreen: :mrgreen:

Heb je geen verschijnselen verder dan? Jammer hoor, het leek er eerst zo mooi op :frowning:

welkom Fietje jammer hoor dat het toch negatief is hopen maar dat het snel positief is



weet niet of je op het lijstje wil maar dan heb ik nog je nod datum nodig

elisaatje: ik zou idd de huisarts maar bellen en vragen om een bloedtest als die medicijnen zo gevaarlijk zijn

Pfff, ik heb net de huisarts gebeld. het zit me helemaal niet lekker.

het medicijn wat ik vandaag nog niet had ingenomen moet ik ook niet innemen op advies van de doktersassistente.



er wordt nu overlegd met de huisarts en tussen 16.00 en 16.30u mag ik terugbellen.



wat een stress. wrs is het helemaal niks en dan voel ik me een sufferd maar dit is toch heel belangrijk voor me :oops:

goh meid, wat vervelend allemaal!!



ik hoop dat je HA je verder kan helpen.



ik zou het best leuk vinden om op het lijstje te komen, maar hoop er natuurlijk niet al te lang op te staan :mrgreen:



mijn NOD, …even uitrekenen… zou 10 feb moeten zijn.

lijstje laatste pagina



Lotte ik heb jou er ook vast op geplaatst alleen zonder je nod die hoor ik de volgende ronde wel :smiley:

Angel, Wat een leuk lijstje trouwens, met die bewegende bijtjes :mrgreen:

thnx :mrgreen:

Hoi Meiden,



Heb even geen tijd gehad om te reageren, maar nu ben ik er weer.

Eens ff zien wat ik allemaal gemist heb.



*Wola, Lieske24, en Fietje welkom op dit forum.(had ik volgens mij nog niet gezegd)



*Elisaatje, Sterkte met alles, verelend om zo in onzekerheid te zitten.

Ik hoop dat je snel meer weet.



Ikzelf heb deze dagen een aantal gesprekken gehad met mijn vriend.

Nu het moment er aan zit te komen dat we voor het eggie gaan, begint hij koudwatervrees te krijgen.

En dat terwijl hij er in oktober toen ik stopte met de pil helemaal achter stond.

Erg vervelend allemaal, maar ik wil hem ook niet dwingen.

Heeft iemand van jullie ook eens zoiets meegemaakt, en zo ja hoe hebben jullie het opgelost? :frowning:



Liefs, Lotte

mischien dat je met hem kan praten waarom hij opeens begint te twijfelen. Zijn het praktische problemen die hij ziet, en hoe zouden jullie dat op kunnen lossen?



het is ook een moeilijke beslissing, omdat je nooit een inschattig kan maken over hoe je leven er over een jaar uit zal gaan zien, maar ja, dat weet je zonder zwangerschap toch eigenlijk ook niet.



Hier thuis lost praten altijd een hoop op. Ik ben bij ons thuis degene met wat “koudwatervrees”

Hoi Lotte,



dat is vervelend!



ik kan je helaas geen advies geven, hier is het net zo :?



als het nu niet raak is wil mijn vriend voorlopig ook niet meer proberen

toch geschrokken nu het zo dichtbij komt. fijn, leg vooral nog wat extra stress op mij :evil:



bij hem is het vooral dat hij zich zorgen maakt over praktische dingen (financieel, kleine woonruimte ed) en dat hij zich er ‘nog niet klaar voor vindt’

tja…dat mag natuurlijk maar ik had 'm wel willen willen meppen



kun je erachter komen waarom je vriend van gedachten is veranderd? :hug:

We hebben er inderdaad over gepraat, maar hij wil er niet teveel over loslaten.

Het is een binnenvetter.

Eigenlijk heb ik een zelfde soort situatie al eens eerder met hem meegemaakt, toen we het over samenwonen hadden.

Uiteindelijk is dat allemaal goed gekomen.

Dat zal nu ook wel het geval zijn, maar het is voor mij erg verelend omdat ik er wel klaar voor ben.



Laten we hopen dat hij snel bij draait.



Groetjes Lotte

Hee meiden!



Zo, gelukkig zijn er toch nog een paar bij gekomen!!



Gezellig hoor!



Je mag mij ook op het lijstje zetten :wink:



Leeftijd 27, 4e kindje, nod 18 januari

Lotte, wat vervelend lijkt me dat als je niet direct samen op 1 lijn zit… Aan de ene kant: samen een kindje krijgen is niet zomaar iets, je hele leven zal er anders door worden. Dan is het fijn om er ook beiden achter te staan. Aan de andere kant: een kindje komt niet zomaar volgende week binnenvallen…je hebt 9 maanden de tijd om noodzakelijke dingen te regelen en je samen voor te bereiden. Ik denk ook dat als een man eenmaal de eerste echo heeft gezien met zo’n klein minimensje :inlove: , hij ook wel om gaat…maarja, dan moet je toch eerst zwanger worden he :frowning: Ik hoop dat je er goed met hem over kunt praten en hij er in groeit :hug:



en datzelfde geldt voor elisaatje :hug:

nu hoop ik helemaal stiekum dat je al wel zwanger bent :-*

hej, mamma, morgen is je nod zie ik, spannend! Voel je je ook anders of verwacht je gewoon ongi te worden?

Lotte: ojee… hopen dat hij toch maar gauw weer bijdraait dan



Mamma_: spannend hoor morgen je nod :smiley:

Hai!



Meiden, het word wel spannend he?



Wij hebben het afgelopen half jaar condooms gebruikt,

en vanaf deze maand hebben we het zonder gedaan. Niet perse rond de ovulatie hoor, gewoon lekker vrijblijvend. ( Niet dat het echt vaak was hoor :oops: ) Dus verwacht ik het nog niet, maar wie weet! :smiley:



Ik zal straks even een poging doen om alles te lezen en te onthouden.



Leuk eigenlijk, we zijn allemaal bijna even oud!



Ik schrijf al heel lang op dit forum, al vanaf dat ik zwanger was van Milou. Bij de april 2005 mama’s. Nu even wat minder maar dat komt wel weer.