@ Ejb
Hihi, zo vroeg al getest? Toch wel speciaal dat je dat zo snel al merkte dan (mijn test was dus negatief, terwijl ik dan toch goed “overtijd” ben).
Kan gewoon niet geloven dat ik een probleemloze zwangerschap zou hebben. Met alles wat ik al heb meegemaakt, moet ik volgens mij al vanaf het begin kotsmisselijk zijn (hoezo doemdenken 8) ).
@ Claudje
Hebben jouw kids een voorkeur voor een broertje of zusje?
Ja, dat snapte ik wel hoor! Ze is nu ook echt een grote zus, ze helpt met aankleden en schoentjes aandoen en ze leest ook voor, heerlijk gewoon!!! :inlove: :inlove:
De meiden maakt het volgens mij niet uit of ze een broertje of zusje willen. Ze zijn zo wijs met elkaar, echt fantastisch! Voor mijn man en mij maakt het ook niets uit, als het maar gezond is… Toch zou ik het te gek vinden als we ooit eens een jongen zouden krijgen. Zelf heb ik 2 zussen en zou niet weten hoe het is om een broertje te hebben.
@Noémi wrote:
@ Ejb
Hihi, zo vroeg al getest? Toch wel speciaal dat je dat zo snel al merkte dan (mijn test was dus negatief, terwijl ik dan toch goed “overtijd” ben).
Kan gewoon niet geloven dat ik een probleemloze zwangerschap zou hebben. Met alles wat ik al heb meegemaakt, moet ik volgens mij al vanaf het begin kotsmisselijk zijn (hoezo doemdenken 8) ).
Niet doemdenken hoor :naughty: , het proces van het zwanger worden zegt niets over hoe makkelijk of zwaar je zwangerschap is :-* . En de ene vroeg maakt al snel meer hcg aan dan de andere (en test dus ook eerder positief), dus ook dat zegt niks. Meid, ik blijf voor je duimen hoor!
@mama,
Nou dan heb jij het ook wel druk zeg!
Soms zijn er dagen dat ik zo gestrest ben dan voel ik me heel opgejaagd, kan ik niks hebben en word ik gek als de telefoon weer gaat bv.
We hebben ook bijna nooit een avond samen, want m’n man is of aan het werk, of we zitten achter de pc, facturen te maken enzo. De rest van de boekhouding doe ik alleen. Nu nog 's middags als Noa even slaapt maar dat houdt natuurlijk ook een keer op.
En toen Noa net geboren was is mijn man alleen de dag zelf thuis geweest en de dag erna.
Toen de kraamhulp wegging was hij 1 dag thuis maar toen zaten we gelijk alweer samen achter de pc.
Dat was niet echt mijn voorstelling van samen genieten van de beeb.
een dag later had ik borstontsteking aan beide kanten en lag ik ziek op bed en kwam m’n moeder helpen.
nog een week later begon Noa overdag te huilen en heeft dat 3 weken volgehouden, de hele dag door, ik werd er gek van.
Ik was blij als hij dan 's avonds thuis kwam om het even van me over te nemen.
Maar goed, ik wijk af van het onderwerp en zal jullie niet overladen met mijn tijd na de bevalling…
Esther, dat moet ook even geen fijne tijd geweest zijn.
Weet je nu ook waarom Noa 3 weken aan een stuk gehuild heeft?
Gelukkig kon je moeder je komen helpen.
Heb het wel meer gehoord hoor, eigen zaak en dan loopt het toch helemaal anders.
@ ejb
zal het proberen :-*
Eerst maar eens maandag afwachten …
poehee wat gaan jullie rap!
Nee hoe een zwangerschap verloopt kan je inderdaad niet voorspellen. Bij de een is het kotsmisselijk zijn en bij de ander helemaal niks aan het handje. Net zoals de bevalling. Je kan een hele rustige zwangerschap hebben gehad en rustig bevallen of het loopt allemaal iets anders.
Wij willen er eigenlijk ook wel 3 maar eerst nummer 2 maar en dan hoor ik wel van de gyn of ik nog een 3de keer mag bevallen. Het ligt allemaal aan de de wond die ik van Lisatje heb overgehouden. Gelukkig vind ik dat helemaal niet erg want als ik kijk wat ik er voor terug heb gekregen nou dan sta ik helemaal te glunderen.
Oja de vriend die ik nu heb is trouwens niet de vader van Lisa. Maar aangezien Lisa een kloon van mij is valt niemand dat op behalve de mensen die het weten natuurlijk…hihi Heb ik ff goed gedaan. Ik dacht dit is misschien wel even handig om te vertellen.
@mama heerlijk zeg zo’n groot gezin en allemaal meiden gezellig
@noemi hopelijk krijg je snel duidelijkheid, want dat afwachten is ook maar geen pretje van ben ik het nu wel of niet mmmm :think: zou niet weten of ik daar wel tegen kan
@claudje thom is wel een lekker bijdehand ventje maar ik zou het ook niet willen hoor dat ze erbij is ook al kan ze het nog niet echt bewust meemaken nu.
@angel fijn dat luna zo heerlijk lig te tieren in de supermarkt. Ze weten altijd wanneer ze het moeten flikken :x maar het gaat vanzelf over.
@Noémi,
Ik kon eerst zelf geen oorzaak vinden, vanalles geprobeerd, venkelthee tegen krampjes enzo, toen gebeld met cb.
zeiden ze eerst dat ik het kraambezoek maar even stil moest leggen, waarschijnlijk was het te druk, dat hebben we een weekje geprobeerd maar dat hielp niks.
ze lag ook heel druk te zwaaien met haar armpjes.
als ze dan net ingedommeld was vloog er weer een arm omhoog en dan was ze weer wakker dus weer brullen.
ze wilde dan niet in bed, niet in de box, niet in de kinderwagen en bleef zelfs huilen als je met haar rondliep of knuffelde enzo, heel naar.
toen weer cb gebeld (want ik zat er aardig doorheen), en toen had ik een lieve vrouw aan de lijn die zei dat het klonk alsof noa oververmoeid was.
ze vroeg of ik de volgende ochtend thuis was, dan wou ze langskomen met info over inbakeren.
Ze kwam, wikkelde Noa in doeken en ze viel in slaap!
zo wonderlijk! Ik heb haar gelijk boven in haar bedje gelegd en toen heeft ze 3 uur ofzo geslapen.
Voor Noa was dat de oplossing voor het probleem.
we zijn een paar maanden blijven inbakeren en toen afbouwen.
ze heeft er nooit weer last van gehad, behalve dat ze best een druk kind is.
ze kletst de hele dag door, kan niet stilzitten en rent liever dan dat ze gewoon loopt enz.
Ik h oop dat niemand van jullie dit mee hoeft te maken want het is geen pretje. Zo stel je je de tijd na je bevalling niet voor…
Hee Esther! het is avond… en, en???
@ mama, nog niks hoor.
wel wat stekerigs in m’n onderbuik maar dat heb ik de al een paar dagen al.
Morgen moet ik de hele dag werken, maar ik laat jullie morgenavond wel even weten of er nog :evil: zijn langsgekomen.
Ik hoop het niet, maar het kan alle kanten nog op…
Ohja, heb wel vaker van het inbakeren gehoord, dat de kids dan veel rustiger slapen. Gelukkig dat die lieve vrouw beetje doorhad wat er aan de hand is, jammer alleen dat het 3 weken heeft moeten duren.
Esther, goh, jij hebt zo geen leuke kraamtijd gehad zeg, hopelijk krijg je bij de volgende een top kraamtijd!
Vientje, dat is dan inderdaad wel heel handig dat Lisa op jou lijkt, dan hoef je niet snel wat uit te leggen .
Noémi, nog maals veel sterkte hoor, want het zal niet makkelijk voor je zijn :-* .
Zal trouwens ook nog ietsje meer over mezelf vertellen. Hubbie en ik zijn nu 11 jaar samen, daarvoor vrienden geweest. We zijn nu anderhalf jaar getrouwd en dus sinds september de trotse ouders van Elliott!!! :mrgreen: .
Esther, jij houdt de spanning er wel in zeg !
@ EJ
Vanop je avatar is Elliott toch echt wel een droppie hoor!
Moest je zin hebben, dan wil ik wel eens een grotere foto van hem zien.
@ Vientje
Wel handig dat je dochter dan een kloontje is van jou, scheelt veel uitleg.
@ Esther
Voor jou ook wel spannend he, zo wachten. Komen ze of komen ze niet.
Duim voor jou dat ze niet komen en dat je zwanger bent!
Op verzoek dan :mrgreen: :
Ooooh, wat een prachtig ventje zeg! :inlove: :inlove:
En wat een mooie oogjes! En heeft hij een beetje gekruld haar?
Meer meer meer :mrgreen:
Hihi, dank je Noémi, nee, hij heeft geen krullen, het is redelijk stijl, misschien een hele lichte slag…Hihi, binnenkort plaats ik er wel weer één .
Wat een scheetje!!!
@ ejb
De kraamtijd was idd wat dat betreft niet zo heel super.
de eerste week wilde Noa ook niet drinken.
ze is op dinsdag geboren en donderdagnacht kreeg ik haar niet wakker voor de borstvoeding, ze was heel suf en dronk niks.
Vrijdagochtend kwam de verloskundige voor nacontrole en toen moesten we gelijk gaan bijvoeden met flesvoeding omdat ze teveel afgevallen was en te suffig was, maar niet uit een fles maar met een " cupje" zo erin gieten zeg maar. daar knapte ze van op en toen ging ze ook beter bij mij drinken.
een paar dagen later zat ze toen weer op haar geboortegewicht, alleen toen had ik mijn tepels helemaal kapot. het voeden deed zo’n pijn dat ik opzag tegen elke voeding.
In die 3 uur die tussen elke voeding zit helen de wondjes en als ik dan weer ging voeden sprong alles weer open.
sorry dit is niet echt smakelijk maar ja.
en een paar dagen later kwam er borstontsteking bij aan beide kanten,.
toen was ik echt ziek, ik sliep de hele dag en m’n moeder maakte me wakker om te voeden.
toen kreeg ik antibiotica en ben ik gaan kolven omdat het voeden echt niet meer ging, ik ging haast van m’n stokje van de pijn elke keer.
Niet echt een pretje dus. Ik heb nog 6 weken gekolft maar toen liep het veel te veel terug. ik zat ook 's nachts te kolven om het op gang te houden. Daar word je helemaal niet vrolijk van!
@ Noémi
ja ik baal ook dat niemand eerder het idee opperde om te gaan inbakeren.
Als we een volgend kindje mogen krijgen dan ga ik gelijk inbakeren als die ook zoveel huilt.
Ik laat me niet weer 3 weken aan het lijntje houden.
ejb: wat een schatje zeg :inlove:
esther: ook ik ga voor je duimen dat de :evil: :evil: niet komen en dat je zwanger bent
noemi: sterkte met het wachten op de :evil: :evil: . Ik weet helaas precies hoe je je voelt.
vientje: grappig zeg dat Lisa zoveel op je lijkt. ik ben zelf een kloon van mijn vader en die heeft 14 broers en zussen. ik krijg regelmatig van een vreemde op straat te horen: “jij bent er zeker één van …” :shock:
Een dikke knuffel voor iedereen die ik niet genoemd heb.
groetjes Kim
grmbl ik vond het al zo stil met e-mails
nu mag ik dus een hoop bladzijden terug lezen