Het eerste kwartaal 2007 stoppers | al 2 zwanger (deel 2)

@ejb wrote:

Esther, kan me je gevoel goed voorstellen. Ik was ook best snel zwanger, maar heb gelukkig niemand in mijn omgeving (waar ik het van weet althans) die al lang bezig is en waarbij het niet lukt. Maar in ieder geval probeer jij zoveel mogelijk rekening te houden met de gevoelens van je collega en ga jij niet roepen ‘goh, wat raar, ik was met een maandje zwanger’ of iets in die richting.

Hier ook zo.

Maar ehm…JULLIE GAAN HARD!! :lol:

Nee dat deed ik zeker niet!

Toen ik net ontdekte dat ik zwanger was vertelde zij mij dat zij ook bezig waren. het duurde nog tot een aantal maanden na de geboorte van mijn dochter voordat zij eindelijk zwanger was.

Ik was zo blij voor haar!!

Ik was al die tijd zo bang geweest dat het bij hun niet zou lukken.

En vriendinnen om haar heen waren inmiddels ook zwanger, dat vond ik echt zielig.

ze vertelde wel eens dat ze onderweg in de auto als ze van een kraamfeestje kwamen een huilbui kreeg, zo van, waarom wij nou niet?

Dat vind ik echt erg.

Nu ik weet hoe het voelt om zwanger te zijn gun ik dat iedereen!!

En je bent zo machteloos dan he.

het enige wat je kunt doen is luisteren als ze hun verhaal kwijt willen en praten over je zwangerschap of baby als zij erom vragen.

En niet de hele dag roepen, o mijn kind doet dit al of dat al en ze is zo lief, bla bla bla.

Dat doe je natuurlijk het liefste wel maar niet tegen iemand die zelf ook zo graag zwanger wil worden terwijl het nog niet lukt.

tenminste ik zou dat echt niet kunnen.

Zo, een heel verhaal weer.

Ik ga even naar de keuken, eten opzetten.

Maar nou ben ik ook wel een heel “gevoelig” tiepje hoor.

Al kan ik me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die zo lomp kunnen zijn.

Maar zo te horen om me heen zijn er toch mensen die het voor elkaar krijgen om een lompe reaktie te geven als iemand al heel lang zwanger wil worden of het eindelijk na lang proberen is.

" ach je bent nog zo jong, je hebt nog tijd zat".

Dat zul je ook weleens horen

Zeker na een vroege mk, zeggen ze wel eens, je hebt nog tijd zat, of het was nog zo klein.

een mk is een mk. Dan maakt het niet uit dat je nog tijd zat hebt, pijn doet het toch.

Niet te geloven toch?

Ja, er zijn helaas nu eenmaal nog best veel mensen die eerst iets zelf meegemaakt moeten hebben om te kunnen beseffen wat iemand meemaakt. Nu wil ik niet zeggen dat ik, wanneer ik iets niet meegemaakt heb helemaal weet wat een ander voelt (en dat zou je vaak ook niet helemaal willen voelen :oops: ), maar je kan je er wel iets bij voorstellen en kan dan ook wel een beetje bedenken wat je wel en niet kan zeggen…

oh heel bekend ja “je bent nog zo jong tijd zat” :twisted:

ja idd een miskraam is een miskraam hoe groot of klein ook je wereld stort dan denk ik toch ff in

eerst de vreugde dat je zwanger bent en dan verlies je het

en dat sommige mensen dan zo dom uit de hoek kunnen komen… :snooty:

ja inderdaad.

Op het moment dat je zwanger bent is het jouw kindje en dan wil je niet dat daar iets mee gebeurd ook al is het nog maar een paar weken oud en nog lang niet “af”.

Dan wil je niet dat iemand zegt, och je weet iig dat je zwanger kunt worden en “volgende keer beter”.

Je wilt nu geen volgende keer je wilt deze baby omdat je vanaf de eerste positieve test zo blij was met je zwangerschap.

Tenminste zo zou ik denk ik denken.

gelukkig heb ik het nooit meegemaakt en ik gun het ook niemand!

Ok, ik zal ophouden over deze “niet leuke dingen”.

Hier nog geen ongi dus het blijft nog even spannend!

ik ga pas testen als ik echt overtijd ben en dat is voor mij pas zondag.

omdat ik dus de vorige maand ineens 3 dagen later dan normaal ongi werd.

Maar goed dat heb ik hier geloof ik al 3x getiept en daar zal ik jullie niet meer mee vermoeien…

we gaan eten, tot later!

He ben er weer!

Zo he wat gaan jullie hard zeg! nOu ik ben weer bij gelezen.

Lisatje is weer beter en daar ben ik blij mee want mam’s heeft vannacht weer eens normaal mogen slapen :dance:

Nou ik kan ook niet begrijpen dat mensen zo bot kunnen zijn van wat duurt het lang! een vriendin van mij heeft er 8 jaar overgedaan om zwanger te raken. Ik vond het zo moeilijk om haar te vertellen dat ik zwanger was. Maar gelukkig werd zij 2 maanden later ook zwanger toen ik was bevallen. Echt ik heb een gat in de lucht gesprongen! We zijn het ook meteen gaan vieren en meteen een leuk pakje voor de kleine gekocht kon me niet meer inhouden toen!

Ben net bijgelezen en lisa is nu al weer wakker grrr.

Nou dan vanavond maar weer

Liefs

Vientje

Vientje, fijn dat Lisa weer beter is en jij een goede nacht hebt kunnen maken!

Vientje: fijn dat Lisa weer beter is

pfffff ik ga bijna denken dat ik een normale cyclus heb gekregen :think: beetje last van m’n buik… nouja maar goed in de gaten houden dat ik niet dalijk voor l*l loop hahahahahahaha :oops:

Ja Vientje, gelukkig maar dat Lisa weer beter is!

Hallo daar was ik ook weer!

ik werk ook de hele dag dus kan alleen 's avonds kok-ken. wat een kletskousen zijn jullie zeg. Leuk :smiley:

Angel: is het niet je eisprong die je voelt? je zit toch in de “groene zone”?

Ga nu ff eten fabriceren. Tot later!

groetjes Kim

Hallo allemaal weer.

Hier nog steeds geen :evil: Moest ik ze maandag nog niet hebben, dan ga ik naar de dokter. Kan nl. niet geloven dat het nu opeens van de eerste keer raak zou zijn. Zeker omdat de gyn heeft gezegd dat er een kans bestaat dat ik geen eisprong heb. En de zwangerschapstest van vorige week was negatief, nog geen symptomen, … het kan dus gewoon niet volgens mij. Vandaar dus maar wachten tot maandag.

@ Vientje

Fijn dat Lisa beter is en dat je een nacht door hebt kunnen slapen.

@ Esther

Eet smakelijk! En nog even afwachten tot zondag nog. Spannend hoor!

@ Kim

Eet smakelijk!

Noémi, balen zeg die onzekerheid, ik hoop voor je dat je gauw meer weet.

En ik hoop op goed nieuws!

Kim: geen id heb nog nooit m’n eisprong gevoeld geloof ik…

eetsmakelijk

Noemi: hm… vreemd misschien dat de dokter een bloedtest kan doen dan dan zie je het wat sneller geloof ik (of als je lage hcg hebt)

op de hoeveelste cyclus dag zit je nu dan?

ik merkte pas iets op dag 60 ja daarvoor was ik heel moe maar goed ik legde geen verband met een evt zwangerschap :mrgreen:

wow!

ik ben vanmorgen naar mijn werk gegaan met pagina 3!! nu op pagina 9!!! :shock: ‘eventjes’ bijlezen :wink:

Noémi, jouw geduld wordt wel op de proef gesteld zeg! Ik hoop voor je (al is het misschien maar een kleine kans) dat je toch zwanger blijkt te zijn en als dat toch niet zo is, dat je dan heel snel ongi bent, want de onzekerheid is waarschijnlijk nog wel het allervervelendst :-* .

Angel, misschien idd een eisprong, maar natuurlijk wel in de gaten houden, een gekleurde broek kan leuk zijn, maar… :mrgreen:

ja erg he ze typen hier echt teveel :lol: :lol:

@ Angel, Esther en Ejb

Zit nu op dag 53. En heb dus echt geen symptomen, niet moe, niet misselijk, lust nog steeds koffie, …

Echt gek gewoon.

Hoop ook echt snel meer te weten, want dit is gewoon echt grrrrrrr.

ja ik hou niet zo van de kleur rood :wink:

zo weer helemal bijgelezen :wink:

@ esther: spannnnend hor, knap dat je het testen zo ang uit kan stelen;)

@ angel:

@ Vientje: fijn van lisa