maar denk dat je altijd een stille hoop hebt dat het in 1 keer lukt… hoop eerlijk gezegd het ook niet mee te maken… lijkt me echt slopend…
De vorige keer was ik wel snel zwanger, de tweede ronde.
Dat zou dus nu zijn zeg maar.
Maar diep van binnen ben ik best bang dat er ineens iets niet goed met me is ofzo waardoor het nu niet meer wil.
het is natuurlijk al een paar jaar geleden dat ik zwanger werd van de eerste.
Maar goed, dat weet je nooit.
We blijven positief denken!
Inderdaad meiden, positief denken!!
Ik was er bij Thom ook heel erg mee bezig.Het was de 4e ronde raak en bij Max besloten we op dinsdag voor de 2e te gaan, 's avonds nog net op de valreep geklust omdat ik aan het einde van mijn vruchtbare periode zat en bingo, meteen raak…
@Esther28 wrote:
Maar wat vroeg he? het is nog lang geen Pasen!
Behalve hier op de site natuurlijk wij fabriceren hier aan de lopende band onze maandelijkse (paas) eieren.
En nou maar hopen dat er gauw kuikens komen. (tok)
Ik heb liever gewoon een baby hoor

Esther, knap dat jij je in kan houden met testen! Ik heb net maar weer even een zooitje zwangercshapstesten besteld (er ligt er nog maar één in de kast), dus ik kan weer even vooruit straks :lol: .
En het schijnt idd zo te zijn dat hoe meer je ermee bezig bent, hou lastiger het lukt…wat dat betreft vind ik het wel heerlijk dat we er nu al aan begonnen zijn. Eerst wilde ik tot september wachten, dan wordt Elliott 1 en dan had ik flink gebaald als het meer dan een maand of 3 geduurd zou hebben, vind het jammer wanneer het leeftijdsverschil groot wordt, en nu heb ik zoiets van het is mooi als het eerder dan september ‘raak’ is, maar het hoeft iig niet.
@Esther28 wrote:
Ik moet er niet aan denken dat het 5 jaar zou duren om zwanger te worden!!
Hoe hou je dat vol??
Natuurlijjk zijn er op dit Forum zat meiden die dat meemaken en dat lijkt me verschrikkelijk.
Zeker als je niet weet waarom het zo lang duurt, als er niks aan de hand is maar het toch niet lukt.
Dan schaam ik me bijna dat ik er vorige maand vanuit ging dat ik wel even in 1x zwanger zou zijn geworden…
bij mij duurde het wel geen 5 jaar maar 3 jaar maarja hoe hou je het vol uh bijna niet

en als je dan soms meiden hoor oh het duurt zo lang (ronde 5 ofzo) dan zou je ze heel graag in een boom willen hangen hahahahahahahahaha
maar goed positief blijven ik hoop ook dat het deze keer 1e ronde raak is hoor en gaat het langer duren nouja we weten de oorzaak dus helaas geduld hebben
ik ben nu ook gewoon aan het lijnen is het wel raak dan ga ik “normaal” eten hoor ipv een crackertje maar als het zolang duurt als bij Luna ben ik toch maar mooi wat kilootjes kwijt voor het zover is

Angel, ik hoop inderdaad voor jullie dat het niet weer zo lang wachten wordt. Natuurlijk wil bijna iedereen het liefst graag gelijk zwanger zijn en is elke maand weer een teleurstelling, maar de meeste meiden weten gelukkig dat ze zich geen echte zorgen hoeven te maken als het niet binnen een paar maanden raak is. Wat jij mee hebt moeten maken wens je niemand toe!
Ik denk wel dat de angst dat het niet op de natuurlijke weg lukt, zeker bij een eerste zwangerschap, elke maand groter wordt, terecht of onterecht en bij een tweede ben je er misschien iets geruster op omdat het de eerste keer toch ook gelukt is (hoewel dat natuurlijk geen 100% garantie geeft).
lijnen?? heet dat tegenwoordig niet “verantwoord eten”
tenminste zo noem ik het nu maar… en ik ben ook druk bezig hoor… zodra ik zwanger ben ga ik “verantwoord eten” klinkt minder zwaar… anders krijg ik commentaar van mijn moeder…
Eja: ja ok maar een vriendin nouja vriendin… van mij zei ja bij de 1e was het zo raak en bij de 2e duurde het lang pffff duurde 5 maanden
en dat terwijl ze wist dat ik 3 jaar erover heb gedaan :wall:
ik weet ook nog wel iedere maand dacht ik weer oh misschien is het nu wel raak en hoe verder je komt hoe onzekerder en dan is het jaar om en mag je eindelijk de mm in maar al die onderzoeken bij elkaar duren ook nog onderhand een jaar
ik vind ook eigenlijk dat de media niet goed meewerkt kijk een soap nou ze denken alleen aan een kindje en de volgende dag zijn ze zwanger :wall:
en iedereen maar denken dat het zo makkelijk gaat :snooty:
maar goed we gaan er gewoon met z’n allen voor om heel snel onderin het lijstje te staan :mrgreen:
Missygirl: ja verantwoord eten hahahahahahahaha al vind ik SB niet heel verantwoord :roll:
Ja, dat is inderdaad wel raar van je vriendin en 5 maanden is helemaal niet lang, zeker raar dat je dat achteraf zegt (dus als je al zwanger bent). Dat je het nu op het moment van zwanger willen worden gevoelsmatig lang vindt duren, maar als je terug kijkt, zou dat toch anders moeten zijn…
ja idd als ik erop terug kijk zijn die 3 jaar ook nog best vlot gegaan
maarja als je moet wachten duurt alles lang zou verboden moeten worden hahahahahaha
@Angel & Luna wrote:
ja idd als ik erop terug kijk zijn die 3 jaar ook nog best vlot gegaan
maarja als je moet wachten duurt alles langzou verboden moeten worden hahahahahaha
Wow, dat je zelfs die drie jaar achteraf nog snel gegaan vindt, volgens mij zou ik dat gevoel dan zelfs achteraf niet hebben :oops: . En idd, wachten zou verboden moeten worden

:mrgreen: ik denk eigenlijk omdat op het moment je weet wat er aan de hand is je niet meer zo gefocust bent om zwanger te worden
nouja je wilt wel dolgraag natuurlijk maar toch ben je er dan op de een of andere manier minder mee bezig dan dat 1e jaar
in het 1e jaar is nog alles mogelijk
ja idd moet verboden worden dat wachten :mrgreen:
idd… maar soms denk ik ook weleens…sommige mensen komt alles aanwaaien alles gaat vanzelf en bij andere mensen duurt het heel lang en moeten overal hun best voor doen…
endan het onbegrip van de mensen die alles komt aanwaaien das pas erg… en dan vooral de zin… daar heb ik nou nog nooit last van gehad of meegemaakt…
wanneer ik zoiets dan hoor dan kan ik rood aanlopen en moet ik ff tot 1000 telen…
Ja, als iets je aan komt waaien moet je daar blij mee zijn. En kan je best begrip tonen voor de gevoelens van anderen bij wie dat niet zo is, in plaats van nog even inpeperen dat het bij jezelf allemaal zo makkelijk ging.
:mrgreen: ja idd
maar vind daarom ook dat de media er verkeerd mee omgaat iedereen denkt maar zo makkelijk (ok uitzondering daar gelaten natuurlijk) maar in die soaps komt ook alles maar aanwaaien :?
Ja, maar aan de andere kant, iedereen die zich een klein beetje in zwanger worden verdiept weet dat dit onzin is en dat je er vanuit moet gaan dat je minimaal wel een half jaar tot een jaar bezig zult zijn om zwanger te worden, en wanneer het eerder lukt is dat mooi meegenomen!
ik had me er niet in verdiept :oops:
Jeetje Angel, 3 jaar is ook lang.
Ik weet natuurlijk niet hoe en wat bij jullie maar ben iig blij voor jullie dat jullie toch een kindje hebben gekregen en ik hoop dat je nu niet weer zo lang hoeft te wachten.
Voor meiden die wel snel zwanger zijn is het best moeilijk om daar dan mee om te gaan.
Ik had bv een collega die ook heel graag wilde maar bij haar duurde het ook veel langer.
ik was heel snel zwanger en ik vond het heel rot om haar dat te vertellen, durfde bijna niet en voelde me ongemakkelijk toen ze bij mij op kraambezoek kwam.
Ik wilde zo graag dat het bij haar ook zou lukken.
Ik praatte er zo min mogelijk over, alleen als zij er naar vroeg.
Alleen moet je ook uitkijken dat je het onderwerp niet helemaal gaat vermijden want dat wil de ander vaak juist helemaal niet.
Maar moeilijk is het wel.
Je voelt je haast schuldig omdat jij wel zwanger en zij (nog) niet.
Herkennen jullie dat gevoel? (degenen die ook snel zwanger waren)
Esther, kan me je gevoel goed voorstellen. Ik was ook best snel zwanger, maar heb gelukkig niemand in mijn omgeving (waar ik het van weet althans) die al lang bezig is en waarbij het niet lukt. Maar in ieder geval probeer jij zoveel mogelijk rekening te houden met de gevoelens van je collega en ga jij niet roepen ‘goh, wat raar, ik was met een maandje zwanger’ of iets in die richting.