He dames,
Fijn wat positievere verhalen. Leuk he, die yoga. Ik ben 1 keer nu geweest maar moest stoppen vwg de pijn. Jammer. Het is heerlijk om die ontspanningsoefeningen te doen. Faith: hoe meer je ontspant tijdens de weeen. (daarom de Yoga) hoe sneller je ontsluiting zal gaan. Hoe sneller je bevalling! dus goed oefenen.
Leuk die de echo! Kijken naar het geslacht! Spannend! Ook leuk is zo´n 3 D. Dat is echt wezenlijk anders dan 2 D; je ziet je kind als het ware zoals je hem/haar op een foto zou zien. Ik kan je dat echt aanraden . Wij zijn bij babyview geweest. www. babyview.nl
Hier alles ok. Wiegje (waar mijn vriend in heeft gelegen) is gerestaureerd en kan nu bekleed worden. We wachten nog steeds op behang en gordijnen. En de kinderkamer moet nu ook ´s komen.
Met mijzelf gaat het wel redlijk. De oefeningen die ik doe zijn bedoeld om enerzijds het bekken te ontzien, (hoe ga ik zitten, liggen) anderzijds spierversteviging (buik- rug) zodat niet alles heel slap wordt.
Ik vind het moeilijk om zo weinig te kunnen. Heb gisteren een lekker potje kunnen janken bij de arbo-arts, die eindelijk wel erkende dat er wat aamn de hand was. Nu ben ik officieel arbeidsongeschikt, en hopelijk word ik vrijgesteld van arbeid.
Nou dames, ik ga weer wat doen. Veel liefs Marjed
Mira, dus weer een spannende tijd voor je…wel of niet ongi…de duimen draaien weer!
Marjed, “fijn” dat je nu officieel arbeidsongeschikt bent. Hopelijk kun je door de oefeningen de pijn toch wat vermijden. Zou toch wel erg prettig zijn.
Hier nog steeds geen idee natuurlijk wanneer en of de ongi komt. Maandag is het 4 weken geleden van de miskraam. Ik zit nog steeds onder de puistjes. Ach…we zien het wel…
Het weekend wel weer afleiding genoeg, dus dan hoef ik er niet zo bij stil te staan!
Als ik jullie niet meer spreek: Fijn weekend!
Liefs,
Edanjelan
Goedemorgen allemaal,
Ik ben helaas op dag 30 (afgelopen zaterdag) ongi geworden … :? Op naar de volgende ronde zeg maar…
Morgenmiddag word ik tussen 16:00-17:00 uur gebeld door de arts, uitslag bloedonderzoek en wat gaan we nu doen???.. ben zeer benieuwd.
Edanjelan: bij jou ook al ongiverschijnselen?
Marjed: eindelijk rust meid… wel leuk dat jullie het wiegje van je vriend nog hebben.
Groetjes aan allemaal,
Liefs
Mira
Hi Mira, das weer balen
Hier ook weer de ongi aanwezig. Vandaag dus. Wel netjes na 28 dagen. Ach, we gaan nu maar voor een schorpioentje, daar hebben we er hier toch al 4 van rondlopen!
Spannend hoor morgen, hou ons op de hoogte, ik ben erg benieuwd!
Liefs,
Edanjelan
Eeeeeej Edanjelan: ook toch weer balen voor jou meid :? … en heb je nog steeds dorst? En weet je al iets meer van het bloedonderzoek?
Ohhh gossie allemaal in dezelfde maand geboren? hihihihi
Ennnnnn natuurlijk hou ik jullie op de hoogte hoorrrrr …
xxx
Mira
ja best wel weer balen, maar ik weet dat ik in ieder geval zwanger kan worden.
Dorst is nu weg. Mijn nieren en lever waren iig goed en er was ook geen ontsteking. Rest van de bloeduitslagen moest nog binnen komen.
Manlief, ikzelf en 2 van de 4 kids hier zijn allemaal in november jarig (en ook nog in 14 dagen tijd) dus we gaan gewoon voor gezellig nog een schorpioentje erbij. Daarvan weten we precies wat voor karaktertje het is
Dus we gaan weer met een stel door naar de volgende ronde.
Liefs,
Edanjelan
He Mira,
Ik wacht met spanning op de uitslag. (die zou je vandaag krijgen?). Ik hoop dat het bericht postief zal zijn. Ik denk aan je!
Liefs Marjed
Hoi, hoi,
Daar ben ik dan met de uitslag van het bloedonderzoek: mijn eisprong heb ik wel gehad , maarr… ik heb geen antistoffen tegen Rode Hond… ik heb mijn moeder nog gebeld of ik hiervoor ben tegen ingeent vroeger… dat wist ze helaas niet meer. Het kan ook zijn dat ik hier wel ben tegen ingeent vroeger, maar dat ik dan heb ik nog steeds geen antistoffen. Dus het voorstel is om een prik te halen bij de ha… maar nu komt het… ik mag dan 3 maanden NIET zwanger worden. Tjonge nu dit weer??? :?
Mijn hubbie zei, wie kan nou zeggen dat je binnen 3 maanden wel zwanger wordt, ga die prik nou maar halen. Daar heeft hij wel gelijk in. Dus morgen hang ik aan de telefoon bij de ha.
Ik heb het nog ff nagelezen op internet net, dus wat voor consequenties dit kan geven voor het beebje, en dat is niet mis.
Ik heb een klein stukje van de site gehaald:
Het risico dat uw kind met een afwijking geboren wordt.
Rode hond, bij een vrouw die in verwachting is en die geen antistoffen tegen dit virus bezit, kan een infectie veroorzaken bij het ongeboren kind. De kans op overdracht naar het ongeboren kind is het grootst tijdens de eerste 11 weken van de zwangerschap en rond de geboorte. Bij infectie vòòr de 11e zwangerschapsweek ontstaan meestal meerdere afwijkingen, zoals hersenbeschadiging, met als gevolg ernstige vertraging van de verstandelijke en lichamelijke ontwikkeling, evenals doofheid, problemen met zien en hartafwijkingen. Het kan ook voorkomen dat er bij de geboorte nog geen zichtbare afwijkingen zijn, maar dat zich gedurende de eerste 5 levensjaren alsnog aandoeningen voordoen, zoals vertraagde verstandelijke ontwikkeling en doofheid.
Meiden bedankt dat jullie aan mij hebben gedacht.
Knufs
Mira
Hoi meiden,
Ja, mira zo denk je dat het meezit en zo zit het weer tegen. Maar de rode hond heeft wel erge gevolgen en dat willen wij onze toekomstige kindjes toch niet aandoen??
Hier is ook een probleem ontstaan. In overleg met de maatschappelijk werkster had ik besloten om weer aan de antidepresiva te gaan. Ik vanmiddag naar de huisarts, is er net bekent geworden dat het grote gevolgen voor de ongeboren kindjes kan hebben. Nu maar maandag overleggen met de gyn en vragen hoe die er over denkt. Wij hebben niet het plan om een risico te lopen op aangeboren afwijkingen. Nu dus de beslissing wat op dit moment belangrijker is. Alleen wij vinden dat wij een zwangerschap niet te lang meer uit kunnen stellen. Ik wordt 38 jaar en manlief 45. Wanneer ik weer tabeletten ga slikken weet ik dat dat weer voor minimaal een jaar is. Maar ook omdat de uroloog gezegd heeft het geen jaren uittestellen ivm teruglopende zaadkwaliteit enz. wordt de beslissing wel moeilijk. Zelf denk ik dat ik op dit moment met goede begeleiding zonder tabletten een zwangerschap aankan. Het is een HELE GROTE WENS om met deze man een kind op de wereld te mogen zetten.
Vooral omdat de beslissing om samen een kindje te mogen krijgen heel erg bewust gekozen is. Hersteloperatie enz. Bij mijn andere zwangerschappen heb ik hier nooit bij stil gestaan, die kwamen gewoon vanzelf. Deze keus is heel erg bewust gekomen.
Mira, moed houden, en een babytje in het voorjaar is ook heel erg leuk Heb er zelf een van april en een van mei.
Veel liefs miranda
Mira, inderdaad kan rode hond een hoop schade veroorzaken bij een ongeboren baby. Volgens mij was dat het geval toen koningin Juliana in verwachting was van Christina. Dus ik denk dat je er goed aan doet om je inderdaad te laten inenten. 3 maanden wachten is dan natuurlijk wel weer lang…maar goed, we slepen elkaar er door heen hoor!
Miranda, jeetje wat een afweging. Gelukkig ken je je zelf het beste en zul je ook weten wat het beste is voor jezelf. Misschien ondersteuning van een natuurlijke anti-depressiva?
Ik moet straks weer naar de dokter. Gisteren de uitslag van de nog openstaande onderzoeken gehad. Ik heb te veel eiwit in mijn urine. Dus of ik vandaag maar even naar de dokter wilde komen. Ik wacht het maar af. De assistente zei wel dat mijn nierfunctie goed was (dat geeft vaak te veel eiwit in de urine, als de functie niet goed is). Dus ik wacht het maar af.
Liefs,
Edanjelan
hoi, hoi,
Miranda: jeetje meid ook bij jou zit het ff niet mee. Maar onder begeleiding moet het lukken hoorrrr . Ik snap dat je ook met je leeftijd zit. Ik ben in december 38 jaar geworden. Dus ik hoop dat ik nog voor mijn 40ste moeder word.
Mijn man en ik hebben ook zoiets, we zitten al zolang in de medische molen, dan kunnen die 3 maanden er ook wel bij. Ennnn het belangrijkste een gezond kind te hebben
Edanjelan: succes dadelijk bij de ha!!! Wel ff vertellen hoor hoe het is geweest.
Ik word aan het eind van de ochtend gebeld door de ha ivm die prik. Het moeilijkste lijkt mij toch om na die prik, 3 maanden NIET ZWANGER te mogen worden.
Tot straks weer.
Liefs
Mira
Ik ben bij de ha geweest.
Eiwit in de urine kan betekenen dat je nieren eiwit lekker. Een internist zou dit verder kunnen onderzoeken.
Om het nogmaals te controleren moet ik morgen nogmaals bloedprikken (erg fijn!) en mijn urine inleveren. En als er dan nog eiwit in mijn urine zit dan krijg ik een verwijzing naar de internist.
Wordt dus vervolgd.
Mira, belt de ha je om een afspraak te maken voor de prik? Wel “gek” idee dat je dan 3 maanden niet zwanger mag worden, terwijl je natuurlijk niets liever zou willen! Maar goed, je wilt natuurlijk een gezond kindje!
We lezen het wel als je gebeld bent!
Hebben ze dan in Leiden nog gezegd wat ze gaan doen als je de inenting hebt gehad?
Liefs,
Edanjelan
Hoi,
Edanjelan: Jeetje meid… weer een bloed- en urinetest. Ik duim voor je dat alles in orde is :thumbup: Sterkte morgen!!!
Helaas heb ik de ha niet gesproken vandaag, maar een assistente. Dus ik kon de ha geen vragen stellen. Morgen haal ik de prik bij de apotheek op en volgende week woensdagochtend word ik bij de ha geprikt. Het is een BMR-prik (Bof, Mazelen, Rode Hond). Nou dan kan mijn lichaam gelijk alle antistoffen aanmaken
Ik ben benieuwd of ik ziek word na de prik (het is tenslotte een kinderprik).
Fijne avond allemaal… ik ga vanavond met mijn hubbie naar Frank Boeijen en Mathilde Santing… ff onze gedachten op iets anders foxussen.
Doegies
Mira
Lieve mira,
heel veel plezier.
En sterkte met de prik. Volgens mij kan je na 10 dagen een beetje ziek worden. Dit was bij de kinderen zo, weet niet of het ook voor volwassen vrouwen telt.
Weer bloed prikken, en urine, ik hoop dat het allemaal goed is. Ik denk aan je.
Hier een beetje heel erg druk.
Miranda
Mira,
Gefelecitreerd met het bericht dat je blijkbaar toch eisprongen hebt! dat is belangrijk nieuws. Verstandig dat je je laat inenten. Een gezond kind is toch het allerbelangrijkste, na het wachten kunnen deze 3 maanden er ook nog wel bij. En misschien moet je nu ineens een anti-conceptie gebruiken voor de komende maanden. Tja krom he, dat het nu niet mag!
Endanjelan,
Ik hoop dat je eiwit in je bloed niet duidt op iets ernstigs, goed dat ze dat nu verder gaan onderzoeken. Dan heb je daar tenmisnste duidelijkheid over. Sterkte ermee!
Hier alles zijn gangetje. De oefeningen lijken verbetering te geven. (dus minder pijn). Allen het draaien in bed is en blijft een ware veldslag, ik kan dat niet beschrijven, maar het lijkt wel of je benen niet van elkaar kunnen komen en als dat toch moet voel ik een scheurende pijn in mijn schaambeen.
Met de babybuik gaat alles goed, de buik groeit gestaag!! De kinderkamer komt as. dinsdag en het behang medio februari. Ik kan niet wachten!
Veel sterkte allemaal.
Liefs Marjed
Hoiiiii,
Edanjelan: Hoe ging het prikken weer? en wanneer krijg je de uitslag? Ik duim voor je dat er niets aan de hand is :thumbup:
Miranda: Hoe gaat het met je? Heb je al overleg gehad met een arts? En ben je nog steeds aan het klussen in huis? Ik hoop niet dat ik ziek word na die prik :?
Marjed: het is zeker toppie dat ik een eisprong heb Maar idd heeeeel vervelend dat het nu 3 maanden stil ligt en natuurlijk niet zwanger te worden.
Nou meiden woensdagochtend ga ik de prik laten zetten bij de ha.
Allemaal een fijn weekend!!!
Knufs
Mira
Goedemorgen allemaal,
Tjeetje wat een hoop gedoe hier op het forum weer zeg!!
Mira,
Jeetje dat is niet mis zeg!! dat je nu een prik moet gaan halen en dan 3 maanden niet zwanger mag worden. Heeft jou moeder geen inentingsboekjes dan. Ik had het er toevallig gisteren nog over met mijn moeder en van mijn broer heeft ze een boekje en van mij een witte kaart waar alle inentingen op staan.
Nou meissie de risicos die er aan vast kleven voor je ongeboren kindje zijn het risico niet waard om de prik niet te halen, nu voor jou nog even mentaal de knop om dat je drie maanden niet zwanger mag worden.<br /> sterkte woensdag met de prik, ik hoop voor je dat je er niet ziek van word.<br /> <br /> Miranda,<br /> Ik kreeg van mijn huisarts 2 weken geleden ook geen anti-depresiva... ik heb natuurlijk ook gezegd dat ik dat niet wilde en daar was hij blij om. Ik ben afgelopen donderdag bij de psycholoog geweest en uit de vragenlijst die ik moest invullen had ik de hoogste score op depresiviteit...maar ik ga het overwinnen zonder pillen.<br /> Meid heel veel sterkte met je keus :thumbup:<br /> <br /> Endanjelan,<br /> Jeetje zeg wat een onderzoeken allemaal, maar je weet nu iig wel dat je zwanger kan worden...dat is al heel wat.<br /> Jij ook heel veel sterkte met de laatste onderzoeken.<br /> <br /> Marjed,<br /> Dat heb ik ook wat jij hebt, als je je s
nachts wil omdraaien dat je dan vergaat van de pijn bij je schaambeen. Volgens de verloskundige is dit bandenpijn en kan het geen kwaad het is alleen vervelend. Ik heb het ook als ik mijn sokken of schoenen aan wil doen…heel vervelend.
Hier gaat alles verder zijn gangetje. Ik merk wel dat nu ik rustiger ben de kleine ook veel rustiger is. Ik kan de kleine al vanaf week 16 voelen en toen was ze heel druk, normaal kan je de eerste pas vanaf week 19/20 voelen, dus bij mij is dat wel heel snel. Ik denk dat dat mede te maken heeft met het feit dat ik heel onrustig was en de kleine dat ook werd…:eh: eigenlijk niet zo heel goed, maar nu ik dus rustiger ben is de kleine dat ook en eergisteren heeft ze voor het eerst 3 x tegen mijn vingers aan geschopt of gebokst…echt geweldig dus.
Aankomende dinsdag gaan we voor een pretecho…ben echt reuzebenieuwd hoe dat zal zijn en hoe de kleine er uit zal zien.
Met mij gaat alles dus nu redelijk, ben af en toe nog wel onrustig maar ik probeer daar dan wel wat aan te doen. Ik merk dat ik er nog niet helemaal ben, maar het gaat de goede kant uit en ik geniet nu ook iets meer van de kleine.
Op dit moment baal ik wel enorm van het feit dat dit mijn eerste zwangerschap is en dat die zo kl*te is gelopen, afgelopen woensdag zat ik precies op de helft en ik ga er voor zorgen dat de tweede helft geweldig gaat worden.
Ik heb donderdag met mijn ouders en met een heerlijk moorkop gevierd dat ik over de helft ben (hubbie is op wintersport…vind ik niet zo veel aan).
Ik weet niet of jullie het leuk vinden maar dit is een buikfoto, hij is niet heel erg duidelijk maar dat komt omdat het toestel niet zulke goede foto`s maakt.
Als je er op klikt krijg je een vergroting.
Fijn weekend allemaal,
Liefs Nikita :inlove:
Marjed: Fijn dat de oefeningen aanslaan, en dat je wat minder pijn hebt.
Nikita, flink dat je je al wat positiever voelt en dat je je voorgenomen hebt de tweede helft flink te gaan genieten. Doe dat ook, voor je het weet heb je die kleine in je armen liggen, en het zwanger zijn is toch ook heel leuk
Hier alles goed, inmiddels had ik de uitslag van de urine al binnen, daar zat nu geen teveel eiwit in. Gelukkig dus maar.
Maandag moet ik terugbellen voor het bloed onderzoek, maar verwacht daar eigenlijk niks van want dat was de vorige keer ook goed.
Ik ga gauw weer naar manlief en de kids toe.
Iedereen nog een fijn weekend!
Liefs,
Edanjelan
Nikita: mijn moeder is bij de verhuizing die boekjes ergens in een doos kwijt geraakt… ik kon het me wel voorstellen… hihihihi. Maar ook al ben je vroeger wel ingeent, dan kan je toch geen antistoffen hebben tegen rode hond. Maar goed… ik ga woensdag die prik halen en wij gaan na 8 mei gewoon weer verder met zwanger worden. We blijven positief hoorr
Goed om te lezen, dat het beter met je gaat, je hebt je rust gevonden en je kan heerlijk genieten van jullie beebje. Maar je hebt op de foto echt een mooie zwangerbuik :thumbup: Veel plezier met de pretecho dinsdag!!!
Edanjelan: eeeeeejjjj goede uitslag! Nou dan zal je bloed ook wel goed zijn meid.
Miranda: ging jij morgen niet naar Voorburg voor een intakegesprek? Als dat zo is…heeeeeel veeeeel succes morgen !!! :thumbup:
Liefs
Mira
Hallo lieve meisjes,
Faith hier,
Afgelopen dinsdag de 20 weken echo gehad. Wat een wonder! Het past nog net op het scyherm. Alles zit erop en eraan. We weten ook wat het is:
EEN JONGEN!! :dance:
Mijn lief was zo aangeslagen, de tranen liepen over zijn wangen! ik zei nog: het kind is nog niet geboren hoor! Het heeft mij de afgelopen week erg veel goed gedaan te weten wie en wat het is. Dit maakt het voor mij gewoon een stuk duidelijker dat ik een mens in mij draag met een naam en een beeld erbij.
De laatste dagen veel beweging en in de nacht een pijnlijk bekken. dit is wat minder… ik hoop dit snel te onderdrukken. Lief zou een bekkenband voor me bestellen.
ik heb nog geen foto van mijn buik genomen. Het lijkt alsof ik te veel patat heb gegeten. Ik laat hem pas zien als hij goed “strak” staat en het echt heel duidelijk is. Je ziet het al wel goed door mijn kleding heen hoor maar omdat ik nu al 15 kilo ben aangekomen… (nu 88,4 kg) vind ik het een beetje…
Miranda, succes morgen!
Groetjes