Hersteloperatie sterillisatie man... deel 3

Hoi lieve meiden,

Allemaal een heeeel gelukkig, gezond en vooral vruchtbaar jaar toegewenst !!!

Liefs

Mira

Hi Meiden,

Ik ben vanmorgen weer ongi geworden…3 dagen eerder dan verwacht (heb nu dus een cyclus van "maar"25 dagen gehad…) Misschien heeft het te maken met het feit dat ik deze keer geen eisprong heb gevoeld? Het scheelde in ieder geval wel dat ik niet in spanning hoefde te zitten, ik was er eigenlijk nog helemaal niet mee bezig of ik nou wel of niet ongi zou worden.

Wij gaan dus ook weer op naar de volgende ronde.

Hoe is het met iedereen?

An, ben jij al weer naar het ziekenhuis geweest? Ben zo benieuwd hoe het met je gaat?

Fijn om te horen dat het met de zwangeren goed gaat! Als de rest van de meiden nu lekker zwanger worden in 2006, wordt het vast voor ons allemaal een mooi jaar!

Liefs,

Edanjelan

Edanjelan: balen weer meid :? Kop op hoorrrr… op naar de volgende ronde.

Ik ben vanochtend naar mijn ha geweest en zij stelt zelf voor om kunstmatige inseminatie te doen. Dus deze week een afspraak proberen te maken. Ik probeer het bij CASA in Leiden… ik heb een consult aangevraagd.

Meiden de groetjes…

Mira

Mira, ik hoop dat je gauw wat hoort uit Leiden. Zou toch mooi zijn!

Fijn dat je ha zo snel reageert!

Liefs,

Edanjelan

Goedemorgen allemaal,

Hoe is het hier? Beetje stilletjes weer :frowning:

Maar het is natuurlijk nog vakantie… stom van me.

Ik hoop jullie snel weer te zien op dit forum.

Tot gauw!

Edanjelan: bedankt, ik hoop ook dat we snel worden uitgenodigd.

Liefs

Mira

Lieve meiden,

hier een berichtje van mij. Hier gaat het allemaal niet zo goed. Ik ben kompleet ingestord en voel me gewoon op. Wel is er een duidelijke beslissing genomen die de rust moet terug brengen en daar heb ik goede hoop op.

Wel hebben we een afspraak gemaakt (6 februari ) in voorburg om te kijken wat de eventuele mogelijkheden voor ons zijn. Wij willen graag wel een beetje hulp maar beperkt om het maar zo te zeggen. ook omdat wij niet zo jong meer zijn.

Ik zou bv wel eens willen weten wanneer mijn eisprong is en dat soort dingen. Ik ben 5 x zwanger geweest (waarvan 4 gezonde kinderen zijn uitgegroeid) en ik weet eigenlijk niet eens hoe mijn eigen lichaam werkt???

Ik heb gezocht naar de site van de kliniek in voorburg maar kan het niet vinden, weet iemand dat voor mij??

Verder hoop ik dat iedereen mij begrijpt ik lees af en toe met jullie mee maar kan het soms niet opbrengen om te reageren, sorry

Liefs miranda

Hoi Miranda,

Jeetje meid… wat verschikkelijk om te horen, dat het helemaal niet goed met je gaat. Doe vooral rustig aan… Ik hoop dat het snel beter met je gaat.

Ik heb wel het adres van Voorburg:

Diaconessenhuis Voorburg

Fonteynenburghlaan 5

postbus 998

2275 CX Voorburg

telefoon(070) 340 11 00

Ik weet niet zeker of je deze bedoelt.

Heel veel sterkte !!!

Groetjes

Mira

Hi allemaal,

Tis inderdaad rustig hier op het forum.

Hier alles goed, had een beetje gekke ongesteldheid. Ik zal niet in details treden maar het leek wel op een vroege miskraam. Ik was ook 3 dagen voor mijn NOD al ongesteld. Als dat het was weten we in ieder geval dat er wel iets kan gebeuren.

Omdat we toch wat meer zekerheid willen, hebben we toch maar besloten om wel een zaadtest te laten doen. Volgende week donderdag mogen we het bij het lab inleveren en kregen dan 2 a 3 dagen later de uitslag via de huisarts.

Dan weten we tenminste waar we aan toe zijn.

An, hoe is het met je? Zo’n tijd niets van je gehoord!

Nikita, denk je ook nog wel aan jezelf?

Mira, heb je al wat gehoord uit Leiden?

Miranda, denk aan je, maar dat weet je wel…

En met de rest? Ook alles goed?

Liefs,

Edanjelan

Hoi hoi,

Edanjelan: ik ben benieuwd of je een vroeg MK hebt gehad. Kunnen ze geen bloed afnemen om te kijken of je zwanger bent geweest? Of zou dit te laat zijn. Dussss volgende week donderdag een zaadtest, wat spannend zeg. Wel snel 2-3 dagen de uitslag. Ik ga heel hard voor jullie duimen :thumbup:

Aanstaande maandag hebben wij een intakegesprek met een arts bij CASA Leiden. Ik ben reuze benieuwd wat ons te wachten staat.

Maarrrrrr het is zeker stilletjes hier. :cry: Ik hoop wel dat het goed met de andere meiden gaat. We denken wel aan jullie hoorrrr

Dikke knufs

Mira

MIra,

weet niet of je dit nog leest maar succes vandaag bij Casa ben erg benieuwd hoe het gesprek is!

Hoe is het met de anderen allemaal?

Liefs,

Edanjelan

He dames,

Nog de beste wensen voor 2006! Dat het maar een mooi en vruchtbaar jaar mag worden voor iedereen!

Endanjelan: ik ben zo benieuwd hoe het komt dat je denkt dat een miskraam hebt gehad? heb je erge vloeingen gehad?

Mira, hoe was je consult? Ik ben erg benieuwd.

Ik krijg steeds meer last van nestdrang, de kamer moet NU geschilderd en behangen, het kamertje komt eind van de maand. Gisteren mijn hele kast uitgemest en de babykleerjes gesorteerd (ik heb niet zoveel, ik geloof nu al 30 rompertjes! :oops: ).

Enige vervelende is dat ik last heb van mijn schaambeen, dat resulteert in niet goed kunnen lopen, draaien in bed en benen niet of moeilijk kan optillen. Voordeel is dat ik waarschijnlijk ziek wordt gemeld t.g.v. zwangerschapsklachten en dat mijn fijne werkgever mij voorlopig met rust moet laten! Eindelijk!

Nikita, ik ben zo benieuwd hoe het jou vergaat met je werkgever. Je laat je niet gek maken he! Dat beloof je!

Iedereen die ik niet genoemd heb, ook veel sterkte met alle ontwikkelingen.

Liefs Marjed

Marjed, de reden dat ik denk dat ik een vroege miskraam heb gehad is omdat ik een groot stuk weefsel heb verloren.

Op de derde dag van mijn ongesteldheid, kreeg ik opeens buikpijn en ik ging naar het toilet. Opeens voelde ik een soort "floep"en ik zag een stuk weefsel liggen van min.5 cm lang. Het was stug. Een half uurtje later verloor ik weer een flink stuk.

Voor de zwangerschap van mijn oudste zoon heb ik met 4,5 week een miskraam gehad en het leek er wel op. Dus vandaar mijn vermoedens.

Maar goed, we zien het wel…ben wel benieuwd naar de uitslag van de zaadtest van a.s. donderdag.

Liefs,

Edanjelan

Hoi, hoi,

Daar ben ik weer; wij hebben ongeveer 1,5 uur een intakegesprek gehad… het was heel relaxt en het voelde zeker goed. Volgende week maandag moet ik bloed prikken, kijken ze gelijk of ik een eisprong heb en de 31ste krijg ik telefonisch de uitslag hiervan. Als alles goed is, volgt er een spermaonderzoek en daarna zullen ze waarschijnlijk met IUI beginnen zonder Clomid. 1,5 dag voor de inseminatie moeten we pregnyl spuiten. Nou dat is het plan wat we gezamenlijk met de arts hebben besproken. Natuurlijk blijven we hopen op een natuurlijke zwangerschap. Maar nu hebben we dit maar alvast in gang gezet.

Marjed: ik hoop dat je gauw weer de oude ben… lijkt me heel lastig als je je niet goed kan bewegen. Succes met de kinderkamer :wink:

Edanjelan: ik vind het reuze spannend meid… donderdag… we duimen gewoon door hoor.

Liefs Mira

@Mira,

Jeetje spannend zeg, gelukkig handelen ze direct en wachten ze niet nog een jaar of wat. Tja, het biologische klokje tikt toch door. Hou je me op de hoogte van de ontwikkelingen. Ik duim voor je!

@Endanjelan,

Wat een ervaring zeg. Kan me voorstellen dat je wilt weten wat dat was. Kunnen ze dat niet meer in de urine zien? In een vroeg stadium (van zwangerschap)wordt HCG aangemaakt. Maar weet niet hoe lang dat in je lijf blijft.

Hebben jullie nooit eerder een zaadtest ondergaan?

Hier alles ok. Rustig dagje, mijn mams haalt de kids van school. Dus kan lekker rustig aan doen.

Het is idd vervelend als je nooooit lichamelijke klachten hebt, je niet eens je ene been over je andere kan doen. Volgende week gaan we samen naar Praag, ik ben benieuwd hoe dat gaat. (Metro in Metro uit, van ene cafeetje, naar het andere…)

We zien wel.

Liefs allemaal van Marjed

Mira, wat fijn dat jullie zo goed geholpen zijn in Leiden. Goede sfeer daar hè? Kon je het nog makkelijk vinden?

Morgen laten we toch geen onderzoek doen…eigenlijk heb ik zoiets van: we zien het wel, wat schieten we er mee op als we weten of het wel of niet goed is. Als het niet goed is willen we er toch niets aan laten doen, en als het wel goed is moeten we nog maar zien of ik zwanger word. Dus we laten het er nu maar even bij zitten. We wachten het wel gewoon af. We wilden toch al niet de medische molen in.

Hoe is het met iedereen? het is zo stilletjes hier!

Liefs,

Edanjelan

Hoi meiden

Ik ben eindelijk weer bij de gyn geweest en eindellijk eens een fijn,normaal en realistisch gesprek.

We hebben het over mijn PCO gehad, maar volgens haar viel dat allemaal wel mee. Ik had wel enkele symptomen, maar mijn bloedwaardes waren gewoon normaal qua hormoonhuishouding. Het zit er dus een beetje tussenin, precies wat ik dacht. Ze was verbaasd om te horen dat er toch nog een Pesa gedaan was tijdens de tweede hersteloperatie. Bij ons was je afgewezen zei ze lachend. (voor de combinatie ICSI/PESA dus die alleen op onderzoeksbasis plaatsvind) Op een slinkse wijze hebben wij dat toch voor elkaar gekregen hhahaha. Tsja die de uroloog wilde alleen een tweede operatie doen en zeker weten dat er geen zaad meer verloren zou gaan. Nee dat was wel een toffe reactie. Ze vroeg of wij inmiddels wel al op de wachtlijst stonden voor het verdere traject. Ik wist van niets, dus ze heeft het nu genoteerd. Mocht het op de natuurlijke wijze niet lukken en/of de uitslagen in februari van de zaadtest zijn slecht dan komen we officieel op de wachtlijst en is de begindatum van plaatsing op de lijst de datum van de PESA, dus 4 november 2005. Dat scheelt mooi ff als we nu toch aan het proberen zijn. Erg tof dus. Maar nog mooier is dat ze niet begon te zeuren over afvallen, omdat ik zei daar zelf al mee bezig te zijn, wat overigens nu goed gaat… En het allermooiste is dat ze om onze kansen te vergroten, met oog op mijn lange cylus, Clomid heeft voorgeschreven. Yes eindelijk het werd tijd en ik hoefde er niet eens om te vragen. Nog nooit ben ik zo blij geweest met medicijnen of het hopen nu op mijn menstruatie! Ik hoop binnen drie weken te menstrueren en dan kan ik daar alvast mee beginnen. In de tussentijd gaat hubbie het zaad inleveren en komen daar ook binnen een paar weken uitslagen van. Op ongeveer de 20e cyclusdag moet ik bloed laten prikken om te controleren of en hoe de Clomid werkt. Dan kan ik gelijk een afspraak maken voor een telefonisch consult bij haar zodat we de beide uitslagen kunnen bespreken en kijken wat de volgende stappen dan eventueel moeten zijn.

Goh wat ben ik opgelucht.

Verder is met de verhuizing nu bijna alles rond, op het bezemen van het oude huis, overdracht maandag, spullen weggooien en wat papierwerk na. Maar we zitten hier heerlijk. Het is echt een prachtige stek en zo lekker rustig. Dat kan alleen maar in ons voordeel werken.

@ Mira; fijn dat jullie gesprek ook zo fijn was en dat er nu ook meer actie en duidelijkheid is! Super! Ik weet hoe je je moet voelen.

@ Endelejan; niet opgeven hoor. Maar ik bewonder je houding tov de medische molen.

@ Marjed; fijn om te horen dat het goed gaat. Echt leuk!

@ Miranda; als het de kliniek is waar Mira het over heeft, dan komt het vast allemaal goed en ga je snel de inzichten en kansen krijgen die julile de rust geven die je wellicht nodig hebt!

@ alle andere meiden; ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en blijf met jullie meeleven en duimen. Uiteraard ook de zwangeren onder ons want daar putten wij ook hoop uit toch?

Dag lieve meiden tot gauw (als ik met de Clomid begin denk ik?)

Liefs Gabby :pray:

Hoiiiii ben ik weer…

Edanjelan: meid die spermaonderzoek kan ook een volgende keer… jullie moeten je ook er goed bij voelen. Hoelang is het geleden dat je hubbie is geopereerd? Maar we duimen gewoon verder, dat het gewoon gaat lukken. :slight_smile: In Leiden is het zeker een goede sfeer, je loopt niet een ziekenhuis binnen, maar gewoon een oud herenpand. In eerste instantie denk je zitten we wel goed? hihihihii

Zelf hopen wij ook nog steeds dat het op de natuurlijke manier gaat lukken…je kan nooit weten … maar stel dat het niet gaat, dan hebben we het inmiddels maar in gang gezet… eindelijk zijn we weer op een spoor gezet.

Marjed: wanneer gaan jullie naar Praag? Ben ik ook een keertje geweest… die gebouwen vond ik ontzettend mooi… Ze noemen Praag toch ook de gouden stad. De meeste gebouwen zijn met een goud laag geverfd. Ik hoop wel dat je je dan veel beter voelt :thumbup:

Gabby: Eeeeeeejjjjj eindelijk ook op een goed spoor gezet. Heerlijk gevoel he, dat je eindelijk weer vooruit gaat? Succes met de Clomid!

Wie weet hoe het met An gaat? Ze reageert helemaal niet meer. Wel jammer.

Nikita: hoe gaat het met jou en je werk? Laat je niet kisten hoor door je baas en je collega´s.

Miranda1968: Hoe gaat het in Voorburg?

Lieve groetjes

Mira

Mira, fijn dat het bij jullie ook zo goed voelde in Leiden. Kun je je voorstellen dat wij wel even raar opkeken toen wij daar kwamen voor de operatie? Zo van: Hè wordt hier geopereerd? Manlief is op 28 sept.2005 geopereerd, dus nog maar kort geleden. Daarom maken we er ook nog niet zo’n haast mee.

Gabby, fijn dat jullie gesprek ook zo fijn was en dat er nu ook een plan ligt.

Marjed, lekker hoor zo’n vakantie in het verschiet! Lekker van genieten!

An, hoe gaat het dan met je? We hebben al zo’n tijd niets van je gehoord.

En hoe is het met de anderen? Ben ik ook wel benieuwd naar!

Liefs,

Edanjelan

Hallootjes,

Vanochtend hebben ze bij mij bloed afgetapt… en het wachten is weer tot 31 januari, dan krijgen we de uitslag hiervan en dan hebben ze ook de gegevens van de andere ziekenhuis ontvangen en dan gaan we nieuwe afspraken maken.

Op naar de volgende afspraak…

Hoe gaat het met jullie meiden???

Liefs

Mira

Hi allemaal!

Ja, waar zal ik beginnen. Goed, ik had jullie verteld van mijn rare ongesteldheid 2 weken geleden, waarbij ik een groot stuk weefsel verloor.

Vorige week begon ik veel puistjes te krijgen, wat ik bij al mijn vorige zwangerschappen ook heb gehad. Van het weekend was het zo erg dat ik begon te twijfelen en een zwangerschapstest heb gedaan. Deze was negatief. Omdat ik het allemaal toch wel vreemd vond, ben ik gisteren naar de huisarts gegaan. Alles verteld en uitgelegd en zij kon niets anders concluderen dan dat ik inderdaad een miskraam heb gehad. En niet een vroege, zoals ik zelf veronderstelde, maar ik ben wrs. wel 6 tot 8 weken zwanger geweest. Mijn één na laatste menstruatie was heel kort en niet zo hevig en dat is naar nu blijkt een innestelingsbloeding geweest. Ook heb ik die keer daarop geen eisprong gevoeld en dat klopt dan ook wel. Ik heb dus wel het zwangerschapshormoon gehad (dat verklaart de puistjes) maar toen ik teste was die hormoonspiegel al weer gedaald.

Heel gek om, achteraf, te beseffen dat je zwanger bent geweest, maar we weten nu wel dat we in ieder geval zwanger kunnen worden.

Het advies van de dokter was dan ook: Gewoon lekker doorgaan, het komt vast wel goed.

Vol goede moed gaan we dus de volgende periodes in!

Liefs,

Edanjelan