Hersteloperatie sterillisatie man... deel 3

Hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje van mij. Druk weekend gehad, dus van het weekend niet echt veel kunnen meelezen hier. Nu dus bijgelezen.

Mira, hoe gaat het met de ovulatietesten?

An, hoe is het met jou?

Erin, jij vroeg hoe ver onze hubbies gaan met het krijgen van een kindje.

Wij hebben voor onszelf de volgende afspraak gemaakt: Hersteloperatie gedaan, en verder zien we het wel. We willen verder niet het medisch circuit in, ik wil geen hormonen of wat dan ook gaan spuiten of toegediend krijgen. Samen hebben we 4 kids en met alle kids zijn we dolgelukkig. Natuurlijk zouden we het heel leuk vinden om nog een kleintje van ons samen te hebben (anders zouden we ook nooit de hersteloperatie hebben laten doen). Maar ik denk dat het scheelt dat ik al kinderen heb gekregen. Ik kan me heel goed de situatie van Nikita en Faith voorstellen, waarbij je partner wel kids heeft en zelf niet. Het gevoel van zwanger zijn en bevallen dat wil je dan natuurlijk dolgraag meemaken. Maar ik vind dat ik voor mezelf daar gewoon een grens aan stel. Wat niet wegneemt dat ik het van An ook knap vindt dat ze het toch maar allemaal ondergaat, ik zou dat niet kunnen denk ik.

Zo heeft een ieder hier zijn eigen verhaal, en gaat een ieder zijn eigen weg in het proberen te krijgen van een kleintje.

Het is wel heel belangrijk dat je er over blijft praten met je manlief, dat het niet tussen jullie in komt te staan.

Nog een paar drukke dagen op school en dan is het kerstvakantie. Toch altijd wel gezellig hoor.

Liefs,

Edanjelan

Edanjelan: gisteren zat ik op dag 13 en de test was nog negatief… maar ik hoop dat het 1 dezer dagen positief is, dat weet ik ook gelijk of ze werken :roll: Ben jij onderwijzeres?

Erin: ik was idd ook nog vergeten te vertellen, dat ik zelf nooit kinderen heb gehad en dat mijn hubbie 2 kinderen heeft uit zijn vorige huwelijk. Ik hoop het zwanger zijn ook een keertje mee te maken.

Hoe gaat het met de andere meiden

Liefs

Mira

Mira, nee ik ben geen onderwijzeres, maar ben sinds ik huismoeder ben aktief op school en help daar waar ik kan bij de kids. Erg leuk, ik ben knutselmoeder, klassemoeder, leesmoeder. Woensdagavond is er kerstdiner op school en dat is altijd heel leuk.

Ik hoop dat de test gauw positief test.

Liefs,

Edanjelan

Edanjelan: ja, je hebt idd verteld dat je huismoeder bent, ben het helemaal vergeten (stom, stom stom :lol: ). Lijkt me wel leuk die activiteiten op school.

En wat doen jullie met het kertdiner? Nemen de kinderen allemaal wat mee of ga je ter plekke wat maken met de kinderen? Lijkt me overigens wel een toestand hihihii

Groetjes

Mira

Met het kerstdiner zorgt een ieder voor wat gerechtjes. Die zijn vooraf bedacht door de kinderen en juf, en er hangen dan lijsten waarop je aangeeft waar je voor zorgt. Voor een gerechtje of drinken. En bijzonder dat de kids dat vinden om dan 's avonds, in het donker, naar school te gaan!

Groetjes!

Hoi lieve meiden,

Het is nog steeds erg rustig hier.

Ben afgelopen week weer ongi geweest, en ik doe daar heel luchtig over, maar eigenlijk ben ik het dus niet.

Elke dag wil ik bellen om een afspraak met de gyn te maken, maar het lukt niet. Deze maand maar weer hard aan de klus dan? Blehh iedere keer als we net op dreef zijn (netjes om de dag) dat houdt ik een week of twee vol en dan heb ik vaak ff geen zin meer. Dat is altijd op het moment dat mijn eisprong komt…altijd te laat dus. Ik baal zo van die PCO? Ik denk dat ik wel een eisprong heb, goed te zien aan de temp, en netjes na 13 dagen mijn ongi… Maar wie weet is deze wel eiloos? Ik ga me er toe proberen te zetetn om die afspraak dan toch maar te maken, wie weet krijg ik nu eindelijk eens Clomid of whatever… Als dit zo door gaat zijn de zaadjes over 6 maanden weer levenloos. Tuurlijk hebben we nog 5 rietjes in de vriezer… maar ja dat wordt dan flink omschakelen. Verder heb ik begrepen dat je voor IVF/ICSI/IUI etc. niet zwaarder mag zijn dan 80 kg. Ik ben 85 en krijg dat laatste beetje er echt niet meer af…

Nou meiden je begrijpt wel dat ik ff een dipje heb. Ik lees wel met jullie mee, maar schrijven lukt niet zo, eigenlijk hetzelfde als de telefoon pakken om de gyn. te bellen. Ik baal echt enorm van mijzelf.

Maar ja ik heb het weer even van mij afgeschreven en het is een begin!

Erin: Ja mijn hubbie had hetzelfde en er is tot een tweede hersteloperatie met PESA besloten. (5 rietjes zaad!) Ik hoop dat je er toch uitkomt met je hubbie want dat is de moeite waard denk ik! Heel veel succes en als je wilt mailen dan hoor ik het ok!

Aan alle meiden: Hele fijne Kerstdagen en een gezond en vruchtbaar 2006!

Liefs Gabby

:slight_smile:

Lieve Gabby, waarom zou je voor ICSI niet zwaarder mogen zijn dan 80kg?

Ik weeg zelf 87kg en zit nu op dag 12 na de terugplaatsing.

Eens goed informeren, hoor! Kop op!!

Hier geen zo’n goed nieuws, m’n HCG staat lager dan ze hadden gehoopt, m’n progesteron daarentegen prima.

Ik moet er rekening mee houden dat het volgende week géén goed nieuws zal zijn.

Het kan nog keren, daarom moet ik verder doen met de pregnyl maar ze vrezen ervoor!

Amai, zit nu al in zak en as wat zal dat dan volgende week zijn?

Ok, 't is onze eerste poging maar je hoopt toch, hé…anders begin je er gewoon niet aan.

THX Cyber,

Het heeft te maken met je BMI index, die is bij mij gewoon veels te hoog.

Ik zal me er toe moeten zetten om af te vallen. In het gunstige geval zal ook mijn PCO beter worden, oftewel betere eisrpong/kortere cyclus. Dus het heeft wel zo zijn voordelen…

Verder ben ik al heel de dag aan het bellen om een afspraak tw maken, maar ze zijn heel de tijd in gesprek. Lastig want iok zit ook op mijn werk en kan moeilijk heel de dag op de gang gaan staan… grgrgrgrr

Liefs Gabby

Mira, hoe gaat het met de ovulatietesten? heb je al positief getest?

En hoe is met verder met iedereen? Druk met de kerst voorbereidingen?

Liefs,

Edanjelan

Edanjelan: ik heb nog steeds geen positieve test gehad, of ik doe het verkeerd of de testjes zijn niet goed of ik heb gewoon mijn eisprong gemist. Ik snap het ook niet… :roll: Maar we hebben toch geprobeerd om: om de 2 dagen te “klussen” en wie weet of het toch raak is.

Morgen word ik 38 jaar, dus lekker druk druk druk en daarna ben ik ook niet zoveel op KOK.

Meiden allemaal hele fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig 2006!!!

Liefs

Mira :-*

Allen beste feestdagen…

Ik wou echter dat ik iets leuks onder de kerstboom had kunnen leggen. Wetende dat het embryootje niet echt wil bij me blijven doet pijn… :cry: :cry:

Prettige verjaardag, Mira’ke. :thumbup:

MIRA GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG :!: :!: :!:

An, gaat het dan niet goed, dat je nu weet dat het embyootje niet wil blijven zitten?

Liefs,

Edanjelan

@cyberwoman wrote:

Hier geen zo’n goed nieuws, m’n HCG staat lager dan ze hadden gehoopt, m’n progesteron daarentegen prima.

Ik moet er rekening mee houden dat het volgende week géén goed nieuws zal zijn.

Het kan nog keren, daarom moet ik verder doen met de pregnyl maar ze vrezen ervoor!

Amai, zit nu al in zak en as wat zal dat dan volgende week zijn?

Ok, 't is onze eerste poging maar je hoopt toch, hé…anders begin je er gewoon niet aan.

Neen, weet het al van maandag…m’n man heeft verder hoop. Maar ik ben realistisch… :think:

An, da’s niet zo leuk, ik had dat stukje niet zo begrepen als dat het niet goed zou gaan…sorry.

Ze hebben me gezegd om me wat voor te bereiden zodat de klap zo hard niet is als ik dinsdag bel voor de uitslag.

Toch moet ik nog verder doen met ondersteunende hormonen omdat het nog kan veranderen maar ja…echt, ik heb er geen goed oog in.

We zien wel.

Wat vervelend dan An, dat je met zo’n onzeker gevoel de feestdagen in gaat! Dan kan je beter weten waar je aan toe bent lijkt mij.

Idd, ik heb ook dat gevoel. Zou veel liever weten hoe het daarbinnen in m’n buik zit dan die onzekerheid.

Hallo allemaal,

Nou hier gaat het niet zo heel goed, met de beeb wel hoor!! geen zorgen, maar ik heb vanmorgen enorme ruzie gehad met een collega en ik ben het nu echt helemaal zat.

Morgen heb ik een gesprek met mijn baas en dan zal ik hem zeggen dat anderen en hij nu ook maar hun best gaan doen en dat ze niet alles op mij kunnen schuiven. Sorry dat ik niet zo vaak reageer, maar dit houdt me gewoon heel erg bezig en zit al weer helemaal in de stress.

An,

Meissie wat is dat nou weer voor vervelend nieuws zeg!! nou zolang het nog niet over is blijf ik voor je duimen hoor!!

Mira,

Wat raar je ovutesten het niet doen…tja het klinkt mischien heel lullig, maar weet je wel zeker dat je een eisprong hebt. Mischien is het toch handig om er eventeel bij te gaan tempen dan heb je een duidelijker zicht.

Meiden ik wil jullie even laten weten dat ik hartstikke blij ben met dit forum en dat ik blij ben dat ik jullie allemaal ken.

Ik schrijf hier nu al meer dan een jaar mee en iedereen hier heeft me altijd gesteund door dik en dun en had altijd een lief woordje klaarstaan als het weer even tegenzat en daarvoor wil ik jullie bedanken.

Voor alle meiden die zwanger zijn wens ik dat jullie het mooiste en liefste kindje op deze wereld zetten en dat jullie maar heel erg gelukkig worden met jullie gezinnetje.

En voor de meiden die nog druk bezig zijn…. Weet dat het kan en dat het gaat lukken, heb geduld en probeer positief te blijven. Ik blijf hier om jullie te steunen door dik en dun.

En voor het komende jaar wil ik jullie alle goeds wensen

Liefs,

Nikita, wat vervelend die toestanden op je werk zeg. Dat is niet lekker werken meer zo!

Ik hoop dat het gesprek morgen iets oplevert.

De komende dagen zal ik niet zo veel op KOK zijn dus bij deze:

IEDEREEN HELE FIJNE KERSTDAGEN!! GENIET ERVAN EN DAT HET NIEUWE JAAR VEEL VRUCHTBAARHEID MAG BRENGEN VOOR ONS ALLEMAAL, EN VOOR DE ZWANGEREN EEN MOOI KINDJE!

Liefs,

Edanjelan