Natasja: welkom op dit topic!!! Goed om te horen, dat de hersteloperatie gelukt is en nog beter om te horen is, dat het veel beter met je man gaat. Kom gerust vaker langs … hoe meer zielen hoe meer vreugd
Marjed: Leuk een babykamer besteld…en volgende maand starten met de kinderkamer… veel succces!!!
Het lijkt mij idd ook moeilijk om het aan je moeder te gaan vertellen over de kinderopvang… maar ze zal het vast begrijpen.
Vandaag ga ik beginnen met de ovulatietest. Ik ben benieuwd of ik wel zo lang mijn plas op kan houden hihihi.
Liefs
Mira
Eeeeeeej meiden,
Wat is het stilletjes hier… ik ga vanaf vandaag een ovulatietest proberen van Mat Care (via internet besteld). Ik kreeg ze vandaag per post binnen… dus ik start op dag 9… Ik ben reuze benieuwd.
Doei doei
Mira
Hallo hallo, hier meld ik mij dan ook even, het is echt stil hier.
Mira succes met testen ik hoop dat het echt werkt en snel resultaat zal hebben. Marjet wat een feest. het recht heeft zege gevierd.
Hoe is het verder met an???
Hier niks schokkends te melden, alles gaat zijn gangetje.
veel liefs en tot snel miranda
An is een beetje depri sedert maandag en ben zo moe…heel erg moe!
Heb héél de namiddag in m’n bed gelegen.
M’n borsten zijn reusachtig geworden, amai en zo’n pijn dat ze doen! Pregnyl heeft toch vervelende bijwerkingen, hé!
Maandag te horen gekregen dat er toch geen embryootjes in de diepvries konden…pfff…had er echt op gehoopt!
Dus 4 embryootjes weg, piepedada.
Maandagavond dan m’n pregnylspuit, ik heb tranen met tuiten geweend van de pijn! De prik deed al enorm pijn en dan de vloeistof, djeezes…zo branden in m’n bil!
Na aan beide kanten zo’n 9 spuiten is alles overgevoelig volgens de verpleegster.
Mag er niet aan denken dat ik morgen weer zo’n spuit moet hebben.
Alléé toi toi toi iedereen.
An, jeetje zeg dat dat allemaal met zo’n pijn gemoeid gaat.
Ik hoop dat je daar snel van af bent, hoe lang moet je nu nog spuiten, en wanneer weet je nu of het goed is?
Mira, hoe is het met ovulatietest?
Ik voel altijd wel mijn eisprong, en het klopt ook dat ik dan 14 dagen later ongesteld word, dus dan lijkt testen voor mij niet nodig.
Verder hier alles goed, druk maar kinderloos weekend voor de boeg, en dan volgend weekend is het alweer kerst. Gezellig hoor. En dan schiet het al weer op naar mijn volgende NOD.
Tis hier inderdaad af en toe wel wat stilletjes, maar als we elkaar maar voldoende op de hoogte houden, toch?
Liefs,
Edanjelan
Vandaag nog zo’n spuit, zondagavond ook en maandag heb ik dan weer een bloedafname, ’ s namiddags weet ik dan of de waarden goed zijn en of ik nog pregnyl moet bijkrijgen.
De uiteindelijke uitslag is pas op 27 december…nog zooooooooooo lang.
An, dat is nogal wat zeg al die spuiten.
Kun je wel een beetje afleiding vinden? Ik hoop het wel voor je, want het is inderdaad nog lang tot 27 december.
Liefs!
Wel, morgenavond heb ik een mini-meeting bij mij thuis! Ik heb nl een erotisch forum en we komen eens samen, niks speciaals bij denken, hoor! Gewoon een drankje en lekker kletsen met enkele dames.
En ja, nu ben ik wat aan het poetsen, kan hen moeilijk in een vuil huis ontvangen, hé?
Vanavond zal ik nog een set nieuwe gelnagels plaatsen bij mezelf en dan zijn we weer een dagje of 2 verder…
't Kruipt wel allemaal voorbij, hoor!
De tijd kan zo snel gaan, maar nu lijkt hij voorbij te kruipen…grrrrr…
Ja, vooral als je moet wachten kruipt de tijd voorbij…ik hoop voor je dat het snel 27 december…dan schiet het voor mij ook al weer op.
Geven de kids je ook wat afleiding?
Hallo allemaal,
Ik zal ook weer eens een berichtje schrijven, vooral omdat ik met een vraag zit.
Heb lang niet geschreven omdat ik nogal in een dip zat mbt het zwanger worden. Heb mijn man dus maar aangespoort om nog maar eens zo’n “zwemtest” te laten doen.
Mijn vermoedens blijken waar: er zit geen leven in
Weet iemand wat nu de volgende stap zou zijn? Nog een herstel?
Volgens mij had Gabby hetzelfde meegemaakt.
Verder ben ik wel erg blij dat er al enkele van jullie zwanger zijn geworden, dat geeft toch weer wat hoop.
En voor de rest: Don´t give up
Erin, ik weet natuurlijk niet wat jullie al gedaan hebben, want ik zit hier nog niet zo heel lang (sinds augustus ofzo…) maar ik heb hele goede ervaring met de kliniek CASA in Leiden. Als je wilt kan ik een email adres naar je sturen van de uroloog daar waaraan je wellicht je vragen kunt stellen.
Groetjes!
Hé Erin meissie leuk weer wat van je te lezen, minder leuk natuurlijk dat je in zo`n dip hebt gezeten ik hoop dat het nu weer wat beter met je gaat.
Tja en over je vraag, opzich is het heel moeilijk, je kan een tweede hersteloperatie overwegen als er eerder wel levend zaad is gevonden, maar als er van het begin af aan al geen levend zaad is geweest dan is de enige optie nog Mesa/Pesa dan halen ze de levende zaadjes direct uit de zaadbal/bijbal (weet zo even niet welke) en die word dan vervolgens dmv de ICSI methode bij jou ingebracht.
Het beste is mischien toch om je uroloog te vragen welke stappen jullie nu nog moeten volgen om je droom te verwezelijken.
Meissie echt leuk om weer wat van je te horen en doe rustig aan hoor!!
Liefs,
Nikita
Edanjelan: ik heb gisteren de ovu-testen ontvangen via de post en ook gelijk de eerste test gedaan. Die was dus negatief… maar 1 dezer dagen hoop ik op een positieve test. Ze zijn best makkelijk in gebruik en ook niet duur van Mat Care… ben benieuwd… of ze idd ook echt werken Kent iemand Mat Care eigenlijk? Ik voel eigenlijk nooit mijn eisprong… ik krijg altijd een paar daagjes voor mijn ongi het erg warm en pijn in mijn rug en krampies…dusss ik wil idd nu wel eens weten wanneer mijn eisprong is.
An: kop op hoorr meid… :thumbup:
Erin: Leuk je weer te zien op dit topic. Bij mijn hubbie hebben ze na de 1e hersteloperatie ook nul komma nul zaadjes gevonden… dus toen zijn we bij een androloog terecht gekomen en die verzekerde eigenlijk min of meer dat een 2e hersteloperatie best zal gaan lukken en dat we sowieso 60% kans hadden op een normale zwangerschap. Wij konden ook kiezen tussen Mesa/Pesa, maar dat zou een 30% kans hebben op een zwangerschap, ten eerste omdat ik met mijn leeftijd zit, ik word volgende week donderdag … 38 jaar … :? Ennnnn de 2e operatie leverde zelfs 71 miljoen zaadjes… joepie… ik ben er nog blij van. Dus idd overleg ff in het ziekenhuis.
Nikita: hoe is het met de aanstaande moeke? Je bent de 12 weken alweer gepasseerd… :thumbup: en heb je het al aan velen verteld?
Miranda1968: ik ben zeer benieuwd naar de ovulatietesten :shifty:
Hoe lang gingen jullie het proberen voordat je weer naar de gyn gaat?
Marjed: hoestie? en Faith en Gabby: ik heb jullie al een tijdje niet gezien? Faith: hoestie met de beeb? en Gabby: hoestie met je hubbie?
Vraagje: wat doen jullie met de kerst?
Mijn hubbie en ik vieren 1e kerstdag samen en 2e kerstdag gaan wij naar mijn ouders. En hebben jullie ook al een kerstboom in huis… ik vind dat altijd zooooo gezellie.
Tot ziens.
Liefs
Mira :-*
Goedemorgen,
Ik heb nog nooit ovulatietesten gebruikt, ik ga er maar vanuit dat bij een cyclus van 28 dagen de ovulatie rond dag 14 is, en die dagen gebruiken we dan maar op goed geluk.
Ik heb hier dus geen verstand van.
Als ik in maart nog niet zwanger ben morgen we een afspraak maken bij het ivf centrum in voorburg. maar we weten niet of we dat nou wel echt willen. Hier lopen 5 gezonden kinderen rond en ik lees toch dat het allemaal ( de behandelingen enz) heel veel impact hebben, en ik weet niet of daar tegen opgewassen ben. maar ik hoop dat ik voor die tijd zwanger ben. Aan de zaadjes ligt het niet.
Marjed, ben jij ook in delft geopereerd??
Verder wens ik an veel sterkte, petje af. Het valt tenslotte allemaal niet mee. Ik hoop dat jij de mooiste oud en nieuw van je leven kan gaan vieren.
hier zijn met kerst geen kindertjes, deze zijn dan bij hun andere papa en mama. met oud en nieuw is al het spul hier, dolle boel dus.
Wij gaan zelf met kerst uit eten en 2e kerstdag naar het theater.
Verder wens ik iedereen een fijn weekend toe en sterkte voor iedereen die het nodig heeft, op wat voor manier dan ook!!!
Lieve kerstgroetjes miranda
He Erin,
Leuk om weer wat van je te lezen. Ik kan je niet adviseren maar zou zeker contact opnemen met een androloog/uroloog. Ik weet zeker dat er nog opties zijn. Waarom neem je niet eens contact op met Dr. Dohle (androloog) in MC Rotterdam (zie stukje miranda).
Op werkdagen tussen 8.00 uur en 16.00 uur via telefoon 010-463 31 32. Geeft u aan of u voor een bepaalde behandeling wordt verwezen, of naar een bepaalde arts in het bijzonder.
Mira, spannend met die testen. Ik geloof dat ik ook zo´n test heb gedaan van hetzelfde merk (alleen zwangerschapstest). Ik was niet zo postief omdat ze zo klein zijn. Maar misschien heb je wel een ander. Wat ik had was van de drogist.
He An,
Hoe is het met jou?
Miranda, ik weet niet wat je precies bedoelt maar ik ben niet geopeerd. Mijn vriend is wel geopeerd in MC Rotterdam, omdat we erg goede verhalen hadden gehoord over Dr. Dohle. En terecht dus! Er schijnen wat verschillende soorten technieken te zijn om te opereren. Dohle werd ons echt aangeraden omdat hij microchirurgie doet. Een lastige maar wel met meer succes gegarandeerde operatie.
Hier alles ok. Mijn werkgever probeert me te sarren door mij op het werk te sommeren
. Ik ben niet zo onder de indruk want de rechter heeft gezegd dat terugkeer geen reële optie meer is. Dus ziekgemeld. Heel fijn allemaal.
Nou liefs allemaal van Marjed.
Marjed: ik zou ook lekker thuis blijven hoorrrr, je baas kan de boom in :lol:
Die ovulatietesten van Mat Care zijn ook best klein, maar het gaat op zich wel, nu nog hopen dat ze echt werken… Maar ik laat het jullie weten.
Erin: de 2e hersteloperatie van mijn hubbie is ook door dr. Dohle gedaan in Erasmus MC (net als Marjeds vriend). En je ziet het… het resultaat is toppie.
Miranda1968: Wij gaan in januari/februari weer contact opnemen met de gyn als het niet gaat lukken… ik zou dan mezelf weer eens willen laten checken.
Fijn weekend!!!
Liefs
Mira
Thx girls, voor jullie bemoedigende woorden.
Ik zit nu alleen met een gigantisch probleem, mijn man wil er verder niets meer aan laten doen.
Ben er helemaal van over de rooie…
Laat hem eventjes aan het idee wennen, Erin
ok, dan even een vraagje aan jullie:
Hoever willen jullie mannen gaan tot het proberen te krijgen van een kindje?
De mijne zei dus: die operatie (vorig jaar) die laat ik doen en dan moet het via de natuurlijke weg lukken anders houd het op.
Ik krijg hieruit het idee dat hij dus niet zo erg een kinderwens heeft en het alleen doet omdat ik graag een kindje zou willen.
Ik vind dit zo moeilijk omdat ik zo graag een man wil die net zo graag een kindje wil als ik…
Erin: meid we zijn hier voor elkaar…
Maar het komt bekend voor wat jij zegt over je hubbie, mijn hubbie zei precies hetzelfde… na de 1e hersteloperatie zei hij zelfs… geen polonaise meer aan mijn lijf… natuurlijk werd ik ook diep verdrietig, ik heb er wel enige maanden over heen laten gaan en ben toch weer met het gesprek begonnen, om zich maar weer te laten testen en helaas was het resultaat toen nul komma nul zaadjes, toen stelde de fertiliteitsarts aan mijn man voor om eens te gaan praten met dr. Dohle, de androloog… praten kan altijd toch? Toen bij het gesprek hoorden wij dat er 2 manieren waren om eventueel zwanger te gaan worden, mesa/tesa of een 2e hersteloperatie. Ik voelde me op dat moment erg klein worden, want dit wilde mijn hubbie absoluut niet, weer onder het mes gaan … maar tot mijn verbazing zei mijn hubbie: laten we maar voor de 2e hersteloperatie gaan (ivm die 60% slagingskans). Je weet niet hoe gelukkig ik mij op dat moment voelde Dus meid wonderen zijn de wereld nog niet uit. Echt meid… ms moet je hem idd aan het idee laten wennen en er later op terug komen en gewoon eerlijk tegen hem zijn, dat je ontzettend graag een kindje met hem wilt en als er nul zaadjes zijn, dan kan het ook niet op de natuurlijke manier.
Veel sterkte
Liefs
Mira