Hersteloperatie sterillisatie man... deel 3

Edanjelan

Heb er even over na zitten denken hoor om mee te kletsen was bang dat ik dan nergens anders meer over na kan denken dan baby’s en zwangerschappen maar dat doe ik toch wel zie overal kinderwagens en mooie dikke buiken :wall:

Een kleine kans is toch een kans niet? Wij hebben twee keer een goede uitslag gekregen maar toch zit er bij mij toch altijd angst dat het misschien weer dichtgegroeid is ik maak mezelf er helemaal gek mee.

Oh nog even wat over mezelf ik ben 30 en mn vriend 37 en hij heeft twee dochters uit een vorig huwelijk. Ik werk drie dagen in de week en ben op dit moment druk bezig met stoppen met roken en dat valt vies tegen maar het is voor een goed doel dus moet ik nog even doorzetten :?

Groetjes

Hoi meiden,

Heb vandaag dus de HSG gehad.

Acheraf gezien viel het best wel mee…

Maar op het moment zelf was het toch wel ff doorbijten want het voelde als zware ongi-krampen… De eendebek zat een paar keer niet goed en het cupje kregen ze ook niet in 1 keer vacuumgezogen, en ik moest erg plassen en dat was nog het meest vervelend. (Ondanks dat ik ervoor echt al 100 keer had geplast) Maar het zit er op, en ben opgelucht. Voor zover men er iets over kon zeggen en ik het kon zien, zag het er goed uit en waren er geen dichte eileiders. Morgen moet ik nog terug voor een restfoto en even mijn temp opnemen…

Over 1 maand pas krijg ik de definitieve uitslag, en dan prikinstructie etc.

Dus ff een maandje rustig aan, behalve een beetje klussen misschien?

hahahaha…

Nee ik ben blij dat dit er vast op zit…op naar de volgende stap :wink:

Hoi Sandy…welkom hier! Geen probleem dat je eerst hebt meegelezen. Ook ik heb nog steeds wel eens periodes dat ik alleen maar even lees. Gewoon omdat ik even niets te melden heb, geen puf heb of whatever.

Maar ik zal de komende periode wel iets actiever worden want het gewone klussen zit er eigenlijk nu wel op. Nu gaan we wat gerichter te werk dadelijk…of zoiets.

Endelejan… ja een tweede operatie is wellicht het overwegen waard, denkik hoor. Als je geen IUI/IVF wil. Bij mijn hubbie is ook een tweede herstel gedaan, aan maar 1 zaadleider, en dat is qua spermies gezien nu wel helemaal top. Zelfs ruim 1 jaar na de operatie…Maar ja het blijft allemaal erg lastig en persoonlijk. Ik merk wel dat wij wel steeds onze grenzen iets verleggen, maar ben er van overtuigd dat er ergens wel een grens aanzit… we zullen zien :wink:

Miranda…thx voor het meedenken, het heeft vast geholpen. Hoe gaat het verder met je?

Mira… je bent zo stil, alles goed? Ik ben nog steeds aan het duimen voor je deze cyclus. Je weet het maar nooit he?

Luukie…hopelijk was het een super-nieuw-jaar-ei…ook hier gaan we duimen :wink:

Doei doei, het is weer een veels te lang verhaal geworden… :silenced:

Liefs Gabby :wink:

Gabby, hoe was de foto vandaag? En heb je gelijk de uitslag gekregen?

Was dus wel even heftig de HSG…

Sandy, inderdaad als je actief hier bent ben je er wel wat meer mee bezig. Maar het is ook wel gezellig hoor!

Gisteren toch maar de beslissing genomen dat manlief geen tweede herstel laat doen. We zien het wel, en als ik mezelf te oud vind worden voor een evt.zwangerschap neem ik voor de zekerheid gewoon weer een spiraaltje. Ik wil in ieder geval niet dat manlief weer een sterilisatie zou laten doen.

Dus komt het dan komt het, zo niet, dan heb ik (en manlief denk ik ook) mij er bij neer gelegd.

Misschien verandert de mening nog wel eens…maar vooralsnog voelt het goed zo.

Nogmaals, het scheelt natuurlijk enorm dat ik zelf al 3 kids heb. Bovendien zien de 2 kids die hier bij ons wonen manlief helemaal als hun vader, dat maakt het allemaal misschien ook wat makkelijker!

Mira…en…? Je bent zo stilletjes! Geen bericht goed bericht ?

Liefs,

Edanjelan

oh jee…we zakken weer…

Mira, alles goed?

Hoi lieve meiden,

Sorry dat ik een tijdje niet bent geweest, maar mijn moeder zou geopereerd worden aan haar galblaas. De operatie is nu 2x geannuleerd omdat ze eerst haar hart vooraf beter willen onderzoeken. Wat een gedoe, 2x heeft mijn moeder voor niets in spanning gezeten dan denk je waarvoor konden ze dit niet eerder doen? Aan de andere kant ben ik wel heel blij, dat ze haar niet geopereerd hebben voordat ze zeker weten dat het verantwoord is.

Goed ik ben gisteren ongi geworden :cry: … aan de ene kant was ik niet teleurgesteld omdat ik zo bezig was met de operatie van mijn moeder. Maar goed… we starten met poging 5 van de IUI. Volgende week donderdagochtend heb ik weer een follikel meting. En morgen start ik met het innemen van Clomid.

Maar ik ben er wel hoooorrrrr :wink:

Edanjelan: ik respecteer jullie keuze! Niet weggaan van dit topic hoorrr, wel blijven schrijven :-* En wie weet meid… ik hoop het zo voor jullie.

Gabby: gelukkig zit de HSG voor jou er ook weer op. Ik heb me vooraf ook zo druk lopen maken en achteraf vond ik het ook meevallen. Wel lekker he ff een maandje rust, geniet ervan.

Sandy: Welkom op dit topic… als je wil kletsen gewoon doen hoor, we zitten hier voor elkaar.

Marjed: meid leuk dat je ff komt buurten :slight_smile:

Luukie: hoe is het met jou?

Liefs

Mira

Mira, wat een gedoe zeg rond de operatie van je moeder. Gaat het nu weer beter met haar?

Werden de operaties vlak voordat het zou gebeuren afgeblazen? Lijkt me inderdaad heel vervelend, maar aan de andere kant goed dat ze het goed nagekeken hebben.

En shoot zeg…ongesteld…dan moet nu gewoon die 5e IUI gaan lukken hoor!

En natuurlijk blijf ik hier nog meekletsen, veel te gezellig en zoals je zegt, je weet maar nooit.

Als ik jullie niet meer “spreek”, iedereen een fijn weekend!

Liefs,

Edanjelan

Hallo allemaal:

Edanjelan, moet jij eerdaags niet je NOD krijgen?? Ik ben wel weer benieuwd.

MIra: veel succes met je komende IUI. Het moet er toch een keer van komen hé.

Gabby, voor jou even afwachten w.b de uitslag. Hoe is je gevoel erover??

Sandy, leuk dat je mee komt kletsen. Wat bedoel je dat je twee keer een goede uitslag hebt gekregen, bedoel je de uitslag van de zaadtest? Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen na hoeveel tijd er getest is en hoeveel cellen het waren.

Vraag ik omdat mijn man in febr zich voor een tweede keer mag laten testen. EErste maand na operatie getest en resultaat was 2 miljoen. Moeten er 20 worden. Maar nu weet ik dat het we 2 tot 3 maanden duurt voordat er nieuwe zaadcellen zijn aangemaakt, dus ik heb goede hoop op febr.

Als het resultaat voor jullie goed was, kun je er bijna van uitgaan dat het toch wel moet lukken!!!

Hier is het weer afwachten. Komende week moet ik mijn NOD hebben. Ik het nergens last van, dus ik ga ervan uit dat ik naar de volgende ronde ga. Toch wel fijn als mijn man voor de volgende test mag. Ik denk dat dat een veel objectiever beeld geeft dan de test die ze een maand na de operatie hebben gedaan. Aan den andere kant ook wel weer eng, want als het resultaat nu heel erg tegenvalt… Dan moet ik mijn beeld wat ik nu voor me heb gaan bijstellen. En dat zou me toch wel tegenvallen. Maar je, eerst maar eens afwachten en niet te snel op de zaken vooruit lopen.

Groetjes

Luukie, inderdaad ergens deze week heb ik mijn NOD. Ik denk zelf donderdag maar het kan ook eerder natuurlijk. Het zit er wel aan te komen want ik heb verschrikkelijk last van puistje…grrrr…Dat heb ik nooit gehad totdat ik zwanger werd van mijn eerste. Toen heb ik zo verschrikkelijk onder gezeten. Het is eigenlijk nooit helemaal weg geweest, maar 1 keer per maand is het helemaal heftig.

Wanneer heeft jouw mannetje weer een test? Niet te negatief denken, misschien is het juist wel heel positief!

Liefs,

Edanjelan

Hallo allemaal,

Luukie ik bedoelde idd de uitslag van de zaadtest. In juni de operatie en in september en januari laten testen. De eerste keer zaten er nog wat antistoffen in en de tweede keer was het net zo goed als bij een man die zich niet had laten steriliseren. En een goede beweeglijkheid. Hij was er heel tevreden over. Hoeveel het er waren weet ik eerlijk gezegd niet meer ik was nogal gestressed voor de uitslag en toen de dokter zei net zo normaal als… toen heb ik de rest niet meer zo gehoord. Ik vraag me wel eens af of het daarna nog slecht kan worden of dicht kan groeien :think: weet iemand dat? Ik hoop dat jullie een goede uitslag te horen krijgen.

Mira veel succes met de vijfde poging ik zal voor je duimen :thumbup:

Even nieuwsgierig jouw man is toch ook in het EMC geweest bij dokter Dohle?

Edanjelan nog een paar dagen en dan is je NOD ik duim voor je :thumbup:

mij NOD is volgende week maandag maar ik voel helemaal niets dus dat wordt volgende ronde denk ik

Gabby veel succes met klussen :lol: en wat goed dat de eileiders niet dicht zitten!

Nou tot snel weer!

Groetjes

Hallo allemaal,

Morgen moet ik mijn NOD hebben. Eigenlijk afgelopen twee weken niets gevoeld. Toch heb ik voor dat ik ongesteld moet worden vaak een of twee dagen ervoor wat bruine afscheiding. Nu niet.

Vanochtend na het boodschappen doen een test gehaald. Ik had wat last van mijn buik, beginnende NOD . Toch won mijn nieuwsgierigheid het van mijn nuchterheid. Zonde van het geld, om één dag voor je NOD te testen, maar ja.

En, wat denken jullie???

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Ik ben zwanger!!!

In het begin keek ik nog even naar de test, maar ik zag weinig streepje. Maar na 1.5 minuut begon er langzaam een te verschijnen. Het is een lichter streepje dan het controlestreepje, maar hij is er duidelijk!!!

Ik ben zó, gelukkig, Dat dit mij nog gegund is…

En nog, al gaat het verkeerd, ik weet nu dat het nog kan na de operatie.

Ik moet nog even wachten tot man vanavond thuis is, maar ik wilde het jullie niet onthouden.

Ik kom vanavond nog even terug om reactie van man te vertellen.

Nu zit ik alleen maar naar de test te kijken. Ik kan het niet geloven…

Groetjes

Lieve luukie,

VAN HARTE GEFELICITEERD!!!

Ik hoop dat je een hele fijne zwangerschap zult hebben. En dat al zo heel snel na de operatie.

Ik hoop natuurlijk dat de andere dames heel snel zullen volgen. Er moeten nu toch voldoende hormonen op dit forum zijn :?

Hier gaat alles zijn gangetje, alweer 16 weken en 4 dagen.

10 februari hebben wij de 20 weken echo. dan ben ik precies 20 weken.

Ik lees snel de reactie van je man. Kan je hem niet bellen. Heb ik ook gedaan. :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Liefs van miranda en nu lekker dromen op je roze of blauwe wolk.

Wanneer ben je dan uitgerekend.

Tot heel snel

Luukie gefeliciteerd!!! Ik krijg er gewoon kippevel van! Ik ben benieuwd hoe je man gaat reageren. :stuck_out_tongue:

Ik moet wel zeggen dat ik goede hoop krijg hiervan ik voel ook niets maar dat hoeft dus niets te betekenen. Nog even een paar dagen afwachten…

Miranda jij ook nog gefeliciteerd met je zwangerschap dat had ik nog niet gezegd volgens mij. Spannend je echo in februari!

Ik kom vanavond nog even buurten om de reactie van Luukie dr man te lezen

Groetjes!

Nou Luukie zeg…ik denk even kijken of er nog nieuws is…zie ik opeens staan Luukie gefeliciteerd, ik gelijk teruglezen en ja hoor!

Wat een geweldig nieuws!

GEFELICITEERD!!! GEWELDIG!!!

Echt gaaf zeg! En ik ben ook heel benieuwd hoe je man gaat reageren. Nou veel plezier met vertellen en geniet er lekker van!

Hier ook een gezinsuitbreiding, al is het niet in de vorm van een mensenbabietje.

We hebben hier sinds gisteravond een puppy. Helemaal geweldig en ze is zo ontzettend lief! Tis een kruising labrador en aan haar poten te zien wordt ze een flinkerd.

Ik ga weer snellen knuffen!

Oh ja, de :evil: :evil: kondigen zich hier al weer aan…

Liefs,

Edanjelan

Luukie: gefeliciteerd!!! SUPER zeg en wat snel na de operatie …

Ik ben ook heel benieuwd naar de reactie van je man.

Edanjelan: foto´ssss :smiley: van jullie pup!!!

Morgen heb ik weer een follikel meting… toch altijd weer spannend.

Liefs

Mira

En…Luukie…hoe was de reactie van je man?

Mira…succes vandaag met de meting, hopelijk groeit er iets moois!

Hier een fotootje van onze kleine lieverd…

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik ben er een beetje beduusd onder.

Vandaag heb ik er nog maar een digitale test van Clear-Blue tegen aan gegooid. Ik vind het nog zó onwerkelijk. En er stond toch echt “zwanger”

Vandaag had ik eigenlijk mijn NOD moeten krijgen en ik heb eigenlijk sinds vandaag dat ik me ook zwanger begin te voelen. Over de dag genomen dat ik soms onpasselijk voel.

Maar voor de rest voel ik me goed.

OOOOOOOOh, ik ben zo gelukkig. Dat ik dit nog een keer mee mag maken.

Gisteren met mijn dochtertje naar de zwemles en ik had de test ingepakt op bed gelegd.

Omdat mijn man en ik elkaar kruiste omdat hij van zijn werk kwam en ik naar de zwemles moest zei ik dat er iets op bed lag en ik ging weg.

Toen ik na 45 minuten terug kwam en naar boven liep omdat mijn man onze andere twee in bed aan het leggen was, verscheen er een grote grijns op zijn gezicht.

Hij moest wel wennen, want hij dacht zelf dat zijn lichaam er fysiek nog niet klaar voor was.

!.5 maand geleden was er immers maar 2 miljoen beweeglijke zaadcellen getest.

Maar zo zie je maar, als er een op het juiste moment op de juiste plaats is kan het!!!

Ik hoop dat de meiden op het forum zich hier aan vast kunnen houden.

En ik hoop voor jullie ook zo dat het in 2007 gaat lukken!!!

Groetjes, Luukie

Edanjelan,

Wat een schatje op de foto. lekker mee knuffelen!!!

Luukie

O, ja, vergeten. Als alles goed gaat is 28 september de uitgerekende datum. Ik zal nog even een banner aanmaken. Even uitvogelen hoe dit moet.

WAUW

Wat gaaf om te lezen!

Luukie super gefeliciteerd…

Ook weer een superboost voor het forum!

:lol: :lol: :lol:

Ik heb afgelopen week mijn ei weer eens gehad en er goed gebruik van gemaakt… Nu weer wachten op de NOD en de definitieve uitslag van de HSG… Ik hoop zooooooooooooo dat ik om een zeer positieve reden niet verder hoef met de prikken… Gelukkig heb ik het druk en dus wat afleiding…Ik heb er op zich weinig hoop op… maar je ziet het aan Luukie, het kan toch zomaar :mrgreen:

Maar relaxed blijven en door blijven ademen :wink:

Liefs Gabby

Edanjelan: wat een scheetje zeg… lieffffff hoorrrrr. Hoe gaat het met de katten? Onze kleinste poes Selly is 2 weken geleden gesteriliseerd, zo zielig altijd vind ik dat, maar goed… dat krolse gedoe van een siamees is echt geen pretje, dus je moet er op tijd bij zijn. Ze kreeg toen zo´kraagje om, soort lampenkap… dat ging echt niet, die andere katten zaten er constant aan, want om die kraag zat een touwtje. Jaaaaa dat weet je het wel :lol:

Gabby: de :thumbup: draaien… Wanneer krijg je de uitslag van de HSG?

Donderdagochtend heb ik een FM gehad en de follikel was bijna 16 mm. Dus best heftig gegroeid. Ik moet zaterdag en zondag een ovulatietestje thuis doen en dan zondag om ongeveer 10:00 uur naar ze bellen of het positief of negatief is. Als ik onzeker ben, kan ik zondag weer een FM krijgen. En dan maandag of dinsdag de IUI. Best wel weer spannend vind ik het hoor. Ik zie zo tegen de IUI op, omdat de 4e IUI best pijnlijk was. Maar goed… de eerste 3 IUI´s waren niet pijnlijk.

Lieve meiden, allemaal een fijn weekend!!!

Liefs

Mira