we zakken…
Goedemorgen dames,
Hier weer een berichtje van mij. Heb de laatste tijd wel meegelezen maar had niet echt de puf om te reageren. Natuurlijk heb ik wel aan jullie allemaal gedacht.
Mira, wat K… dat het weer niet zo mocht zijn. Niet de moed op geven hoor!!!
Edanjelan, ik hoop dat jullie zaadjes nog beter worden door de vitaminen. Bij ons is er ook een keer een potje geweest wat niet echt best was. Het is een momentopname, het kan echt heel veel per keer schelen.
Luukie, toch al goede zaadjes en dat zo kort na de operatie. Dat is een goed teken.
Ik duim voor jullie allemaal.
Hier gaat het zijn gangetje. Zaterdag hebben we de nekplooimeting gehad. De uitslag van het bloed van twee weken er voor was nog niet binnen. Er wordt vanochtend over gebeld. De nekplooimeting was heel gunstig. Bij een leeftijd van 38 jaar heb je een kans van 1 op 160 voor een kindje met downsyndroom. Bij ons is de kans 1 op 1700. Gelijk aan een meisje van 15, dus dat betreft hoeven we ons geen zorgen te maken. We hebben op de echo een heel kompleet mensje gezien. Met blaasje, teentjes, vingertjes en zelfs een PIEMELTJE. de man van de echo durfde met 99% zeker te zegen dat wij een jongetje bij ons dragen. En dat bij een mensje van 6 cm.
Verder is de misselijkheid een heel stuk minder nog wel af en toe kokhalzen, maar dat moet kunnen.
Ik ga gauw weer verder want ik moet nog kerstkaarten schrijven en een boom optuigen.
Tot snel.
Liefs miranda
Hoi Meiden,
Jullie wel gevolgd (met name zwaar geduimd voor Mira) maar niet echt meegeschreven. Solly :oops:
Dit keer, lekker ego, iets over mijzelf:
Nu het met de zaadjes, na een tweede hersteloperatie, wel supergoed gaat en blijft gaan, wil het met mij nu weer niet zo lukken. Stomme cycli en Clomid werkt niet helemaal 100 %.
Zoals jullie weten zag ik er enorm tegenop om naar de gyn te gaan.
Anyway, ik ben geweest, vandaag. Aan de ene kant viel het mee, er was geen gezeur over mijn gewicht, of waarom ik zo lang had gewacht of whatever. Aan de andere kant kreeg ik een ander antwoord dan wat ik hoopte.
Ik hoopte op een verhoging van de dosis Clomid, met het volgen van het eitje met echo’s en dan een IUI. Dat zat er niet in…
Nee meiden, het gaat iets heftiger worden. Ik heb mijn bloed net laten prikken en dan checkt ze of ik al een eisprong heb gehad, ofdat ik niet toch zwanger ben, voor de zekerheid…je weet het maar nooit ? Dan moet ik vervolgens beginnen aan een kuur Provera, om mijn ongi op te wekken, na de Kerst. Als ik dan ongi wordt, begin Januari, dan moet ik een formulier invullen en opsturen. Zij gaan me dan inplannen voor een HSG.
Ahhhhh een baarmoederfoto, en dat is dus geen pretje. Ze wil zeker zijn dat toch de eileiders doorgankelijk zijn enzo voordat we verder aan de slag gaan. Als dat er allemaal goed uit ziet dan moet ik gaan beginnen met…nee geen dubbele dosis Clomid, nee nee nee we gaan prikken! Althans ik moet mijzelf dan gaan prikken met hormonen, waarbij we de dosis langzaam opvoeren, indien nodig. Om dat goed te monitoren, zullen er dus regelmatig echo’s gemaakt gaan worden en moet ik wat vaker naar het ziekenhuis.
De eerste keer dat dan het eitje op springen staat moeten we een samenlevingstest doen. Dan kunnen ze dat ook nog even checken.
Dan is het even afwachten wat daar de uitslag van is. Gaan we zo door en doen we iedere keer zelf een poging, of gaan ze dan toch wellicht een IUI doen… dat is dus nog even afwachten.
Voorlopig staat er dus veel te gebeuren, en vind ik het allemaal best heavy. Maar zo zie je dat je toch iedere keer je grenzen gaat verleggen.
Voorlopig dus even al de info op ons in laten werken. Een hoop informatie en gedoe. We waren er eigenlijk allebei een beetje stil van, want dat hadden we niet aan zien komen. Hubbie is weer naar zijn werk gegaan en ik heb thuis gelijk mams gebeld om dit te vertellen, het is nogal niks. Poeh…
Gelukkig kan ik hier ook even mijn verhaal kwijt en kan ik het nog eens terug lezen. Vanavond nog even kletsen met hubbie, of hij dit wel wil. Ik wil het in ieder geval wel, en hij denk ik ook. Maar hij had dit ook niet verwacht. Maar dat zit vast helemaal goed.
Het was een leuk kerstcadeau: HSG en spuiten…
Volgend jaar iets anders graag
Nou meisjes, ik ga weer verder met de dag…
even relaxen!
Ik hou jullie op de hoogte en tot Januari ! Dan zal ik ongetwijfeld weer volop gaan meeschrijven!
Hele fijne dagen alvast en een supergezond 2007!
Maar ook de laatste loodjes van 2006 duim, schrijf en lees ik met jullie mee!
Liefs Gabby
Jeetje Gabby, je wordt dus zo’n beetje binnenstebuiten gekeerd. Kan me voorstellen dat je er erg tegenop ziet. En dan inderdaad dat spuiten, dat lijkt mij ook erg heftig hoor. Nou, je hebt in ieder geval de stap gezet naar de gyn, en hopelijk leidt het tot iets positiefs!
Hier zo raar, ik hoor a.s. maandag ongesteld te worden, had ik vanmorgen met naar het toilet gaan bloedverlies…erg vreemd…Nou heb ik wel de griep gehad de afgelopen dagen, dus misschien daarom? Nou ja, ben wel benieuwd of het doorzet, zou wel lekker zijn, ben ik het niet met kerst!
Liefs,
Edanjelan
Hoi Edanjelan,
Ik moet a.s donderdag mijn ongi hebben. Voel me ook wat grieperig, maar nog geen ongiklachten. Wat jouw bloed tetreft, raar, wie weet, maar nergens vanuit gaan, dan valt het ook nooit tegen.
Groet
ik ga ook nergens van uit, immer de dokter heeft gezegd dat het niet mogelijk is, tis alleen zo raar. Nou ja, even in de gaten houden maar. Het heeft overigens niet doorgezet. Ik hou jullie op de hoogte!
Hoi allemaal,
Ik ben weer een beetje over de teleurstelling heen. Ik heb van het weekend toch wel zitten huilen. Het is elke weer een deuk die je oploopt. Toch heb ik wel het idee, dat het raak was, maar dat het niet verder wilde. Je weet nooit waarvoor dit afgebroken werd. Maar goed… deze maand helemaal niets is ook heerlijk hoor. Eerst vrijdag mijn verjaardag vieren en dan volgen de kerstdagen. Toch altijd wel gezellie.
Edanjelan: meid… het komt heel bekend voor. Een beetje bloed afvegen en dan de ongi niet doorzetten. Maar ik hoop natuurlijk op iets anders. En voor de feestdagen ongi worden is zeker niet verkeerd. Maar ik blijf voor je meehopen.
Gabby: meid, het lijkt wel of ik mijn verhaal zat te lezen. Al die dingen, die jij beschrijft, daar ben ik ook zo´n beetje doorheen gegaan. Maar besef wel dat het allemaal niet achter elkaar gebeurt, ff tussendoor op adem komen is zeker niet verkeerd. Gelukkig word ik wel elke maand ongi, dus ik hoef niet de spuiten. Laat het wel ff allemaal bezinken en gewoon eerst gezellig de feestdagen vieren.
Luukie: ook voor jou draaien de duimpjes… you never knows
Liefs
Mira :-*
Mira, kan me heel goed voorstellen dat je even hebt zitten huilen van het weekend. Tis ook niet niks elke keer. En dan inderdaad als je het idee hebt dat het wel goed ging maar het niet helemaal afgemaakt werd, waarom dan niet? Wel fijn dat je nu weer een beetje over de dip heen bent. Inderdaad weer iets om naar uit te kijken ,je verjaardag, kerst, oud&nieuw. En wie weet joh, misschien op de natuurlijke manier deze maand? Ik zal je niet gek maken hoor!
Hier nog steeds bloedverlies bij het naar de wc gaan. Het mag van mij nu wel doorzetten. Ik heb niet echt een ongi gevoel, maar ja dat komt misschien ook wel door de griep.
Manlief is nu ook aangestoken door de griep…komt de zaadproductie ook niet ten goede…ach arme man…
Nou ik ga mijn bedje opzoeken want ik ben nog niet helemaal van de griep af!
Liefs,
Edanjelan
Lieve meiden,
Mira, ik kan me heel goed voorstellen dat er traantjes gevloeid hebben. Volgens onze gynecoloog, eindigt 50% van de bevruchtingen voor je menstruatie (foute innesteling enz). Dus er kan wel echt een bevruchting plaats gevonden hebben. Alleen is het zo jammer dat je het nooit zeker weet. Een hele fijne verjaardag!!!
Gabby, dat is inderdaad niet niks. Maar er wordt nu wel echt iets gedaan. De hsg foto heb ik ook gehad. Bij mij viel het wel mee, ook al is het niet gelukt en hebben ze het later via een kijkoperatie in de ok gedaan. Prikken lijkt mij inderdaad ook eng. Ben niet zo’n held. Ik hoop dat je cyclus daarmee wel goed op gang komt en ze het heeeel goed in de gaten houden en geen kans onbenut laten. Ik ga duimen.
Edanjelan, Veel sterkte met de griep. Wat raar dat het niet doorzet. Wat kan een lijf toch raar in elkaar steken. ik denk aan je!!!
Hier alles zijn gangetje. Liefs miranda
Hallo allemaal,
Vandaag is mijn nod weer licht begonnen. Ik moet niet anders zeggen dan keurig op schema. Maar ik had het liever anders gezien.
Op naar de volgende ronde. Hopelijk wordt 2007 het jaar van de babies op dit forum.
Groet, Luukie
Hmm, jammer Luukie, inderdaad moet 2007 dan maar een jaar voor ons worden met allemaal babies!
Hier is de ongi nog steeds niet doorgezet…hmmm…heb ik het straks alsnog met kerst…
liefs
Edanjelan
Hoi Edanjelan,
En, is de ongi nu bij jou écht begonnen of nog niets?
Ik heb gisteren even met afvegen wat bloed gehad, verder niets!!
Ik denk, zal het vandaag wel doorzetten, nou nog niks.
Hier word je nu niet goed van hé. Of laat er niets meer komen of laat het meteen doorzetten, maar niet dat aangerommel van twee of drie dagen!!!
Groet, luukie
Luukie en Edanjelan: tis wat he??? ik snap jullie helemaal, je wordt er NIET goed van. :?
Miranda: hoe is het met de interne verhuizing? Alles op z’n plaats?
Gabby: ook ik heb een HSG achter de rug, die reuze mee is gevallen. En zoals je weet, maakte ik me enorm druk en zenuwachtig van tevoren.
En wat doen jullie met kerst? Mijn man en ik gaan zondag bij mijn ouders kerst vieren, de 1e kerstdag vieren we het saampjes (lekker romantisch :inlove: ) en helaas moet mijn man 2e kerstdag werken. Dus dan ga ik met mijn moeder naar de IKEA … lekker shoppen
Liefs
Mira
De ongi is niet doorgezet, er is zelfs helemaal niets meer te bekennen…vreemd hoor…en Luukie, jij in het zelfde schuitje…
Zondag gaan we met 3 kids (zoontje van manlief is er niet met kerst) naar mijn schoonmoeder alvast kerst vieren (ze wilde graag dat we 1e kerstdag kwamen, maar dat wilde ik graag als gezinsdagje houden…)
1e kerstdag willen we wat leuks doen met de kids (we hebben dan mijn 2 kids, mijn oudste is dan weer naar zijn vader). We dachten aan Winterefteling ofzo, maar hebben nog niets vastgelegd en gezegd tegen de kids, kunnen we altijd nog iets anders doen.
2e kerstdag gaan we bij mijn ouders eten ,een koudbuffet. Overdag zijn we dan lekker thuis.
Liefs,
Edanjelan
Hallo,
Edanjelan, Heb je dat wel vaker gehad, een week voor je NOD niet noemenswaardig bloedverlies. Je mag niet op de zaken vooruit lopen, maar het lijkt bijna wel een innesteling. Of een vervroegde NOD, of je lichaam is van slag.
Heb je niet ergens last van???
Ook ik dacht dat mijn NOD vandaag door zou zetten, maar nee hoor. OOk geen ongikwaaltjes. Volgens mijn cyclus zou ik het gisteren hebben moeten worden.
Als het er morgen nog niet is (wat ik wel verwacht) ga ik een test halen.
Waarom ik mijn NOD verwacht is dat ik nergens last van heb, geen last van borsten, krampen of zoiets en de zaadproductie van manlief is nog véél te laag.
Wordt vervolgd.
Groet
Luukie en Edanjelan:
Jullie maken het wel spannend op dit topic zeg … de duimpies draaien weer op volle toeren hier :thumbup:
Liefs
Mira
Nou hier is vanmorgen de ongi doorgezet. Wel 3 dagen eerder dan verwacht, maar goed dan ben ik er met kerst van af.
Luukie, hoe is het met jou?
Ik weet niet of ik nog van het weekend op het forum kom ,dus daarom alvast voor iedereen?:
HELE FIJNE KERSTDAGEN !!!
liefs,
Edanjelan
Hallo iedereen,
Ook bij mij vanochtend de ongi doorgezet. Wel twee dagen te laat!!!,
Maar ja, dan ben ik er ook vanaf met Kerst.
OP naar een nieuw jaar met een volgende ronde.
Groetjes, Luukie
En voor iedereen, Hele fijne dagen en een gelukkig 2007!!!
Edanjelan en Luukie: jeetje balen zeg meiden :?
2007 wordt gewoon ons jaar van de babies :thumbup:
Allemaal fijne kerstdagen!!!
Liefs
Mira
Goeiemorgen allemaal,
We zakken … hihihihihi …
Hoestie? Een leuke kerst achter de rug? Wij hebben het lekker rustig aangedaan en heerlijk van elkaar genoten. Een traantje weggepinkt omdat het dit jaar weer niet gelukt is om zwanger te worden. Herkennen jullie dit ook?
Miranda: hoe is het met je? Nog misselijk… ik dacht aan je met kerst toen ik al dat eten zag… o meisje je zal wel misselijk zijn geweest.
Liefs
Mira