Hersteloperatie sterillisatie man... deel 3

goedemorgen dames,

Hier even een snel kort berichtje.

Mira, hoe is het met je??? Ik denk aan je…

Edanjelan, wat vervelend dat jullie de uitslag nog niet hebben. Ik hoop dat je die snel krijgt. Ik hoop dat er uitkomt dat het superzaad is.

De sint hebben we hier overleeft, volgend weekend komt de kerstboom.

Verder gaat hier alles zijn gangetje. Ben wel erg moe. Sinds vorig weekend draag ik positiekleding, het is niet meer te verbergen. Wat moet dit voor een buik worden, nog 29 weken. heb ook een leuke broek met shirt voor kerst gekocht, wil er toch een beetje leuk uitzien met de feestdagen. Ben in de ochtend nog steeds aan het kokhalzen van alle luchtjes en 's avonds heb ik totaal geen trek in warme prak. Eet wel veel fruit. Tot heel snel

Liefs miranda

Prettig weekend allemaal.

Hier nog geen nieuws met betrekking tot het zaadonderzoek…wij wachten dus geduldig af…

Mira, ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat?!

Miranda, leuk hoor, zwangerschapskleding! Klinkt goed! Zal je eerdaags weer eens mailen!

Hoe is het met de rest?

Allemaal een fijn weekend!

Liefs,

Edanjelan

Lieve allemaal,

Ik heb af en toe nog krampen en steken, maar ook wel ongikwaaltjes. Wat ik raar vind is dat ik het ´s avonds enorm koud en heb en als ik wakker ben heb ik het ontzettend warm gewoon. Niet te filmen gewoon. Maar goed … je wordt er ook wel onzeker van hoorrrr. Maar we blijven hopen :slight_smile:

Edanjelan: jeetje zeg hebben jullie eindelijk die stap gezet, moet je ook nog op de uitslag wachten. Ik hoop dat jullie maandag toch al een telefoontje uit Leiderdorp krijgen. Wachten is nooit leuk.

Miranda: ik kan me voorstellen, dat je nu positiekleding gaat dragen. Is toch super??? :wink: Toch proberen wel goed te blijven eten hoor. :naughty: hihihihi

Luukie: klusser de klus klus… :stuck_out_tongue:

Allemaal een fijn weekend!

Liefs

Mira

Ha meiden,

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Wij hebben een maand na de operatie laten testen, daar was al een enkel zaadjes aanwezig, dus operatie gelukt. Dat was in augustus 2004 en in september had ik een positieve zwangerschapstest in handen, helaas werd dat een miskraam. Ik heb om die reden toen ook niet meer mee geschreven op het forum. Daarna hebben wij een hele heftige tijd met verhuizen en ziekzijn gehad. En nu we weer voor een kindje wilde gaan toch nog een keer testen… en nu dus geen zaad meer.

Maar we hebben in januari een afspraak in het Erasmus met Dr. Dohle, dus afwachten of er nog een keer geopereerd kan worden. En daarna eventueel zaadjes in de vriezer…

Sorry dat ik nog niet inga op de lopende onderwerpen, ik lees en leef wel met jullie mee, maar er is in 2,5 jaar veel gebeurd.

Groetjes en fijn weekend,

Lemuria (sterre)

lemuria, wat een verhaal zeg…hopelijk komt er iets positiefs uit het gesprek in januari.

Mira, en…hoe gaat het?

Wij hebben nog niets gehoord van de uitslag. Zal wel pas volgende week worden. Ze hadden de arts wel privé gemaild met het verzoek of hij ons wilde berichten, maar ja, als hij niet dagelijks achter de pc zit schiet dat ook niet op. En misschien heeft hij daar wel helemaal geen zin in om in zijn privé tijd zakelijke dingen te regelen. Dus we wachten af…

Hier in huis al weer lekker de kerstsfeer. De boom staat, de lichtjes branden…heel gezellig dus… De kids vinden het ook altijd prachtig.

Liefs,

Edanjelan

de dokter belde net…er zijn 4,4 miljoen zaadcellen per ml. gevonden…te weinig om zwanger te worden. Er is minimaal 10 miljoen vereist zei hij.

Dus nu gaan bedenken of en wat we gaan doen.

Liefs,

Edanjelan

Edanjelan: shoot zeg meid, maar dat dit te weinig is? Heeft de arts nu IUI voorgesteld? Ik wens jullie veel sterkte toe met hoe jullie nu verder gaan. :-* Dikke knuffels.

Lemuria: zoals je hebt gelezen is ook mijn man door dr. Dohle geopereerd (2e hersteloperatie), een fijne rustige man. En ook Marjed’s man is geopereerd door dr. Dohle en zij hebben inmiddels een beebje.

Voor je het weet, is het januari.

Ik heb helaas toch nog ongikwaaltjes :? maar ik blijf :pray: dat ze wegblijven!!!

Liefs

Mira

Om eventueel te bepalen of we voor IUI of IVF in aanmerking komen moet er specifieker onderzoek naar het zaad worden gedaan, bij een IVF kliniek.

We zouden ook nog een hersteloperatie kunnen doen, manlief is maar aan één kant hersteld, maar omdat mijn vruchtbaarheidsjaren ook mee gaan tellen moeten we wel een beslissing nemen of we wel of geen IUI/IVF willen.

Ik heb altijd gezegd geen Medische molen, en daar sta ik nog steeds achter, maar tis moeilijk een beslissing te nemen waar ik/we geen spijt van krijg(en).

Hallo allemaal,

Edanjelan: jeetje, hier word ik toch wel stil van…

Dit verwacht je niet… of wel omdat je niet zwanger werd??

Ik heb ook altijd gezegd: ik heb drie gezonde kids, geen mm voor mij, maar als je dit dan zo hoort ga je denk ik toch twijfelen.

Waarschijnlijk krijgen wij morgen de uitslag van de hoeveelheid 'beweeglijke cellen". Ik ben benieuwd. Zou echt een zware tegenvaller zijn als het slecht nieuws is.

Mira, Ik zal voor je duimen. Hoe lang nog voor je voordat je kan testen???

Groet, luukie

Ik wil zeker niet de medische molen in, ik wil namelijk geen hormonen binnen krijgen. Ik heb er destijds ook bewust voor gekozen om geen pil meer te slikken maar een koperspiraaltje te nemen. Er gebeuren de laatste tijd zoveel enge dingen om me heen dat ik het voor mezelf niet nodig vindt om hormonen te gaan slikken/spuiten omdat ik zo graag een kindje van ons samen wil.

Begrijp me niet verkeerd, waarschijnlijk had ik hier natuurlijk heel anders tegenover gestaan als ik zelf nog geen kinderen had gehad, en ik neem ook mijn petje af voor degene die wel alles moeten doorstaan om een klein wondertje te kunnen krijgen.

We gaan maar eens kijken of met behulp extra vitaminen (Zink, Vit.A, Vit.E, Selenium) misschien de hoeveelheid nog wat omhoog kunnen krijgen. Evt. wellicht nog eens een herstelopertatie aan de andere kant, maar dat is iets wat manlief moet aangeven vind ik.

Mira…de duimen draaien heel hard hier voor je! Tis nu toch echt wel eens jouw beurt hoor!

Luukie, hebben jullie al de uitslag gehad, ben even kwijt wanneer jullie die zouden krijgen.

Liefs,

Edanjelan

Hoi, hoi,

Ik voel nog steeds ongikwaaltjes, maar in principe mag ik morgen gaan testen. Maar uit ervaring word ik dan 2 dagen daarna ongi. Dus ik wacht mooi tot zaterdag met testen.

Edanjelan: ik respecteer jullie keuze hoor. Het rare is, dat ik ook absoluut nooit de medische wereld in wilde gaan, en absoluut geen hormonen wilde hebben. Maar omdat we saampjes geen kindjes hebben, ga je steeds verder. En gezien mijn leeftijd (ik word 22 december 39 jaar); gaat het gewoon niet zo snel dan als je wat jonger bent. De arts zei gewoon dat mijn eitjes ook bijna 39 jaar zijn. Dat is ook zo! Maar goed … we proberen toch positief te blijven, want ook om mij heen, zie ik wondertjes met moeders, die 40 jaar zijn. Natuurlijk heb ik het niet in de hand, maar mijn max. leeftijd hou ik ook op 40 jaar om zwanger te zijn.

Het is en blijft een moeilijke beslissing hoor meid, zeker ook voor je man als hij nog een hersteloperatie wil ondergaan.

Luukie: heb je al bericht gehad? De duimpies draaien voor jullie hoor.

Lieve groetjes

Mira :-*

Mira, dat is inderdaad wat de arts ook zei, als vrouw zijnde wordt je vanaf je 31e steeds minder vruchtbaar…dus dat speelt ook mee.

Ik hoop echt dat je gewoon geen ongi kwaaltjes maar zwangerschapskwaaltjes hebt. Ik gun het je!

Hoi,

Mira: het wordt nu wel spannend…Heb je niet zoiets dat je als je bij elk krampje of misselijkheid denkt van Ja of nee…

Ik hoop voor jou dat het gauw zaterdag is, dat je dan je ongi niet hebt gehad en positief test.

Edanjelan; Hoe gaat het met je? Weet je wat het is, er zíjn levende zaadcellen, alleen te weinig. Weet je hoe dit kan komen???

Wij hebben vandaag de uitslag gehad na de hersteloperatie 1 maand geleden.

Nou hier komt zeker géén kind van, namelijk 2 miljoen 'goede’zaadcellen!!!

Maar het schijnt een maand na de operatie echt geen schokkend resultaat te zijn. De uroloog zegt dat de operatie is geslaagd en dat de zaadcellen nu verder hun werk moeten doen. Dus over twee maanden maar eens terug komen. De uroloog had er alle vertrouwen in.

Ik dacht,mmmm daar moeten we dan maar op vertrouwen dat het er vanzelf meer worden. En iemand op dit forum heeft eerder verteld dat het 72 dagen duurt voor er goede zaadcellen gemaakt worden. als je het zo bekijkt valt het allessinds mee. Maar ja, ik wil te snel hé.

Geduld, geduld en dan helpt jouw verhaal ook niet echt Edanjelan. Je gaat er toch over nadenken…

Maar ja, we klussen gewoon door en ik ga ervan uit dat ik in 2007 zwanger wordt of een babietje heb.

We hebben onszelf de limiet gesteld dat 2007 alles of niets wordt.

Maar ja, niets is zo veranderlijk als een mens…

Groet

Luukie, er zijn tenminste al zaadcellen gevonden en dat zo kort na de operatie. Dat kunnen er alleen maar meer worden volgens mij.

Laat je door mijn verhaal niet uit het veld slaan hoor.

Wij hebben een email gestuurd naar de dokter met daarin een aantal vragen. Ook heb ik aangegeven niet te willen beginnen met IUI of IVF. Vrijdag zou de arts weer op de kliniek zijn dus hopelijk heeft hij dan tijd om onze email te beantwoorden.

We hebben vragen gesteld zoals of er adviezen zijn om de kwaliteit van het zaad omhoog te brengen, of eventueel een tweede herstel zin heeft.

Ik zal me ook maar eens wat minder focussen op het zwanger worden. Intussen is manlief aan de vitamine preparaten (Zink, Selenium, Vit.C, Vit.E) je weet maar nooit…

Mira, en…ik ben zooooo benieuwd!

liefs,

Edanjelan

Hoi EdanjelanL:

Wat veroorzaken die vitaminepreparaten? Doen ze iets met de vruchtbaarheid? En je bent toch al een keer heel kort zwanger geweest??

MIra: NOg steeds alles goed? Geen ongi???

Groet, Luukie

Luukie, het zijn multi anti oxidanten (van Kruidvat). Staat bij de vitamines e.d.

Gelezen dat het zou kunnen helpen bij de zaadproduktie, maar of het ook echt wetenschappelijk bewezen is weet ik natuurlijk niet…het kan nooit kwaad natuurlijk!

Mira???En??? Is geen nieuws goed nieuws? Ik ben zoooo benieuwd! Laat je gauw wat horen?

Liefs!

Hoi, hoi,

Helaas ook deze poging is niet gelukt. :cry: Gisteravond dacht ik dat ik ms een innestelingsbloeding had, maar vanochtend weet ik zeker dat ik ongi ben geworden. Het lijkt wel allemaal oud bloed. Dan denk je zou het ms toch een beetje raak zijn geweest… maar ik hou er maar over op, anders maak je je zelf zooooo gek.

Januari 2007 gaan we weer een nieuwe start maken. Heel raar: dit jaar op 2 januari had ik met mijn man een intakegesprek in de kliniek en nu zijn we weer een jaar verder.

Diegene die nog niet zwanger zijn: 2007 wordt ons jaar!!!

Liefs

Miran

Hè Miran! Wat balen zeg…bah…waarom nou niet? Wat een teleurstelling moet het iedere keer zijn voor jullie. jeetje, ik gun het je zo! Dan moet 2007 gewoon jullie jaar worden hoor! Echt!

Liefs,

en een virtuele knuf!

Edanjelan

Hoi MIra,

Wat is dat balen…

En dat oude bloed maakt je aan het twijfelen hé, totdat het in alle hevigheid losbarst.

Maar bij mijn eerste zwangerschap had ik in het begin ook last van oud bloed, dus het is zo onzeker allemaal. En eigenlijk ben/was je overtijd!!!, of niet?

Groet, Luukie