Mira, heeeeeel veeeeeel succes morgen, dat er maar een mooi eitje mag springen die dan bevrucht gaat worden en gaat uitgroeien tot een lief klein embryootje!
Ik ga heel hard voor .
Liefs,
Edanjelan
Ola,
Mira, wat spannend weer vandaag!! Ik las het vandaag pas. Ik hoop zo dat het gaat lukken! :thumbup: Gaan ze het zaad weer bewerken tot superzaad? Dan moet het toch een keer lukken met jouw super ei!
Luukie, de kans dat het zaad gelijk weer 100% is niet zo groot. Na een paar maanden wellicht. De arts kan je daar meer over vertellen. Ondertussen gewoon blijven oefenen voor het beste re sultaat
Miranda; Had ik je al gefeliciteerd? Bij deze!!! :thumbup: wij hebben ook zoĆĀ“n onderzoek laten doen omdat ik geen kind met down wilde. Het is een moeilijk besluit. Je moet eigenlijk vooraf besluiten wat je met het onderzoek wilt. Ik vond voor mezelf en de andere kids dat een kindje met down een te grote aanslag op ons gezin zou worden. Er waren nog meer overwegingen, maar die zal ik iedereen besparen. (mijn man heeft ook met verstandelijke gehadicapte kids gewerktā¦) Afijn, wij wilden ook deze test. Het geeft zeer veel duidelikheid en ook zekerheid. Goed dat je het toch doet.
Endanjelan, jammer dat het deze keer niet raak was, volgende keer misschienā¦
Gr marjed
Mira, alles goed gegaan gisteren?
Marjed, wat goed zeg dat het zo goed loopt je winkeltje. Kan me wel voorstellen dat je moe bentā¦en fijn al die positieve reacties!
Wij hebben gisteren toch maar eens een spermamonster opgestuurd naar de kliniek waar we de herstel hebben laten doen. We stelden het steeds uit, vonden het niet leuk om te doen, of het kwam niet uit, maar nu toch maar gedaan. Eens laten kijken of er sowieso wel zaadcellen zittenā¦ben dus benieuwd wanneer en wat we horen!
Miranda, succes vandaag met bloedprikken en veel plezier met de echo, even weer lekker je humpie zien!
Liefs,
Edanjelan
Hoi, hoi,
Marjed: super zeg dat MM loopt. En idd mazzel dat die andere winkel gesloten is. Het zal zeker tegenvallen zeg, 6 dagen werken en een gezin. En een lief beebje. Hoe gaat het met Mare?
Edanjelan: ik kan me voorstellen, dat je graag wil weten hoe het met de zaadjes is. Weet je al wanneer je iets te horen krijgt?
Miranda: ik ben benieuwd hoe het vandaag zal zijn. Laat je het wel weten?
Gisteren was de IUI geen pretje. Wat blijkt nouā¦ de opening naar mijn baarmoeder is superrrrrklein, waardoor ze goed moesten zoeken en prutten. Jeetje wat deed dat zeer zeg, enorme ongesteldheidskrampen. En het duurde zooooo lang. Uiteindelijk zat die en de superzaadjes konden worden geinsemineerd. Ik ben vandaag wel thuis gebleven, omdat ik nog wel krampen heb en het vloeide gisteren ook zo. Dus lekker bank hangen en helemaal niets doen vandaag
Na bewerking van de zaadjes is het zoooo verschillend. Eerst had mijn man 2x 80 miljoen, toen 3 miljoen en gisteren weer 15 miljoen goed beweegelijke zaadjes. Echt geen peil op te trekken. :roll:
13 december mag in principe testen, maar ik wacht altijd 2 dagen langer. Meiden
Liefs
Mira
Mira, dat het gisteren zoān pijn deedā¦de andere keren toch niet?
Nou misschien dat het dan ergens voor diende de pijnā¦ik ga voor je!
Wat een verschil dan hĆĀØ in goed beweeglijke zaadcellen, dat verschilt dus echt per keer.
Ik heb geen idee wanneer we iets horen van de uitslag, binnen 2 weken zou het zijn. We wachten dus rustig af. De eerste stap is in ieder geval gezetā¦ t was wel iets waar we enorm tegen aan zaten te hikken. Maar goed, dan weten we straks hopelijk wel iets meer.
Mira, doe lekker rustig aan vandaag!
Liefs,
Edanjelan
Hallo allemaal,
MIra, lk hoop dat de pijn wat opgeleverd heeft. een spannende tijd voor je. Ik zal voor je duimen.
Edanjelan, voor jou ook spannend. HEb je al eens eerder zoān onderzoek laten doen. En waarom doe je het nu?
JIj ook succes MIrandaā¦
Hier alles goed. Even in een rustig vaarwater. MIjn man mag morgen op controle bij de uroloog. Kijken wat hij zeg. Jullie horen het wel.
Groet
Luukie, wij hebben niet eerder het zaad laten onderzoeken. We hadden er geen behoefte aan, ik vond het een raar idee, en we hadden zoiets van we zien het wel. Nu we nog steeds niet zwanger zijn willen we eigenlijk wel weten waar we aan toe zijn en hoe verder. Ik heb altijd gezegd niet de Medische molen in te willen. Wellicht is een nieuwe hersteloperatie nog een optie als er iets niet goed is. Heb niet het idee dat het helemaal slecht is met het zaad aangezien ik volgens mij 2 keer een vroege miskraam heb gehad. Misschien heeft het gewoon wel met mijn leeftijd te maken dat ik nu niet zo snel zwanger wordt. Mijn 3 eerdere zwangerschappen waren steeds binnen no time een feit, maar ja toen was ik wel heel wat jonger.
Om niet helemaal meer in onzekerheid te zitten hebben we nu dus besloten om inderdaad maar eens te laten onderzoeken of er ĆĀ¼berhaupt zaadcellen zijn.
Succes morgen met je mannetje bij de uroloog!
Liefs,
Edanjelan
Goedemorgen allemaal,
Edanjelan, ja het inleveren van een potje is inderdaad niet het leukste werk. Ik blijf het iets heel onnatuurlijks vinden. Maar voor ons heeft het wel veel rust gebracht om te weten dat het zaad van goede kwaliteit is. Ik hoop dat jullie een positieve uitslag zullen krijgen. Ik was bij mijn andere zwangerschappen heel snel zwanger. Maar de verloskundige ziet dit ook nu als een 1e zwangerschap, omdat het genetische materiaal nu voor de helft van een andere vader is. Maar laat de moed niet zakken, wij hadden ook al bijna de moed op gegeven en zie wat er gebeurt is. :hug:
Marjed, fijn dat het winkeltje het zo goed doet. Inderdaad is de andere winkel dicht, daar was ik toevallig 1,5 week geleden en toen zei ze dat ze ging stoppen. Ik had het nergens anders gelezen. Voor haar was een nieuw winkeltje (op een veel betere plek in de stad) de druppel. Fijn voor jouw in dit geval een concurrent minder. Ik moet snel komen kijken want ik loop nu in geleende positiebroeken, het is voor de buitenwereld niet meer te verbergen, kreeg sinds vorige week mijn broeken echt niet meer dicht.
Mira, wat vervelend dat het deze keer niet pijnloos was. Ik hoop dat het nu beter met je gaat. Weer twee spannende weken. Maar wij hier zijn er om je er weer doorheen te slepen!!! Ik ga weer duimen draaien.
Luukie, ik hoop dat de arts positief nieuws brengt. Maar inderdaad goed oefenen schijnt de zaadjes wel ten goede te komen. Volgens onze arts is het een kwestie van vraag en aanbod. Dus bij veel vraag worden er weer snel nieuwe zaadjes gemaakt, die na 72 dagen dan weer aan de beurt zijn. Veel succes.
Gisteren ben ik met mijn schoonmoeder naar rotterdam geweest voor de helft van de combinatietest. Ze hebben bloed geprikt waaruit ze kunnen zien hoe het met bepaalde waardes in mijn bloed is. Aan de hand hiervan kunnen ze samen met de nekplooimeting (zaterdag over 2 weken) een kansberekening maken. Ook hebben ze gisteren een termijnecho gemaakt,maar frummeltje wou er niet echt voor gaan liggen. Eerst via mijn buik, maar er was geen meting mogelijk. Toen inwendig maar nog was het moeilijk hij lag er niet goed voor na veel geduw op mijn buik heeft ze een meting kunnen doen. Ze was niet helemaal tevreden erover maar we moesten het er mee doen. En zij kwam uit op 29 juni, dus het klopt allemaal precies. Wel een heel groot verschil met vorige week dinsdag. Toen was in 8w3 dagen en gisteren 9w5 dagen en nu kon je armpjes zien bewegen, die er vorige week nog niet waren. Er waren vingertjes en voetjes te zien. Mijn schoonmoeder was er helemaal ontroerd door en heel erg blij. Over twee weken ga ik weer met mijn mannetje kijken naar ons kleintje. Verder dus hier alles zijn gangetje.
Tot snel, liefs miranda
Hallo allemaal,
Vandaag is mijn man naar de uroloog geweest. Alles was goed. We kregen groen licht om ervoor te gaan. (deden we stiekem al)
Verder mag hij a.s dinsdag zijn zaad af gaan leveren en krijgen we daar 12 december de uitslag van. De arts was er niet zo bang voor, aangezien het pas twee jaar geleden is (sterilisatie). Maar het blijft toch spannend.
En zitten er nu niet genoeg goede zaadjes in dan kunnen we het over een aantal maanden nog eens laten testen, zei de uroloog.
verder iedereen een fijn weekend!!
Luukie: mooi bericht :thumbup: En ga ervoor meidā¦
Miranda: jullie frummeltje is nu al verstoppertje aan het doen hihihihihi
29 juni is een mooie datum.
Edanjelan: ik ben benieuwd naar de uitslag. En het kan enorm verschillen per keer. Het ligt er ook aan hoe je man zich op dat moment voelt.
Ik ben gisteren lekker wezen bank hangen, nog steeds enorme krampen. Vandaag is mijn buik opgezet en af en toe steekjes en krampjes. Ook enorme hoofdpijn. En pijn in mijn onderrug en heupen. Het komt ook allemaal door de spanning. Je verkrampt je lichaam omdat die inseminatie zoooo gevoelig was. Ik vloeide gisterochtend gelukkig niet meer (geen menstruatie, maar er kan toch iets geraakt worden met het slangetje). Maar niet ernstig. De vorige IUI ging ook niet zo lekker, maar dat was te doen. Het komt gewoon omdat de doorgang naar de baarmoeder enorm klein is. Misschien dat de arts deze keer verder in mijn baarmoeder heeft geinsemineerd. Mijn man zei gisteren, misschien heb je niet voor niets pijn geleden deze keer. Dat hoop ik inderdaad ook.
Allemaal een fijn weekend!!!
Liefs
Mira
Dag meiden,
Ik zal me even opnieuw voorstellenā¦ in 2004 ben ik dit onderwerp gestart onder de naam sterre. Toen was mijn man net geopereerd. Inmiddels 2,5 jaar verder en heel veel meegemaakt, in de tussen tijd wel mee gelezen, ben ik nu weer terug op het forum.
Als eerste gefeliciteerd voor de stellen die nu inmiddels een kleintje hebben. En voor de meiden die nog wachten, ik leef met jullie mee.
Nu ben ik terug omdat ik wat vragen heb. Dit omdat wij afgelopen week de uitslag hebben gekregen van de spermatestā¦ deze was 0,0000. Dus nu 2,5 jaar later is de operatie misluktā¦ grrrrr
Dus mijn vraag aan degene die dit hebben mee gemaakt is:
naar welke arts zijn jullie geweest en hoe groot is de kans op een 2e hersteloperatie. En natuurlijk de dingen die ik nu over het hoofd zie zijn van harte welkom.
Groetjes van lemuria (voorheen sterre)
Hallo lemuria,
Jeee, wat een vervelend bericht voor jullie!!!
Hoe lang is je man gesteriliseerd geweest en hebben jullie eerder al zoān test w.b levende zaadcellen laten doen???
Dit verwacht je toch niet. Is het werkelijk zo dat er daadwerkelijk iets mis is gegaan tijdens de operatie met de zaadleiders of is het iets anders???
Omdat mijn man pas een hersteloperatie heeft ondergaan is dit het laatste waar je aan wil denken. Daarom ben ik blij dat mijn man deze week getest wordt op levende zaadcellen. Dan weet je waar je aan toe bent.
Ik dacht dat wat jou verhaal betreft hier op dit forum wel ervaringsdeskundigen zijn. Ik hoop dat ze snel reageren.
Groet en succes
Hallo Lemuria,
Ik heb je even een PB gestuurd met info die wij hadden gekregen bij de hersteloperatie.
Van mijn man is het nu 1 jaar geleden, hij heeft een hersteloperatie aan 1 kant ondergaan. Momenteel wachten wij op de uitslag van een zaadonderzoek.
Hebben jullie al eerder zaad laten onderzoeken en was er eerder wel iets gevonden?
Mira, hoe is het met je? Geen krampjes meer?
Liefs,
Edanjelan
Welkom Lemuria!!!
Ik snap jullie helemaal. De 1e hersteloperatie was bij ons mislukt. Mijn man had totaal 0,00000 zaadjes. Dit was echt balen om te horen.
Nu heeft mijn man vorig jaar een 2e hersteloperatie gehad en die is wel gelukt De 2e hersteloperatie was totaal anders dan de 1e. Veel ingrijpender en mijn man heeft 3 weken enorme pijn gehad. Voordat wij dit hebben laten doen, hebben we eerst op internet gesurft en we kwamen constant terecht bij de chirurg dr. Dohle in het Erasmus MC. Als je vragen hebt, kan je mij altijd een PB sturen. Sterkte!!!
Luukie: heeeeeel veeeeel succes morgen!!! De duimpies draaien :thumbup:
Edanjelan: ik heb nog steeds af en toe krampaanvullen. Alles vliegt door je hoofd. Hebben ze iets geraakt? Komt dit door de Pregnyl? Zijn het positieve krampies? Ik hoop op het laatste
Liefs
Mira
Goedemiddag dames,
Toen mijn man geopereerd werd moesten we niet te lang wachten met het beginnen. Volgens de uroloog bestaat er een kans dat na enige tijd de zaadleiders dicht gaan zitten door littekenweefsel. Bij ons is mijn man geopereerd in Delft door een uroloog uit het ziekenhuis in Rotterdam, maar wij hebben eigenlijk nooit gevraagd wie!
Mira, ik hoop dat de krampjes positief zijn. Mijn duimen draaien volop. Ik kan me goed voorstellen dat deze 2 wachtweken slopend zijn. ānormaalā zijn deze 2 weken voor mij ook de ergste geweest omdat je altijd hoopt dat het raak is, en bij jouw weet je zelfs zeker dat het zaad op de goede tijd op de juiste plaats is gekomen. Bij ons was het toch altijd afwachten of je het wel op het goede moment gedaan had. Ik hoop het zo voor jullie!!!
Verder gaat hier alles zijn gangetje, heel erg druk, moet nog een paar kleine dingetjes kopen voor sint. Dat moet nog snel even morgen. En nu ga ik nog een surprise maken voor mijn zoon op school. Hij houdt zelf niet van knutselen dus moe maar weer aan de slag. Tot snel,
Liefs miranda
Miraā¦hopelijk zijn het positieve krampjes!
Hier ook Sint drukte.
Vandaag alles gehaald wat nog gehaald moest worden. Moet straks ook nog aan de slag voor een surprise van mijn dochter. We hadden al een surprise gemaakt (een taart met spekjes), blijkt dat het meisje dat mijn dochter heeft geen suiker te mogenā¦tja, dan is het wel lullig als je dan spekjes als surprise krijgt. Dus we moeten zo nog even aan de slagā¦tis wel typisch iets voor mijn dochter hoor. En ik ben al niet zo crea dus ik was erg blij dat we iets haddenā¦hahaha. Nou ja, nu gaan we maar iets van oase maken.
De kids zijn hier helemaal hyperā¦nog 1 nachtje slapen en dan is het weer gedaan.
Hier verder geen nieuws!
Liefs,
Edanjelan
Allemaal een fijne Sinterklaas!!!
Nou, ik heb de goede sint en zijn pieten mogen zien vanmorgen op school, en ze hebben me toegezegd zoveel mogelijk wensen in vervulling te laten gaan! Dus 2007 wordt gewoon helemaal het jaar van ons allemaal!
Iedereen een fijne SINTERKLAAS
Liefs,
Edanjelan
Allemaal een fijne sinterklaasavond!!!
MIra: Hoe gaat het met je. NOg last van kramp of iets dergelijks??
Wij gaan de komende dagen weer aan de klus.!!
Groet, luukie
Oh jee, we zakken wel weer erg naar beneden!
Sint is weer naar Spanje (ohhh, kon ik maar mee, lekker naar de zon!) en de rust is weer wat teruggekeerd hier in huis. Het blijft toch ook wel erg spannend voor de kids. Maar ze zijn goed verwend en kunnen weer heerlijk spelen met al het speelgoed.
Hier verder alles goed, wij zijn in afwachting van de uitslag van het zaad onderzoek. Vanochtend gebeld, maar de arts die de uitslag mag geven (de telefoniste mag dit nietā¦) is er volgende week vrijdag pas weer. De telefoniste zou wel even overleggen met de vestigingsmanager of er niet iets geregeld kon worden zodat we de uitslag eerder konden krijgen. Dus we wachten wel af. Dat weekje kan er ook nog wel bij, we hebben tenslotte zelf zo lang gewacht. Maar ik (en mijn mannetje natuurlijk) ben toch wel erg benieuwd nu.
Mira, hoe gaat het met je?
Liefs,
Edanjelan