Hersteloperatie sterillisatie man... deel 3

wat liggen vreugde en verdriet toch nauw samen!

Miranda zwanger , Cyber zo verdrietig!

Voor allebei een warme knuffel

liefs,

Luukie, ja ik had wel last van mijn borsten (heb ik anders nooit…) maar ben wel ongesteld geworden. Wel heel raar, ik heb maar 1 dag (24 uur) bloed verloren en nu steeds wat bruin…heel gek.

Succes morgen en je mannetje ook natuurlijk!!

Mira…hoe is het ? Ben zo benieuwd hoe het met je gaat!

Ach…ja…ik had het trieste nieuws al gelezen An…kop op hè!

Hoiiiiiiii allemaal,

Sorry dat ik niet eerder kon reageren. Eerst ff heel vervelend nieuws: vorige week donderdag is mijn vader het ziekenhuis in gegaan. Ze dachten dat hij TIA had of een lichte beroerte. Na een CT-scan van zijn hoofd kwamen ze erachter, dat hij 2x een herseninfarct heeft gehad. Gelukkig is niets verlamd, maar hij heeft wel moeite met praten/woorden, hij kan niet schrijven en hij weet op dit moment niet hoe hij moet autorijden. Het was een schrik van jewelste voor ons allemaal. :shock: Mijn moeder heb ik de dagen bijgestaan. Dus vandaar dat ik niet kon reageren. Maarrrrrr mijn pa komt morgen uit het ziekenhuis en begint met een programma logopedie. De hersens die beschadigd zijn, moeten worden vervangen door andere hersencellen. Ik ben blij dat hij kan lopen enzo.

Ondanks de toestand ben ik dinsdag wel voor het hsg-onderzoek gegaan. Ik ervaarde het als niet pijnlijk, maar wel een vervelend onderzoek. Ik heb wel 2 uur voor het onderzoek pijnstillers ingenomen. Deze kreeg ik als recept thuis van het ziekenhuis. Ik ben heel goed opgevangen in het ziekenhuis, een heel zorgzame verpleegkundige en de arts was een rustige man en hij legde alles uit wat hij ging doen bij mij. Ze namen echt de tijd voor mij. En ook na het onderzoek kon ik mij opfrissen in een badkamer. Echt toppie! En het resultaat is: mijn eileiders zijn open. Alleen hij dacht dat ik een kleine vleesboom had. Dus dit moet in de kliniek beter bekeken worden. Ook al is het een vliesboom (bij mijn baarmoeder) dan was het niets ernstigs. Dus we gaan er voor!!! En ook tegen mij werd gezegd, dat ik na dit onderzoek beter vruchtbaar kon zijn, omdat je eileiders open zijn gespoten.

Edanjelan: wat spannend zeg. 1 dag ongi???

An: jeetje meid… een dikke knuffel :hug: van mij.

Miranda: lijkt me heerlijk die misselijkheid! (geintje hoorrrr) :wink:

Luukie: hoe is het met je man? Hoe is het gegaan? Verwen hem maar hoorrrr

Marjed: spannend hoor de shop… succes nog met de laatste dingetjes! :-*

Gabby: zijn de :evil: gearriveerd? Ik hoop het niet hoorrrrr

Liefs

Mira

Jeetje Mira, wat een naar nieuws van je vader. Das niet niks 2 herseninfarcten. Sterkte er mee! Hopelijk gaat het weer snel beter met hem.

Fijn om te lezen dat je geen pijn hebt gehad tijdens het onderzoek. Hopelijk is een vervolg niet nodig en word je deze maand zwanger.

Luukie, hoe is het met je mannetje?

Hier alles goed. Gisteren naar mijn jeugd idool geweest. George Michael. Helemaal geweldig! Ik heb echt genoten, zo gaaf was het.

Allemaal een fijn weekend,

Liefs,

Edanjelan

Hallo allemaal,

Even tijd om te vertellen. Gisteren is het dan gebeurd. Om twee uur heb ik mijn man in het ziekenhuis afgezet. Om drie uur ging hij onder ‘zeil’, en om vijf uur werd hij weer wakker. Alles was goed gegaan. Zo zeiden de verpleegkundigen het.

Nu heeft hij de uroloog zelf niet meer gesproken, maar ik denk dat als er iets niet goed is gegaan dat hij toch wel contact gezocht had??? Of is het raadzaam dat ik toch nog even het ziekenhuis opbel??

Om zeven uur was hij weer thuis. Al met al is het hem wel mee gevallen. Gisteren had hij wat last, maar nu gaat het al wat beter. Hij laat zich lekker verwennen. Alles even tot rust laten komen en dan aan de klus.

Op 1 december krijgt hij pas een test over de kwaliteit van het zaad. Dat vind ik toch wel lang duren!!

Maar ja, het is achter de rug en we hebben goede hoop.

Edanjelan: Weet je wel zeker dat het een echte ongi was???

Groet

Luukie, lekker dat het er weer op zit voor je man. Verwen hem maar lekker.

1 december is niet laat voor een test, dit ivm de tijd van aanmaak van nieuwe zaadcellen of zoiets…

Ik ga er maar van uit dat het gewoon een ongesteldheid was. Ik heb zoiets: als het bloedt zal ik wel niet zwanger zijn.

Ik blijf nu ook nog steeds een heel klein beetje bruine afscheiding verliezen…gek hè?

goedemiddag,

Mira, ik hoop dat het snel weer beter gaat met je vader. En dat hij niet te veel restverschijnselen eraan over houdt.

Fijn dat het onderzoek meegevallen is. En nu hopen dat het heeeeel snel resultaat heeft.

Luukie, Gelukkig operatie achter de rug. 1 december is wel al heel snel, omdat onze uroloog vertelde dat zaadjes er 72 dagen overdoen om te vernieuwen. Wij hoefde pas na 3 maanden het eerste monster te brengen. hebben we niet gedaan, wij eigenwijs en hebben het pas na 10 maanden een keer laten controleren. Wij moesten 2 potjes in leveren met een tijd van 3 weken ertussen. De twee uitslagen waren ook heel verschillend. het eerste monster was super en de tweede zou geen vrouw makkelijk zwanger van worden. In april is alles nog maal een keer gekontroleerd toen was het weer super. En dat blijkt. Ons werd verteld dat een jaar na de ingreep de kwaliteit wel weer achteruit kan gaan. Bij ons is dat niet gebleken (is in december 2 jaar geleden)

Edanjelan, george michael, wie kent hem niet??? Jeugdsentiment. Zijn we dan al zo oud??? :lol:

Verder geen nieuws, weekend voor zijn twee, lekker uitrusten en niks doen.

Fijn weekend allemaal

Liefs miranda

Ja Miranda, toen ik daar gisteren zo stond dacht ik : Jemig de vorige keer was 18 (!!!) jaar geleden…nu word ik echt oud! Hellup! :wink:

Alles goed met je? En met de misselijkheid?

Hoe is het Edanjelan? NOg last gehad van je NOD of heb je helemaal geen last meer?

HIer alles oké, man is weer op en loopt weer door het huis . Hij heeft weinig last. Wel alles wat gevoelig, maar geen pijn, dus al met al een spoedig herstel…

groet

Hoi, hoi,

Bedankt voor jullie beterschapswensen. Ik hoop inderdaad ook dat mijn pa weer opknapt. Hij is best nog in de war. Ik belde mijn moeder vanochtend en vannacht dat mijn vader dat hij nog in het ziekenhuis was. Ook best moeilijk voor mijn moeder.

Edanjelan: tzal idd best gaaf zijn geweest dat concert van George Michael. Hahahaha jeugdsentiment hahahaha…

Meid bruine afscheiding kan best zijn dat je zwanger bent hoorrr… ga je nog een testje doen?

Luukie: het is idd zo, dat je man in 3 maanden nieuwe zaadcellen aanmaakt. Als je man ziek wordt met koorts, doen ze ook geen test… dat heeft gewoon geen zin. Dus dan wordt de afspraak voor een spermatest ook weer met 3 maanden verschoven. Dit hebben wij ooit eens gehad.

Miranda: hoe is het? Geniet van jullie weekend saampjes… :wink:

Met mij alles goed… idd hopen dat ik op de normale manier zwanger gaat worden. Dat zou gaaf zijn…

Liefs en fijn weekend!!!

Mira

Mira, ik heb niet echt het idee dat ik zwanger ben…ik heb zoiets van ik heb toch bloed verloren. De bruine afscheiding is nu wel over…hmmmm…

nu ga ik toch weer twijfelen…Ik heb verder ook niet echt symptonen …

Luukie, wat fijn dat het zo goed gaat met je mannetje!

Liefs,

Edanjelan

Edanjelan: vreemd he? Heb je eerder zo´n korte ongi gehad?

Liefs

Mira

Hoi Meiden,

ik had beloofd weer wat vaker te komen dus bij deze.

Mira, fijn om te horen dat het allemaal is meegevallen.

Luukie, gefeliciteerd… je hebt weer een echte man :wink: (grapje) gelukkig was hij snel weer thuis. Bij ons was de eerste zaadtest ook pas 3 maanden na de eerste operatie. Dus december is idd niet zo heel vreemd hoor. Maak je geen zorgen :wink: Het belangrijkste is dat je na ongeveer twee weken weer mag oefenen…jippie! En als de operatie niet was geslaagd, dan hadden jullie dat wel eerder gehoord, denk ik! Dus zet 'em op!

Endelejan, wel een rare ongi he… Nou had ik dat vorige maand ook. Een paar dagen een beetje oud bruin bloed. was eigenlijk geen bloed te noemen en was ook met kleine inlegkruisje op te vangen…strange, maar waar. Gezien mijn lage temp, was dit toch echt een ongi… Dus ik heb na die gekke dagen, waarin ik ook net zo twijfelde als jij, toch maar weer een kuur Clomid genomen… en dat klopte… Ik heb vorig jaar ook eens zo’n gekke ongi gehad…Ik hoop dat je er iets aan hebt…

Cyber, he meissie balen…wat een verdriet. Hopelijk vind je snel weer nieuwe kracht om door te gaan!

Miranda, gefeliciteerd… maar had ik al eens gezegd he… Ik kan er maar niet over uit… wauw, het geeft ons moed. Hoe lang was het nu ook al weer na de operatie?

marjed, Al lekker op gang gekomen in de zaak? Alles naar wens…?

Gelukkig komen de feestdagen eraan, dat is een mooie periode! Zet hem op he, dat pak je nog mooi mee!

En nu ikke… tsja afgelopen week ongesteld geworden. En weer heftig, dat was vorige keer wel anders. Het was een mooie cyclus van 29 dagen, en heb zelfs een positieve ovulatietest gezien op dag 15. Uiteraard is er goed geklust en klopte de temperatuur ook helemaal… Maarrrrrrrrrrr dat heb ik afgelopen jaar al te vaak gehad, mooie cyclus… maar geen resultaat… Nu is het toch echt eens tijd om weer een afspraak te maken bij de gyn. Maar zie er tegen op. Ik ben bang dat ze niet de Clomid willen verhogen of een IUI willen doen. Ik denki dat dat het zetje is wat we nog nodig hebben… maar ben bang dat ze me toch iets aan de zware kant vinden zeg maar… Mijn hele leven bestaat al uit afvallen, vanaf kleins af aan met heel de familie. Als dit het hele proces tegen houdt… dat ga ik niet trekken… Ik heb even geen energie om af te vallen… Maar ja het blijft gokken als je niet gaat. Dus ik hoop dat ik volgende week de moed krijg om een afspraak te maken en weer door te gaan met afvallen…

Ik hou jullie op de hoogte…

Zo dat was mijn klaagzang…

Meiden zet hem op!

Dan doe ik dat ook :wink:

Liefs Gabby

An: ook dikke knuffels vanuit hier :hug: :-*

Gabby: meid ik ben ook geen slanke dame hoorrrrr en ik ben ook met IUI bezig. Helaas zijn er 3 niet gelukt in een spontane cyclus. De volgende doe ik met Clomid en dan hopen ze dat ik meer dan 1 follikel heb en dus meer kans maak om zwanger te worden. Ik zou me zeker niet druk maken over afvallen als je met IUI begint. Bij mij zijn ze er nooit over begonnen. Ik weet dat afvallen ook zooooo moeilijk is, je wordt er ook niet echt vrolijk van. :? Natuurlijk hoop ik dat jullie gewoon spontaan zwanger worden … jullie hebben je best gedaan :dance:

Marjed: nog 11 daagjes :thumbup:

Doegies

Mira

Goeiemorgen allemaal,

Hoe gaat het hier met iedereen? Ik ben vanochtend naar de tandarts geweest… gelukkig nul gaatjes en het zag er goed uit. Alleen wat tandsteen weggehaald. Ik ben er weer een half jaar vanaf. :dance:

Liefs

Mira

Altijd weer prettig hè Mira, als je niks hebt bij de tandarts…vind het altijd zo erg de tandarts.

Wat is nu het vervolg na de HSG?

Marjed, nog een paar daagjes…spannend hoor.

Miranda, alles nog goed?

Gabby, vervelend hè, dat het met zo’n goede cyclus maar niet wil lukken…

Hier verder alles goed, op een flinke verkoudheid en wat koortsig te zijn na. Maar dat gaat wel weer over!

Liefs,

Edanjelan

Edanjelan: nou idd, ik krijg toch altijd wel buikkrampies als ik naar de tandarts moet :slight_smile: Jeetje meid, er heerst wel griep overal. Lekker ff onder de dekens kruipen en een tukkie doen, doet wonderen :wink:

Mijn volgende cyclus start ik met Clomid, dit moet ik van dag 3 t/m 7 innemen en dan hopen ze bij een follikelmeting, dat ik meer follikels heb. Dus ook meer kans maak op een zwangerschap. Ik heb nu 3 x IUI gehad in een spontane cyclus en dan heb je 1 follikel. Ik hoop zo, dat het bij de 4e IUI met die Clomidtabletten raak zal zijn. :pray: En ik moet de pregnylspuit erin laten zetten door mijn mannetje.

Maar goed nu ff genieten van geen ongi oid… ik zit nu op dag 19, waarschijnlijk word ik dag 28-29 weer ongi. Of niet natuurlijk hihihihi.

Liefs

Mira

Oh jee, ik zie dat we steeds verder naar beneden zakken…tijd voor weer een berichtje dus!

De griep begint weg te trekken…tijd geleden dat ik echt zo lang grieperig ben geweest. Bah.

Nou verder hier niets nieuws te melden. Alles gaat zijn gangetje.

Er staat een druk weekend voor de boeg. We zijn nl. met zijn 4en jarig hier in 2 weken tijd en vieren dat dus a.s. weekend. Wel gezellig hoor.

Liefs!

Edanjelan: gelukkig dat de griep bijna over is.

Nodigen jullie dan iedereen in 1x uit voor de verjaardagen? Of verdeeld over de zaterdag en zondag. Wel gezellig en druk lijkt mij.

Maarrrr we zakken idd snel naar beneden en dat kan toch niet? Dus vandaar ook ff een berichtje neergezet.

Met mij alles goed… ben benieuwd of ik bijwerkingen krijg van de Clomid. Heeft iemand hier ervaring?

Liefs

Mira

We nodigen iedereen op 1 dag uit (zondag). Het wordt niet zo heel druk hoor. Gewoon, gezellig! We zijn zelf al met zijn 6en dit weekend dus dat is op zich al een huis vol!

Hoe ver ben je nu in de cyclus Mira? Ik duim heel hard voor je dat het nu gewoon spontaan gaat gebeuren! Dat zou toch helemaal fantastisch zijn?

Hoe is het nu met je vader?

Nou, ik ga me nog even nuttig maken in het huishouden!

Liefs!