Hersteloperatie sterillisatie man... deel 3

Edanjelan: dank je wel! :wink: ik zit vandaag op dag 21 … en ik kan tussen dag 26-30 ongi worden.

Mijn vader is thuis, maar er is een lange weg te gaan met veel therapie. Gelukkig wil mijn vader zijn best doen, dat scheelt. Hij is zelf dagelijks bezig met woorden overschrijven (dat gaat goed) en dan probeert hij hetzelf. Maar de letters zitten vaak niet op de goede plaats. Maar het 1e gedeelte van het woord gaat steeds beter. Gelukkig is hij niet verlamd. Alleen het rechter gedeelte van zijn gezicht is gevoelloos. Ook erg intensief voor mijn moeder allemaal. Maar we blijven gelukkig allemaal positief.

Succes met de voorbereiding van de verjaardagen!!!

Liefs

Mira

goedemorgen,

Hier maar een berichtje van mij. Drukke week gehad. En voel me ook niet zo heel lekker. Dadelijk naar de huisarts. Ben heel duizelig en verschrikkelijk misselijk. Denk dat mijn bloeddruk wat aan de lage kant is.

Verder gaat hier alles zijn gangetje.

Heb gisteren 2 hele kleine rompertjes van mijn schoonmoeder gehad (maatje 50) zo schattig allemaal weer.

ik denk aan iedereen. en heel veel liefs miranda

Mira, de spannende dagen komen er dus weer aan…duimduim

Miranda, succes bij de dokter! En wat gaaf 2 van die kleine rompertjes. Gaaf hoor!

Luukie, alles goed met manlief?

Gabby, met jou alles goed?

Hier verder niet zo veel te vertellen. Alles gaat zijn gangetje, alleen nog flink verkouden.

Iedereen een fijn weekend!

Liefs,

Edanjelan

Hoi iedereen,

Hier alles goed. Man heeft geen last meer, daarom gisteren geklust. Hij was niet te houden. Voordeel dat het zo ongeveer in m’n vruchtbare periode is.

Ik verwacht er niets van, maar wat voorwerk kan natuurlijk géén kwaad he’.

groetjes

Luukie, je weet maar nooit :wink:

Fijn dat het zo goed gaat met je mannetje! En nu op naar een mooi resultaat!

Hoi allemaal,

Had gisterenmiddag mijn ei. Lang geleden dat ik dit zó gevoeld heb, tegen het pijnlijke aan. Gisterenochtend nog even geklust, dus aan de timing zal het niet liggen!!

Verder alles goed met iedereen?

groet, Evelyn

Goeiemorgen allemaal,

Miranda: wat lief van je schoonmoeder :slight_smile: En hoe was het bij de huisarts?

Edanjelan: nog verkouden? hoe is het verder?

Luukie: wie weet :thumbup:

Marjed: zenuwachtig voor aanstaande vrijdag? (de opening van de shop). Ik ben reuze benieuwd.

Gabby: hoe is het met je?

Met mij alles goed, ik heb wel weer ongikwaaltjes… :?

Liefs

Mira

Mira…hopelijk zijn het geen ongikwaaltjes maar andere kwaaltjes…ik duim!

Luukie, tja, je weet maar nooit natuurlijk, er hoeft er maar eentje door te piepen natuurlijk! Spannend!

Marjed, loopt alles nog volgens planning?

Hier deze keer geen eisprong gevoeld, al zegt dat niet zo veel natuurlijk (kan wel 's nachts gebeurd zijn ofzo).

Nog steeds erg verkouden, maar ja, dat kan ook niet anders met het weer.

De kids hebben zaterdagavond Sint Maarten gelopen en veel (!!) snoep verzameld. Ze hebben de komende tijd dus weer genoeg te snoepen.

Liefs

Edanjelan

Nou Edanjelan … ik denk toch dat ik ongi ga worden. :? Bij ons doen ze niet aan St. Maarten, maar met Halloween. We werden op 31 oktober helemaal plat gebeld. Mijn snoep op en toen maar koekjes uitgedeeld. Sommige kindjes keken zoooo zielig. :smiley:

Liefs

Mira

Zoooo ff een berichtje getypt, want anders verdwijnen we weer zo ver naar beneden hihihih

Hoi Meiden,

Hier alles zijn gangetje… zit nu op CD 13. Heb nog geen positieve OVtest gehad… Ook heb ik nog geen afspraak met de gyn gemaakt. Zie er nog steeds tegenop, alhoewel ik weet dat dit ook niet op schiet…

Wie weet kan ik deze week toch de moed vatten.

Verder zijn we lekker druk met spulletjes voor het nieuwe huis, nieuwe badkamertegels, vloeren, gordijnen etc. Dus genoeg afleiding… :mrgreen:

Ik ga gauw weer verder, druk druk druk,

de duimen blijven draaien voor jullie meiden! :kaars:

Tot gauw,

liefs Gabby

We zakken iedere keer inderdaad snel ver naar beneden. Nou, dan gewoon op zijn tijd een berichtje plaatsen…

Mira…jammer dat de ongi er toch zit aan te komen. Nou dan op naar poging 4 en dit moet gewoon goed gaan hoor. het is jullie gegund!

Gabby, leuk lekker druk in huis bezig zijn. Weet je wel zeker dat de Ovu test wel werkt? Ik heb het ook 2 keer gedaan maar het werkte dus niet.

Nu had ik van het weekend mijn eisprong moeten hebben maar heb niets gevoeld, terwijl ik dat meestal wel heb. Nou ja, we zien het wel.

Liefs,

Edanjelan

Hallo allemaal,

Hier ook alles goed. Afgelopen zaterdag mijn eisprong gehad. Nu blijf ik last houden aan mijn linkerzij, waar ik ook mijn ei heb gehad. Weten jullie wat dit zou kunnen zijn??

MIra, ik hoop voor jullie dat het gauw raak mag zijn!!!

Edanjelan: Hoe kan het dat bij jou de ovulatietest niet werkt? Bedoel je dat je geen ei hebt of dat de werking van de test niet goed is?

Succes allemaal,

Groetjes, Luukie

Ik had van die goedkope ovutesten (Romed) maar die gaven gedurende de cyclus helemaal niets aan. Terwijl ik zeker weet mijn ei te hebben. Dus zelfs ook geen licht 2e streepje.

Gabby: succes met jullie nieuwe dingetjes in huis :thumbup:

En ook bij mij werkte die goedkope ov-testen niet. Toen heb ik die van de apotheek gehaald en die werkten wel. Maar je kan er wel behoorlijk onzeker van worden hoorrrr… dus ik ben gestopt met die ov-testen. Nu ik toch met IUI bezig ben, wordt het in de gaten gehouden. Al hoewel ik ook een eisprong een keer gemist heb op dag 11. :roll: Maar alles kan, een mens zit gewoon raar in elkaar en er is geen vast patroon. (Gelukkig maar :mrgreen: )

Luukie: dat kan hoor, dat je last van je zij hebt. Dit heb ik ook wel eens na een eisprong. Maar natuurlijk hoop ik dat het raak voor jullie is. Dat zou helemaal geweldig zijn :smiley:

Nog geen ongi te bekennen (ik zit vandaag op dag 27), maar ik heb nog wat daagjes. Maar ik heb wel pijn mijn rug en voel me blehhhh en vet haar.

Lieve groetjes

Mira

Goedemorgen dames,

Hier een teken van leven van mij :slight_smile:

Mira, ik hoop dat je ongi weg blijft en misschien toch spontaan zwanger bent geworden.

Gabby, leuk een nieuw huis inrichten, allemaal nieuwe spulletjes. Veel moed om de gyn te raadplegen hadden wij ook niet maar achteraf werkte het wel ontspannend dat we wisten dat alles bij ons beide goed was. Maar ik begrijp je twijfels wel

Luukie, ik hoop dat er een goed zaadje de weg gevonden heeft, al heb ik wel van de uroloog begrepen dat het ongeveer 72 dagen duurt voor er nieuwe goede zaadje gemaakt zijn na de operatie. Maar wie weet.

Edanjelan, goed je best gedaan van het weekend :smiley: Mijn duimpjes draaien.

Hier verder geen echt bijzondere meldingen, alles gaat zijn gangetje. Ben wel al 2,5 kilo afgevallen, maar volgens de huisarts is dat niet zo heel erg, wel genoeg blijven drinken. Mijn borsten staan op springen, en nog veel kokhalzen en aanvallen van misslijkheid, maar mij hoor je niet klagen :wink:

Ga de kleine meid weer uit school halen. tot snel

Liefs miranda

Hoi Mira1968,

Kun jij me het nog eens uitlegen over die goede zaadjes na 72 dagen.

Wat ik altijd heb begrepen is omdat de zaadleiders bij een man zijn doorgeknipt er geen zaadlozing met vruchtbaar zaad kan plaatvinden. (natuurlijk wel zonder). Als de zaadleiders weer aan elkaar zitten kunnen de vruchtbare zaadjes er gewoon weer doorheen. Het ligt toch niet zozeer aan het zaad, maar aan de doorgeknipte zaadleiders?

Of heb ik het verkeerd begrepen?

Groet, luukie

goedemorgen allemaal,

Luukie, waarom na 3 maanden de zaadjes pas in optimale conditie zijn weet ik niet. Maar dit is wat de uroloog ons vertelde. Misschien geeft google meer informatie. Bij ons werd ook aangeraden om pas na 3 maanden voor het eerst sperma te laten onderzoeken.

Marjed, veel plezier morgen bij de opening van je eigen winkel. Hoop snel een keer te komen buurten. Maak er wat moois van.

Verder hier geen nieuws, liefs miranda

Hoi luukie, dit heb ik bij google gevonden:

Zelfs als de hersteloperatie lukt, hoeft de man echter niet meer vruchtbaar te zijn: gedurende de jaren dat de zaadleiders onderbroken waren heeft het lichaam een afweer tegen de eigen zaadcellen ontwikkeld; vaak zijn daardoor zaadcellen die na een hersteloperatie het lichaam verlaten verzwakt.

Liefs miranda

Luukie, bij een sterilisatie is het toch ook zodat je niet gelijk onvruchtbaar bent? Dan moet je toch ook een tijdje wachten? Datzelfde zal dan andersom ook gelden…

Bij mijn man kwamen er tijdens de operatie al zaadcellen door de zaadleider, deze zaadcellen waren dus wel dood, maar ze kwamen in ieder geval nog wel door de zaadleider (ze konden dus niet verder vw de sterilisatie, maar het eerste stukje waren ze er dus wel).

Marjed…veel plezier en succes met de opening van je winkeltje morgen! Ik hoop dat het storm gaat lopen en dat het heel druk word voor je.

Hier verder alles goed, nog steeds wel aan het hoesten…

Vandaag is manlief jarig en als kadootje heb ik hem een weekendje weg gegeven. We gaan dus van zaterdag op zondag heerlijk een weekendje met zijn tweetjes weg.

Mira…is je ongi al gekomen?

Miranda…ik vind het nog steeds zo gaaf dat je zwanger bent! heerlijk toch! Hopelijk volgen wij allemaal snel…

Liefs,

Edanjelan

Helaas … ik ben donderdagavond flink ongi geworden :? Dus morgen begin ik met Clomid slikken (alleen dag 3 t/m 7). Maandag heb ik om 17:00 uur een telefonisch consult met de arts. Ik ben benieuwd wanneer ze mijn baarmoeder beter bekijken met een echo. Waarschijnlijk doen ze dit gelijk met de follikelmeting.

Miranda: wat heerlijk zwanger zijn, lijkt me :wink: :-*

Luukie: het is mij ook gezegd, dat een man in 3 maanden nieuwe zaadcellen aanmaakt. Bij de 2e hersteloperatie zag de chirurg ook bij mijn man zaadjes…, dit was natuurlijk super, toen wisten we dat de operatie gelukt was. Maar maak je niet zo´n zorgen meid… ik zou gewoon het resultaat afwachten. Ik weet het … het kan allemaal niet snel genoeg.

Edanjelan: gefeliciteerd met je mannetje en wat een lief kadootje van je. Heeeeeeel veeeeeel plezier saampjes.

Marjed: ik ben zooooooo benieuwd naar de opening van je winkel. Hoe was het???

Allemaal een fijn weekend!!!

Liefs

Mira