Hersteloperatie sterillisatie man... deel 3

Marjed gefeliciteerd met je winkel.

Ik kom natuurlijk een keer buurten.

En hoop dan ook wat bij je te kunnen kopen voor eigen gebruik.

(we blijven positief)

Waar in delft kom je te zitten??

Verder hier geen nieuws

Liefs miranda

Marjed: GEFELICITEERD!!!

Gaat de winkel “Mama” heten? Heeeeeel veeeel succes met de voorbereidingen en natuurlijk kom ik kijken, ik woon er niet zover vandaan.

Edanjelan & Miranda: shoot zeg :cry: , die rot :twisted: … maar we gaan gezellie met z’n allen naar de volgende ronde.

Liefs

Mira

Hé meiden,

Iedereen een fijn weekend!

Ik had hier weer iets “vreemds” bij het bloedverlies. Ik verloor (weer) wat weefsel, een soort van vlies van ongeveer 3 cm.doorsnede…misschien dan toch weer een vroege miskraam. Nou ja, biedt wel weer wat hoop…al klinkt dat misschien een beetje vreemd!

Liefs,

Edanjelan

hallo meiden,

hier nog even een berichtje voor het weekend, eigenlijk heb ik niks te melden.

Hier alles zijn gangetje, gelukkig weer weekend kunnen we rustig aan doen.

Tot senl.

Miranda

Edanjelan; het zou mij ook hoop geven… maar aan de andere kant twijfel je er ook een beetje over, althans dat had ik laatst. Wie weet wat de volgende rond doet meid… we gaan er gewoon voor met z´n allen.

Dinsdagochtend ga ik weer voor een follikel meting op dag 10, ben benieuwd… :roll:

Een fijne zondag nog!!!

Liefs

Mira

Mira, succes morgenochtend! hopelijk zijn ze mooi aan het groeien! De duimen draaien weer, of nog steeds eigenlijk!

Liefs,

Edanjelan

Hoi allemaal,

Ik ben vanmorgen voor een FM geweest en ik had 1 eitje van 15 mm op dag 10 … ik was helemaal verbaasd. :shock: Dus donderdagochtend weer een meting. Ik moet in ieder geval morgen en overmorgen een ovulatietest gaan doen en dan misschien vrijdag al de IUI. Het gaat wel als een speer vond ik.

Hoestie hier verder?

Liefs

Mira

wat goed zeg Mira, en dan misschien zo snel al de IUI…duimen,duimen duimen!

Hier verder alles goed. Nu toch weer wat meer hoop op een zwangerschap na de laatste gekke ongi…we hebben dan ook nog steeds geen spermamonster opgestuurd…maar wil dat ook echt pas als we er klaar voor zijn.

Maar goed, Mira, goed nieuws dus. Dat moet wel een eitje zijn dat heel graag wil :slight_smile: .

Liefs,

Edanjelan

Hoi Edanjelan:

hahahaha idd… ut eitje wil wel.

Meid ik kan me voorstellen, dat je een enorme hoop hebt gekregen. Ik duim nog steeds voor jullie hoorrrr :-*

Liefs

Mira

Hallo,

IK ben nieuw hier. Na drie kinderen hebben mijn man en ik besloten om twee jaar geleden ons (mijn man) te laten steriliseren. Nu heb ik daar zo’n spijt van!!!

toen voelde het goed, maar een mens kan veranderen. En dat gevoel is zo sterk, ik kan het niet onderdrukken, want het wordt alleen maar sterker. Mijn man hebben ze "“dichtgeschroeid”. We hebben 22 september een gesprek bij de arts die hem toen gsteriliseerd heeft om eens te gaan informeren over een hersteloperatie. Kan iemand hier iets over vertellen. Hoe groot is de kans dat je weer zwanger wordt, en is het voor de man een zware ingreep???

Groetjes, Luukie

Hoi Luukie,

Welkom! Leuk dat jullie beiden er weer voor gaan.

Bij mijn man hadden ze het niet dichtgeschroeid, maar de zaadleiders doorgeknipt. Helaas is de 1e hersteloperatie niet bij hem gelukt. De 2e hersteloperatie hebben we in een ander ziekenhuis laten doen en die is zeer zeker geslaagd :lol: Bij de 1e hersteloperatie had hij misschien 3 dagen last (wel een beetje blauw, maar het deed niet echt zeer). Na een week ging hij weer werken. De 2e hersteloperatie was een horrorverhaal. Het was enorm opgezwollen met bloeduitstortingen en ontzettend paars en deed enorm zeer. Hier had hij 3 weken last van. Wel een verschil 3 dagen of 3 weken. Uiteindelijk ging mijn man na 5 weken weer werken. Maar het allerbelangrijkste was, dat deze geslaagd was. Beide operaties zijn onder gehele narcose gedaan.

22 september staat zo voor de deur. En er zijn zeker dames zwanger geworden op dit topic.

Succes!

Groetjes

Mira

Hallo Mira,

dank je wel voor je antwoord, vooral ook een eerlijk antwoord!!

Soms denk ik wel eens, waarom wilde ik toen of wij perse een sterilisatie?

Ik was pas 33!!! Soms doe je dingen waarvan je achteraf denkt…had ik ze maar terug kunnen draaien.

We wachten eerst het gesprek maar eens af, kijken wat de arts zegt.

Er staat ook zoveel op internet, maar ook veel tegenstrijdige informatie.

Ik heb wel de instelling, als het lukt, lukt het, zoniet dan moet ik er ook afstand van kunnen nemen. Ik heb immers drie gezonde kinderen.

Groetjes, Luukie

Hallo Luukie,

Welkom hier! Mijn man heeft vorig jaar september een hersteloperatie ondergaan. Dat is bij een kliniek in Leiden gebeurd (inmiddels zijn ze verhuisd naar Leiderdorp) Wij hadden hierbij een heel goed gevoel en wij zijn ook heel aardig geholpen.

Voordeel hier was dat de man niet onder algehele narcose hoefde maar dat het onder plaatstelijke verdoving ging. Hij mocht ook direct weer naar huis. Bovendien mocht ik er bij blijven tijdens de operatie en mocht ik ook mee kijken met de microscoop. Heel leuk en heel interessant. En dat terwijl ik echt niet zo’n held ben wat ziekenhuizen enzo betreft. Maar ze zijn daar zo aardig. Bij mijn man waren de uiteinden ook dichtgeschroeid, maar die stukje halen ze er dan af en maken de andere uiteinden opnieuw aan elkaar vast.

Ik heb je ook een PB gestuurd, ik heb nl. nog een documentje met info.

Ik ben nog niet zwanger. Heb wel in januari een miskraam gehad na, naar later bleek, 6 weken, en mijn afgelopen ongi heb ik weer een stuk weefsel verloren en heb ik hoogstwaarschijnlijk een vroege miskraam gehad.

Mijn man had ergens op internet gelezen dat er een Belgische arts was geweest en hij had verteld dat de meeste zwangerschappen pas komen na 1,5 jaar na de herstel…dus we wachten af.

Hier op het topic zijn er zeker een aantal zwanger geraakt na een herstel.

Heb je nog vragen, stel ze gerust!

Liefs,

Edanjelan

oh ja, dat vergat ik nog…het herstel na de operatie bij mijn man ging heel vlot. Hij was weer snel op de been en heeft geen napijnen gehad. Hij ging na ongeveer 5 dagen weer werken.

Goedemiddag dames,

Mira, fijn dat je ei zo snel groeit. Ik hoop dat je voor het weekend nog aan de beurt bent, en natuurlijk gaan de duimpjes weer 2 weken draaien hier!!! :thumbup:

Luukie, welkom bij ons klupje!!

Bij mijn man is de operatie in december 2004 geweest. Ben nog steeds niet zwanger. Mijn man was 4 jaar gesteriliseerd (vorig huwelijk). Ook dat is bij jullie heel gunstig, ik heb begrepen dat de kans van slagen verband houdt met de tijd dat je gesteriliseerd bent geweest.

Bij ons is alles gecontroleerd, ruim voldoende goede zaadjes, eisprong goed, kijkoperatie gehad, alles top in orde. Wij hopen dus nog steeds op een wondertje (want dat blijft het) In januari 2007 zullen wij, wanneer ik nog niet zwanger ben ermee stoppen. Dit inverband met de leeftijd van mijn man (45 jaar) en mijzelf (38 jaar) en hier in huis lopen al 4 gezonde kinderen van mijzelf rond. En denk ik dat wij tevreden moeten zijn met wat we hebben. maar een kindje van ons samen is toch wel de grootste wens.

Mijn man is op donderdag onder verdoving (ruggeprik) geholpen en is maandag weer aan het werk gegaan. Na 12 dagen hebben wij zelf gekeken of alles na behoren werkte. :wink:

Wel heeft hij er meer last van gehad dan het steriliseren zelf. de wonden zijn wat groter en er moet toch meer gezocht worden.

ik hoop dat jullie snel krijgen wat jullie willen. En dat de arts jullie verdere uitleg kan geven. Sterkte.

Hallo Miranda,

Dank je voor je informatie. Ik hoop inderdaad dat de twee jaar dat mijn man nu gesteriliseerd is gunstig meewerkt aan het resultaat van een eventuele hersteloperatie.

De sterilisatie werd twee jaar geleden nog vergoed. Ik hoor verschillende verhalen dat dit bij een hersteloperatie anders is. Weet iemand hier iets meer van??

Gr. Luukie

hoi luukie,

Ik weet dat vanaf 1 januari 2005 de hersteloperatie niet meer vergoed word.

Mijn man zou eerst 18 december geholpen worden, maar er ging iets in het ziekenhuis niet goed in de planning.

Toen is hij op de valreep op 30 december 2004 nog geopereerd zodat wij alles vergoed gekregen hebben. Dat was voor ons nog geluk.

Ik heb ook geen flauw idee wat de operatie kost!!

Groetjes miranda

Hallo Miranda,

Ik ben gelijk maar eens in de telefoon geklommen en heb onze verzekeringsmaatschappij gebeld. ( de Amersfoortse). Als je aanvullend verzekerd bent wordt een hersteloperatie vergoed!!!, evenals een sterilisatie. Ik heb dus alsnog gevraagd, Het gaat hier dus om een hersteloperatie? Ja, zei de vrouw, een hersteloperatie wordt volledig vergoed. Goed nieuws dus.

Groet, Luukie

Luukie,

Klopt de Amersfoortse is één van de weinige die de hersteloperatie vergoedt. Wij waren destijds ook bij de Amersfoortse. Ze vergoedden dus ook de operatie die wij in een kliniek hebben laten uitvoeren en dus niet in een ziekenhuis. Kostte wel wat telefoontjes over en weer, maar uiteindelijk kregen wij daar groen licht voor. Het is ons daar zo goed bevallen…

Edanjelan

Bij mij zeiden ze dat ze de hersteloperatie zouden vergoeden, maar dan moest dit wél in een ziekenhuis gebeuren.

Groet, Luukie