Als het goed is vergoeden ze de kliniek ook. Als ze maar werken met het DBC (of zoiets) tarief en dat doen ze. Ik heb het toen helemaal laten uitzoeken. Ze mogen dus niet duurder zijn dan een ziekenhuis, dat is de regel.
ik had je nog een pb gestuurd Luukie ivm de info, maar dat kan ik alleen sturen via email, niet via het forum.
Luukie: mooi dat het vergoed wordt. :thumbup:
Edanjelan: hoe is het? 8)
Miranda: ik ga heeeeel hard duimen dat het dit jaar raak is bij jullie hoorrrr.
Vanochtend weer voor een follikel meting geweest en 1 eitje groeit enorm goed (was bijna 18 mm). Dus vanavond om 23:00 uur moet mijn man mij een pregnyl spuit in mijn buik prikken (voor de 1e keer :shock: ) en zaterdag om 11:30 uur is de IUI. Daarna gaan we gelijk door naar een personeelsfeest van mijn werk. We gaan naar Wijk aan Zee, lekker aan het strand. En volgens mij wordt het goed weer.
Marjed: ben je al druk met je toko??? Wel af en toe een verslagje geven hoorrrr
Liefs
Mira
Mira, waarom moet je man nu een pregnyl spuit zetten (sorry, ben een leek ) En dan zaterdag de IUI, oh meid, ik hoop echt dat het nu goed gaat hoor. We hebben hier wel weer eens een zwangere nodig!!! En dan mag jij de eerstvolgende zijn!
En dan volgen Mirande en ik heeeeeel snel! (hoop ik!)
Ben ook wel benieuwd hoe het met Faith en Nikita gaat. Zijn vast druk bezig met hun kinders…Hoop wel dat ze nog iets laten horen…
En Marjed, hoe is het met alle voorbereidingen?
Liefs,
Edanjelan
Hoi Edanjelan,
Ik durf zelf die spuit niet in mijn buik te prikken, vandaar dat mijn man dat bij mij gaat doen. Sorry een beetje onduidelijk getypt hihihihi.
Pregnyl is een HCG-preparaat, bereid uit de urine van zwangere vrouwen. Het stimuleert de aanmaak van steroïden in de gonaden door een biologische werking die lijkt op die van LH (luteïniserend hormoon).
Dan weten ze zeker dat je na ongeveer 36 uur een eisprong hebt.
Liefs
Mira
Hi Mira,
Ik snapte wel waarom je man die spuit moest zetten, tenminste ik vermoedde al dat je dat zelf niet zou doen, wist alleen niet waarvoor dat pregnyl was, maar het is me nu helemaal duidelijk. Dus vandaar dat het op een bepaalde tijd moet gebeuren.
Nou hopelijk is het prikken goed gegaan (weet niet of mijn man dat zou durven hoor!) en hopelijk komt er iets moois van!
Als ik je niet meer “spreek” veel succes morgenochtend met de IUI en veel plezier met het feestje van je werk.
Voor de rest van de meiden: Fijn Weekend!
Liefs,
Edanjelan
Hoi Edanjelan,
Nou ik vond het gisteravond wel ergggg eng hoorrr. Het prikken voelde alsof ik geknepen bent. En daarna geen last van gehad. Je ziet ook voor de rest geen blauwe plek ofzo. Maar ik vond mijn man ook wel een held hoorrrr
Natuurlijk iedereen ook een fijn weekend!!!
Liefs
Mira
Hoi meiden,
Hier ook weer even een berichtje van mij…had al een tijdje niks van me laten horen. Moet ook zeggen dat ik het heel erg druk heb gehad en 4 weken na de bevalling is de Moeder van Marco overleden, die wonen ook niet om de deur dus we moesten elke dag een uur heen en een uur terug rijden. Daarna zijn we 12 dagen wezen camperen in Weerselo (ov) en we zijn nu weer anderhalve week thuis en is de rust wedergekeerd.
Hier gaat alles eigenlijk heel goed en Jennéh Rose groeit als kool en eet af en toe bij de klippen op. Mijn eerste afspraak bij het consultatiebureau was ook goed…alleen had Jennéh Rose last van spruw en dat werd in onze vakantie erger (schimmelinfectie in de mond en darmen) dus tijdens de vakantie bij de dokter geweest voor een zalfje, het is nu gelukkig allemaal weer weg. Verder krijgt ze voeding voor hongerige babys want in de eerste 5 weken was ze te snel gegroeid (480 gram in 1 week), dus nu krijgt ze voeding waar minder calorieën in zitten, maar ik moet zeggen dat ze er goed gezond uit ziet hoor!!.<br /> <br /> Met mij gaat alles ook hartstikke goed, ben vorige week bij de gyn geweest voor de nacontrole en hij heeft mij verteld dat als ik eventueel een tweede kindje wil ik in het ziekenhuis moet bevallen, omdat de risico
s te groot zijn om het thuis te doen…ach daar heb ik geen moeite meer mee en ik wist het eigenlijk ook al.
Ik heb mijn HB laten prikken en die zat op 8.4 dus dat kan niet beter…de rode bloedlichaampjes waren ook goed dus ik ben weer gezond verklaard.
We hebben het ook gehad over een tweede kindje en dat dat weer via IUI moet gaan en inprincipe hebben we groen licht, dus in Januari gaan we weer van start met de IUI voor een tweede.
Mira,
Jeetje zeg!! wat is je eitje snel gegroeid…je lijkt mij wel:lol: als je in de rest ook op mij lijkt dan word dit je maand…mijn duimpjes draaien hoor!! heel veel succes met deze zware weken.
Marjed,
Wat leuk zeg!! dat je je eigen winkeltje begint…heel veel succes en als ik in de buurt ben kom ik zeker even langs.
Endanjelan,
ik had je berichtje nog niet gelezen over je vraag hoe het ging met mij en…alsof ik paranormaal begaafd ben hahahaha.
Miranda,
Ook nog geen succes bij jou dus…Hé bah wat vervelend toch allemaal.
Luukie,
Ik ben dus 1 van de meiden die zwanger is geworden na de hersteloperatie…maar wel via de medische molen, omdat een spontane zwangerschap er bij ons niet in zit. Mijn vriend was 3.5 jaar gesteriliseerd toen we de herstel hebben laten doen en na 4 dagen was hij alweer aan het werk. Alles is ook goed gegaan en er waren genoeg bewegelijke zaadjes…wij hebben alleen de pech dat hij 100% antilichamen heeft…normaal komt dit voor bij mannen die langere tijd gesteriliseerd zijn geweest en in een veel lagere mate waarmee je gewoon zwanger kunt worden.
Mijn vriend heeft het ook omdat hij vroeger een auto-imuumziekte heeft gehad, zijn lichaam herkent de zaadjes niet als lichaamseigen en gaan dan antilichamen maken waardoor een spontane zwangerschap moeilijk word.
Ik ben zwanger geworden door IUI na de 5e poging…
Nou meiden nog even een paar fotootjes van mijn schatje als jullie het niet erg vinden:
Meiden dit was het weer even…zal hier ook niet zo heel vaak zijn, maar ik leef wel met jullie mee hoor!! en blijf voor jullie allemaal duimen.
Nikita, wat een geweldige dochter zeg! wat een heerlijk meisje! Ze ziet er goed uit hoor!
Mooi dat alles goed gaat, heerlijk genieten dus. En leuk dat je voor een tweede gaat…je houdt ons toch wel op de hoogte?
Wel naar nieuws dat de moeder van Marco is overleden…
Mira, hoe is het gisteren gegaan? Reed nog langs je rond 10:45u in Leiderdorp, heb dus even extra hard aan je gedacht!
Liefs,
Edanjelan
Nikita: leuk je dat weer komt buurten. We waren allemaal wel benieuwd hoe het met jullie ging. En zooooo te zien… groeit de kleine meid als kool, wat een lief meiske. En wat leuk… jullie gaan voor een 2e beebje. Ik hoop dat het gelijk voor jullie raak is in januari.
Edanjelan: gisteren ging het stroever dan de vorige 2 keren. Ten eerste had mijn man 3 miljoen goed beweeglijke zaadjes en de vorige 2 keer had hij 80 miljoen :shock: Dus het was een enorm verschil. Maar het was ruim voldoende voor een IUI. We hoefden ons geen zorgen te maken zei de arts.
Het inbrengen van het slangetje met de zaadjes ging niet ver genoeg, waardoor ze een ander slangetje erbij moesten halen, zodat het verder mijn baarmoeder in kon. Het voelde dit keer als heftige ongikrampen. En ik had een lichte bloeding. Maar ook hier moesten we niet van schrikken. Het bloeden was gistermiddag al gestopt. Duussssss nu flink broeden op mijn eitjes :mrgreen: En 3x scheepsrecht toch???
Ennnn wat lief dat je aan me moest denken :-*
Hoe gaat het met jullie verder?
Liefs
Mira
Mira, wat vervelend dat het allemaal wat minder ging dan de vorige keren…maar hopelijk komt er iets moois van. Kun je nagaan wat dat kan verschillen per keer de hoeveelheid zaadjes. Zoveel verschil…maar gelukkig maakte het voor de IUI niet uit.
De duimen draaien weer voor jullie!
Hier gaat alles goed, we hebben er weer 2 nieuwe huisdiertjes bij…schrik niet…2 ratjes…zooooo lief. We waren laatst bij mijn neefje en die heeft er één en die was zo leuk. Toen had een collega van mijn moeder een nestje, de moeder was overleden dus ze zijn echt met de hand groot gebracht. Ze zijn dan ook zo lief. Lekker aan het kroelen als ze op schoot zitten. Ik had echt nooit gedacht dat ik ooit eens een rat zou nemen, maar die volwassen ratten die ze daar ook hadden waar ook zo lief. En voor kinderen helemaal perfect, ze doen echt niets. Nou ik zal wel even een foto meesturen.
Hoe is het met de anderen?
Liefs,
Edanjelan
Hoi Edanjelan:
Truus en Sjaan hebben leuke koppies, maar die staart vind ik echt eng gewoon. Ik wist niet dat het van die knuffelkonten waren… veel plezier met jullie nieuwe huisgenootjes.
Liefs
Mira
goedemorgen dames,
Hier snel een berichtje van mij. Ik meld mij even niet zo vaak, heb een ontsteking in mijn schouder en typen met links kost wel heel erg veel tijd!!
Mira ik hoop dat deze miljoenen zaadjes de goede weg gaan vinden. Waarom heb jij deze keer hormonen gespoten, is daar een speciale reden voor??? De duimen draaien weer op volle kracht :thumbup:
Nikita, wat een schat van een meisje. Ik kan me voorstellen dat je heel erg trots bent op je schatje. Wat fijn dat jullie in januari voor beginnen kunnen ik hoop dat het dan heel snel raak zal zijn. Sterkte met alles en ik hoop dat de rust er weer is na het overlijden van je schoonmoeder.
Edanjelan, wat een beestjes. Ik ben heel erg bang van muizen en ratten, maar ik vind je stoer met 2 ratjes in huis (heb je mijn mail nog ontvangen)
Ga snel weer wat in huis doen, manlief heeft van het weekend het toilet op nieuw betegeld (vloer en want) dus het huis is wel heel stoffig. Morgen moet ik terug naar de huisarts, ben ook al 15 x bij de fysio geweest. Heeft niet echt resultaat gehad. Had sinds vorig week maandag sterkere pijnstillers gehad (tevens ontstekkingsremmend) maar deze voldoen niet. Benieuwd wat de huisarts nog voor oplossingen heeft!!
Lieve groetjes voor jullie allemaal
miranda
Miranda, hoe was het bij de huisarts? (ik heb je mail ontvangen…mail je gauw terug :oops: :oops: )
Mira, alles goed met je?
met onze ratjes gaat het goed, ze zijn echt lief.
Ik moest ook nooit wat van muizen of ratten hebben hoor, maar ik heb nu ondervonden dat dit echte knuffels zijn (mits je natuurlijk wel op let waar je ze vandaan haalt, dus niet uit de dierenwinkel) Ook voor kinderen ideaal. Helemaal als ze straks wat groter zijn.
Liefs,
Edanjelan
Miranda: hoe was het vandaag bij de ha … andere pijnstillers gehad? Wel rustig aan doen hoorrrr met stoffen :naughty: … je schouder moet wel rust hebben.
Ze hebben dit keer pregnyl moeten spuiten, omdat de ovulatietest dubieus was. Wel of niet positief. :think: Ze hebben het zekere voor het onzekere gedaan, vandaar dat wij 1,5 dag vooraf aan de IUI moesten spuiten. Dan weten we zeker dat ik mijn eisprong heb. Ik heb alleen een blauwe plek eraan overgehouden, geen bijverschijnselen ofzo.
Edanjelan: het gaat goed met me, ik heb alleen last van pijnlijke tepels. Ik weet niet wat dit moet zeggen, ms van de pregnyl??? Maar goed, dag 3 zit er weer op. Hoe gaat het met jou?
Liefs
Mira
goedemorgen dames,
Hier een berichtje uit het zonnige delft.
Gisteren bij de huisarts geweest, ik heb een ontsteking in mijn slijmbeurs van mijn schouder. kan 3 maanden duren voor het over is. Pijnstiller en niet overbelasten. Wel gewoon (wat mogelijk is) blijven gebruiken en weer bij de fysio oefeningen doen. Zijn we dus lekker mee :lol:
Net nu wij de wc aan het vernieuwen zijn. Manlief heeft nieuwe wand en vloertegels gelegd en gevoegd. Nu kan van het weekend de nieuwe pot, fonteintje en prulletjes op gehangen worden. Hebben we weer een nieuw kamertje van ons.
Mira, is de injectie die jij gehad hebt gemaakt van urine van moeders voor moeders. Als dat zo is heb ik begrepen dat je nu zwangerschapshormonen in je urine hebt, en als je dus nu zou testen positief zou testen. Vandaag denk ik de syptomen
Nog 11 dagen :thumbup:
lieve groetjes miranda
SORRY; SORRY, SORRY.
Ik loop vreselijk achter de feiten aaqn en zag dat MIRA haar ei hopelijk Veel liefs en sterkte!!
Miranda: jaaaa stom ben ik idd vergeten, dat ik hormonen in mij hebt van zwangere vrouwen. Vandaarrrrrr die pijnlijke (.)(.) hihihihi Probleem opgelost.
Tjonge meid best pijnlijk die schouder van jou volgens mij. Tis moeilijk om rustig aan te doen, maar toch proberen hoorrrr. Sterkte!
Marjed: natuurlijk hou ik ons cluppie op de hoogte, je bent tenslotte geen vreemde meer voor elkaar. Net een grote familie. :hug:
17 november de opening van de shop…jeetje wat snel allemaal…maar wel leuk hoorrrr. Ik kom zeker een keer kijken. Ik heb net proberen jouw site te openen, maar dat lukte niet. Ik ga het dadelijk nog eens proberen. Heel veel succes nog!!!
Edanjelan: hoestie? met de ratjes aan het spelen? :mrgreen:
Liefs
Mira
Mira, tis inderdaad zo dat we geen vreemden voor elkaar zijn, al kennen we elkaar alleen maar vitueel.
Marjed, spannend 17 november de opening…als ik eens in de buurt kom kom ik zeker eens langs. Ga je er alle dagen zelf in staan?
Miranda, vervelend hoor je schouder. Doe maar lekker rustig aan!
Hier is alles goed. De ratjes slapen veel, t zijn ook nog maar babietjes natuurlijk. Maar ze zijn wel erg lief. Als ik ze er uit neem, rennen ze gelijk naar mijn nek toe. Kost alleen wel wat tshirtjes want ze zijn nog niet zindelijk Maar het zijn schatjes.
De 2 grote katten kijken er helemaal niet naar om, de 2 kleintjes vinden het alleen interessant als ze beginnen te lopen en klauteren in hun hok.
Liefs,
Edanjelan
Hi allemaal,
Zo, weer bijna weekend…en er zou mooi weer komen dus helemaal goed!
Hier verder geen nieuws, voelde vanmorgen mijn eisprong…maar we hebben niet op tijd geknufd…dus het zal zeker niet deze maand gebeuren.
Mira, alles nog goed?
Miranda, gaat het een beetje met je schouder?
Fijn weekend allemaal!
Liefs,
Edanjelan
Hallo Edanjelan,
Ik las dat jij je eisprong gevoeld had. Dat gevoel heb ik ook altijd. Een vervelend gevoel (bij mij wel de hele dag) in mijn linker of rechterzij. Maar dan is het toch nog niet te laat om te knuffelen??? Of zie ik het verkeerd?
Groetjes, Luukie