Hersteloperatie sterillisatie man... deel 3

Goedemiddag dames,

Zo we staan weer boven!!!

Wat is het rustig, heeft niemand iets spannends te melden?

Wij zijn gisteren naar voorburg geweest. De uitslagen van het bloed waren prima. Het is zeker dat ik een eisprong heb. Ook hebben ze gisteren een inwendige echo gemaakt. Het zag er allemaal heel goed uit. Zij kon aan mijn baarmoederslijm zien dat ik snel ongesteld zal worden (klopt ook wel, zaterdag). Deze was 18 mm dik. Prima volgens haar. Ook kon ze zien dat er voor de volgende ronde al weer eitjes klaar liggen, 8 links en 5 rechts. Duidt dus op nog een goede voorraad, zeker voor mijn leeftijd :oops: .

Nu moet ik mijn menstruatie afwachten, en dan gelijk bellen om een afspraak te maken voor de hsg. De uitslag krijgen we daar gelijk van en dan zullen er nieuwe afspraken gemaakt worden. Waarschijnlijk wachteen ze na de hsg een aantal maanden af omdat het schijnt je dan vruchtbaarder bent omdat alles goed open is. Dus volgende week vrijdag of de maandag/dinsdag erna zal deze foto gemaakt worden.

Dan volgt er nog een samenlevingstest, en een kijkoperatie om zeker te weten dat alles goed is. dan pas wordt er beslist wat de volgende stappen zijn. Ik vind het wel allemaal heeel spannend. Voor de hsg ben ik wel een groot beetje bang. :?

Van de week hebben we te horen gekregen dat mijn liefje 3 weken vakantie krijgt, er was sprake van dat 2 weken maar mogelijk was, maar gelukkig toch 3. Wij gaan dit jaar samen 3 weken naar italie. Het kan voor mij niet vlug genoeg juli zijn.

In huis schiet het al heel erg op. Nog maar een klein stukje behangen en de laatste dingetjes verven. maar dan moet het eerst mooi weer zijn, want de ramen en deuren moeten open kunnen staan. Dus even wachten op wat warmere dagen. Wel hebben we ondekt dat de laminaatvloer heel erg slecht is. Mag ook wel na 17 jaar. Dus gisteren naar een nieuwe vloer wezen kijken. Het 2e weekend van april gaat liefje hem leggen. Alles wordt spik en span. Nog nieuwe gordijnen en nieuwe eethoek en dan zijn we beneden helemaal klaar!!! Gelukkig ik kan niet zo goed tegen troep. Het heeft op het moment dus weinig zin om beneden huishoudelijke karweitjes te doen. Dus tijd over.

ik hoop dat het bij jullie allemaal goed gaat. Natuurlijk ook voor de moeders in spe.

Tot heel gauw,

veel liefs miranda

Het is al met al een heel verhaal geworden :wink:

Waar zijn jullie toch allemaal??

Mis jullie :cry:

Hier ben ikke!

Tis hier inderdaad rustigjes!

Momenteel heb ik het nogal druk hier met een aantal voorbereidingen…

ik ben namelijk afgelopen vrijdag officieel ten huwelijk gevraagd en we willen dit voor de zomer nog ten uitvoer brengen, dus drukdrukdruk.

We willen het klein houden met alleen de ouders, zussen met aanhang, oma en één stel oom en tante met kids.

Dus we moeten even plannen hoe wat en wanneer.

Moet dus op zoek naar een mooie jurk (geen trouw) en voor de kids leuke kleding (tips zijn welkom!!! Omgeving Almere, Lelystad, A’foort!)

En voor de rest is hier alles prima!

Liefs,

Edanjelan

VAN HARTE GEFELICITEERD!!!

Wij zijn 14 februari 2003 gehuwd. Ook niet in een witte trouwjurk. Maar een lange jurk met stola. onze drie jongens in pakjes en mijn oudste dochter in een (door mij zelf gemaakte)lange jurk met jasje. Wij hebben met een klein klubje een buffet gehad en daarna een soort receptie met hapje en drankje. Ook geen groot feest dus. maar wel heel erg fijn.

Ben je op een mooie manier ten huwelijk gevraagd?? Mijn liefje heeft dat gedaan op een overvol terras met microfoon in italie. :oops:

Hoe ouder hoe gekker???

Ik wens jullie veel plezier met de voorbereidingen en natuurlijk een hele berg geluk op alle vlakken.

Veel lieve groetjes miranda

Waar zijn onze andere meiden gebleven???

Het blijft inderdaad stilletjes hier…hopelijk gaat alles goed met iedereen!

Fijn weekend,

Liefs,

Edanjelan

Met mij gaat het in elk geval goed.

Verder niks te melden,

van het weekend rolgordijen ophangen, dus niet echt spannend.

Tot heel snel miranda

Miranda, wel weer spannend morgen je NOD!

Hier ook geen spannende dingen van het weekend, we hebben de kids, morgen visite en zondag op visite en dan is het weekend al weer voorbij.

Succes met de gordijnen ophangen!

Liefs,

Hoi hoi,

Endanjelan,

Wat leuk zeg dat je gaat trouwen en zo snel al!! Gefeliciteerd… ik hoop dat het je mooiste dag word, maar daar twijfel ik niet aan.

miranda,

Vandaag je NOD… is het nog spannend?? :pray:

Afgezien van af en toe een huilbui en een mega dip om mijn werk gaat verder alles goed met mij. iK heb nog wel last van mijn bekken, maar als dat zo blijft dan valt er mee te leven. Ik heb ontdekt dat als ik overdag rustiger ben ik s`n achts minder last heb.

Vanmiddag gaan we op weg naar Zoetermeer, een vriend van ons is jarig en we blijven daar ook slapen…dus even lekker 2 daagjes weg.

Prettig weekend allemaal,

Liefs Nikita

Hoiiiiii allemaal,

Edanjelan: GEFELICITEERD !!! Meid dan heb je zeker een hoop te regelen, maar wel leuk allemaal. Heel veeeeeel succes met de voorbereidingen :slight_smile:

Miranda: er gebeurt een hoop met jullie … maar er zit wel schot in allemaal. Hoe is het met je? We zijn wel benieuwd hoorrrr

Nikita: Ben blij om te horen dat het beter met je gaat.

Wij gaan maandag een potje inleveren in Leiden… ben benieuwd wat de uitslag is van het onderzoek. Het laatst was in oktober. Wij horen de uitslag niet gelijk, waarschijnlijk 1 week wachten. :?

Allemaal nog een fijn weekend!!!

Liefs

Mira

Hoi Meiden,

Ik ben net terug van vakantie en het was heerlijk.

Helaas ben ik wel ongesteld geworden gisteren…

Ik had het eigenlijk nog niet helemaal verwacht ook al had ik deze ronde Clomid. De arts had gezegd dat het de cyclus (gemiddeld 43 dagen bij mij) niet echt heel veel korter zou maken… maar dus toch.

Ik had nu een mooie cyclus van 30 dagen en een luteale fase van 13 dagen. Ik had het al een beetje aan mijn temp. gezien dat er waarschijnlijk toen wel een eisprong was, dus ik had het kunnen berekenen. Aan de ene kant ben ik blij dat de Clomid dus echt heel goed zijn werk heeft gedaan deze ronde… alleen mijn hoop op een natuurlijke zwangerschap neemt per maand af, tesamen met de kwaliteit van het zaad en dat is echt heel erg balen.

Woensdag krijgen we telefonisch consult en dan horen we wellicht hoe we nu verder gaan…ik hoop dan maar IUI… maar anders wordt het over een paar maanden wellicht ICSI…

Ik probeer rustig te blijven, en vind dat we het echt heel goed, relaxed en nuchter doen… Toch krijg ik steeds meer het idee dat het toch niet gaat lukken en ik kan mij niet voorstellen dat wij ooit papa en mama worden. Ik zie het gewoon niet gebeuren.

Ik kan mij maar beter op het ergste voorbereiden, dan valt het allemaal wellicht mee.

Wij zijn er beiden van overtuigd dat als het niet lukt dat dat echt wel goed komt en het echt geen drama gaat worden. We hebben het dan in ieder geval geprobeerd, en dat was voor mij in ieder geval het belangrijkste.

Maar wie weet wat er nog gaat komen. Ik ben blij dat we de komende maandan ons ook heel erg op het nieuwe huis kunnen richten, dat is erg fijn. Bovendien hebben we ook sportief en sociaal een druk schema, dus niet getreurd.

Ik heb nu gewoon even een dipje, een klein dipje hoor…

Maar we blijven nuchter en positef.

Nou meisjes, tot woensdag, eens kijken hoe ik mij dan voel.

Sorry dat ik nu even niet op de andere berichtjes reageer, maar ben net terug en zal het van de week allemaal eens even op mijn gemak terug lezen wat ik heb gemist… wilde alleen even mij ei kwijt…

Liefs en dikke kus Gabby :slight_smile:

Hoi, hoi,

Gabby: een mooie cyclus heb je nu !!! Wel spannend woensdag, ik ben heel benieuwd of jullie ook met IUI gaan beginnen.

Vanochtend hebben wij ook een potje moeten brengen voor een spermaonderzoek. Ik ben ook reuze benieuwd hoe de zaadjes zijn sinds oktober 2005. Volgende week dinsdag hebben wij telefonisch spreekuur met de arts dan heeft ze de uitslag. We worden na 16:15 uur gebeld. We zullen waarschijnlijk ook de 1e IUI afspraak maken voor in mei.

Een hoop gaat er weer gebeuren. Maar ms moet ik ook weer een bloedonderzoek krijgen of ik nu wel antistoffen heb tegen rode hond. Maar ik loop ms weer op de dingen vooruit.

Hoe is het met de andere dames? Edanjelan heb je al een adresje voor een jurk? Marjed hoe gaat het met jou? Miranda hoe is het met je?

Lieve groetjes

Mira

Mira, spannend dus weer het gesprek van volgende week. Het is gelukkig al bijna april, en dan is het zo mei…

Ik heb nog geen jurk hoor, weet ook niet of het wel een jurk wordt, ach ik heb nog wel even de tijd. De datum staat in ieder geval vast. Nu de rest er om heen nog.

Liefs,

Edanjelan

Hoi hoi

Mira… ook een spannend weekje dus. Hopelijk kunnen jullie in mei gelijk aan de slag, zou super zijn toch?

Endelejan… wauw, gefeliciteerd!

Andere meiden…wat zijn jullie stil? Hopelijk is alles goed…

Liefs Gabby :slight_smile:

goedemiddag dames,

Ik ben gewoon volgens de planning ongesteld geworden. Gelijk maandag gebeld met ziekenhuis in voorburg en volgende week woensdag gaan ze de hsg maken. Vindt het zo eng!!

Mira, heb jij alle onderzoeken voor iui al gehad. Bij ons gaan ze niet eerder beginnen dan ze zeker weten dat alles goed is. Als het hsg goed is volgt er nog een samenlevingstest en eventueel een kijkoperatie. Maar waarschijnlijk wachten ze na het hsg enkele maanden omdat de kans op een spontane zwangerschap toeneemt. We wachten maar af.

Gabby, fijn dat je een leuke vakantie gehad hebt. Maar positief blijven denken, (ben net emiel ratelband “geloof in de natuur en natuurlijk in je zelf”)

Verder niks spannends te melden. Sterkte voor iedereen met wachten enz.

Veel liefs miranda

Hallootjes,

Zeker weer een spannende week… wij zijn zooooo benieuwd of de zaadjes nog super zijn.

Miranda: Ik heb vorig jaar een standaardonderzoek gehad en alles was ok. In Leiden hebben ze laatst een uitgebreid bloedonderzoek gedaan en daaruit leiden ze af, dat er bij mij niets aan de hand. Mijn cyclus is standaard tussen de 26-28 dagen. Helaas had ik geen antistoffen tegen rode hond, vandaar dat ik na de BMR-prik 3 maanden absoluut niet zwanger mag worden. Dat was wel balen. :?

Maar ze werken de zaadjes van mijn man nu zo op alsof ik een IUI zou krijgen. Dus ik ben benieuwd wat er over blijft. Alvast een voorproefje op de IUI. Maar voorzover ik weet, gaan ze mij niet verder uitgebreid onderzoeken. Bij het intakegesprek heeft de arts ons wel verteld dat ik voor de IUI wel een paar keer daarheen moet komen voor een follikelmeting. Ze hebben mij toen ook het slangetje laten zien wat bij een IUI gebruikt wordt. Maar wie weet wat de arts dinsdag nog meer in vooruitzicht heeft.

Dus volgende week woensdag een hsg? Ik kan me voorstellen dat je hier zenuwachtig voor bent. Dit zou ik ook zijn. Een vriendin van mij (ook op KOK) heeft dit gehad en ze heeft er geen pijn van gehad. Misschien een kleine geruststelling. Maar van tevoren een pijnstiller innemen mag je volgens mij, anders moet je dit even vragen.

Edanjelan: wanneer is de datum eigenlijk? nieuwsgierig he?? hihihihi

Gabby: hoe is het met jou?

Zwangeren hoe gaat het met jullie???

Liefs

Mira

Hoi Meisjes,

Hier een berichtje van een relaxte Gabby.

De uitslagen van de Clomid/bloed waren goed, er is een mooie eisprong geweest en was een mooie cyclus. Advies van de gyn was dan ook om vooral met de Clomid door te gaan. Verder vond ze de uitslag van het sperma in januari goed genoeg om het zelf mee te proberen, ook al waren er wat anti-stoffen, maar van de 17 miljoen waren er 12 miljoen goed beweeglijk. Het is niet allemaal super, super maar het kan er dus mee door. Samen met de Clomid maken we voorlopig de eerstvolgende maanden nog wel een kansje dus. Ze ging nog wel de uitslagen van de spermies die in feb. zijn ingevroren bekijken, en ze zou haar analyse in een briefje zetten, tesamen met een recept voor de Clomid… Nou mooi toch.

Dus voorlopig maar even niet denken aan IUI, ICSI etc. en er maar van uitgaan dat het ook nog misschien wel vanzelf zou kunnen gaan… Eigenlijk heel raar omdat ik er eigenlijk van overtuigd was dat dat eigenlijk bijna al niet meer kon…

Als de volgende uitslag van de spermies nou weer heel slecht is (april weer testen) of mijn cyclus gaat weer bizar doen,dan kan ik weer contact opnemen…

Ik ben benieuwd… en we gaan lekker aan de klussssssssssss

Viel mee toch…

Miranda; heel veel succes met de HSG… idd kan het allemaal reuze meevallen dus maak je niet al te druk en blijf lekker positief… we denken aan je!

Mira; jeetje wat spannend allemaal…als de zaadjes opgewerkt zijn en ze gebruiken het niet voor een IUI…vriezen ze het dan wel nog in? Zou mooi zijn als je wat in de vrieser zou hebben liggen toch?

Endelejan; hoe is het met je planing voor de bruiloft. Heb je al een datum en mogen we die weten :wink:

Nikita; gaat het weer wat beter en was het gezellig twee daagjes weg?

Liefs Gabby :Cheer up:

Gabby, wat een goed nieuws…zou toch heel mooi zijn als het in de komende maanden zou gaan lukken!

Ik ben nog steeds druk met de voorbereidingen. De datum staat in ieder geval vast: 20-06-2006. Ben nu één en ander aan het uitzoeken om nog wat leuks te gaan doen met de gasten. Er zullen zo’n 32 mensen in totaal zijn (incl.kids en wijzelf). We willen bijvoorbeeld ergens een lekkere lunch doen ofzo, zodat we de avond weer voor onszelf en de kids hebben.

De kids hebben er in ieder geval veel zin in. En wij ook natuurlijk!

Liefs,

Edanjelan

hoi meiden,

ik geloof dat ik niet duidelijk ben geweest, ik moest niet gisteren voor de hsg, maar volgende week woensdag (dag 11). Heb me dus nog een week om zenuwachtiger te worden.

Verder is het hier een zooitje. We zitten op de betonnen vloer. gisteren nieuwe vloer gekocht moet er van het weekend in. Dus als jullie mij missen, ben ik druk bezig. :smiley:

Tot snel.

miranda

Miranda! Zal wel koud zijn zo op de betonnen vloer! Succes van het weekend met het leggen van de nieuwe vloer!

Liefs,

Hier zijn weer de :evil: :evil: :evil: :evil: gearriveerd! wel gek, lijkt wel of mijn cyclus korter wordt…op naar de volgende ronde maar weer!

Hoe is het met iedereen?

Liefs,

Edanjelan