Hersteloperatie sterillisatie man... deel 3

Niet leuk een jeukende rode plek van een "kinderprik :slight_smile: "

Nikita, lief van je dat je manlief verwend. Maak er een mooie dag van. Wij zijn morgen 3 jaar getrouwd. Vieren het niet zo heel fijn, hebben morgen rechtzaak met ex van man. Hoe kunnen ze het bedenken, precies op deze dag!! :evil:

Verder niet heel veel nieuws. Wel vreemd ik heb op het moment echt pijn in mijn tepels. Maar moet volgende week dinsdag pas ongesteld worden, herkenbaar voor iemand???

Vandaag voor de tweede maal bloed laten prikken, vrijdag weer en volgende week donderdag. Dan is dat gelukkig ook weer gebeurt.

Vanmorgen met oudste dochter naar het ziekenhuis geweest, fotoā€™s laten maken. Ze heeft haar enkelbanden heel erg uitgerekt, maar de arts denkt zelf dat ze een beetje ingescheurd zijn. Dus voorlopig 3 weken niet sporten en dan weer heeeel langzaam opbouwen. En dat voor een meid die 4 x in de week turnt.

Tot snel miranda

Miranda, jeetje nee dat is niet zo leuk dat ze precies die dag hebben uitgekozen. Mijn vriendin had ook zoiets die ging scheiden van haar man en de dag dat het officieel werd was op bevrijdingsdagā€¦ook zon clichƃĀ© hƃĀ© en ook zon dag die je altijd bijblijft.

Jeetje en de enkelbanden van je dochter uitgescheurdā€¦ dat klinkt altijd alsof het heel erg pijn doetā€¦beterschap voor haar.

En over de pijnlijke tepelsā€¦ja dat komt mij heel bekend voor, ik had nooit ergens last van als ik ongi moest worden en nu ik zwanger ben heb ik ook niet echt last van mijn borsten, maar dus wel van mijn tepelsā€¦

Oh oh een goed teken mischien voor je, we gaan duimen:pray:

Liefs Nikita

Hallo allemaal,

Mira: vervelend dat je toch nog 2 dagen last had van de prik. Maar tis nu gebeurd en hopelijk zijn de maanden snel voorbij dat je niet zwanger mag worden (hoe krom hƃĀØ?)

Miranda: Gefeleciteerd vandaag en ā€¦veel succes!

Nikita: Enā€¦heb je je baas nog gesproken? Lijkt me inderdaad heel lastig om weer met hem in gesprek te moeten. Jij ook gefeliciteerd vandaag!

Hier verder alles goed, gisteren beetje nare dag gehad. Ook een rechtzaak van de ex van manlief. Zo frusterend dat dat nooit eens ophoudt. En vooral dat men maar blijft roepen: in het belang van het kind. Terwijl juist in dit geval naar mijn idee niet gekeken wordt naar het belang van het kind (heel uitgebreid verhaal dat ik hier niet zal doen. Maar als de kinderbescherming tijdens de rechtzitting roept: "ach, zolang er geen direct levensgevaar is, zien wij geen reden om een aangepaste omgangsregeling op touw te zetten."Kortom, het kind moet eerst een ervaring van direct levensgevaar meemaken alvorens men ingrijpt.)

Maar goed, het grijpt goed in weer zoā€™n rechtzaak en heeft nog een lange nasleep op je gevoel enz.

Nou meiden, allemaal veel liefde toegewenst vandaag!

Liefs,

Edanjelan

Hallo dames,

Fijne valentijnsdag vandaag! And Happy Aniversery! (voor diegene die elkaar zoveel jaar kennen of 3 jaar getrouwd zijn).

Hier alles ok. Vrijdag ff in de stress (of eigenlijk mijn aanstaandeā€¦) Bij bezoek aan de verloskundige (die ik overigens nog nooit eerder gezien had) vond ze mijn buik zo klein en moest ik een echo laten maken in het ziekenhuis.(ziekenhuis eerst 10 dagen wachten!) Aangezien mijn vriend een dood geboren babytje heeft, was hij gelijk in de stress. Gelukkig zijn er nu organisaties waar je direct terecht kan. Bij echobureau bleek zaterdag dat alles goed was, ze liep zelfs een week voor op de groeicurve. Ik dacht dat zelf al, want bj mijn eerste heb ik precies hetzelfde meegemaakt (ik heb gewoon lang lijf 1,82m. daar kan veel baby in zonder dat je wat ziet). Maar we wilden toch snel zekerheid, vooral voor mijn lief.

Nou moet ik toch vanmiddag nog naar ziekenhuis (toch kunnen verzetten naar eerder, na aandringen) maar eigenlijk is het een wasse neus. De echografist die ons zaterdag gezien heeft, heeft zelf jaren in het ziekenhuis gewerkt om daar o.a. metingen te doen. Nou ja geeft niet, nog een foto erbij voor het archief (heb nu geloof ik 7 echoƂĀ“s gehad).

Hoop voor Mira dat pijn en jeuk snel over gaan.

Moet snel weg naar cesar; er zit verbetering in, dus ben blij!

Liefs Marjed

Hoi Meiden,

Wat een geweldige verhalen om te lezen weer.

Mooie babies en buikenā€¦

Ik volg jullie wel hoor!

Hier wat minder nieuws.

Uitslag van de eerste zaadtest na de tweede hersteloperatieā€¦17.5 miljoen per cc, redelijk beweeglijk, matige afwijkingen en anitstoffen. Hubbie moet nu komende week 3 keer inleveren en dan gaan ze het zaad bewerken en invriezen.

En nu heb ik dus eindelijk die Clomid waar ik mee wil beginnen en dan komt mijn ongi niet en heb ik weer eens een rot-lange-cylus. Dus dat is ook nog steeds afwachten.

Ik vroeg mij trouwens af gezien mijn lichte vorm van PCO en bovenstaande uitslag, of je dan in aanmerking komt voor IUI?

Nou dat was het weer even van mijn kantā€¦

Heel veel succes allemaal,

Liefs Gabby :slight_smile:

Hoi Gabby,

Ik kom hier eventjes inbrekenā€¦

Ik heb ook kenmerken van PCOS en de zaadkwaliteit van hubbie is ook slechter. Qua aantallen is dat wel ongeveer gelijk aan dat van jullie, denk ik. Ik weet natuurlijk niet hoeveel procent beweeglijke zaadjes jullie uiteindelijk over houden? Met IUI gaat het er om dat je na bewerking een aantal beweeglijke zaadcellen overhoudt (% optimaal beweeglijke van het totaal) wat boven de 1 miljoen ligt en het liefst boven de 3 miljoen. Stel je hebt na opwerking 15 miljoen zaadcellen, waarvan 30 % optimaal beweeglijk, dan hou je uiteindelijk een aantal over van 5 miljoen zaadcellen. Dus dat zou prima zijn voor IUI, want dat ligt boven de 1 miljoen (en 3 miljoen). Stel dat je een aantal overhoudt dat onder de 1 miljoen ligt, dan wordt er meestal overgestapt op IVF/ICSI, omdat de kans op slagen dan wel heel klein wordt. Dus het is allemaal even afwachten wat er uit de opwerkingstesten komt van jullie zaadjes. Maar jouw lichte vorm van PCOS in combinatie met de slechtere zaadjes is geen belemmering voor IUI. Wij hebben nu 4 pogingen gedaan en we mogen er nog 5-8, hopelijk mogen jullie het ook zo vaak proberen (ik hoop dat je niet zo vaak nodig hebt, natuurlijk!)

Heel veel succes ermee!

En als je nog vragen hebt, dan stuur je me maar een pb-tje & anders kun je heel veel meiden met ervaring vinden op het IUI-topic.

Groetjes,

Jippie

Hoi allemaal,

Zo schrijf en lees ik een tijdje niet, en wat is het weer druk op dit topic.

Nou de arm jeukt nog een beetje, heel raarā€¦ maar je ziet niets meer gelukkig.

Nikita: heb je inmiddels al een driegesprek gehad? Ik kan me helemaal voorstellen dat je daar als een berg tegen opziet meid. Als je het gesprek nog moet hebben dan wens ik je heeeeeel veeeeeel sterkte! Maar ik ben wel blij om te horen, dat het goed gaat met de kleine en met je hubbie :slight_smile:

Miranda: idd wel tegenstrijdig hoor een rechtzaak op valentijnsdag :? Maar hoe is de zaak gegaan? En dat prikkenā€¦ hoe gaat het met je? Ik weet dat je ook een held op sokken bent, net als mij :slight_smile: Maar je maakt het wel spannend hoorrrrr, gevoelige tepels??? :thumbup:

Hoe gaat het met je dochter? Beterschap met haarā€¦

Edanjelan: hoe gaat het met je? Jeetje die ex-en ook? Het houdt gewoon niet op he? Heel bekend allemaal, volgens mij heeft iedereen op dit topic wel vervelende ervaringen op dit gebied. Meid doe rustig aan hoorrrrrā€¦ en laat je niet in het veld slaan. :-*

Marjed: jeetje daar schrik je wel ff van zeg over die groeicurve :shock:

Hoe was het in het ziekenhuis? En wat goed dat er verbetering is met cesar therapie :thumbup:

Gabby: ik hoop dat de reactie van Jippie je geholpen heeft, het klinkt wel positief :slight_smile:

Lieve groetjes

Mira

Vandaag ongesteld geworden. K, K, K, K

Tot snel.

Oooh miranda meissie en ik heb nog zo hard voor je zitten duimenā€¦klte kt duivels ook altijd.

Nou ik blijf voor je duimen hoor!! en verwen jij jezelf maar eventjes lekker om bij te komen van deze tegenslag.

Dikke knuffel van mij.

Gabby,

Hoop ook voor je dat je wat aan het verhaal van Jippie hebtā€¦ niet opgeven hƃĀ©.

Mira,

De pijn in de arm is al weer voorbij of nog niet??

Liefs Nikita

Miranda, balen zeg! getver!

Wij gaan zo lekker een midweekje weg, er even tussenuit met de kids.

Dus tot volgende week maar weer!

Liefs,

Edanjelan

Hoi meiden,

Dank dank voor de reacties, dat geeft de burger weer moed!

Afgelopen vrijdag ook nog eens heerlijk ongi geworden (na een dag of 65 geloof ik) , dat mocht wel weer eens. Dus ik kan EINDELIJK met de Clomid beginnen en dan kan ik over drie weken bloed prikken en kijken of de Clomid zijn werk doet en of de cyclus iets verbeterdā€¦

Tevens heb ik dan ergens volgende maand denk ik weer een afspraak bij de gyn. en dan is er in ieder geval weer meer bekend.

Ik denk dat ik dan maar eens begin over een IUI poging en hoe zij daar over denken.

Eerst nog drie weekjes werken, dan een weekje vakantie en zo vliegt de tijd voorbij!

Stapje voor stapje en een hoop een grote dosis geduldā€¦ :angel:

Liefs Gabby :slight_smile:

Gabby zeker stapje voor stapje, maar je gaat nu wel de goede kant op volgens mijā€¦wel balen dat je ongi bent geworden, je hoopt toch altijd op een klein wondertje.

Nou meiden deze week ben ik er ook niet, ben ook een lekker weekje naar Centerparcs.

Fijne week allemaal en tot volgende week.

Liefs Nikita

Miranda en Gabby balen zeg meiden :?

Miranda: hoe gaat het in Voorburg?

Gabby: ik duim met je mee, dat de Clomid aan gaat slaan!!! 65 dagen is idd wel lang.

Edanjelan en Nikita: een hele fijne vakantie!!! Tot volgende week.

Mijn arm doet gelukkig niet zeer meer, maar ik heb wel erg last gehad van rode plekken in mijn gezicht, jeukte ook enorm. Gelukkig is het nu over, flink getalkt, hielp goed tegen de jeuk.

28 februari word ik weer door de gyn gebeldā€¦ ben benieuwdā€¦

Doegies

Mira

Hoi meiden,

wat zal het rustig worden hier, 2 van onze meiden op vakantie, geniet ervan!!!

Hier inderdaad 3 dagen eerder ongesteld geworden, waarschijnlijk van de spanning afgelopen maand. rechtzaak enz. dat komt je gezondheid niet ten goede.

Wij hebben 13 maart weer een afspraak in voorburg. Ze gaan dan een inwendige echo maken en een afspraak vastzetten voor het maken van een baarmoederfoto. Vandaag ben ik voor het laatst bloed wezen prikken. Dat is gelukkig ook weer achter de rug.

Verder zitten we hier lekker in de rommel, het behang is hier bijna van de muren, van de week de rest en dan van het weekend moet manlief witten. Dan kan ik de kozijnen en deuren verven. Dan kan er weer behang op de muren. Dan nog nieuwe rolgordijnen en vitrage en overgordijnen en alles is weer nieuw.

Ik ga nu weer even opruimen en strijken want na een weekend met 5 kinderen in huis is dat wel heel erg nodig :smiley:

Veel groetjes miranda

hallo iedereen,

wat is het hier erg rustig, zelf ook niks te melden.

wel staan we nu weer bovenaan.

lieve groetjes miranda

Hoi,

Miranda: ja ik zal met dit berichtje ons ook weer bovenaan zetten hihihi

Nou ik ben ook weer ongi geworden op dag 26. Idd ook korter dan de vorige keer (toen was het op dag 30). Maar goedā€¦ nu is het het tegenovergestelde, ben gewoon blij dat ik ongi geworden, omdat ik nu absoluut niet zwanger mag worden. :? :slight_smile:

28 februari word ik weer gebeld door de arts uit Leiden.

Groetjes

Mira

Hallo meiden,

Eindelijk weer een berichtje van mij! Hier alles ok. Wel lekker druk met alles; voorbereiding huwelijk en babykaartje.

De stof voor de wieg in nog steees niet binnen(fabrikant was failliet, nu besteld bij andere levarancier), terwijl we het wel eind maart af willen hebben.

Gelukkig gaat het nu opschieten! Alleen het ongelovelijke is gebeurd: mijn neef heeft een dochter gekregen en die heeft onze naam gekregen. En de naam was zo uniek!! Na rijp beraad hebben we besloten toch ook deze naam te geven. Zij wonen in Friesland en het was al zo zeker voor ons dat ze zo gaat heten, dat we toch bij ons besluit bliven. (de kaartjes lagen al in proef bij de drukker!!).

Toch baal ik er enorm van, heb er echt een nacht slecht van geslapenā€¦

Mijn neef heb ik gebeld en het uitgelegd, hij vindt het geen enkel probleem als wij haar ook zo noemen, maar toch voelt het rot.

Mira en Miranda, ik leef met jullie mee met de ontwikkelingen! Ik hoop zo dat het voor jullie ook postief uitpakt.

Nu ga ik verder met zoeken van patroon trouwjurk(ga hem zelf makenā€¦)

Liefs marjed

Eeeeeej hallo allemaal,

Marjed: wat leuk gaan jullie trouwen? dat wist ik helemaal niet. Wanneer?

Lijkt me wel moeilijk een trouwjurk maken, maar wel apart, niemand die het heeftā€¦ en lijkt me idd ook balen, dat nou juist je neef dezelfde naam heeft voor hun dochtertje, maar goedā€¦ ze zijn in iedergeval op de hoogte. Succes met de voorbereidingen!!!

Hoe is het met de anderen?

Liefs

Mira

Mira,

Nou je mag best weten dat ik een potje heb zitten grienen om die naam!

Maar goed, ik ben nu aan het idee gewend en het is niet anders.

7 -7 gaan we trouwen en ben dus bezig met alles en nog wat. Dt is wel leuk, want ik ben nog steeds inmobiel en heb ik wat aan mijn hoofd.

Ik heb ooit MTS M&K gedaan dus ik kan wel naaien. ben nooit zoƂĀ“n ster geweest, maar dit moet lukken. (het wordt vrij eenvoudig). Ook voor de baby ga ik een mini- jurkje maken van dezelfde stof. Lekker truttig :wink: !

Nee hoor wordt wel leukl

Sterke morgen ! Liefs Marjed

Marjed,

Gossie ik kan me wel voorstellen hoorrrr ā€¦ zou ik ook doen een potje grienen. Maar leuk zeg 7-7 trouwen, gefeliciteerd!!!

We zien de jurken toch wel na het trouwen op een foto? Ik ben wel benieuwd.

Ik word morgen aan het eind van de middag gebeld door de arts, maar ik hou je op de hoogte.

Liefs

Mira