Hemelvaart

@JayDee wrote:

@Reat wrote:
Onze auto gaat richting dierenpark in Emmen, als dat open is.




dat is hier waarschijnlijk ook het plan :smiley:




park is wel open… wij gaan expres niet… volgens mij wordt het echt enorm druk.



We hebben een abbo en wachten tot eind juni… dan zijn de leeuwen ook te zien :thumbup:

hier wordt t heeeel romantisch t terras onkruidvrij maken :mrgreen:

helaas 2 zieke kids thuis,

ook in de tuin werken dus :wink:

Meiden (bianca en Wola) wat zijn jullie lief :-*



Inmiddels geregeld hoor. Niek gaat uit logeren bij een vriendinnetje en Suus gaat naar oma die haar dan meesleept naar een verjaardag en een familiebbq (lees pronken met) de jongens zijn mee naar het huis van mijn vader en helpen ruud om het behang eraf te peuteren… ze hebben dikke schik.



ik ga zo de meiden wegbrengen en dan ga ik ook.



Iedereen veel plezier vandaag, wij gaan druk aan het werk. :thumbup:

Moet werken…avonddienst… :frowning:

Ik vind dat de officiele christelijke feestdagen een keer op de schop moeten of nader bekeken moeten worden.



Wat mij betreft mag hemelvaart en iig 2e pinksterdag afgeschaft worden.

2e paasdag trouwens ook.



Dit is zo’n loze dag. De helft van de mensen moeten werken, de andere helft weet niet wat ze moeten doen, de meeste winkels zijn gesloten, sommige open.



Ik ben toch niet de enige die dat denkt?



Ik begrijp dat Nederland een christelijke grondslag heeft. Maar het is toch een beetje bizar dat daar door middel van officiele feestdagen nog steeds zo aan vastgehouden wordt anno 2011??

ook gelijk 2de kerstdag dan afschaffen :wink:



ben het met je eens, voor de kids heel erg leuk…

lekker 2 vrije dagen…



hier is het bedrijf van vriendlief ook gewoon open nu,

dus hij gaat lekker werken nu…



de appiehappie is hier straks ook gewoon open…



maar mensen die normaal moeten werken zijn er denk ik wel blij mee :angel:



en voor de mensen die nu heerlijk op vakantie kunnen gaan :thumbup:

sommige scholen hebben nu ook 2 weken vakantie…

Ja zoals de school van mijn zoontjes.

En ze hadden 2.5 week geleden ook al 2 weken vakantie.

Het klinkt heel lekker, maar het is echt niet zo tof.

tja stom is het wel, de jonste de psz is/was 2 weken gesloten,

en de oudste alleen vandaag en morgen :wall:



anders was ik ook op vakantie gegaan… :angel:

ik vind die verplichte zondagen echt verschrikkelijk.

Hier zijn de scholen dus ook dicht, Hemelvaartvakantie de hele week :think:

@Madre wrote:

Ik vind dat de officiele christelijke feestdagen een keer op de schop moeten of nader bekeken moeten worden.



Wat mij betreft mag hemelvaart en iig 2e pinksterdag afgeschaft worden.

2e paasdag trouwens ook.



Dit is zo’n loze dag. De helft van de mensen moeten werken, de andere helft weet niet wat ze moeten doen, de meeste winkels zijn gesloten, sommige open.



Ik ben toch niet de enige die dat denkt?



Ik begrijp dat Nederland een christelijke grondslag heeft. Maar het is toch een beetje bizar dat daar door middel van officiele feestdagen nog steeds zo aan vastgehouden wordt anno 2011??




Ik ben het helmaal met je eens madre.

Maar Tygo zit op een christelijke school dus wij zitten toch vast aan die vrije dagen.

ik heb vandaag samen met de kinderen al tv gekeken. lekker in de pyama



croissantjes gemaakt en al een appeltaart… meiden zijn koning te rijk…

@Madre wrote:

Ik vind dat de officiele christelijke feestdagen een keer op de schop moeten of nader bekeken moeten worden.



Wat mij betreft mag hemelvaart en iig 2e pinksterdag afgeschaft worden.

2e paasdag trouwens ook.



Dit is zo’n loze dag. De helft van de mensen moeten werken, de andere helft weet niet wat ze moeten doen, de meeste winkels zijn gesloten, sommige open.



Ik ben toch niet de enige die dat denkt?



Ik begrijp dat Nederland een christelijke grondslag heeft. Maar het is toch een beetje bizar dat daar door middel van officiele feestdagen nog steeds zo aan vastgehouden wordt anno 2011??


Je zegt precies, wat Roy gister tegen mij zei…

En ik ben het er ook mee eens!



Vandaag en morgen is het kdv gesloten, voor hemelvaart en de dag na hemelvaart :think: :eh:

En zoveel meer winkels die nu dicht zijn, en de andere helft open…



En zeg ik net heel stom tegen Roy ‘Het is toch zaterdag, brood zal wel op zijn’ want het voelt niet als donderdag…

Al die 2e dagen mogen van mij worden afgeschaft. Slaat nergens op, gewoon werken allemaal… :wink:



En Hemelvaart kan er dan ook af. Mensen die vrij willen kunnen vrij nemen. Ik vind het net zo bespottelijk als die vrije dagen in Frankrijk, om allerlei oorlogen te gedenken :shock: Of die 5 mei, 1 keer in de vijf jaar een landelijke feestdag :think:

Wat is er mis mee om een oorlog te herdenken :think:

Ik persoonlijk vind het goed dat oorlogen herdacht worden zodat we eraan herinnerd worden hoe het toen was en dat dat nooit meer mag gebeuren.l



Zullen we dodenherdenking dan ook gelijk maar afschaffen, heeft ook met de oorlog te maken of mag dat doorgaan omdat het geen feestdag is?

ik vind t wel leuk hoor, allemaal lekker vrij… gezellig!!



ik heb altijd genoeg te doen :slight_smile:

genoeg leuke dingen hier in de buurt, strand, speeltuin, of gewoon lekker cabrio rijden

@Marieke_5000 wrote:

Wat is er mis mee om een oorlog te herdenken :think:







Moet daar dan iedereen een dag vrij voor zijn?

Is toch ook niet nodig.

Iedereen herdenkt op zn eigen manier toch en niet met een opgedrongen vrije dag.

op 5 mei herdenk je niet de oorlog maar vier je de vrijheid.

En dat 1 keer in de 5 jaar uitbundiger kunnen doen omdat je vrij bent is toch geen ramp?

Ik snap sowieso niet waarom je zou zeuren over een vrije dag :angel:



Behalve de standaard vrije dagen heb je toch nog vakantiedagen om zelf naar believen in te delen…

Oorlog kan op veel mensen zelfs na vele jaren nog een diepe indruk achter laten. Je kunt niet in mensen kijken hoe zij dit beleven dus als men waar dan ook ter wereld dit wil herdenken, welke oorlog dan ook, dan vind ik dat dat gerespecteerd moet worden. Maar dat is mijn persoonlijke mening.



Bevrijdingsdag vieren we inderdaad de bevrijding. En ook de paar veteranen van onze bevrijders die nog leven worden dan even extra in het zonnetje gezet. Ik sta er volledig achter dat dit 1 keer in de 5 jaar een nationale feestdag is.

Als wij toendertijd niet bevrijd waren hadden we nu helemaal niks te vieren.

Dan had ons leven er heel anders uitgezien waarschijnlijk.



En Hemelvaartsdag, ja ik denk dan toch even aan de betekenis ervan, sta er eventjes bij stil. Maar dat is ieder voor zich. Ik heb dat van huis uit meegekregen.

En ach, normaal hoor je niemand klagen als ze een extra vrije dag hebben, helemaal niet als het mooi weer is.