Hemelvaart

Het is een beetje een discussie geworden :angel:



Maar ik ben het er wel mee eens dat de feestdagen opnieuw bekeken mogen worden. Maar de mensen die Christelijk zijn en het nog wel vieren moeten daarin niet vergeten worden! Dus van mij mogen die dagen wel blijven.



Het mag wel wat flexiber voor mijn gevoel. Mijn Marokkaanse collega heeft veel meer aan een “verplichte” vrije dag als het Suikerfeest of het Offerfeest is, maar zij moet dan een verlofdag opnemen. En met Kerst of Pasen heeft ze vrij, terwijl ze daar dan niks mee heeft. Beetje krom, zeker met 1 miljoen moslims in ons land.

@Vicky wrote:

Ik snap sowieso niet waarom je zou zeuren over een vrije dag :angel:



Behalve de standaard vrije dagen heb je toch nog vakantiedagen om zelf naar believen in te delen…




Nou omdat mijn man niet die vrije dag heeft, en ik wel bijvoorbeeld.

Ok… dan denken wij daar blijkbaar anders over, want ik vond het (toen ik nog werkte) niet erg om een dag vrij te hebben die Sydney niet had (of vice versa). Eigenlijk stiekem soms wel eens lekker :angel:

@cees77 wrote:

Het is een beetje een discussie geworden :angel:



Maar ik ben het er wel mee eens dat de feestdagen opnieuw bekeken mogen worden. Maar de mensen die Christelijk zijn en het nog wel vieren moeten daarin niet vergeten worden! Dus van mij mogen die dagen wel blijven.



Het mag wel wat flexiber voor mijn gevoel. Mijn Marokkaanse collega heeft veel meer aan een “verplichte” vrije dag als het Suikerfeest of het Offerfeest is, maar zij moet dan een verlofdag opnemen. En met Kerst of Pasen heeft ze vrij, terwijl ze daar dan niks mee heeft. Beetje krom, zeker met 1 miljoen moslims in ons land.




Heel veel moslims zijn er juist heel blij mee, omdat ze op een feestdag kunnen werken (die voor hen een gewone dag is) en dus meer salaris vangen. Een tijd geleden was er sprake van een landelijke moslimfeestdag. De meerderheid van de moslims ergerde zich aan de bemoeizucht van de nederlander. Zij zeiden: als we dat willen kunnen we dat heel goed zelf vragen, en bovendien willen we het niet :slight_smile:

@Vicky wrote:

Ok… dan denken wij daar blijkbaar anders over, want ik vond het (toen ik nog werkte) niet erg om een dag vrij te hebben die Sydney niet had (of vice versa). Eigenlijk stiekem soms wel eens lekker :angel:




Nou ik heb dat al wekelijks want ik werk niet 5 dagen in de week :wink:



Maar als er niets open is en het is een ‘zondag’ en mijn man is dan ook nog eens gewoon op z’n werk, tja…



En daarbij vind ik het gewoon raar dat er in een land als Nederland alleen officiele christelijke feestdagen zijn. :slight_smile:

Wij hebben op Hemelvaartsdag 50 km gefietst!