help! zwanger van een tweeling

Maar Gerda, kan je je voorstellen dat IK deze topic zou kunnen starten? Stel je eens voor dat IK deze dingen had geschreven, want ik HEB ze ook geschreven tijdens mijn zwangerschap van I.S.

Daarom voel ik mij op welke manier dan ook behoorlijk aangesproken. Ik kan mijzelf zo goed identificeren met de TS, omdat ik dezelfde gevoelens heb gehad.

Wat jij zegt dat zij misschien beter aan adoptie kan gaan denken… enig idee hoe dat bij mij over komt? Ik heb 2 jaar lang moeten knokken om ook maar wat liefde te voelen voor I.S., ik heb daar moeite voor gedaan omdat het MOEST van de buitenwereld want voor mij hoefde het niet hoor. Want je moet van derden. Voor mij part hadden ze haar idd weggehaald, het zou mij op dat moment niets intresseren.

Ik kan je echt niet uitleggen hoe ik me voel door deze reacties, wat voor woede dit bij mij oproept. Want ik weet ook dat als je eenmaal de juiste hulp hebt, de juiste medicatie, de juiste personen, dat je er wel weer bovenop komt. Dat je weer van je kind(eren) gaat houden. Want ik ben geen moeder met geboren moedergevoelens. Ik ben een moeder die moest leren houden van mijn kind.

@nathaliehvdominique wrote:

@pooh wrote:
@24tamara24 wrote:
debbie&lana

ik hoop ook dat ik je niet gekwetst heb

ik heb het ook niet bedoeld als zijnde alleen op haar gevoelens

maar vind de verschillende verhalen wel vreemd

Ik had tot ik mn vorige antwoord had geplaats het andere verhaal nog niet gelezen van de opener…

Ja vreemd…maargoed ik hoop dat ze terug komt

dat hoop ik ook , al ben ik bang van niet

Misschien nu ze leest dat ze niet als enige een prenatale depressie heeft dat ze zich minder alleen voelt…

@Mama_jeanet wrote:

Ook ik heb mijn twijfels ook vooral omdat het lijkt alsof ze hier in de zwangerschap helemaal geen hulp bij krijgt. Iemand met zulke gevoelens en gedachte wordt meteen op een gesloten afdeling opgenomen voor de rest van de zwangerschap omdat ze een gevaar is voor haar zelf en haar kinderen…

.

Nog even over mijn reactie ik bedoel dit niet negatief. Maar ik ken iemand die ook erg depressief was in haar zwangerschap en zij is dus wel gedwongen opgenomen geweest op de PAAZ afdeling omdat zij zulke gevoelens had. Ze was helemaal de controle kwijt en na de bevalling heeft ze nog maanden opgenomen gezeten en haar man heeft haar kindje de eerste tijd onder zijn hoede genomen. (samen met haar ouders). Als Maartje zulke gevoelens ook heeft lijkt me dat voor haar ook beter, dan heb je hulp heel dichtbij, voel je je K*T dan kun je dat meteen bespreken met iemand die je kan helpen ipv jezelf helemaal gek te maken met nare ideeen en gevoelens.

Dat een gyn al met 34 weken een tweeling wil halen vind ik persoonlijk wel vreemd, maar waarschijnlijk doen ze dit niet zo maar.

Sterkte! Ik hoop dat je vriend er wel voor je kan zijn en dat je nog een achterban hebt voor de komende tijd dat zul je hard nodig hebben…

de reactie van vuurvosje vind ik ook niet kunnen…

@fiep klophout wrote:

ok, allemaal lief dat iedereen nu excuses maakt naar debbie (en terecht wat mij betreft), maar waarom is zij nou anders dan de TS? Omdat zij een bekend gezicht is op kok? Omdat zij al een stuk verder is, en op dit moment niet midden in de depressie zit en dus er wat relativerender over kan praten?

Als je excuses maakt naar haar, dan kan je m.i. niet erachter aan zeggen: maar de woorden naar de ts zijn nog steeds gemeend… :?

Fiep, dank je. De laatste zin is precies wat ik bedoel.

@fiep klophout wrote:

ok, allemaal lief dat iedereen nu excuses maakt naar debbie (en terecht wat mij betreft), maar waarom is zij nou anders dan de TS? Omdat zij een bekend gezicht is op kok? Omdat zij al een stuk verder is, en op dit moment niet midden in de depressie zit en dus er wat relativerender over kan praten?

Als je excuses maakt naar haar, dan kan je m.i. niet erachter aan zeggen: maar de woorden naar de ts zijn nog steeds gemeend… :?

En dank…

@fiep klophout wrote:

en zoals altijd tikt fiep het weer helemaal goed neer !

@fiep klophout wrote:

Dit wilde ik ook zeggen, maar ipv sluit ik me lekker makkelijk bij de woorden van Fiep aan.

en dan is het ineens heeeel stil :think:

Nou ja, ik heb al mijn excuses aangeboden voor mijn post en uitgelegd waarom ik zo reageerde zoals ik deed :slight_smile:

Ik lees nog wel mee maar verders heb ik daar niets aan toe te voegen eigenlijk :slight_smile:

Natuurlijk begrijp ik dat na een aantal vervelende ervaringen met kokkers die hele ernstige verhalen verzonnen, er hier en daar een wenkbrauw wordt opgetrokken op het moment dat er weer een zeer complex verhaal wordt geplaatst. Echter is het, in mijn ogen, toch zeker niet de bedoeling dat een ieder met een moeilijk verhaal wantrouwend wordt benaderd?

Hoe moeilijk ook, laten we proberen om bij elk verhaal tóch uit te blijven gaan van de juistheid daarvan. Het kan niet zo zijn dat je op KOK eerst de juistheid van je verhaal moet gaan bewijzen? En er anders van uit wordt gegaan dat het niet klopt?

Voor alle gekwetste gevoelens een dikke knuffel. Het is begrijpelijk dat het allemaal gevoelig ligt, er is een hoop gebeurd; maar kop op. Zoals mijn mama altijd zegt: schud het van je af en ga weer door!’

We zijn KOKKERS, en die gaan over het algemeen toch uit van het goede in de mens? Dus dames, doe waar we goed in zijn; sla de handen ineen om deze dame van goed advies en hulp te voorzien. Of anders alleen maar een ‘luisterend oor’. Wedden dat dat veel beter voelt?

Ik kon me gewoon niet voorstellen dat je zo denkt over je kindjes. Ik weet dan ook niets van depressies. Hierbij mijn excuses voor de TS en anderen die zich gekwetst voelen

Maar het deed mij gewoon pijn dat je zo kon denken over je eigen vlees en bloed, ik kon me het gewoon niet voorstellen helemaal niet omdat ik weet hoe het is om je kind te verliezen die zo gewenst was.

Daarom hoop ik dat je goede hulp krijgt van instanties en van thuisfront.

Iemand die niet depressief is ( geweest) weet niet hoe zo’n iemand zich voelt.

Ik ben nog nooit depressief geweest en kan me dus niet voorstellen dat iemand bijvoorbeeld een einde aan zijn/haar leven zou kunnen willen maken.

Ik denk dat iemand die een prenatale depressie heeft zelf heel goed doorheeft dat de depressie komt door de zwangerschap.

Waar iemand het leven de schuld geeft, geeft een depressieve zwangere vrouw haar kindje(s) de schuld.

Voor Maartje is het verschrikkelijk dat ze naast een ongeplande zwangerschap ook nog een tweeling krijgt en daarnaast ook nog depressief word.

Daar heeft zij niet om gevraagd en in mijn ogen is ze geen schuldige maar een slachtoffer.

Niemand vraagt om een depressie.

Een ‘gewoon’ depressief iemand kan met de juiste hulp weer van het ooit zo gehate leven houden en ervan genieten.

Ik denk dat Maartje dan ook met de juiste zorg weer van haar kinderen kan gaan houden.

Een depressieve mama maakt iemand nog geen slechte mama.

ik ben in gesprek met maartje , ik mag ons gesprek neerzetten.

hopelijk houden de mensen zich in om een oordeel te vellen , maartje zit wel degelijk in een depressie en wilt graag hulp en aangezien wijKOKKERS zo sociaal zijn met elkaar zou ik jullie willen vragen om maartje te steunen , tips te geven en een vriendelijk woord.

Maartje, mocht je tips willen of gewoon een luisterend oor van iemand die helaas weet hoe jij je voelt. Je mag altijd pb-en! :-*

oke bij deze dan mijn excuses voor mijn achterdochtigheid

wil maartje dan ook heel veel sterkte wensen en hoop voor haar dat ze snel weer beter zal worden

het bericht begint met : laat maar praten

nathalie zegt :

er zijnmeerdere dames die de reakties gigantisch tegenspreen er komt veel bijval voor jouw gevoelens.

wil je alsjeblieft terug komen , heel veel dames steunen je , waaronder ikzelf !

je bent een topper

maartje :

heey,

ja dank jullie wel die het voor me opnemen maar ik plaats geen berichten meer dat durf ik niet eens meer en dat doe ik dus ook niet.

ik wil niemand kwetsen en dat doe ik hier toch alleen maar en dat kan ik er niet meer bij hebben.

ik heb het terug gelezen en ik snap best dat mijn verhaal raar en ongeloofwaardig overkomt voor sommige maar ik voel me nu ook ff in de war door dit allemaal.

het zit zo ze houden het met 34 weken halen omdat het 1 eiig is en als ze dan wat kleiner gehaald worden zou dat beter zijn dat heeft mijn gyno gezegt toen vroeg in eerste instantie om het langer te dragen omdat ik ook wel weet dat het beter is ik weet het echt allemaal wel hoor en toen zei die we zien wel tot ik dieper in deze ships met mezelf raakte en ik krijg geen medicijnen niks dus heb ik gevraagt of ze het dan toch met 34 weken kunnen halen omdat ik dit niet aankan en helemaal niet om mijn kinderen iets aan te doen of wat dan ook maar puur voor mezelf omdat ik zo in de knoop zit mezelf en de mensen om me heen helpen me er niet allemaal goed mee/

ik heb ook het gevoel er alleen voor te staan door alles om me heen maar ben ik omdat ik vandaag weer een slechte dag heb en er ff doorheen zit zo’n slecht persoon en word ik dan echt zo’n slechte moeder ?

nathalie :

kom alsjeblieft terug op het forum , wees niet bang de reakties komen niet meer , en als die wel komen heb je genoeg steun van andere die wel met je meevoelen.

je kan hier beter van je afschijven en je leed delen met meiden die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben.

er zijn genoeg mensen die je nog evt tips kunnen geven die je nog niet wist , er zijn een boel meiden die heel graag een helpende hand uit willen steken.

mag ik jou reaktie neerzetten op het forum , dan open ik een nieuw topic voor je , een nieuwe start zullen we maar zeggen ?

maartje :

ze denken alleen maar dat ik lieg omdat mijn verhalen verschillen en soms andera uit komen en ik durf niet meer terug te komen of te reageren.

je mag het van mij neerzetten hoor maar ik denk dat ik niet meer kom

dat kan ik niet meer aan en durf ik ook niet meer … ik kan het er niet bij hebben als ik een keer een hele slechte dag heb en ik zet mijn gevoel neer dat ik dit krijg.

zo raak ik alleen maar dieper in de ships dan dat ik al zit.

en wat ik in het ziekenhuis gezegt heb wrm denk je dat ik 2.5 week moest blijven omdat ik allemaal gesprekken heb gehad lezen ze dat dan niet omdat ik dat zo voelde word ik hier tot een monster gemaakt

nathalie :

lieve schat , ik ga je berichten online zetten , en lees de reakties , je zal veel steun krijgen , je bent geen slecht persoon , we gaan je helpen !!!

kom maar terug , het komt goed dat beloof ik je .

maartje :

k durf dat gewoon niet meer sorry ik ben nu iets teveel gekwetst door dit alles… ik wil niemand tot last meer zijn en zoek het zelfallemaal wel uit

misschien beter voor iedereen dat ik niks meer neerzet

nathalie :

jawellll , kom meisje laat je niet wegjagen !!!

dusss dames , laten we ons goodwill zien ???

Maartje hierbij mijn excuses, ik hoop dat je goede hulpt krijgt, wat ik lees zijn hier meiden die weten hoe jij je voelt en die je willen helpen…

Ik hoop met heel mijn hart dat jou 2 kindjes alle liefde en zorg krijgen die ze verdienen. En als ik jou gesprek lees gaan ze die ook krijgen

Maartje :hug: weet dondersgoed hoe jij je voelt, ten eerste je bent GEEN slechte moeder!!

Ik heb een prenatale en postnatale depressie gehad en heb de vreselijkste gedachten gehad. (3 jaar bij het ggz gelopen en 1,5 jaar 1x per week een dagbehandeling) Indy is ook met een keizersnee gehaalt omdat ik erdoor heen zat en het niet meer trok de gyn vond mijn geestelijke toestand belangrijker!

Je kunt het wel meis ook al zie je het nu helemaal niet meer zitten, de zon gaat weer schijnen :-* .

Je mag me altijd pben hoor :hug: :-*

maartje durft zelf niet meer te reageren , ik heb samen met haar afgesproken dat als ze vragen heeft of dingen waar ze zich zorgen om maakt dat ik dat voor haar online zet.

ik vind het gewoon moeilijk dat het er 2 zijn ik wen er wel aan maar ik vind het wel heel moeilijk.

ik kan gewoon niet van mijn zwangerschap genieten en dat komt voor een deel door de dingen om mijn heen zoals de ruzies om me heen.

ook weet ik niet hoe ik dat dalijk met 2 baby’s allemaal moet gaan doen ben heel onzeker of ik het wel kan.

en ik snap mezelf niet meer … ik heb een miskraam gehad ik ben daar kapot van geweest ik heb het ook nooit kunnen verwerken ik was al heel snel daarna weer zwanger en dan krijg je te horen 2 ik kreeg een rot beroerte en vind het allemaal heel zwaar.