help! zwanger van een tweeling

blabla

Wat zou je willen doen?

allereerst gefeliciteerd met je goede echo! :inlove:



Verder een :hug: voor de erge schrik.Kan mij voorstellen dat je je niet instelt op een tweeling. Ik ken je situatie niet maar laat het even rustig bezinken. In mijn opinie is bijna overal wel een oplossing voor. Je zegt dat je niet weet wat te doen…wat zou je willen doen dan :think:



Hopelijk kun je over een paar weekjes wel genieten van die twee wondertjes in je buik :inlove:

waarom kan je dat niet aan, wat is er zo nijpend… en dat vraag ik niet als punt van kritiek, maar wel als vraag met hopelijk antwoord waar we je dan weer verder mee kunnen helpen.



Ik zou ook niet staan te springen als ik denk aan 1 en het worden er 2. Maar anderzijds zijn er al zoveel ouders, ouders geworden van een tweeling en die rooien het ook. Dus waar zie jij je beren op de weg en wat denk je zelf dat de oplossing kan zijn?



Heb je al meer kinderen waardoor je zegt, dit kan echt niet, lukt het financieel niet? wat is er precies, dat is mijn vraag.



Ik begrijp namelijk wel uit je verhaal dat je wel heel gepland weer zwanger bent geraakt. Nu zo blij dat het een goede zwangerschap is.

Dan komt er voor alles vast wel een oplossing en nogmaals… het is zovelen al gelukt, het gaat jou ook vast gewoon lukken :wink: :hug:

2 vliegen in een klap… Mooi toch? :thumbup:













































:? :roll:

Ook ik denk dat voor alles een oplossing is.

Je bent blij dat de hartjes kloppen, geweldig toch.

Je hebt een kindje verloren en nu mag je nog twee kindjes krijgen.



Je zal toch specifieker moeten zijn in wat je zo eng vind of waarom je niet voor 2 kindjes zou kunnen zorgen.



Ik zou het in het begin ook erg zwaar en eng vinden denk ik, maar het zal ook wel goed komen. Vaak krijg je wel hulp van de mensen om je heen!

Maartje gefeliciteerd met de mooie echo!!



Ik ben ook wel benieuwd wat of waarom het niet gaat lukken bij jullie.

Je hebt nog bijna 30 weken om aan het idee te wennen en al vast hulptroepen in te schakelen.



Meid ik hoop dat je snel positiever word wat betreft het krijgen van twee kindjes in 1x.



Groetjes Nathalie

@Mariiyelle wrote:

2 vliegen in een klap… Mooi toch? :thumbup:















:? :roll:




Stom antwoord… totaal geen reactie op de vraag ook.



Topicstarter:



Gefeliciteerd met je goede echo, ik kan me wel indenken ( even los van wat cell schrijft het waarom …) dat er schrik is voor 2.

Ikzelf zou dat denk ik oko hebben, ( bij mij zou financien woonruimte en lichamelijkwelzijn een punt kunnen zijn )



Ik weet zelf ook niet wat je wilt… maar wil je wel suces en sterkte wensen.

Wat ms een optie is, is op sommige afdelingen van zkh hebben ze er mensen voor die je kunnen begeleiden in keuzes en gevoelens leren te relativeren, antwoorden te vinden , onzekerheden aan de kant zetten of er mee leren om te gaan.

Misschien kun je er bij je ha eens navraag naar doen ?



Het is nml al heel onzeker een zwangerschap te dragen nu je ook nog ene kindje vroeg verloren bent in een zwangerschp, om deze nog gecondoleerd met het verlies. Wat verdrietig moet je er om zijn.



Een hele dikke knuffel en sterkte in deze periode, die heel dubbel voelt dus, en ms naast de zorg voor 2 , wat geluk is, ook een grote angst.



Niet om schamen of anderen over je heen laten vallen, volg je weg er in zoals je die toekomt, en je gevoel uit spreken, eventueel met je partner. Betrek hem ook hierin zo veel mogelijk.



toytoytoy , en ik hoop dat alles een weg volgt met een mooi einde , zodat jij je goed voelt, de kindjes gezond zijn en je partner en jij een mooi gezin kunnen vormen…



Sterkte met deze weg :hug: en ik hoop ook heeel veel liefde en plezier en goede fijn e momenten :inlove: :thumbup:

Meis, allereerst een dikke :hug:

Ik kan me voorstellen dat je even niet weet wat je met dit nieuws aan moet. Je bent echt niet de enige die het eerst even helemaal niet ziet zitten.

Ik raad je aan om het nieuws even te laten bezinken. Zet vervolgens je gedachtes op papier. Schrijf alles op wat jij denkt dat vreselijk tegen gaat vallen of voor problemen gaat zorgen. Als je dat gedaan hebt dan kun je misschien (samen?) naar oplossingen gaan zoeken. Wees niet bang om hulp in te schakelen als je dit niet alleen denkt te redden. Er staan vast mensen om je heen klaar om je te helpen.

En wie weet kun jij dan over een tijdje toch gaan genieten van dit wonder in je buik.



Sterkte, en succes :thumbup:

@Mariiyelle wrote:

2 vliegen in een klap… Mooi toch? :thumbup:





Ik vind dit een beetje een vreemd antwoord. :roll:

















:? :roll:




Ik vind dit een beetje een vreemd antwoord. En waarom die smilies eronder? :roll:

Gefeliciteerd!!!



Ben zelf ook zwanger van een tweeling.

Natuurlijk was het eerst schrikken maar nu ik 23 weken ben is het vooral erg leuk en ik krijg zulke leuke reacties!! :inlove: :inlove:



Wij moeten boven veel opruimen en vooral weggooien, het is één grote puinhoop momenteel maar het komt goed!!

Wij hebben maar 3 slaapkamers en we zijn straks met z’n 5-en!!



Meid, heb vertrouwen, geniet er van!!

Kan me voorstellen dat het schrikken is, dat je hebt bedacht dat je ruimte, geld en wat dies meer zijt, voor 1 kindje hebt, en dus besluit voor 'n kindje te gaan. En dan krijg je er ineens twee. Dan staat je wereld even op z’n kop.



Je zit nu in deze situatie (toch even gefeliciteerd hoor!!), dus ik denk dat het nuttig is om van hieruit verder te kijken. Wat zijn precies de dingen waar je tegenop ziet? Maak daar een lijst van, zodat je voor elk probleem een oplossing kan gaan zoeken.

Ik echt dat met een beetje creatief denken een hoop beren van de weg te jagen zijn (al ken ik je situatie natuurlijk niet).



Je spreekt enkel over jezelf, ben je alleen? Of heb je ook een partner? Hoe staat hij hier in?

Kan me voorstellen daat je geschrokken bent! Zulk nieuws moet even bezinken toch? Ik zou me ook rotgeschrokken zijn.

In ieder geval goed dat je het ook uitspreekt; dat doet vaak meer goed dan opkroppen. :wink:



Maar het klinkt alsof het niet alleen de eerste schrik is, maar je er bij wijze van spreken al over had nagedacht voor je zwanger werd dat je geen tweeling wilde.



En wat vindt je vriend er van? Ik las dat zijn zus kortgeleden met 21 weken is bevallen van een drieling. Ik kan me voorstellen dat dat ook meespeelt voor je?

:hug:

In haar voorsteltopic is te zien dat ze 20 is. Misschien dat ze het daarom op dit moment niet ziet zitten?

Hallo Maartje,



Wat een schok hè, als je ineens twee hartjes ziet :shock: Ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren…

Waarom denk je dat het in jouw situatie gewoon niet kán? Natuurlijk moet je wennen aan het idee dat er twee kindjes in je buik groeien in plaats van één. Niks mis mee dat je niet meteen staat te springen van blijdschap.



Maar ik denk dat de grootste aanpassingen en veranderingen in je leven niet te maken hebben met het feit dat het een tweeling is. Je hele leven gaat straks in het teken staan van een baby. Je past je daar op aan, en of dat nou voor één of voor twee baby’s is maakt volgens mij niet zoveel uit. Ik weet natuurlijk niet hoe het geweest zou zijn als ik één kindje had, maar het valt me echt alles mee. Natuurlijk is het niet altijd één grote roze wolk om voor een tweeling te zorgen, maar mensen die zeggen dat dat met één kindje wel zo is die geloof ik toch niet helemaal :wink:



En financieel gezien… tja, het is inderdaad wel wat duurder, maar je hebt dat grotendeels wel zelf in de hand. Ik denk dat er zat eenlingen zijn die in hun eentje meer kleding hebben dan mijn twee jongens samen. Ik heb twee mooie en goede bedjes gescoord op marktplaats. Met de kinderwagen had ik geluk, die heb ik van mijn vader gekregen, maar ook daarvan heb je echt wel goede op marktplaats staan.



En ik kan inderdaad niet uit je post halen of je alleenstaand bent of niet. Wij hadden een LAT relatie toen ik -bewust :wink: - zwanger werd en wilden dat eigenlijk - in elk geval voorlopig - zo houden. Toen we hoorden dat we een tweeling kregen hebben we die keuze heroverwogen en zijn we alsnog samen gaan wonen. Ik kan je vertellen: onze relatie is het afgelopen jaar verre van ideaal geweest, en wij gaan dan ook uit elkaar. Kwestie van wachten totdat mijn (bijna ex)vriend woonruimte heeft gevonden. En ik zie er niet tegenop om het straks alleen te moeten doen. In de praktijk doe ik nu ook het meeste alleen, en ik heb daar aardig mijn handigheid en draai in gevonden.



Er is hier ook een topic met tweelingmamas (meerlingmamas), kijk hier maar eens. Als je vragen hebt kun je die altijd in dat topic stellen, of je kunt het eens doorlezen en dan kun je misschien een beetje een idee krijgen hoe wij allemaal het dagelijks leven met een meerling overleven :mrgreen: en hopelijk zie je dan dat er ook heeeeeeel veel te genieten valt :inlove:



Sterkte!

blabla

:hug: :hug: :hug:

weet niet of je momenteel ook iemand ziet, qua hulpverlening, om mee te praten? Lijkt alsof je dat wel nodig hebt.

Ook om geen impulsieve beslissingen te nemen.

m.b.t. slikken van antidepressiva tijdens zwangerschap, er zijn wel deglijk mogelijkheden…wel belangrijk om daarover in gesprek te gaan, je hebt het wel nodig denk ik!



Denk toch ook wel dat je vriend er recht op heeft om te weten wat er aan de hand is…en wat vind je moeder er van?

Hoop dat je een goede beslissing zult nemen.



het doet me pijn te lezen dat je er over nadenkt om een kindje weg te laten halen of ‘weg te geven’…

och meid toch :cry: het doet me pijn als ik lees hoe je erover denkt… ga asjeblieft eens met een hulpverlener o.i.d. praten!!! En wees eerlijk tegen je vriend. Alles in je eentje overdenken doet je geen goed! :hug:

Meis, wat heb je veel voor je kiezen gekregen de afgelopen jaren. Ik kan me voorstellen dat je er weinig meer bij kan hebben. Aan de andere kant is het je wel gelukt om door te blijven gaan, dus je moet wel een enorme kracht in je hebben.

Laat het misschien even bezinken, maar praat er dan ook goed over met je vriend en met je gyn. Zet samen alle opties op een rijtje en kijk dan welke de beste / de minst slechte is. In het ziekenhuis is ook vaak maatschappelijk werk te vinden. Of heb je zelf al een fijne hulpverlener?

Heel veel beterschap met het eten / drinken gewenst. Te weinig drinken kan vooral heel slecht zijn voor jouzelf, want alles gaat eerst naar de beebjes.

:hug: