help :P

prachtige testen joh, niet meer twijfelen! :dance: Die streep spat er gewoon vanaf, en dat ene woord zeg genoeg! :inlove:

Gefeliciteerd! Volgens de test zou je al verder zijn dan 3 dgn overtijd, misschien zijn het er wel twee :mrgreen:

@Smurf78 wrote:

prachtige testen joh, niet meer twijfelen! :dance: Die streep spat er gewoon vanaf, en dat ene woord zeg genoeg! :inlove:

Gefeliciteerd! Volgens de test zou je al verder zijn dan 3 dgn overtijd, misschien zijn het er wel twee :mrgreen:

2? :eh: :roll: zoals in…2 baby’s…waarom denk je dat? :stuck_out_tongue:

vorige maand de 11de heb ik mijn pil ongi gehad , vandaag is het ook de 11de, op de bijsluiter staat bij 3+ dat de arts begint te tellen vanaf de begin dag van je laatste ongi…dat was dus een maand geleden…dus ben ik dan al een maand zwanger?

ik kan denk ik nog geen banner maken want ik weet de datum niet waarop ik uitgerekend ben en week niet exact hoelang ik nu zwanger ben… :think: :eh:

Gewoon je eerste dag van je ongi als datum nemen ( dan rekent dat programma het wel uit, moet je even naar googlen als je de datum wilt weten )! Je weet alleen je cyclus lengte niet omdat dit je 1e ronde ook weer is. Heb je wel je eisprong gevoeld of met een test vastgesteld?

@Vlinder83 wrote:

Gewoon je eerste dag van je ongi als datum nemen ( dan rekent dat programma het wel uit, moet je even naar googlen als je de datum wilt weten )! Je weet alleen je cyclus lengte niet omdat dit je 1e ronde ook weer is. Heb je wel je eisprong gevoeld of met een test vastgesteld?

Heb geen test gedaan, we hebben gewoon om de dag geklust :stuck_out_tongue: lengte van mn cyclus weet ik ook niet…maar misschien kan de dokter wel de tijd bepalen, ik maak maandag een afspraak

ja en die clearblue zegt dat je meer als 5 weken zwanger. Ik had dat ook +3.

Van Harte. Kom je bij de mei mama’s schrijven.

Groetjes

@jane wrote:

ja en die clearblue zegt dat je meer als 5 weken zwanger. Ik had dat ook +3.

Van Harte. Kom je bij de mei mama’s schrijven.

Groetjes

Dat vind ik het vreemde…ik ben 7 aug gestopt met de pil, 11 aug ongi geworden, en nu de 11de september getest…en dan staat er + 3 wat dan meer dan 5 weken zou zijn?..maar de 11de is nog geen 5 weken geleden…toch? :think:

Kan je je misschien nog herinneren hoe lang je cyclus was vóór je aan de pil ging?? Dan zou je daar vanuit kunnen gaan.

Gemiddeld gezien is het 28 dagen, met de eisprong rond dag 14.

Dus als je op 11 augustus dag 1 van je ongi had, dan ben je nu op de 32e dag van je cyclus/4 dagen overtijd.

Officieel ben je zwanger vanaf 11 augustus, dus dan zou je nu 4 weken en 4 dagen zwanger zijn.

@Bengalis wrote:

Kan je je misschien nog herinneren hoe lang je cyclus was vóór je aan de pil ging?? Dan zou je daar vanuit kunnen gaan.

Gemiddeld gezien is het 28 dagen, met de eisprong rond dag 14.

Dus als je op 11 augustus dag 1 van je ongi had, dan ben je nu op de 32e dag van je cyclus/4 dagen overtijd.

Officieel ben je zwanger vanaf 11 augustus, dus dan zou je nu 4 weken en 4 dagen zwanger zijn.

Nee ik weet niet meer hoeveel dagen mn cyclus had voor de pil, das al 7 jaar geleden ongeveer :stuck_out_tongue: maar de 11de augustus was idd de eerste dag van mn ongi vorige maand

Misschien een hele korte cyclus, kan maar zo en dus ook een vroege eisprong, waardoor je ‘‘denkt’’ dat je 3 dagen over tijd bent maar in weze al langer over tijd was :thumbup: Dan klopt 3+ aardig.

Echo laten maken tussen 10 en 13 weken schijnt meest betrouwbaar te zijn om termijn te bepalen!

weet je wat ik niet snap…het tellen begint dus bij de eerste dag van de laatste menstruatie…bij een ongi word je “oude” eitje toch juist "eruit gespoeld"zeg maar…mee met de rotzooi, ik dacht altijd dat een ongi je lichaam opruimen was…als het ei dan weg ging…hoe kan het tellen dan beginnen op de eerste dag van de ongi?

Dan zou je toch denken 14 dagen daarna bij de eisprong?

Hoop dat jullie me het kunnen uitleggen

groetjes Kim

Je baarmoeder maakt zich (in een gezond lichaam welteverstaan) iedere maand op voor een eventuele zwangerschap, o.a. hormonen zorgen voor een bekleding van de baarmoeder wand, 14 dagen na de 1e dag van je laatste menstruatie vindt bij een ideale regelmatige cyclus van 28 dagen de eisprong plaatst, deze dwaalt hetzij bevrucht, hetzij onbevrucht af naar de baarmoeder, daar aangekomen gaat een bevruchte eicel zich innestelen en heeft daarvoor ook de dikke baarmoederwandbekleding nodig.

Wanneer een eitje zich niet innesteld stoot je lichaam het af inclusief de opgebouwde bekleding, vandaar ook het bloed en soms wat dikkere slijmproppen.

Vanaf je eerste dag van die menstruatie begint dat hele proces weer opnieuw.

Snap je het een beetje zo, of ben ik onduidelijk?

x

@kim86 wrote:

weet je wat ik niet snap…het tellen begint dus bij de eerste dag van de laatste menstruatie…bij een ongi word je “oude” eitje toch juist "eruit gespoeld"zeg maar…mee met de rotzooi, ik dacht altijd dat een ongi je lichaam opruimen was…als het ei dan weg ging…hoe kan het tellen dan beginnen op de eerste dag van de ongi?

groetjes Kim

Het moment van je eisprong is vaak niet met zekerheid precies te zeggen. De eerste dag van je laatste menstruatie wel. :wink: Maar eigenlijk is het inderdaad gek om dan te gaan tellen.

Dus stel je hebt een cyclus van 28 dagen.

Jij bent op 11 augustus ongesteld geworden, op dat moment gaat het hele proces alweer in werking, dit zou betekenen dat je na 14 dagen vanaf 11 augustus alweer een nieuwe gerijpte eicel zou moeten hebben die dan dus ook springt :wink:

@Hupsakee wrote:

@kim86 wrote:

groetjes Kim

Het moment van je eisprong is vaak niet met zekerheid precies te zeggen. De eerste dag van je laatste menstruatie wel. :wink: Maar eigenlijk is het inderdaad gek om dan te gaan tellen.

Je bent zo’n 5-6 dagen ongesteld en daarna heeft je lichaam zo’n 8 dagen nodig om een eicel te rijpen, dan kom je snel op 13-14 dagen uit.

Het tellen vanaf dag 1 heeft echter dus wel zin, omdat het hele proces in die dagen al gebeurd, maar ja als je uiteindelijk zwanger bent ben je natuurlijk niet al op dag 1 bevrucht geraakt, maar het hele proces naar de bevruchting toe heeft wel plaatsgevonden en de een is iets eerder dan de ander en dus reken je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.

@Huggie wrote:

Dus stel je hebt een cyclus van 28 dagen.

Jij bent op 11 augustus ongesteld geworden, op dat moment gaat het hele proces alweer in werking, dit zou betekenen dat je na 14 dagen vanaf 11 augustus alweer een nieuwe gerijpte eicel zou moeten hebben die dan dus ook springt :wink:

Oke dank je wel :slight_smile: ik snap het zo ongeveer.

Alleen nog een vraagje, als ik de 11de dus ongi ben geworden en de nieuwe eisprong kan plaatsvinden is 14 dagen daarna…dat is dus de 25ste augustus…dan zou ik nu uitkomen op 2 weken en 3 dagen zwanger…maar ze rekenen dus ook die 14 dagen voor de eisprong erbij…terwijl je dan dus eigenlijk niet zwanger bent… die CB geeft 3+ aan…

Maar het vruchtje is dus zo groot als 2 weken oud dan?? of als 4 weken? En de mensen van het topic augustus stoppers denken zelfs over de 5 weken…maar dat kan toch helemaal niet…toen was ik nog aan de pil…:eh: :think: :oops:

Ja die 2 weken reken je erbij! Is gewoon cadeau zeg maar, het vruchtje is echter pas zo oud als vanaf je eisprong.

Aangezien hij al 3+ aangaf kan je eisprong eerder zijn geweest, dus een kortere cyclus als 28 dagen.

Dat is de verstreken tijd, sinds de bevruchting.

Echter word het vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie gerekend en ben je dan dus 2 weken cadeau erbij langer zwanger.

Je zal niet langer dan 5 weken zijn, aangezien je 11 augustus een menstruatie hebt gehad…

Maar ben natuurlijk geen dokter, gewoon iemand die zich heel goed heeft ingelezen in de babybijbel :thumbup:

Maar bij twijfel en een onregelmatige cyclus kan je het beste tussen week 10 en 13 voor een termijnecho gaan, daarvoor kan het nog te klein zijn en kan een millimeter al een dag verschil betekenen, daarna is het kindje moeilijker op te meten omdat het kan buigen en doen.

Ze konden afgelopen week in het ziekenhuis toen ik een extra controle kreeg ook moeilijker meten (14,5 week toen) omdat kindje helemaal krom en in de kreuk lag :lol:

Gewoon even een verloskundige contacten!

Hou je niet teveel vast aan die conceptie indicator.

Bij mij gaf deze ook 3+ zwanger toen ik absoluut nog niet 5 weken zwanger was, laat staan langer dan 5 weken (en het is er toch echt maar eentje). Een termijnecho kan trouwens al vanaf 8 weken!

Klopt, maar ze raden 'm aan tussen 10-13 weken voor een hogere betrouwbaarheid