Help, mijn man is klusser, welke Kokker komt morgen op tv ?

O niet? Nolleke?

O die was zooooooooooooooooooo irritant. Tja nu begrijp ik het! :wink:

@Stephie wrote:

O niet? Nolleke?

O die was zooooooooooooooooooo irritant. Tja nu begrijp ik het! :wink:




Oh jaa Nolleke, die met de ontplofte föhn

Als Ole het niet doet doe ik alles zelf …dan kan het wel eens gebeuren dat iets met een 5 duimer hangt :lol:



Nou zou hier nooit gebeuren. Heb mijn slaapkamer samen met Suus gesaust schik da we hadden :lol: :lol:



Maar ken het wel hoor zulke mensen 20 jaren plan voor een keuken hij is alweer aan vervanging toe maar nog steeds niet af :lol: :lol:

De mensen die aan deze programma mee doen worden op deze ellende geselecteerd en dat trekt weer kijkers . Daarnaast lachen die mensen zich kapot want hun huis is mooi af en kan verkocht worden (zou het niet :think: )

Ik kan het me voorstellen dat als je ms hebt, dat je dan niet zelf gaat klussen.



En de vrouw van de vorige aflevering had de zorg voor 2 kleine meisjes. Ook dan heb je zelf geen tijd om te klussen. Wij zitten ook nog middenin afwerken na een verbouwing en uit ervaring weet ik dat alles tussen de bedrijven door moet en als je 's avonds eindelijk de kinderen tevreden in bed hebt liggen, heb ik ook bijna nooit zin om nog te klussen. Laat staan dat ik lawaai kan gaan maken in huis.



Die nolleke herkende ik meteen :roll: Ik snap nu waar die Pascal zijn houding van heeft, gatverdamme wat een vent :sick:

Hij voelde wel een beetje voor zijn vrouw zei hij. Als zijn kind er eenmaal is staat deze op de 1e plek en zijn vrouw op de 2e :o

Volgens mij heeft die jongen zelf nooit liefde gekend, wat een hufter :thumbdown:

Maar eh, om op mijn eigen vraag terug te komen :d Ik ken haar inderdaad, alleen haar vriend niet gelukkig :silenced: Het doet er verder niet toe hoe ik haar ken maar het kwartje is bij mij gevallen iig. Hoef ik daar niet meer over te breinbreken :wink:

Nou Karin, kun jij weer rustig slapen!

jammer dat ik het gemist heb, gezien jullie reacties… :mrgreen:



als het een kokker was denk ik niet dat ze daar nu nog voor uit durft te komen… :wink: :mrgreen:

@maantje wrote:

zij heeft ms dus dat is wel moeilijker…



maar die irrie vrouw heet nolleke!

echt een stom wijf zeg, laat hem gewoon zegt ze dan!! :shock:



ik had hem er al uit getrapt of waarschijnlijk was ik zelf vertrokken uit dat bouwval!
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nolleke :sick:

Ik vind het trouwens wel een leuk topic om in leven te houden :mrgreen:

Kunnen we iedere week kletsen over de huizen die er niet uit zien en de luie mannen die niet klussen :lol:

Wegens prive redenen verwijderd!!!

Wat een gehaktbal die vent.

Strak in het pak, zonnebrilletje :?



Kan me voorstellen dat die vrouw niet kon klussen, ze heeft MS, en werkte daardoor ook niet.

Als ze niet kan werken, kan ze denk ik ook geen rijtjeswoning van boven tot beneden verbouwen, in haar uppie…

En dan ook nog zwanger…





Wat me wel opviel, toen ze 14 dagen later terug kwamen stonden ze in de keuken, en achter haar zag je 2 dikke naden van gipsplaten zitten, die echt slecht weg waren gewerkt!

Is me bij ‘In Holland staat een huis’ ook regelmatig opgevallen, dat er scheef geverfd was in hoeken, of dingen slecht afgewerkt waren.

Dat is denk ik het nadeel van zo’n programma.

Leuk voor de kijkcijfers, snel, snel, leuk ‘showroom’ woonkamertje.

Maar als je dan eens goed kijkt, of bij daglicht, word je niet blij vrees ik…



In dat opzicht begreep ik die jongen ook wel toen hij over het plafond begon (isolatie), en die John zei ‘Komen wij je helpen, ga je kritisch lopen doen, kijk eens wat je er zelf van hebt gemaakt’.

Dan denk ik, leuk John, maar jullie maken een programma, en ondertussen ziet het er ook niet echt uit, of hou je geen rekening met de wensen van de bewoners.

Nee maar het idee is natuurlijk alles beter dan dat het was.



Ze kunnen altijd nog dingen bijwerken maar ze kunnen nu wel wonen.

@Anneke wrote:



Kan me voorstellen dat die vrouw niet kon klussen, ze heeft MS




Ik gaf haar maar als voorbeeld. Er zijn zat vrouwen in de programma die ook jaren in de zooi zitten die wel gewoon kunnen klussen.



Ik denk dat die vrouwen het zelf ook een beetje in de hand hebben. Zij pikken het toch…



Nou ik zou dat dus niet doen en zelf de hamer en kwast pakken…



Afgezien van het feit dat mijn man het net zo goed kan doe heb ik ook de keuze om mijn kinderen in die s.h.i.t te laten opgroeien…

Dat is absoluut zo.



Ik kan ook niks.

Ik kan wel goed afplakken en schilderen (beter als manlief), ik doe het net iets netter.

Wel knoei ik dan meer om me heen, de vloer, kleding enz… :oops:



Maar met stroom enz, boren, zagen dat hoef je me echt niet te laten doen.

Maar ik zou hem dan wel op zijn nek zitten dat hij iets ging doen.



Maar misschien dat je er op een gegeven moment aan went?

Klinkt gek, maar misschien raak je er soms aan gewend, dat je het niet meer ziet, of het punt voorbij bent waarop je het niet meer uithoud.

Kan me anders niet voorstellen dat je het pikt.

Hier ligt nu de overloop open, ivm een nieuw plafond, is al een week of 3.

Hij doet steeds een beetje als hij vrij is, en als ik vrij ben in de weekenden (anders moet hij op Robin letten), en dat vind ik soms al vervelend…



Volgens mij zaten ze 1 jaar in de rommel trouwens, en waren ze 9 jaar bij elkaar.

Of ik begreep het zelf verkeerd.

@Anneke wrote:



Volgens mij zaten ze 1 jaar in de rommel trouwens, en waren ze 9 jaar bij elkaar.

Of ik begreep het zelf verkeerd.




Klopt. Het vorige koppel met de 2 meisjes en een derde op komst zaten al 9 jaar in de rotzooi. Dat had ik dus ook niet gepikt, laat staan dat ik nog een kindje in dat huis erbij zou laten komen.

JE kiest er samen voor om een oud pand te kopen en ik vind het wel ver gaan de verantwoordelijkheid helemaal bij een man te leggen.



Vorige keer werd in dat programma ook gezegd mensen overschatten zichzelf en onderschatten wat er werkelijk bij komt kijken.



Soms vraag ik me wel af of voor het programma eea niet erger gemaakt wordt :shock: Zoals een keer een groot gat in plafond met allerlei troep wat eruit kwam en jongetjes lag eronder te slapen.



Dat je een pand koopt waar veel aan moet gebeuren ok maar je gaat me toch niet vertellen dat die lui lukraak door het pand van alles gaan slopen en dan nergens meer aan beginnen.



Het is gewoon te erg af en toe. Het gemiddelde slooppand ziet er beter uit.



En mijn moeder had ook kleine kinderen maar die deed echt wel wat in de avonduren ed.

Bella, ik heb alle afleveringen tot nu toe gezien en in 90% van de gevallen gaat het erom dat de man plechtig heeft beloofd te zullen klussen. Man en vrouw hebben samen alles doorgesproken en deadlines gesteld welke iedere keer werden uitgesteld. Dan kun je nog wel samen voor een huis zijn gegaan maar als 50 % van de verantwoordelijken zich niet aan de afspraken houdt, dan houdt het ook snel op.



Er zijn echt mensen die zo leven hoor ! Een vriend van mij is exact zoals de jongeman van gisteren. Een haantje. Doen alsof hij overal verstand van heeft, lekker slopen die handel en vervolgens de boel de boel laten en gewoon verder gaan met hun leven.

Ik kan me goed voostellen dat mensen denken dat het is aangedikt omdat je zelf geen voorstelling kunt maken van hoe het moet zijn om in een onaf huis te wonen. Wat ze bij RTL laten zien is inderdaad heel extreem, daar worden ze ook op uitgezocht natuurlijk, net als met mensen die moeten afvallen, het liefst hebben ze ze zo dik mogelijk…



Onze kinderen zijn 1 & 2 jaar en wij zijn vorig jaar verhuisd na een grote verbouwing. Onze kinderen hebben samen in de box gespeeld temidden van een hele hoop puin terwijl wij aan het klussen waren maar op een gegeven moment willen ze daar niet meer in :wink: en de oppasadresjes wilden ook niet zo vaak meer oppassen en dus zijn we nu aangewezen op de weekenden en de avonden om te klussen.

Als ik overdag alleen met de kleintjes ben, kom ik alleen toe aan verven als ze op bed liggen en dat doe ik dus ook. Maar flink verbouwen, breken, schuren, timmeren etc…dat doe je echt niet met 2 ukkies erbij als je alleen bent.

Als ze het echt van tevoren zo afgesproken hebben dan is het ws des te meer een kwestie van jezelf overschatten en het werk onderschatten want je bent al gauw twee jaar bezig in je vrije tijd en dat is niet niks. Dan moet je gewoon heel gedisciplineerd zijn en daar schort het dan ws wel aan.



Ik heb ook een kennis en die hadden ook een oud huis gekocht wat ze weleens helemaal zouden gaan opknappen en hij was zelf timmerman/aannemer - maar ja het viel toch niet mee in je vrije tijd ook nog eens te gaan klussen en ook daar kwamen de kleine kindjes - ondertussen 10 jaar in een kluspand gewoond. Toen had ik zoiets van nou mij niet gezien hoor en ik heb ook geen zin om 2 jaar al mijn vrije tijd daar in te gaan steken. Het is misschien ook een kwestie van jezelf en je partner goed kennen en je grenzen weten.



Karin ik snap dat in je eentje met twee kleintjes om je heen je niet veel gedaan krijgt - ik ben al blij als ik het huis aan kant krijg en de afwasmachine leeg als ik met lasse alleen ben :shifty:

Misschien is dit typisch een geval van “ga maar eerst eens 14 dagen op vakantie met je partner, dan leer je elkaar kennen”



Sommigen hebben die fase overgeslagen denk ik :wink:

@Karin2 wrote:

Misschien is dit typisch een geval van “ga maar eerst eens 14 dagen op vakantie met je partner, dan leer je elkaar kennen”



Sommigen hebben die fase overgeslagen denk ik :wink:




haha ik ga deze zomer voor het eerst met mijn vriend op vakantie nen dan 23 dagen :shock: :smiley: