Help, mijn man is klusser, welke Kokker komt morgen op tv ?

Het is weer zover…ik dacht ik up hem even :angel:

De vorige aflevering staat niet eens online :wall:

Die van 20 april ook al niet :frowning:

En ik kan het alleen kijken via de website :frowning:

Dusse, ik ga er vanuit dat ik deze aflevering ook weer niet kan zien, dus vertellen jullie maar in detail wat er gebeurd :mrgreen:

Nou hij is niet ‘‘vreselijk’’ maar erg genoeg…ik snap werkelijk waar niet dat je het lef hebt om je kinderen er zo bij te laten liggen…die arme jongens slapen gewoon tussen de bende en 1 al 4 jaar op de grond :thumbdown:

Ze hebben nog nooit een eigen kamer gehad…echt triest…mijn kerel had die kamer in gemogen en de kids bij mij tot hij ging helpen met de kamers af maken…al moet ik zeggen dat ik het dus zelf had gedaan…no way dat mijn kiddies er zo bij zouden liggen :hand:

Ik heb het even opgenomen, ben wel weer benieuwd !

Ik snap wel dat die mannen overal de schuld van krijgen hoor, maar die vrouwen zijn er toch zelf ook? trots Ik heb helemaal zelf Rick’s kamertje geschilderd en gesausd… :angel: trots



Daarnaast hebben ze toch ook familie en vrienden?



Natuurlijk is het niet mijn ouders verantwoordelijkheid, maar ik weet héél zeker dat als mijn hut zo’n puinhoop zou zijn, ze binnen een maand m’n halve familie en volledige vriendengroep mobiliseren om ‘even’ orde op zaken te stellen.



En dan heb ik het alleen nog over m’n ouders. Zeker weten dat ook onze vrienden ons zo nooit zouden laten zitten.



Ikzelf zou, als ik het niet zelf zou kunnen, dan een aannemer laten komen om de boel af te maken (ervanuitgaande dat je er niet aan begint als je niet een paar centen op de bank hebt).



Dus nee, ik vind niet dat die mannen de schuld volledig mogen krijgen.

Ik zou me rot schamen als mijn man het niet deed en ik het zelf moest doen.

@stillewater wrote:

Ik zou me rot schamen als mijn man het niet deed en ik het zelf moest doen.




Hoezo?



Mijn man werkt 65-75 uur in de week buiten de deur, ik ben thuis. Als jíj het wel zou kunnen hij niet, waarom zou jij je dan moeten schamen?

Ik vind het soms ook belachelijk, dan zie je bijvoorbeeld allllll die rommel(en daar ergert de vrouw zich dan aan) bijvoorbeeld in een garage.

Danheb ik zo iets van ehmmmm tja als je je daar aan stoort dan ruim het lekker zelf op.



Ok de zware dingen doe je samen of laat je doen maar je bent als vrouw toch oook zelf verantwoordelijk voor de rotzooi.

De kinderkamer van die 3 kleintjes bestond grotendeels uit rotzooi, beete opruimen, bedjes rechttrekken en het staat toch gelijk een heel stuk beter.



Heb soms best medelijden met die mannen daar op tv.

@Peetje wrote:

@stillewater wrote:
Ik zou me rot schamen als mijn man het niet deed en ik het zelf moest doen.




Hoezo?



Mijn man werkt 65-75 uur in de week buiten de deur, ik ben thuis. Als jíj het wel zou kunnen hij niet, waarom zou jij je dan moeten schamen?
Mijn idee 8)



Ik denk dat deze man het niet uit arrogantie deed zoals vorige week die kerel :sick:

Hij was echt aangeslagen…zag je hem stotteren op het strand…hij wist het echt niet hoe en wat hij nog moest zeggen.

Ik zou ook nooooooooooooooooit mijn kids er zo bij laten liggen.

ook niet als mama…je kan écht wel een bedje regelen hoor,no way dat mijn schatje 4 jaar op de grónd zou slapen :hand:

Moest wel even slikken toen papa zei tegen zijn zoon ‘ik gun het je zo’

Ja vent had dan een beetje doorgewerkt die 4 jaar :think: :roll:



Maar ik heb ergens ook het gevoel dat deze man niet meer wist waar ie beginnen moest, hij zat echt vast.

Heb iig nog nooit een man gezien die zo blij was met de hulp van dit programma.

Ik snap het wel hoor.



Mijn moeder is een absolute NO GO area wat betreft huishouden. Als kind wist ik niet beter dan dat het bij ons altijd zooi was. En dan niet zozeer kluszooi, maar vieze zooi zoals in “hoe schoon is jou huis”

Toen ik volwassen werd heb ik regelmatig de hele zooi uitgemest en gereorganiseerd en schoongemaakt, immers ik leefde er ook.

Maar als ik nu bij mijn moeder kom dan vliegt het me aan, ik zie zelf niet waar ik beginnen zou moeten en dus komt er niks van.

Soms spreek ik af om haar te helpen en dan hebben we aan het eind van de dag nog niet 1% gedaan van wat we hadden kunnen doen gewoon omdat we vast zitten in het niet weten waar te beginnen.



Ruud en ik kijken ook altijd naar help… maar zeggen steevast… weer 1 die teveel hooi op zijn vork heeft genomen, aan alles tegelijk begint zonder plan en dan overvangen raakt door de hoeveelheid werk die voor hem ligt.



Wat partners betreft, ja misschien valt hun ook wat te verwijten, maar als die man het al niet ziet en geen begin weet te maken, waarom moet die vrouw dat dan wel kunnen?



Ik ben zelf bere handig, Ruud is meer de gene die mij helpt, maar ik schijn te worden bezien als uitzondering want als we naar een handel gaan voor bijvoorbeeld vloertegels, dan lullen ze steevast tegen Ruud en zit Ruud ze steeds naar mij te verwijzen. Vooral mannen zijn enorm bevooroordeelt, zo zijn we ooit eens weggelopen uit een tegelbedrijf omdat die man mij compleet negeerde en Ruud totaal niet wist waar die vent het over had.

Dat vrouwen klussen schijnt dus nog niet zo acceptabel te zijn. :roll:

@Madre wrote:

Weet je wat ik nooit zo van het programma begrijp…



Als je 9 jaar in de rotzooi zit dan doe je er toch zelf wat aan als vrouw…



Ik zou echt niet zo lang op een stukje van 30m2 gaan zitten of niet kunnen douchen omdat mijn man het steeds maar uitsteld.



Vrouwen hebben toch ook hersens en handen???




maar als je een man hebt die denkt dat ie kan klussen en gewoon maar ergens begint met afbreken dan kom je als vrouw ook niet ver hoor…

hij begint met het ene te slopen en dan vervolgens het volgende, dan weet je het al snel niet meer hoor…

je kan elkaar toch stimuleren, mijn man is ook geen klusser, die had tot voor kort nog noooit een boormachine vastgehad, ik heb wat meer ervaring op dat vlak, als je samen bent, kan je elkaar helpen en is het nog gezelliig ook, dan schiet het een beetje op!



mijn mannetje was zeer verontwaardigt ovr het programma… hij zegt: vrouwen kunnen ook verven ed… ze kunnen zat helpen!



ben ik wel een beetje met hem eens!

@konijn wrote:

je kan elkaar toch stimuleren, mijn man is ook geen klusser, die had tot voor kort nog noooit een boormachine vastgehad, ik heb wat meer ervaring op dat vlak, als je samen bent, kan je elkaar helpen en is het nog gezelliig ook, dan schiet het een beetje op!



mijn mannetje was zeer verontwaardigt ovr het programma… hij zegt: vrouwen kunnen ook verven ed… ze kunnen zat helpen!



ben ik wel een beetje met hem eens!




Maar als je het niet leuk vind, dan is de bereidheid het te leren ook ver te zoeken en kan je dus echt zeggen dat je het niet kan.

Zo KAN ruud best tuinieren, maar hij heeft er dusdanig de schurft aan dat hij het echt niet “kan” hij kan zich er niet toe zetten, met de beste wil van de wereld niet.

Zo ken ik ook vrouwen. Mijn schoonzus heeft ook echt de schurft aan klussen en die gaat dus echt niet zelf aan de slag.

Binnenkort gaan wij de badkamer verbouwen (volgend jaar) maar waarschijnlijk ben ik de persoon die gaat tegelen :mrgreen: Gewoon omdat ik het leuk vind en omdat mn hubby het helemaaaal niet leuk vind. Zware werk kan ik niet, maar al het schilderwerk van kozijnen hier in huis en alle deuren heb ik samen met mn moeder gedaan. Structuur verven niet, want daar had ik dan weer geen geduld voor :lol:



Ik heb er een aantal afleveringen van terug gekeken op internet, maar ik zal dus ook nooit gaan verhuizen als er nog niks af is… al had ik waarschijnlijk niet eens zo’n huis gekocht :oops: :hand: Enne als je aan de badkamer begin moet je natuurlijk niet eerst ook de keuken slopen en vervolgens alle2 niet afmaken. 1 ding tegelijk, scheelt al een hoop stress en de vraag waar je nu moet beginnen, want ik kan goed begrijpen dat, als je in zo’n situatie zit, je niet meer weet waar je moet beginnen…

@Cell wrote:



Maar als je het niet leuk vind, dan is de bereidheid het te leren ook ver te zoeken en kan je dus echt zeggen dat je het niet kan.

Zo KAN ruud best tuinieren, maar hij heeft er dusdanig de schurft aan dat hij het echt niet “kan” hij kan zich er niet toe zetten, met de beste wil van de wereld niet.

Zo ken ik ook vrouwen. Mijn schoonzus heeft ook echt de schurft aan klussen en die gaat dus echt niet zelf aan de slag.




Maar jouw schoonzus zal dan waarschijnlijk ook niet met haar vingertje naar haar man wijzen neem ik aan…



Dat is een beetje mijn punt. De mannen worden er neer gezet als luie lapzwanzen die hun gezin de rommel aandoen, terwijl de vrouw er ook nog is. Als je er allebei geen zin in hebt, prima, maar ga dan niet wijzen.

Kún je het echt niet als vrouw van zo´n man zijnde, schakel dan hulp in. Maar 2-4-9 jaar in de meuk zitten, ben je dan als vrouw zijnde ook zelf bij vind ik. Niet helemaal fair om dat ‘de man’ de schuld te geven.