Heee Heksje!
Wat een gedoe he die krimpende eitjes enzo. Herken het wel! Veel succes morgen!
Hopelijk heb je ook gauw zo’n mooie banner onder je naam :mrgreen:
Zet 'm op!!
liefs
Mar
nou het was een fluitje van een cent…over 16 dagen testen :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar:
:dance: :dance: :kaars: :kaars: :dance: :dance:
Spannend
:kaars: :kaars: :: :: :kaars: :kaars:
het eitje was alwel gesprongen :roll: :shifty:
eens opzoeken hoe lang zo’n ei eigenlijk houdbaar is :lol:
:think: de 1 zegt 12 uur de ander 24 :think:
en dan de pregnyl…ongeveer na 12 uur eisprong :think:
eens even rekenen…
Wat ben je toch een bikkel. Nu starten we met het duimen :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
Liefs,
Noortje
@Heksje wrote:
nou het was een fluitje van een cent…over 16 dagen testen :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar:
:dance: :dance: :kaars: :kaars: :dance: :dance:
Vooral die he :liar:
Ik lees elke keer mee, maar ik snap het niet helemaal :oops:
Wat met die 16 dagen testen en ik weet eigenlijk ook niet wat iui is… misschien een korte uitleg dat ik snap waar ik in meeleef :lol:
Lieve Heksje, ik ga voor jullie duimen meis! :-*
voor angelique :mrgreen: :-*
IUI (Intra Uterine Inseminatie)
Lees ook eens de ervaringsverhalen over IUI.
- Wat is IUI?
- Redenen voor IUI
- Wanneer begint de IUI-behandeling?
- Laboratoriumbewerking
- De eigenlijke IUI
WAT IS IUI?
Dit is een behandeling waarbij bewerkt zaad van de eigen partner in de baarmoederholte wordt gebracht. Deze behandeling wordt ook wel KIE genoemd, wat staat voor Kunstmatige Inseminatie van de Eigen partner. Dit in tegenstelling tot KID, wat Kunstmatige Inseminatie van Donor betekent.
naar boven
REDENEN VOOR IUI
Er is een aantal redenen om IUI toe te passen bij de behandeling van fertiliteitsproblemen. Zo kan bij het oriënterend onderzoek blijken dat de zaadcellen niet overleven in het slijm van de baarmoedermond. Ook kunnen er problemen zijn met de kwaliteit van het zaad. Wanneer er geen verklaring voor het uitblijven van de zwangerschap gevonden is en het paar wacht op IVF-behandeling (reageerbuisbevruchting), is het eveneens mogelijk om IUI toe te passen.
naar boven
- bij ons is de reden dat er te weinig tijd zitten tussen de eisprong en de menstruatie. daardoor kan een eventueel bevrucht eitjes zich niet (goed) innestelen.
ik kreeg die spuit pregnyl dus om die periode te verlengen.
het zaad was weer toppie
WANNEER BEGINT DE IUI-BEHANDELING?
Afhankelijk van de aard van het fertiliteitsprobleem kan de IUI plaatsvinden in een spontane cyclus, waarbij de vrouw geen hormonen gebruikt, of in een gestimuleerde cyclus, waarbij de vrouw wel hormonen gebruikt om de eisprong op te wekken of te bevorderen. Een IUI-behandeling vindt plaats vlak voor de eisprong. Bij de vrouw kan dat moment op verschillende wijzen worden vastgesteld:
- in een spontane cyclus kan met behulp van echografie of urine- dan wel bloedonderzoek het moment vlak voor de eisprong opgespoord worden
*
- in een gestimuleerde cyclus wordt meestal het hormoon HCG toegediend om de eisprong op te wekken. Een aantal uren na de injectie met HCG is dan het meest gunstige moment voor de IUI- behandeling.
*
naar boven
LABORATORIUMBEWERKING
Wanneer de IUI is afgesproken, zullen er twee tijdstippen aan de vrouw worden meegedeeld. Het eerste tijdstip is het moment waarop het zaad naar het laboratorium gebracht moet worden. Voordat het zaad in de baarmoederholte ingebracht kan worden, moet het zaad gewassen worden. Met deze bewerking (ook wel Percoll genoemd) worden de beste zaadcellen uit het ejaculaat geselecteerd en wordt het zaad ontdaan van allerlei stofjes die problemen kunnen opleveren.
Hier wordt het gewassen sperma van uit een steriel buisje gezogen d.m.v. een katheter
naar boven
DE EIGENLIJKE IUI
Op het tweede tijdstip vindt de eigenlijke intra-uterine inseminatie plaats. Met behulp van een ‘eendenbek’ (speculum) wordt de baarmoedermond zichtbaar gemaakt. Het zaad van de partner wordt in een spuitje opgezogen vanuit het buisje dat van het laboratorium afkomstig is. Op het spuitje wordt een dun slangetje (kathetertje) geplaatst. Deze katheter wordt via de baarmoedermond in de baarmoederholte geschoven. Soms moet de baarmoedermond met een tangetje worden vastgepakt om dit opschuiven makkelijker te maken. (Zie afbeeldingen onder aan deze pagina)
Vervolgens wordt het gewassen zaad langzaam in de baarmoederholte gebracht, wat in de meeste gevallen pijnloos verloopt. Na deze behandeling kan de vrouw weer naar huis. In sommige gevallen kan de vrouw enige uren na de IUI wat krampen in de onderbuik voelen.
Daarna wordt na inbrenging van het speculum, de katheter naar binnen gebracht.
Door middel van de spuit, aan de katheter, wordt het sperma rechtstreeks in de baarmoeder gespoten
officieel mag je 16 dagen na de iui een zwangerschapstest doen…en dat doe ik dan ook :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar:
(bij tom moest ik trouwens 18 dagen wachten voor de zw test )
bij tom ben ik 10 dagen na de iui weer begonnen met ovulatietesten
de persona sticks hebben een kruisreactie met hcg en zo kon ik vanaf ik meen dag 12 na de iui zien dat ik zwanger was :mrgreen: :inlove: :dance: en dag na dag werd de streep duidelijk…ik heb toen ook zwangerschapstesten gedaan maar die waren allemaal negatief tot ik meen 1 dag voor op de nod :shifty:
en dat ben ik nu niet mer zo van plan ( was een dure grap) maar nu liggen wel de ovutesten klaar 8 stuks zitten er 1 doosje…das mooi vanaf dag 10 8)
uitleg waarom 10 dagen: innesteling gebeurd ergens tussen de 3 en de 7 dagen na bevruchting…dan duurt het nog enkele dagen voordat de concentratie hcg in het bloed hoog genoeg is om een test positief te laten worden…
Ik duim voor je dat het in een keer raak is. :thumbup:
kans is maar 10%
wel leif hoor dat jullie zo meeleven :-*
:thumbup: :-*
thanx 8)
Spannend hoor!!!
Ik blijf meelezen :lol:
Hallo Heksje
Hoe is het nu?
Heksje liefje…vandaag is je niet ongi-dag…
Wanneer ga je testen? Of ben ik weer is veel te snel…
:-*
:-* ik test me suf :mrgreen:
zaterdag was alles nog positief…pregnyl dus…
zondag alles negatief
gisteren ook
vandaag is twijfel geval :shifty:
bij tom werd de test weer positief -ik meen- 11 dagen na iui…dat is dus…ff tellen…donderdag
maar hier nog geen bloed :thumbup:
verder voel ik me een wrak :silenced: