D, wie zegt dat ik haar niet laat, kijk er gewoon van op en heb er nog nooit van gehoord dat een thuisblijfmoeder deze keuze maakt…vandaar mijn vragen hier over. Gewoon intresse en mijn idee erover. Dat mag niet ?
Oh, het was gewoon interesse. Aha.
Je zette me op het verkeerde been met je “ik vind het erg overdreven”… excuus daarvoor.
@Mama wrote:
D, wie zegt dat ik haar niet laat, kijk er gewoon van op en heb er nog nooit van gehoord dat een thuisblijfmoeder deze keuze maakt…vandaar mijn vragen hier over. Gewoon intresse en mijn idee erover. Dat mag niet ?
dan heb je het nu dus gehoord :lol:
heb geen zin om hier de zoveelste discussie over te hebben met iemand…
ik heb een huishoudster en ik werk niet… tja zo heeft ieder zn ding…

Enige stuctuur hier in huis is de stuctuurverf op de muren :think: :eh: :silenced:
nee eigenlijk niet
alleen elke dag beneden stofzuigen en elke week dweilen beneden.
Ivan kamertje ook elke week gestofzogen verder eigenlijk niet
en ik werk maar 25 uur en oooh wat lijkt het me heerlijk een schoonmaakster
@Karin1981 wrote:
nee eigenlijk niet
alleen elke dag beneden stofzuigen en elke week dweilen beneden.
Ivan kamertje ook elke week gestofzogen verder eigenlijk niet
en ik werk maar 25 uur en oooh wat lijkt het me heerlijk een schoonmaakster
Idem ik werk 24 uur maar een schoonmaaktster lijkt me ook heerlijk

hier geen structuur… heerlijk :mrgreen:
alleen op zaterdag de grote boodschappen… verder doen we in het weekend de grotere klussen…
door de week doen we wat in de weg ligt :mrgreen: plakt de vloer…dan wordt er gedweild… ligt er kreukels…dan stofzuigen we…
stofje hier of daar kan geen kwaad dat bewaren we voor het weekend :lol:
's avonds als de kids op bed liggen gaan we puinruimen… om op de bank te kunnen zitten met een bakkie T of koffie…
een huishoudster lijkt me ook wel heerlijk…
werk trouwens 3 hele dagen van 9u… vriend werkt fulltime
Collega van mij, krijgt 3 x per jaar drie dames over de vloer. (inmiddels een vriendinnenclubje geworden) Van 08.30 tot 17.00 (ze zorgt wel voor een lekkere lunch enzo). Die gaan dan samen met haar het hele huis langs(letterlijk), alle ramen worden gelapt, alle kasten worden leeggetrokken en weer gestructureerd.
De keuken krijgt een megaschoonmaak (ze had het zelfs over de plinten en de hoekjes enzo). De kinderkamers krijgen een andere look (schuiven met de meubels) incl. uitbundig schoonmaken.
Dan houdt zij het weer 2/3 maanden bij en dan doet ze zoiets weer. Ben een avond geweest nadat t hele huis was gecleaned. Damn… had ik maar zo een huis.
Vond het eigenlijk best een goed idee.
Want dat is eigenlijk wat echt zorgt voor chaos in mijn hoofd, dus niet de kleine klusjes. Maar echt de ramen, de uitpuilende kasten etc etc. Dus de tweede level van huishouden.
ja en juist daardoor heb ik een schoonmaker genomen zodat ik die grote dingen niet hoef te doen en mn huis elke dag op orde heb doordat ik er meer tijd aan kan besteden…
7 blz vol hahah.
Nou hier elke vrijdag de weeklijkse boodschappen.
stofzuigen elke dag,gewoon als me zoontje wakker is.
Dweilen probeer wel 2x per week minimaal.
Heb 2 honden dus is stofzuigen zeker nodig hier elke dag.
verder niet echt vaste dagen eigenlijk voor afstoffen gebeurd wel elke week maar geen vaste dagen.
verder wassen wanneer het nodig is zo halve week niet en dan 3 dagen achter elkaar licht er maar net aan hoeveel er is gaat geen halve wasmachine aan hier vind ik zonde en onzin.
nee, totaal geen structuur en het maakt me ook niets uit
de keuken wordt zowieso elke avond schoongemaakt na het afwassen, de wc en badkamer op zijn laatst wanneer ikzelf begin te gruwen, de was wordt gedaan zodra ik genoeg heb voor een schommel, de bedden tussen de 2 en 4 weken en de rest zien we wel!
Ik moet wel. Toen ik nog twee kinderen had ging het wel zonder duidelijke structuur, maar momenteel is het zo:
Iedere dag:
Badkamer vluchtig schoonmaken na het douchen (dat houdt in: muren, bad, vloer en kranen drogen, borstel door de plee)
Na het koken fornuis en aanrecht schoonmaken.
Stofzuigen
Wassen draaien en vouwen
Maandag en donderdag: badkamer en woonkamer grondig.
Dinsdag en vrijdag: de slaapkamers en de keuken en alles dweilen
Woensdag: strijken, ramen lappen, buiten vegen/tuinieren, dat soort klussen (niet dat ik wekelijks de ramen lap, maar als ik het doe dan doe ik dat op woensdag)
Zaterdag: alles waar ik door omstandigheden niet aan toegekomen ben.
iemand nog een werkster nodig.
geen huisdieren.
groningen.
@mamavan2meisjes wrote:
@Mama wrote:D, wie zegt dat ik haar niet laat, kijk er gewoon van op en heb er nog nooit van gehoord dat een thuisblijfmoeder deze keuze maakt…vandaar mijn vragen hier over. Gewoon intresse en mijn idee erover. Dat mag niet ?
dan heb je het nu dus gehoord :lol:
heb geen zin om hier de zoveelste discussie over te hebben met iemand…
ik heb een huishoudster en ik werk niet… tja zo heeft ieder zn ding…![]()
hoi hoi
ik werk ook niet en ik heb ook een huishoudster sterker nog heb er 2 en die komen op maandag dinsdag donderdag en vrijdag heerlijk en of ik nu met 5 kids de hele dag bezig ben of een baan heb van 40 uur denk dat het op hetzelfde komt daarentegen hebben mijn schoonmaaksters zelf voor die baan gekozen dus waarom niet
over structuur ja die is er dus nu wel omdat ik schoonmaaksters heb maar zij doen wat ze denken dat nodig is op dat moment en daar laat ik hun zelf vrij in ga dus niet zeggen dit moet je doen of dat moet je doen
groetjes nathalie
Nee,geen structuur in het huishouden hier.
het enige is dat ik wel elk weekend de hele was weg draai.
Ik heb niet echt structuur. De enige structuur die ik heb is dat ik 's avonds laat de wasmachine aanzet en de was 's ochtends ophang of in de droger doe. Verder stofzuig en dweil ik altijd 's avonds als de kinderen op bed liggen en zorg ik ervoor dat de woonkamer netjes is als ik wegga en als we 's avonds op bed gaan.
@zilver1971 wrote:
iemand nog een werkster nodig.
geen huisdieren.
groningen.
:eh:
oké ik heb wel enige structuur.
Meer omdat ik mij verveel als de kleine slaapt. :mrgreen:
En hij gaat steeds langer slapen :think:
dus als hij lekker 3,5 uur ligt te kwijlen in bed ga ik wat doen.
Sowieso elke dag stofzuigen ( vanwege kat en gewoon lekker schoon)
de plee en de badkamer krijgen elke dag een zwaai met de natte doek.
Mijn meubels krijgen ook altijd een zwaai met de microzwabbertje zodat alle stof weg is ( IK HAAT STOF :x )
Zaterdag’s doen wij standaard de boodschappen.
De bedden verschoon ik vrijdag’s en in het weekend was ik alles weg.
Maandag of dinsdag avond strijk ik alles weg onder het genot van mijn serie’s.
Mijn ramen doe ik elke week, maar gewoon met een microdoek en de glasspuit.
De buitenkant is een ander verhaal :oops:
Mijn beste vriendin haar man is glasenwasser en komt eens in de zoveel tijd gewoon mijn raampjes doen voor een hele dikke kus :thumbup:
hmmm ik zeg altijd dat ik een broertje dood hem aan schoonmaken…
Maar ik vrees dat dat niet zo is…
Ik hou gewoon van een opgeruimd huis.
Ow het speelgoed van de kleine man laat ik de hele dag staan.
Elke x als hij naar bed ga gooi ik het in de speelgoed mand.
Maar goed dat is droog rommel…
opzich wel redelijk…
op mijn vrije dagen doe ik in de ochtend vaak even boodschappen, en dan als Mischa slaapt ga ik door het huis, stofzuigen en dweilen, stoffen, wc’s badkamer enz.
De was doe ik altijd ergens tussen door.
hier totaal geen structuur. ik doe de dingen zoals het mij uitkomt of wanneer het echt nodig is. een gedeelte doe ik dan wanneer Elize gewoon wakker is. stofzuigen, dweilen dat soort dingen doe ik als ze slaapt. tja, en een schoonmaakster,dat zou fijn zijn :lol:
nooit over nagedacht maar ik heb tocvh wel enig stuctuur als ik er over nadenk.
Nat Stoffen en zuigen beneden doe ik dagelijks (7x per week dus)
Dwijlen om de dag en boven zuigen ook om de dag.
Bedden verschonen ieder weekeind en dus ook ieder weekiend de slaapkamers stoffen en dwijlen.
Iedere week doe ik iets anders wat een grote beurt moet hebben.
Maandag heb ik hiervoor altijd gereserveerd Keuken, badkamer, huiskamer ramen wassen, gordijnen in de was of bijvoorbeeld onze slaapkamer.
WC’s elke dag
pff ben eigenlijk best wat uurtjes kwijt met soppen.
Maar ik het wel het liefste zelf, ik werk maar 16 uur dus tijd zat over…