Hebben jullie structuur in huishouden?

dat zou ik ook wel willen voor me ramen en badkamer… stel die klusjes altijd uit.



Maar een structuur hier nee, ik ruim op wat ik tegenkom en wat er gewoon moet gebeuren. Dus niets op vaste dagen ofzo.



Maar wat we elke dag gewoon doen is stofzuigen en dweilen en me glaze tafel wel 10x per dag afdoen, die vol staat met kleine vingertjes.

kijk es op http://www.flylady punt net



Daar is mijn hele huishouden op gebaseerd. Werkt als een tierelier vind ik. Wel goed opvolgen wat de FLYlady zegt, niet eigenwijs zijn en in het begin meer willen. Dat komt vanzelf! Er is ook een nederlandse FLY group bij yahoo! Met de nederlandse herinneringen, heel erg fijn. En een gezellige groep dames daar natuurlijk!



Oh en het is gratis!

@marloes vip wrote:

Heb me ook maar aangemeld op flylady.com!! Ooit wel halfslachtig meegelezen maar meer niet en hoop dat ik nu toch wat beter gemotiveerd blijf om het huis op orde te krijgen en houden.




ah! het is al genoemd! geen probleem :smiley:

:mrgreen: :mrgreen: Oow wat en k blij!!!

Ik ben niet de enige!! Ik ruim maar op, maar er komt nooit een einde aan.



Ik maak al drie maanden 4/5 keer in de week een to do lijstje. Voor dingen in huis (maar ook voor mezelf). Van de 20 dingen doe ik er maar 7. Altijd chaos in mijn hoofd. :shifty:



Dit moet gebeuren, dat moet gebeuren.

Ik combineer de huishoudklusjes ook nog eens met de plankjes ophangen, de tegeltjes voegen etc etc. Dus ook de klusjes.



Ik word er langzamerhand gek van. Ik ben dagelijks alleen bezig met even bezemen door het huis, afwas doen in de avond als ik daar nog energie voor heb na een drukke dag werken.



De uitpuilende kasten vol kleding, de meterkast, de keukenkasten die gecheckt moeten worden, de grondige schoonmaakbeurt voor de oven en koelkast en en en daar heb ik het niet eens over…



Om nu een voorbeeld te geven: Ik heb de afwas op het aanrecht liggen. De vloer is een slagveld aan nijntjes, blokjes en frutsels. Op de gang nog een ingepakte boodschappentas.

Een mand met kleding die gevouwen moet worden de slaapkamer met heel wat kleding op de grond. Pfffff.



Ik word er nu al moe van

:frowning:



(oja dit is ook een moment van; even van me afschrjven)

@blue_fairy wrote:

kijk es op http://www.flylady punt net



Daar is mijn hele huishouden op gebaseerd. Werkt als een tierelier vind ik. Wel goed opvolgen wat de FLYlady zegt, niet eigenwijs zijn en in het begin meer willen. Dat komt vanzelf! Er is ook een nederlandse FLY group bij yahoo! Met de nederlandse herinneringen, heel erg fijn. En een gezellige groep dames daar natuurlijk!



Oh en het is gratis!


Nou dat heb ik ook geprobeerd, maar ik werd GEK van al die mailtjes :roll: maar ik zag net dat ze de BABYSTEPS ook op de site heeft staan, dus misschien dat ik me er ook maar weer aan waag :think:

god wat ben ik blij dat ik niet de enige rommelkont ben :lol: :roll: :thumbup:



ook ik loop constand achter de feiten aan en baal daar zelf eigelijk ook als een stekker van. :evil: de was word tussendoor en in het weekend wel gedaan dus schone kleren zijn er altijd wel,maar ze liggen niet altijd klaar in de kast :oops: vaak zit er wel iets in een of andere wasmand of op een stapel tot mijn man er gek van word en een keer in de week pakken we het samen aan en zijn we met 20 min ook klaar. :oops:



stofzuigen doe ik wel elke dag…met een hond en een kat en een dreumes van 1 jaar is dat ook wel nodig. overdag is het een bende in huis van al het speelgoed van floris en dat vind ik echt totaal niet erg :lol: het kind moet kunnen spelen en dat mag hij van me…een huis heb je om in te leven.zodra meneer s’vonds door papa naar bed word gebracht ruim ik al zijn speelgoed weer op en zijn we zo tegelijk klaar :thumbup: dan doe ik snel de afwas (afwasmachine is weer kapot) :evil: :evil: en maak een bakkie koffie…



de rest van de dingen blijft een beetje liggen en dat vind ik zelf ook niet leuk hoor.maar volgens mensen besteed ik te veel aandacht aan floris en nu komt er in dec nog een kindje bij …jemig hoe moet ik dat in vredesnaam gaan doen? :think:



maak me er nu al naar over . :sick:

Is het niet wat om een soort van KOK groep fly ladies te maken?



Ik had me gisteren ook aangemeld voor fly lady, maar men men, hoewel mijn engels goed is, vind ik het toch wel ergggg veel tekst. Na 3 zinnen ben ik mijn concentratie al kwijt :shifty:



Gewoon een topicje met wat we gezamelijk gaan doen die dag.

Of was zoiets er al? heb dat toch wel eens gezien.

Mag van mij weer opnieuw.



Ik kan echt wel wat mentale hulp gebruiken, ik MOET echt meer structuur krijgen in mijn huishouden. Het word anders alleen maar erger ben ik bang… :shifty:

@Cell wrote:

Is het niet wat om een soort van KOK groep fly ladies te maken?



Ik had me gisteren ook aangemeld voor fly lady, maar men men, hoewel mijn engels goed is, vind ik het toch wel ergggg veel tekst. Na 3 zinnen ben ik mijn concentratie al kwijt :shifty:



Gewoon een topicje met wat we gezamelijk gaan doen die dag.

Of was zoiets er al? heb dat toch wel eens gezien.

Mag van mij weer opnieuw.



Ik kan echt wel wat mentale hulp gebruiken, ik MOET echt meer structuur krijgen in mijn huishouden. Het word anders alleen maar erger ben ik bang… :shifty:


goed idee!

Hier ook totaal geen structuur!

Ooit was er een schoonmaaktopic gebaseerd op de principes van Flylady…Ik ben ook lid, al moet ik zeggen dat bij mij de structuur er ondertussen dusdanig is ingedrild dat ik het niet meer echt nodig heb.



Contactgroepje van maken???

er is ook een Nederlandse FLY groep:

http://groups.yahoo.com/group/FLYingIntheNetherlands/

Ik heb ook veel gehad aan het boek aan de slag met de huishoudcoach. Het boek lijkt heel erg op flylady, alleen doet ze iedere week iets nieuws in plaats van iedere dag.

Hmm…structuur is een groto woord. IK heb iig niets te zeggen over het afvalk, stofzuigen en dweilen; dat zijn werkjes voor mn man en die doet hij op zn vrije dag. Samen doen we boodschappen en als we samen vrij zijn (en de kindjes thuis) doe ik de keuken, badkamer en het stofvegen. Wassen doe ik op zaterdag en op zondag ligt alles gestreken in de kast.

Verder doe ik elke week iets extra’s (daar valeln bij de keukenkastjes onder, het opruimen van lades, het uitzoeken van de administratie, schoonmaken van speelgoed, kasten uitruimen etc).

En ja, als er bezoek komt ren ik net ff wat harder en is alles net ff schoner. Maar elke avond is het voor ik naar bed ga iig opgeruimd…

Uhm structuur niet echt tenminste heb geen vaste dagen waarop dingen gedaan worden…





Elke dag gaat hier de stofzuiger door de benedenverdieping…

Om de dag het toillet schoonmaken

Elke week de huiskamer grondig afsoppen…

De bovenverdieping wordt elke week gestofzogen, en de badkamer wordt elke week gedaan…

Melinda haar kamertje wordt elke week gesopt…

Onze slaapkamer 1 keer in de 2 weken…

@marloes vip wrote:

Voor de geïnteresseerden die van de chaos af willen en dat samen willen doen heb ik een topic aangemaakt in het contactdeel:



http://www.kindjeopkomstforum.nl/posting.php?mode=editpost&p=4056562




oops, verkeerd linkje denk ik…

Denk dat het deze moet zijn: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=81452

@mamavan2meisjes wrote:

nee hoor heb geen lichamelijke klachten, vindt het gewoon niks aan om de badkamer en keuken te poetsen en laat staan alle ramen… vindt het wel fijn hoor… is trouwens een goede kennis van ons die het grag doet… ze is ook echt supersnel en netjes… wat zij in een uurtje doet doe ik wel 3 uur over haha…


:eh:

Nou kijk ik echt van op moet ik zeggen, nog nooit meegemaakt dat iemand die thuisblijfmoeder is en zelf haar huishouden wel kan doen, lichamelijk gezien, een hulp in de huishouding heeft.Ik verwacht dat bij mensen die beide full time werken en dan heeft nog niet eens iedereen een hulp in huis maar doet het gewoon zelf al lijkt me dat met kinderen wel heel zwaar. Maar, in een gezin waarin een van beide minder dan 40 uur werkt verwacht ik helemaal geen huishoudelijke hulp… Zo lees je nog eens wat nieuws.

Mag ik vragen wat jij dan op dat moment doet als zei de badkamer en de ramen enzo komt doen ? Ik zou me persoonlijk erg opgelaten voelen…

Ben ik de enige die hier van opkijkt of hoor je dat wel eens meer ?

Voor de ramen boven aan de buitenkant komt hier overigens wel een glazenwasser eens in de 3 maanden…maar dat hoor ik wel meer, dat is volgens mij toch een ander verhaal.

@Mama wrote:

@mamavan2meisjes wrote:
nee hoor heb geen lichamelijke klachten, vindt het gewoon niks aan om de badkamer en keuken te poetsen en laat staan alle ramen… vindt het wel fijn hoor… is trouwens een goede kennis van ons die het grag doet… ze is ook echt supersnel en netjes… wat zij in een uurtje doet doe ik wel 3 uur over haha…


:eh:

Nou kijk ik echt van op moet ik zeggen, nog nooit meegemaakt dat iemand die thuisblijfmoeder is en zelf haar huishouden wel kan doen, lichamelijk gezien, een hulp in de huishouding heeft.Ik verwacht dat bij mensen die beide full time werken en dan heeft nog niet eens iedereen een hulp in huis maar doet het gewoon zelf al lijkt me dat met kinderen wel heel zwaar. Maar, in een gezin waarin een van beide minder dan 40 uur werkt verwacht ik helemaal geen huishoudelijke hulp… Zo lees je nog eens wat nieuws.

Mag ik vragen wat jij dan op dat moment doet als zei de badkamer en de ramen enzo komt doen ? Ik zou me persoonlijk erg opgelaten voelen…

Ben ik de enige die hier van opkijkt of hoor je dat wel eens meer ?

Voor de ramen boven aan de buitenkant komt hier overigens wel een glazenwasser eens in de 3 maanden…maar dat hoor ik wel meer, dat is volgens mij toch een ander verhaal.




Waarom zou je daar van op kijken?

Ik heb ook een poosje hulp gehad, ben ook thuisblijfmoeder.

Maar er zijn zat karweitjes waar ik niet aan toe kom omdat ik 9 van de 10 keer voor mijn kinderen kies als ik op het punt ben van ehm… linkerweegschaal vraagt om badkamer soppen en rechterweegschaal geeft me jengelende kinderen die graag willen knutselen met mama…

Dan hoef ik nooit lang na te denken eigelijk en dan delven de keuken, badkamer en ramen steevast het onderspit.



Ik ben er mee gestopt omdat diegene het niet heel tof deed, ze deed 3 over badkamer goed soppen en slaapkamers enkel stofzuigen.

En dan was het dus niet schoon. Tja, op dat niveau kan ik het zelf ook wel.

Dus hebben we haar weer opgezegd.

Maar op zich vind ik er niets verkeerds aan, beetje hokjesdenken als je het mij vraagt.



Kijk, ik ben een raschaoot als het op huishouden en andere zaken aankomt en het is hier zelden echt super spicspan, maar als ik iets schoonmaak, dan doe ik het wel zo grondig dat het weer op t zeurderige af is. Dat is moeilijk om mee om te gaan, zeker voor buitenstaanders.



Ik zou het morgen weer doen als ik iemand kon vinden die goed werk verricht en ik zou dan gewoon met Michel alvast boodschappen gaan doen ofzo.

@Mama wrote:

@mamavan2meisjes wrote:
nee hoor heb geen lichamelijke klachten, vindt het gewoon niks aan om de badkamer en keuken te poetsen en laat staan alle ramen… vindt het wel fijn hoor… is trouwens een goede kennis van ons die het grag doet… ze is ook echt supersnel en netjes… wat zij in een uurtje doet doe ik wel 3 uur over haha…


:eh:

Nou kijk ik echt van op moet ik zeggen, nog nooit meegemaakt dat iemand die thuisblijfmoeder is en zelf haar huishouden wel kan doen, lichamelijk gezien, een hulp in de huishouding heeft.Ik verwacht dat bij mensen die beide full time werken en dan heeft nog niet eens iedereen een hulp in huis maar doet het gewoon zelf al lijkt me dat met kinderen wel heel zwaar. Maar, in een gezin waarin een van beide minder dan 40 uur werkt verwacht ik helemaal geen huishoudelijke hulp… Zo lees je nog eens wat nieuws.

Mag ik vragen wat jij dan op dat moment doet als zei de badkamer en de ramen enzo komt doen ? Ik zou me persoonlijk erg opgelaten voelen…

Ben ik de enige die hier van opkijkt of hoor je dat wel eens meer ?

Voor de ramen boven aan de buitenkant komt hier overigens wel een glazenwasser eens in de 3 maanden…maar dat hoor ik wel meer, dat is volgens mij toch een ander verhaal.




Mama dat je er van opkijkt dat iemand dat doet ja dat mag maar waarom alleen hulp als beiden 40 uur werken daar kijk ik pas van op.

Misschien heb jij een klein huis, kleine tuin, weinig hobbies of ben je niet super netjes of heb je gewoon een andere reden waarom je vind dat jullie alles zelf moeten doen??



Toen wij nog met zijn 2-en waren werkte ik 4 en mijn man 5 dagen, dat ook nog bij een bedrijf met een 36-urige werkweek dus eigenlijk werkten we niet eens 32 en 40 uur want we hadden beiden ook nog een berg adv.

Toch hadden we iedere week 3 uur een werkster, wij hebben een grote vrijstaande polderwoning met bijbehorende 3000m2 grond en grote garage/schuur.

Ik vond het heerlijk om in een schoon opgeruimd huis te komen, ook als mijn lichaam eens een keer niet helemaal meewou. Nooit geen gezeur onderling want ik vind dat het huis schoner moet zijn dan dat mijn man het vind.

Die 3 uur dat zij hier was kan ik een heleboel leuke dingen doen. Ik was zelf overigens bijna nooit thuis als er hier gepoetst werd. Was ik wel thuis ging ik strijken, administratie doen of lekker buiten in de tuin of de ramen lappen buiten ofzo.

Nu ik 4 jaar thuisblijfmoeder ben geweest heb ik geen hulp gehad, ik vind dat zelf ook niet nodig omdat ik het goed bij kan houden. Maar als je het jezelf kan permiteren en je vind het fijn nou dan zou ik het ook doen, bovendien is dat goed voor de werkgelegenheid van anderen zou ik zeggen :wink:



natas

@Mama wrote:

@mamavan2meisjes wrote:
nee hoor heb geen lichamelijke klachten, vindt het gewoon niks aan om de badkamer en keuken te poetsen en laat staan alle ramen… vindt het wel fijn hoor… is trouwens een goede kennis van ons die het grag doet… ze is ook echt supersnel en netjes… wat zij in een uurtje doet doe ik wel 3 uur over haha…


:eh:

Nou kijk ik echt van op moet ik zeggen, nog nooit meegemaakt dat iemand die thuisblijfmoeder is en zelf haar huishouden wel kan doen, lichamelijk gezien, een hulp in de huishouding heeft.Ik verwacht dat bij mensen die beide full time werken en dan heeft nog niet eens iedereen een hulp in huis maar doet het gewoon zelf al lijkt me dat met kinderen wel heel zwaar. Maar, in een gezin waarin een van beide minder dan 40 uur werkt verwacht ik helemaal geen huishoudelijke hulp… Zo lees je nog eens wat nieuws.

Mag ik vragen wat jij dan op dat moment doet als zei de badkamer en de ramen enzo komt doen ? Ik zou me persoonlijk erg opgelaten voelen…

Ben ik de enige die hier van opkijkt of hoor je dat wel eens meer ?

Voor de ramen boven aan de buitenkant komt hier overigens wel een glazenwasser eens in de 3 maanden…maar dat hoor ik wel meer, dat is volgens mij toch een ander verhaal.




ja daar kan je van op kijken maar ik vindt het erg fijn… zo heb ik meer tijd om iets met mn dochters te doen dan stom te gaan zitten poetsen… heb er echt een hekel aan… als zij hier komt schoonmaken ga ik altijd lekker weg met de meiden… de stad in of ergens een bakkie doen… en als ik terug kom kletsen we nog ffe wat en drinken een kop koffie en dan gaat ze weer… denk niet dat er een reden moet zijn om een huishoudster te hebben… de een doet het liever zelf en ik liever niet… heb het al druk zat zo met mn 2 kleine meidjes… spendeer mn tijd liever aan leuke dingen… :inlove: voel me ook echt niet opgelaten ofzo hoor… ze kwam hier al toen ik op het einde liep van mn zwangerschap en ze vindt het fijn hier en kan het geld goed gebruiken… tis een gezellig mens hoor… :slight_smile: en daarbij is ze een goede kennis van ons… zie eigenlijk niet in waarom het zo raar is om een huishoudster te hebben als de vrouw des huizes niet werkt? ik heb het druk genoeg hoor met 2 kleintjes in huis… :wink:

Denk niet dat het met super netjes of niet te maken heeft, ik doe mijn huishouden zelf dus kan het doen zoals ik het zelf wil. Ben denk ik normaal, spik en span is wel erg moeilijk met kleine kinderen lijkt mij en een vies en rommelig huis hou ik ook zeker niet van. Ons huis is niet heel klein, maar ook niet heel groot, de tuin doet mijn man.Hobby’s doe ik s avonds en in het weekend, in het weekend hebben we ook genoeg tijd voor ons gezin en overdag combineer ik huishouden en de kinderen zo goed mogelijk. Daarnaast kan ik ook nog boodschappen doen, ergens gezellig een bakkie doen en met mijn dochter naar gym. Echt niet nodig om een huishoudster hier te hebben terwijl ik zelf de hele week thuis ben.Als ik eerlijk ben vind ik dat erg overdreven.

@Mama: als iemand anders dat nou wil, laat haar dan gewoon. Vind het nogal onzin om daar (de zoveelste) discussie over op te starten. Jij maakt andere keuzes, prima. Live and let live, enzo.



Als ik het geld ervoor had, zou hier ook hulp in de huishouding zijn. En ik heb maar 1 kind en werk maar 28 uur (niet te geloven he).