Ik blijf het een hype vinden, vooral hoe het gebracht wordt. Het is natuurlijk heel erg dat een gezond meisje overlijdt, maar elk jaar sterven er gezonde (jonge) mensen aan de griep, ook in Nederland, maar dan hoor je er nooit wat van.
@romata wrote:
Ik ben nu ook harstikke ziek, hoesten als een gek hele droge pijnlijke hoest.
4 dagen ontzettend pijn aan mijn keel gehad, slikken deed ontzettend veel pijn.
Geen koorts gehad.
Ik heb geen moment aan de mexicaanse griep gedacht, terwijl keelklachten er wel bij horen.
Al heb ik nog nooit zo erg keelpijn gehad als nu :?
geen koorts, is geen MG.
onze dochter heeft vorige week angina gehad met hoge koorts, ook geen moment aan de mg gedacht. De dokter ook niet.
Ik heb begrepen dat mg juist eerder op de longen gaat zitten, longontsteking is een vaak gehoorde complicatie. Ik had ook fikse keelpijn tijdens de mg, maar pijn in mn longen vond ik veel erger en langer duren
Ow oke je MOET dus koorts hebben als je MG hebt ?
Nu er een jong meisje is overleden aan de mg vind ik het toch wel weer eng hoor! Ik heb hier een kindje met een grotere kans op complicaties en zijn MG injectie krijgt hij pas in december :shifty: Maandag toch maar bellen of het eerder kan :eh:
HEt was even zo lekker rustig - maar vanaf vandaag ws weer dagelijkse kost in het nieuws :shifty:
@Bella wrote:
HEt was even zo lekker rustig - maar vanaf vandaag ws weer dagelijkse kost in het nieuws :shifty:
ja ik was wdb weer net iets te snel met mijn conclusie. Ik schreef het bericht en nog geen uur later las ik het bericht over het 14 jarige meisje.
Maar goed,desondanks denk ik nog steeds dat het allemaal toch echt totaal niet overeen komt met het beeld dat paar maanden geleden geschetst werd.
Het is natuurlijk vervelend (om er maar eens een eufemisme tegenaan te gooien) dat er mensen aan overlijden, maar er zijn natuurlijk heel veel dingen waar mensen aan overlijden en tot op heden is het dodenaantal in nederland echt niet shocking te noemen…
en toch is het minder leuk als je kraambezoek van eergisteren nu thuis ligt met mg… Helemaal met jong kind en een hartpatiënt in huis :shifty: wij zijn echt niet bang aangelegd maar vrolijk wordt je er niet van.
@lydia wrote:
en toch is het minder leuk als je kraambezoek van eergisteren nu thuis ligt met mg… Helemaal met jong kind en een hartpatiënt in huis :shifty: wij zijn echt niet bang aangelegd maar vrolijk wordt je er niet van.
oh kan me voorstellen dat je daar wel van schrikt!! :hug:
Ow oke je MOET dus koorts hebben als je MG hebt ?
Je kunt uberhaupt pas van griep spreken als je koorts hebt :wink: , anders kan het bijvoorbeeld een flinke verkoudheid zijn.
Dus minimaal 38, 5 C koorts voordat je eventueel MG in gedachten neemt.
Nogmaals En als je nu wel koorts hebt en meerdere symptomen ( spierpijn, hoofdpijn, rillingen) kun je dan spreken van MG of gaat er nog een hoop anders rond?
@joseetje er gaat nog een hoop anders rond. Ik meende gisteren te horen dat 31% van de griepgevallen momenteel MG heeft, de rest heeeft een seizoensgriepje te pakken.
nou …ik word er knetter gek van…de ene na de andere h1n1 verdenking komt nu binnen…arrgggg. Nu zijn mensen al verdacht als ze alleen al hoesten. Ik werk op de longafdeling en ze hebben onze afdeling toegwezen voor de h1n1érs. Schrale troost, van de ik weet niet hoeveel verdenkingen(150) waren er pas 3 positief.
dat dat meisje is overleden, vind ik maar niks…wat erg zeg…
gister nachtdienst gehad, 3 h1n1 isolaties, nou ja verdenkingen dan. Voordat je de kamer op mag moet je een heel tenue aan. En ook familie die zich gedragen als opstandige pubers en zich weigeren om te kleden, ook zo fijn…
Mijn kids hoesten altijd in de herfst en winter (gevoelige luchtwegen) en nu dus ook weer. Ze hebben geen koorts en behalve een snotneus ook nergens last van, maar hoe vaak ik al niet de vraag heb gehad of ze niet de mg hebben? Nee dus, want dan hadden ze niet zo vrolijk rondgelopen en met koorts in bed gelegen.
En vorig jaar waren ze ook het halve jaar zoet met hoestbuien en hebben ze daadwerkelijk de griep gehad, maar toen maakte zich niemand druk hierom in hun omgeving en dat terwijl de mg nog steeds een normale griep is op dit moment. Ik blijf erbij dat mensen onnodig bang gemaakt worden.
En elk jaar overlijden er een paar gezonde jonge mensen aan de griep , dus hoe erg dat ook is, het is wel normaal. Alleen nu hoor je redelijk in detail om wie het gaat en dan worden mensen ineens banger. Als er geen reden tot paniek is (wat er dus is volgens de overheid) dan moet je dit nieuws ook niet naar buiten brengen is mijn mening. Er is dan geen toegevoegde waarde aan dit nieuws en je maakt mensen juist onnodig bang.
iemand kan ook een verborgen hart probleem hebben , dan kan een griepje ook dodelijk zijn, daar hoef je na die tijd als er geen obductie wordt gedaan nooit achter te komen…het komt helaas voor, maar laten we vooral niet in paniek raken nu
@juulke wrote:
En elk jaar overlijden er een paar gezonde jonge mensen aan de griep , dus hoe erg dat ook is, het is wel normaal.
Ik las dit en dacht: Ook meisjes van 14 die gezond zijn??
En toen las ik dit bericht:
@kristalkindje wrote:
iemand kan ook een verborgen hart probleem hebben , dan kan een griepje ook dodelijk zijn, daar hoef je na die tijd als er geen obductie wordt gedaan nooit achter te komen…het komt helaas voor, maar laten we vooral niet in paniek raken nu![]()
En dat helpt toch ook wel weer relativeren!
Maar goed, ik zit wel met 2 kleine kindjes, waarvan 1 met een “verleden” en 1 die in de risicogroep valt vanwege zijn longen.
Ja, het maakt me wel angstig. Ik ga mezelf niet opsluiten, ze gaan nog gewoon naar het kdv e.d., maar mochten ze de griep krijgen, denk ik niet dat ik echt rustig kan blijven :shifty:
@Jennifer77 wrote:
En ook familie die zich gedragen als opstandige pubers en zich weigeren om te kleden, ook zo fijn…
Lijkt me erg lastig en ik vraag me ook af vanuit welk standpunt die famlieleden zo opstandig zijn :think: Raar dat mensen zo kunnen doen :?
Zelf hoest ik al 3 dagen de longen uit mijn lijf maar gezien ik geen koorts heb ga ik er vanuit dat ik gewoon verkouden ben, voel me op mijn neus, keel en longen na ook niet ziek dus da’s weer geluk hebben.
Mijn vader daarentegen heeft het wel te pakken, die is net weer aan de beterende hand, hij werkt ook in een ziekenhuis op de OK en als pré operatief screener, daar zal hij het vast ook wel opgelopen hebben.
Hij komt hier voorlopig even niet langs

Ik ben meestal wel erg nuchter hier mee, maar nu ons kleine mannetje zo ziek is…
Hij heeft al 3 dagen hoge koorts (boven de 39) en hoesten… Normaal ademen kan hij ook al niet. Heeft het erg benauwd.
Nu weet ik dat je het altijd in de gaten moet houden bij zo’n kleintje, maar moet ik nu meer doen omdat er MG heerst?
Anders wacht ik nl gewoon tot na het weekend, met bellen naar de ha
@dolfijntje12 wrote:
Ik ben meestal wel erg nuchter hier mee, maar nu ons kleine mannetje zo ziek is…
Hij heeft al 3 dagen hoge koorts (boven de 39) en hoesten… Normaal ademen kan hij ook al niet. Heeft het erg benauwd.
Nu weet ik dat je het altijd in de gaten moet houden bij zo’n kleintje, maar moet ik nu meer doen omdat er MG heerst?
Anders wacht ik nl gewoon tot na het weekend, met bellen naar de ha![]()
de HAP bellen,liever te snel dan te laat, niet normaal kunnen ademen vind ik reden om geen risico te nemen. ik denk dat de HAP dat ook gaat vinden
dolfijntje als jou jongste zo ziek is zou ik zowieso kontackt met de hap opnemen…
ook als er geen mg is
:-* beterschap en sterkte
@bianca81 wrote:
dolfijntje als jou jongste zo ziek is zou ik zowieso kontackt met de hap opnemen…
ook als er geen mg is
:-* beterschap en sterkte
Helemaal mee eens :thumbup:
Hoop dat je inmiddels met de HAP gesproken hebt, laat je nog even weten hoe het gaat ?
Beterschap! :-*